Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
    Ik ben hier niet echt mee akkoord.
    Als je effectief de verkeerde richting hebt ingereden, kan de rechter je in het beste geval uitstel van straf geven, maar vrijspraak zal niet lukken.

Ik zou vrolijk die 150€ betalen, gaat veel goedkoper uitkomen.

Comment

• Deze wil ik jullie niet onthouden, zou ook in de stomste boete topic kunnen natuurlijk....

Een negental jaren geleden ging ik in mijn toenmalige Ford Mondeo, met mijn hond en vrouwtje een uitstapje maken naar de Banjaard in Nederland.
      Mijn trouwe viervoeter was altijd zeer zenuwachtig als hij met de auto mee mocht voor een tochtje omdat hij dan wist dat hij zou mogen gaan zwemmen.
      Nu al rijdend over de A58 Bergen op Zoom > Vlissingen werd het mij toch een beetje te riskant in de auto met mijn hijgende hond in de hatchback dat ik mij na verloop van tijd op de pechstrook parkeerde. Ik nam mijn hond bij de les tilde hem over de vangrails en het beestje kon zijn behoefte doen. Nog voor ik kans zag om hem terug in de wagen te laten kwam er op dat moment aan de OVERKANT al toeterend en armzwaaiend een bereden marechaussemanneke (zwaantje) aangereden.
      Die man kwam in volle macho outfit over de autosnelweg, over de eerste vangrail van de middenberm, over de tweede vangrail v/d middenberm en terug over de autosnelweg naar ons toe.
      Hij, dag mijnheer wat zijn we aan het doen.
      Ik vertel hem dat ik net mijn hond dringend heb uitgelaten enz...
      Hij, U weet toch dat U niet mag stoppen op de pechstrook als het niet echt noodzakelijk is?
      Ik, ja ik weet dat maar mijn hond niet en voor hem was het wel noodzakelijk.
      Hij, U had hiervoor even verderdoor gebruik kunnen maken van de "pechhaven".
      Ik, tja had ik dat geweten dat er iets komt dat ik niet kan voorzien dan had ik daar wel gebruik van gemaakt.
      Hij, ik ga U hiervoor een boete moeten geven (gebruik pechstrook). Ik ga terug naar mijn motorfiets neem de volgende afrit keer over de brug terug naar hier en als ik hier terug terhoogte van U ben wil U me dan volgen naar het eerst volgende "pinautomaat" aub.
      Die man keert vervolgens in de omgekeerde weg zoals hierboven beschreven terug naar zijn stalen ros en vervolgde zijn weg zoals hij ons uitgelegd had.
      Het eerst volgende "pinautomaat" bleek dan in Goes te staan en koste me rond de € 126.
      Nu achteraf beschouwd, had die man natuurlijk gelijk en mochten we blij zijn dat er nog geen boete bijkwam voor het plassen van mijn dikke vriend en een beetje lachen met die mens.
      Die heeft wel 4 KEER zijn leven geriskeerd om ons, domme Belg een boete te kunnen geven.
      Hij moet alvast zijn dag beëindigd hebben met een grote smile op zijn gezicht. Denk dan wel bij mezelf, wie is hier nu de domste?
      Last edited by Metaxa; 15/01/2010, 17:04.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• No offence maar jij was vroeger ook een vaste afwezige zeker tijdens de lessen Nederlands?
        Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
          No offence maar jij was vroeger ook een vaste afwezige zeker tijdens de lessen Nederlands?
          Euhhh????
          Zo al beter mijnheer de agent?
          Last edited by Metaxa; 15/01/2010, 17:04.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Belachelijk België en zijn ambtenaren.

Gisteren reed ik omstreeks 15:30 op de E314 zoals elke dag naar huis. En zoals altijd rijd ik op een snelweg zoals het moet rechts. Om de kilometer, soms wat meer soms wat minder, kom je dan een vrachtwagen tegen. Dan zet je je richtingaanwijzer even aan ga je naar links ga je die voorbij en voeg je terug rechts in.

Heel normaal zou iedereen met wat gezond verstand denken. Was het niet zo dat om 15:30 al redelijk druk is (avondspits) maar om een of andere reden vind iedereen dat het rechter vak enkel voor vrachtwagens toegankelijk is en dat ze allemaal in een treintje achter elkaar op het linkse vak moeten blijven rijden.

Tijdens mijn redelijk normale rijgedrag (tegen laat ons zeggen gemiddeld rond de 130km/h) ben ik natuurlijk 10tallen misschien zelfs 100 wagens voorbij gegaan. Hierbij heb ik eigenlijk zelf belachelijk weinig hinder gehad van avondspits, meestal als ik een vrachtwagen voorbij moest kon ik gewoon tussen 2 wagens op het linker vak invoegen omdat men daar ook wel 110km/h ofzo deed. Gewoon even voet van de gas tegen dat de vrachtwagen dichter komt en mooi invoegen (niemand hinder van).

Het viel zelfs zo hard op gisteren dat ik mijn gsm op mijn dashboard heb gelegd en op filmen heb gezet. (als ik filmpje deze avond op mijn pc krijg dan zal ik het wel eens posten).

Heel mijn verhaal is natuurlijk dagelijkse kost en interesseerd niemand ware het niet dat bij al die linksplakkers een agent (volgens mij in zijn uniform op weg naar huis in zijn peugeot 206 want het leek mij geen dienstvoertuig) die het nodig vond mij aan de kant te zetten als ik van de autosnelweg afging. En natuurlijk vond hij dat ik gevaarlijk deed, dat ik dingen deed die niet konden, en is er een PV opgesteld.

Zielig gewoon dat wanneer je rijd zoals het moet je aan de kant gezet word en 100den anderen linksklevers gewoon verderrijden en dan nog een symbolische thumbs up word gegeven door zo'n acties.

Vanaf nu rij ik dus links ook op een lege snelweg. Sorry voor de mensen die daar dat dan verkeerd vinden maar dan zetten ze mij tenminste niet aan de kant.

PS: vorige week nog 1600km authobahn gedaan en daar zie je dus iedereen mooi inhalen en zo rechts mogelijk gaan rijden. Waarom kan men dat daar wel en hier niet? Ik weet het in ieder geval niet.
            Last edited by ; 20/01/2010, 08:36.

Comment

• Je post werd in het juiste topic geplaatst.

Zoals jij het omschrijft is dat inderdaad zielig om daarvoor te verbaliseren.
              Is voor discussie vatbaar; "verschil tussen de term inhalen en voorbij rijden".
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                Je post werd in het juiste topic geplaatst.

Zoals jij het omschrijft is dat inderdaad zielig om daarvoor te verbaliseren.
                Is voor discussie vatbaar; "verschil tussen de term inhalen en voorbij rijden".
                ok sorry voor de foute plaats van de post.

ik wil best straks mijn filmpje posten. Gemaakt omdat ik het echt heel opvallend vond hoe de verkeerssituatie was.

ik weet trouwens dat ik eigenlijk geen poot heb om op te staan om onder de boete uit te komen en dat ga ok ook niet proberen. (ergens onderuit porberen te kruipen door er de kantjes af te lopen ben ik tegen) Ik hoop alleen dat ik een punt heb gemaakt naar alle mensen die ik zo voorbij ben gegaan en dat die agent eens diep nadenkt.

trouwens ik wil niet afgeven in het algemeen op de politie (waar dit toppic mij voor leek te dienen ), ik wil eigenlijk de situatie gewoon benadrukken en hopelijk wat mensen doen inzien dat ze rechts moeten rijden
                Last edited by ; 20/01/2010, 08:39.

Comment

• Ik zou nog niet eens voor een Peugeot 206 stoppen als daar niet duidelijke tekenen van een bevoegd persoon aan hingen (zwaalicht, iemand die me van de baan rijdt met politie-armband, ...)

En verder alles ontkennen.

Comment

• Welke kleur had die Peugeot 206 overigens? Blauw? Ik ken een agent die op dat uur met een blauwe Peugeot 206 wel eens onderweg durft te zijn op de E314...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                      ok sorry voor de foute plaats van de post.

ik wil best straks mijn filmpje posten. Gemaakt omdat ik het echt heel opvallend vond hoe de verkeerssituatie was.

...

geeft niet.

Beelden zeggen meer dan woorden
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Welke kleur had die Peugeot 206 overigens? Blauw? Ik ken een agent die op dat uur met een blauwe Peugeot 206 wel eens onderweg durft te zijn op de E314...
                        hij was grijs de wagen

en hij heeft een tijd met zijn lichten zitten flikkeren als ik van de snelweg af was totdat hij heel dicht kwam rijden en met een of ander ding waar een politieteken op stond begon te zwaaien. Toen pas had ik het door

Maar ik zeg het, ik ga geen moeite doen om eronderuit te komen. Ik vind het gewoon zielig da ik voor een rijgedrag wat kompleet normaal is moest je de linkrijders wegdenken aan de kant werd gezet. En het is niet dat ik telkens 1 wagen rechts voorbij ging om terug links te moeten voor een vrachtwagen maar het waren er letterlijk 10tallen per keer.

Comment

• van een boerenpaard kun je geen koerspaard maken

naar analogie van een flik geen weldenkend mens.
                          bmw 116d sportshatch

Comment

• Dan reed ie erg kortbij als je het politieteken op z'n badge zag .

Ik had blijven rijden (en natuurlijk niet in de spiegels kijken)... Eens zien wat ie dan zou gedaan hebben...

Nu, moet het wel nageven: de meeste andere agenten die zich aan een PV wagen zouden geen staandehouding gedaan hebben, net omdat zo een staandehouding met privévoertuig niet zonder risico is... Zo moet je bv verkeersonveilig gedrag gaan doen (bv te kort op de voorligger rijden) om je teken duidelijk te maken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Dan reed ie erg kortbij als je het politieteken op z'n badge zag .

Ik had blijven rijden (en natuurlijk niet in de spiegels kijken)... Eens zien wat ie dan zou gedaan hebben...

Nu, moet het wel nageven: de meeste andere agenten die zich aan een PV wagen zouden geen staandehouding gedaan hebben, net omdat zo een staandehouding met privévoertuig niet zonder risico is... Zo moet je bv verkeersonveilig gedrag gaan doen (bv te kort op de voorligger rijden) om je teken duidelijk te maken...
                              tja, ik dacht zal maar stoppen. Het was duidelijk geen dienstvoertuig, geen apperatuur in de wagen of niets. En hij reed idd heel dicht toen ik het eindelijk door had

Maar ik dacht ga maar stoppen want eigenlijk maakt het mij niet uit want ik heb niks gevaarlijk gedaan, naar de letter van de wet zal het wel fout geweest zijn (en ja ik reed af en toe net iets te hard 130 ofzo).

Comment

• Mmmm, ik zou niet durven stoppen
                                Ik zou gedacht hebben dat da ne gefrustreerde linksrijder zou zijn die mij een leske wilt leren
                                En ben niet de man om de confrontatie aan te gaan, dus zou ongeveer naar huis rijden, beetje omwegen maken en uiteindelijk stoppen bij een politiekantoor..
                                Ma in dit geval was da mss niet de beste oplossing

edit: wil wel graag filmpje zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                  Mmmm, ik zou niet durven stoppen
                                  Ik zou gedacht hebben dat da ne gefrustreerde linksrijder zou zijn die mij een leske wilt leren
                                  En ben niet de man om de confrontatie aan te gaan, dus zou ongeveer naar huis rijden, beetje omwegen maken en uiteindelijk stoppen bij een politiekantoor..
                                  Ma in dit geval was da mss niet de beste oplossing

edit: wil wel graag filmpje zien
                                  komt er straks aan als ik een pc heb waar ik mijn gsm kan aanhangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                                    van een boerenpaard kun je geen koerspaard maken

naar analogie van een flik geen weldenkend mens.
                                    Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

komt er straks aan als ik een pc heb waar ik mijn gsm kan aanhangen.
                                      zoals beloofd het filmpje HIER

als ik hier rechts inhaal in de juiste betekenis van het woord dan ben ik de paus

ik geef toe dat ik wat te dicht op de bmw zijn achterste zat soms

o ja, de bij de politie werkende forumleden mogen gerust hun mening geven, ik sta open voor commentaar.
                                      Last edited by ; 20/01/2010, 17:20.

Comment

• Zwijg mij van die midden en linkerrijstrookplakkers. Wanneer gaat hier iets aan gebeuren. Als ik met de moto rijd en je rijdt de wagens voorbij zie je dikwijls dat dit file veroorzakers zijn.

Het is echt steeds erger aan het worden........

Politie: zoals bij alle lagen van de bevolking, je hebt correcte normale en ook intelligente gasten en mannen die denken dat ze met een kepie op plots de nieuwe wereld gaan scheppen en bij mijn ervaring staat daar geen leeftijd op
                                        Last edited by Jokke_vlo; 20/01/2010, 17:41.

Comment

zoals beloofd het filmpje HIER
                                          Ik krijg het filmpke niet open. Ligt dat aan mij?
                                          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                          1990 Volvo 344
                                          1991 Mercedes W124 230CE
                                          2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                          1980 Volkswagen Derby CLS
                                          1990 Mercedes W124 230CE
                                          2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Working...
                                          X