Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat kan je als chauffeur eigenlijk doen, op een legale manier, om een linksplakker duidelijk te maken dat je erlangs wil?

Met de grootlichten pinken mag niet, want mag enkel bij gevaar. Bumperkleven mag al zeker niet. Mag je de richtingaanwijzer naar links opzetten?

Ik vind het onbegrijpelijk, frustrerend en wraakroepend dat de politie hier eens niet een paar maanden hard tegen optreed.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Is goe claxoneren mag ook nie zeker?
      BMW X5 45e

Comment

• 33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.

33.3. Tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, behalve bij dreigend gevaar, moeten de geluidssignalen vervangen worden door het kortstondig en afwisselend aansteken van de grootlichten en de dimlichten.
        http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art33

En dan wordt je tegengehouden wegens verkeersagressie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art33

En dan wordt je tegengehouden wegens verkeersagressie
          Zeker in duitsland zijn ze hier enorm streng op.
          Het opjagen van een voorligger is not done daar.
          Maar ja, ze gaan daar tenminste uit de weg en gebruiken blijkbaar WEL hun spiegels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
            Zeker in duitsland zijn ze hier enorm streng op.
            Het opjagen van een voorligger is not done daar.
            Maar ja, ze gaan daar tenminste uit de weg en gebruiken blijkbaar WEL hun spiegels.
            inderdaad, 2weken terug nog 1600km autobahn gedaan, geen enkele keer achter een linksklever moeten blijven hangen. En zelf ga je gewoon ook altijd zo rechts mogelijk rijden. Op die 1600km mij geen een keer lastig gemaakt. Hier kan ik dat maximum 10km volhouden om mij niet lastig te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Ik had net hetzelfde als jij gedaan Skippie, en zelf als ze mij opschrijven zou ik het de volgende keer opnieuw doen. Zondag reed ik op de E40 van Erpe-Mere naar Groot-Bijgaarden, het was vrij druk en alles reed linsk of in het midden, rechts occasioneel eens een vrachtwagen of iemand die WEL zijn regels kende. Ik heb er daar ook een hele sliert langs rechts ingehaald.

En er reed een Johnny in een nieuwe A4 helemaal links tegen +- 110 (gok ik), met enkel zijn LED's aan en zijn mistlichten. Aap.
              Weekend + E40 = middenvaksrijdersfeest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                Weekend + E40 = middenvaksrijdersfeest.
                Weekend + E17 = ook een feest.

Nog een ergernis:
                Ik rij op de snelweg 120km/u op de teller op cruise control, mooi aan de rechterkant. Er komt een wagen aangereden op de oprit van de snelweg en ik ben zo hoffelijk om naar het middenvak te gaan. Daarna voeg ik terug in naar het eerste vak. De andere wagen zet zich om een of andere bizarre reden direct op het 2de vak aan 123 km/u.
                Een minuut later kom ik een vrachtwagen tegen op de 1ste rijstrook terwijl de andere wagen nog altijd bezig is mij in te halen op de 2 de rijstrook. Ik zet ruim op voorhand mijn pinker op om de vrachtwagen voorbij te gaan. Denk je dat die andere wagen een minimum aan inzicht heeft om even op te schuiven naar de 3de rijstrook (die trouwens vrij was) ?.... Nee hoor, ik mocht in de remmen, steek de vrachtwagen voorbij voeg terug in en zie de andere wagen vrolijk verderbollen op de 2de rijstrook.

Ik denk dat er iets besmettelijks moet liggen op de rechterrijstrook ofso....

Edit: maar dat is niet echt een politie-ergernis
                Last edited by ksirk; 26/01/2010, 16:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                  ja beetje aan het afwijken
                  maar we ergeren er ons ook aan dat je hiervoor dan nog een boete krjgt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                    Weekend + E17 = ook een feest.

Nog een ergernis:
                    Ik rij op de snelweg 120km/u op de teller op cruise control, mooi aan de rechterkant. Er komt een wagen aangereden op de oprit van de snelweg en ik ben zo hoffelijk om naar het middenvak te gaan. Daarna voeg ik terug in naar het eerste vak. De andere wagen zet zich om een of andere bizarre reden direct op het 2de vak aan 123 km/u.
                    Een minuut later kom ik een vrachtwagen tegen op de 1ste rijstrook terwijl de andere wagen nog altijd bezig is mij in te halen op de 2 de rijstrook. Ik zet ruim op voorhand mijn pinker op om de vrachtwagen voorbij te gaan. Denk je dat die andere wagen een minimum aan inzicht heeft om even op te schuiven naar de 3de rijstrook (die trouwens vrij was) ?.... Nee hoor, ik mocht in de remmen, steek de vrachtwagen voorbij voeg terug in en zie de andere wagen vrolijk verderbollen op de 2de rijstrook.

Ik denk dat er iets besmettelijks moet liggen op de rechterrijstrook ofso....

Komt mij zéééééééééééééééér bekend voor. Tja, mensen die niet met een cc rijden kunnen dit niet begrijpen.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Nog een ergenis, je rijdt op het uiterstevak rechts tegen 123 km/u op cc, komt er plots ééntje aangereden tegen pakweg 135, snijd bijna je neus eraf, gaat vervolgens op de rem staan en neemt dan...... de afrit, ik kijk dan steeds onmiddellijk in mijn achteruitkijkspiegel, in de verste verte geen hond te bespeuren.....
                      Waarom voegt zo iemand niet gewoon achter je in.....
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                        boete is aangekomen
                        100euro als je ze aanvaard, anders blijkbaar politierechtbank.

ergste vind ik dat er staat: "hij zigzaggend over de snelweg reed en hierbij meermaals rechts inhaalde"
                        als rechts rijden en af en toe een vrachtwagen inhalen zigzaggen is ja dan begrijp ik waarom de rest links blijft rijden.
                        Ik zou ze ook betalen want een (goed)voorbeeld was je nu toch niet echt.
                        Als je tijd heb en je houdt van een gokje kan je het altijd laten voorkomen natuurlijk.
                        Neem het filmpje mee en wijs de rechter op de linksrijders. Als de "juge" er horen naar heeft krijg je misschien voorwaardelijk voor een jaartje en betaal je enkel de gerechtskosten.

Comment

• Ik kan me volledig vinden in de laatste pagina's, niets zo ergerlijk als linksplakkers.
                          Dat ze maar eens eerst beginnen met het rechtervak te gebruiken voor ze er nog ééntje bij aanleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                            inderdaad, 2weken terug nog 1600km autobahn gedaan, geen enkele keer achter een linksklever moeten blijven hangen. En zelf ga je gewoon ook altijd zo rechts mogelijk rijden. Op die 1600km mij geen een keer lastig gemaakt. Hier kan ik dat maximum 10km volhouden om mij niet lastig te maken.
                            In Duitsland worden onnodige linksplakkers en middenvakrijders dan ook daadwerkelijk beboet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                              In Duitsland worden onnodige linksplakkers en middenvakrijders dan ook daadwerkelijk beboet.
                              Als je dààr tegen 110 op het linker rijvak gaat hangen kom je dit hier nietmeer neerschrijven......
                              RIP...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Als je dààr tegen 110 op het linker rijvak gaat hangen kom je dit hier nietmeer neerschrijven......
                                RIP...
                                Inderdaad

Middenvakrijders in Duitsland

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                  Gisteravond, rond een uur of 9, op de snelweg bij Charleroi:
                                  Ik rijd de oprit op, accelereer en kijk in mijn spiegel, niets te zien.
                                  Ik accelereer verder (rond de 140-150), kijk opnieuw in m'n spiegel en zie een lichtje op het linkervak (2-baans).
                                  Ik denk: 'Ah, ne moto, en ne rappe'.
                                  Vliegt er daar inderdaad ne moto voorbij (links-rechts combinatie van snelle bochten) tegen, toch minstens, 200 km/u:
                                  Ne flik!
                                  Zonder zwaailichten of sirene.
                                  Wat een durfal zeg ...
                                  Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                    Gisteravond, rond een uur of 9, op de snelweg bij Charleroi:
                                    Ik rijd de oprit op, accelereer en kijk in mijn spiegel, niets te zien.
                                    Ik accelereer verder (rond de 140-150), kijk opnieuw in m'n spiegel en zie een lichtje op het linkervak (2-baans).
                                    Ik denk: 'Ah, ne moto, en ne rappe'.
                                    Vliegt er daar inderdaad ne moto voorbij (links-rechts combinatie van snelle bochten) tegen, toch minstens, 200 km/u:
                                    Ne flik!
                                    Zonder zwaailichten of sirene.
                                    Laat die gasten ook eens hun plezierke's he

Comment

• Ik zag hier tijdje terug een Touareg een combi vol gas voorbijsteken...Ik dacht nog "die durft".

Was de Touareg van Politie.

Maakte best wel een knap geluid!

Comment

• Gisteravond naar het voetbal in 4de klasse.

- 1 pintje bij aankomst
                                        - 1 pintje tijdens de rust
                                        - 1 pintje na de match

Wodca-controle: 0.02 promille teveel, 6 uur rijverbod, 150€ boete.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                          Gisteravond naar het voetbal in 4de klasse.

- 1 pintje bij aankomst
                                          - 1 pintje tijdens de rust
                                          - 1 pintje na de match

Wodca-controle: 0.02 promille teveel, 6 uur rijverbod, 150€ boete.
                                          Elke keer maar 1 pintje , ik zou het niet kunnen

Comment

Working...
                                          X