Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn voorlaatste post. Gisterenavond bij pot en pint een hevige discussie met een paar vrienden gehad. We waren toch over agenten en ongelukken bezig en voor wie het gelooft : ze vonden mij nog gewoon in mijn gedachten. Er waren er bij die nog een pak heviger en radicaler zijn. Veel vinden mij ziek in mijn kop, gefrustreerd en negatief. Maar veel mensen denken juist hetzelfde. Ach juist ik zat gisteren in een marginaal café waar alleen mensen komen die een universitair diploma aan het halen zijn of een succesvol bedrijf runnen. Er zijn veel verhalen verteld en naargelang de tijd sommige al wat extremer dan andere maar ik heb geen enkel goed woord over een agent gehoord.

@ sliderke : McClane isinderdaad agent. En persoonlijk is hij ook een goeie vent. Dus als hij u een boete moest geven zou je hem bedanken? Neen ge betaald dat gewoon met de glimlach en zijt tevreden dat uw vriend u op uw fout heeft gewezen en een boete heeft geschreven? Of hij doet dat niet omdat ge zijn vriend zijt wat dan weer duidt op machtsmisbruik en subjectief boetes uitschrijven. Of je houdt hem te vriend omdat hij wel eens van pas kan komen omdat hij een agent is? Wie heeft er dan iets los in zijn bovenkamer? En dat je zegt Ik ben zelf ook een moderator op een ander forum. Welk? Een tuningforum zeker? Ineens de reden waarom ge een agent te vriend wilt houden. Een wagen die normaal nooit door de keuring kan maar soit mijn vriend lost dat wel op. Van hypocrisie gesproken.

Comment

• Mijn laatste post. Blijkbaar is elk forum toch niet hetzelfde. Deze morgen kwam ik op het werk toe en ik moest direct naar de grote baas zijn bureau. Er stonden twee agenten in burger bij hem en zij kwamen even een praatje maken over uitlatingen op het internet. Het waren eerder een pak dreigementen en een hoop lullige machopraat. Gelukkig is mijn baas ook geen politievriend en heeft hij die mannen eens deftig op hun plaats gezet. Op een moment werd er wel heel hard geroepen en getierd naar die gasten en mochten ze met spoed het gebouw verlaten of de beveiliging had hun wel geholpen. En toch blijven dreigen. Het bleef bij een waarschuwing. Precies of ze konden iets doen, mijn baas dacht al om er een jurist bij te roepen en overwoog om klacht te gaan neerleggen tegen die gasten. Nadien heeft mijn baas me wel gevraagd om niets meer op het internet te plaatsen. Hij begrijpt volledig mijn standpunt en mening want hij denkt er identiek zo over. Voor alle zekerheid ging hij toch een bevriende procureur de namen van die twee doorgeven en vragen om die mannen eens uit te leggen dat ze echt wel verkeerd bezig zijn. Die kunnen de volgende vijf jaar een mogelijke promotie op hun buik schrijven. Het is wel een grote vraag hoe ze aan mijn identiteitsgegevens komen en de gegevens van mijn werkgever, en zeker zo snel want het ging over enkele posts van de afgelopen dagen en vooral van gisteren. In ieder geval weer een mooie levensles : zien, horen en zwijgen in België. Ik denk dat ik ook maar eens mijn verlofdagen ga opnemen en even een last-minute ga boeken want sinds deze morgen staat er nu al heel de voormiddag een combi aan de overkant van de straat geparkeerd. Als ze hier in de namiddag nog staan zou er wel eens iemand tot daar kunnen gaan en zijn gedacht zeggen. Mijn baas heeft gezegd dat ik mijn wagen beter in de parking laat staan en ofwel met het openbaar vervoer naar huis ga of dat een collega me naar huis doet. België politiestaat. Vandaag het mooiste bewijs gekregen.

Comment

• Nu vraag ik mij af of prospeed dit uit zijn duim zuigt, of men hier de zware criminaliteit weer doeltreffend aanpakt...

Maar jammer genoeg zou ik niet verbaasd zijn als zijn beweringen waarheid zouden zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
          Mijn voorlaatste post. Gisterenavond bij pot en pint een hevige discussie met een paar vrienden gehad. We waren toch over agenten en ongelukken bezig en voor wie het gelooft : ze vonden mij nog gewoon in mijn gedachten. Er waren er bij die nog een pak heviger en radicaler zijn. Veel vinden mij ziek in mijn kop, gefrustreerd en negatief. Maar veel mensen denken juist hetzelfde. Ach juist ik zat gisteren in een marginaal café waar alleen mensen komen die een universitair diploma aan het halen zijn of een succesvol bedrijf runnen. Er zijn veel verhalen verteld en naargelang de tijd sommige al wat extremer dan andere maar ik heb geen enkel goed woord over een agent gehoord.

@ sliderke : McClane isinderdaad agent. En persoonlijk is hij ook een goeie vent. Dus als hij u een boete moest geven zou je hem bedanken? Neen ge betaald dat gewoon met de glimlach en zijt tevreden dat uw vriend u op uw fout heeft gewezen en een boete heeft geschreven? Of hij doet dat niet omdat ge zijn vriend zijt wat dan weer duidt op machtsmisbruik en subjectief boetes uitschrijven. Of je houdt hem te vriend omdat hij wel eens van pas kan komen omdat hij een agent is? Wie heeft er dan iets los in zijn bovenkamer? En dat je zegt Ik ben zelf ook een moderator op een ander forum. Welk? Een tuningforum zeker? Ineens de reden waarom ge een agent te vriend wilt houden. Een wagen die normaal nooit door de keuring kan maar soit mijn vriend lost dat wel op. Van hypocrisie gesproken.
          neen niet op een tuningforum
          mijn auto is zo origineel als hij uit de fabriek gerold is.

en als hij mij een boete geeft over iets wat ik misdaan heb dan moet ik da er inderdaad maar bijpakken. Zonder regels zou het totale anarchie zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
            Het probleem is dat ze véél jonge kerels aannemen, dan in interventie plaatsen, maar dat zijn schijtluizen tot en met.... Als je ziet soms wat een figuren zo'n uniform dragen... sommige stralen geen gezag uit en lijken zo uit een computerwinkeltje te zijn geplukt.
            Als je vroeger je school niet afmaakte, werd je cafébaas... Tegenwoordig worden dergelijke types agent, jammer maar helaas...

Akkoord, overal zitten er rotte appels tussen, maar de doorsnee ervaring met verkeersagenten is hier toch ook negatief. De kans dat je vriendelijk behandeld wordt als "jonge gast" is quasi nihil, zeker als je met een dikkere kar rijdt dan ze zelf kunnen aanschaffen... Tegen m'n vrouw (blond poppemieke) is het altijd heel wat anders, dan kunnen ze wel slijmen dat 't nie meer schoon is...

Soit, de uitlatingen over iemand een ongeluk toewensen zijn er los over, maar wel gebaseerd op een frustratie die ik herken.
            My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• @ Prospeed.

Ge moet niet hebben van politie maar op het ogenblik dat zij U aanspreken inzake uw gedrag Gaat U zich onmiddellijk verschuilen achter uw patron en laten bellen naar een bevriende magistraat in de hoop dat ze U met rust laten.

Duidelijk dat hetgeen U zegt/denkt over de politie van toepassing is op uzelf.

Al een procedurefout gevonden

Comment

• Is hier dan echt niemand die denkt: wat een gezever (langs beide kanten) is me dat hier ?

Comment

• Haha FAIL zowel voor prospied als smurfen

Als z'n bewering al waar is natuurlijk

Comment

• Thank God for the 'niggerlist'.

Comment

• Oei oei, denk dat ik de verkeerde "voorzet" gegeven heb.....
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik krijg plots veel zin om agent te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Ik krijg plots veel zin om agent te worden.
                          Ja, gij hebt die trekjes wel Dat afgunstige enzo

Comment

• mor allez. wat een schaamtelijk gedoe met de flikken die langskomen. da's gelijk iemand een gangster noemen en dan op je muil vangen van hem

uiterst zielig dat iemand van ons dit allemaal moest doorgeven.
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Wabliefteru mijn gedacht.. Er zitten hier dus weldegelijk overijverige agenten of klikspanen... Het is ver gekomen.

Weet je, ik kan eigenlijk niet anders dan prospeed zijn mening onderschrijven, met dat verschil dat het extreme bij mij er wat uitgegroeid is. Ergens besef ik dat dat inderdaad ook 'maar' mensen zijn, die brood op de plank brengen voor hun gezin. Blijft het feit dat ik doodgraag (en dat heb ik al meermaals gezegd, nog geen reactie op gehad) eens met een gemiddelde flik aan den toog zou zitten om een paar topics aan te snijden.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Dat is dan wel een mooi staaltje ridicuul "machts"vertoon

Als je je daar al mee moet gaan bezighouden, serieus ..
                                Last edited by Titleist; 08/09/2010, 20:16.

Comment

• tjah... quod erat demonstrandum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                    Als je vroeger je school niet afmaakte, werd je cafébaas... Tegenwoordig worden dergelijke types agent, jammer maar helaas...

Akkoord, overal zitten er rotte appels tussen, maar de doorsnee ervaring met verkeersagenten is hier toch ook negatief. De kans dat je vriendelijk behandeld wordt als "jonge gast" is quasi nihil, zeker als je met een dikkere kar rijdt dan ze zelf kunnen aanschaffen... Tegen m'n vrouw (blond poppemieke) is het altijd heel wat anders, dan kunnen ze wel slijmen dat 't nie meer schoon is...

Soit, de uitlatingen over iemand een ongeluk toewensen zijn er los over, maar wel gebaseerd op een frustratie die ik herken.
                                    Moet gezegd worden dat je hier idd een pijnpunt bloot legt hé.
                                    Als jonge gast heb ik ook vaak gemerkt dat ik al voor er iets werd gevonden of voor ik iets had misdaan, ik al als dader werd aangesproken, daar mogen ze dringend eens wat bijles over geven, want zoiets voedt het ongenoegen uiteraard behoorlijk.
                                    En yep, mijn blonde collega wordt tegen gehouden tijdens alcoholcontrole, blaast niet echt positief, maar wel in de gevarenzone en moet auto laten staan. Ze hebben haar uiteraard naar huis gevoerd, 100% zeker dat had ik het geweest ik te voet had mogen gaan.

En persoonlijk vind ik nu wel dat wanneer je andere mensen gaat bestraffen, je op zijn minst zelf onberispêlijk gedrag vertoont, anders heb je geen recht van spreken.

Comment

• da is het probleem niet. flikken betalen veel meer voor overtredingen die ze maken.

Comment

• Denk je dat?

Politiefeestje loopt uit de hand
                                        20:21 Een dronken hoofdinspecteur van de federale gerechtelijke politie van Asse heeft twee mensen aangereden met zijn dienstwagen.
                                        De man trok vorige week met zijn collega's naar discotheek Tri'Eau in Ternat, nadat ze een cannabisplantage hadden opgedoekt en zeven verdachten konden oppakken.

Nadat de speurder het aan stok kreeg met een portier van de zaak, reed hij twee personen aan op de parking. Eén man raakte lichtgewond. De lokale politie stelde vast dat de hoofdinspecteur te veel had gedronken.

Het parket van Brussel onderzoekt de zaak. De hoofdinspecteur riskeert een tuchtsanctie.

Als burger riskeer je vervolging wegens poging tot moord, en wordt je veroordeeld voor slagen en verwondingen met enkele maanden gevangenisstraf (die niet wordt uitgevoerd maar wel op je strafblad komt) en een deel voorwaardelijk. Met dergelijk strafblad kán je geen politieagent meer worden.

Maar als je het al bent, dan is een tuchtstraf voldoende?

Dit is ook niet de eerste keer... In Temse zaten de lokale politiemannen rechtstreeks in de lokale drughandel en steekpenningen voor takeldiensten, in Gent is het de zonechef zelf die met z'n dienstwagen stomdronken een ongeval veroorzaakt en z'n macht en positie gebruikt om eronderuit te muizen, in Leuven doet een commissaris het lichtjes over en in Brussel, Charleroi, Ieper komen de vaststellende agenten bij een diefstal zelf pikken. En dan waren er nog de 914 agenten die dachten dat het opzoekingssysteem een soort van Google was, iets dat ook handig van pas komt als je dochter een nieuwe vriend heeft, of als er ene op een forum van z'n tak maakt. Van al die agenten is er verdorie maar eentje zijn job kwijt geraakt!

Flikken onder mekaar, dat is nog iets anders... Agenten zijn erg terughoudend om collega's te beboeten, want op diezelfde mensen moet je wel een shift later rekenen als je bij een diefstal heterdaad moet binnenvallen. En zoals ik ze zie rijden op de openbare weg lijkt er ook een code te zijn waarbij geflitste politiewagens vrolijk niet ingegeven worden in het systeem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Denk je dat?

Als burger riskeer je vervolging wegens poging tot moord, en wordt je veroordeeld voor slagen en verwondingen met enkele maanden gevangenisstraf (die niet wordt uitgevoerd maar wel op je strafblad komt) en een deel voorwaardelijk. Met dergelijk strafblad kán je geen politieagent meer worden.

Maar als je het al bent, dan is een tuchtstraf voldoende?

Dit is ook niet de eerste keer... In Temse zaten de lokale politiemannen rechtstreeks in de lokale drughandel en steekpenningen voor takeldiensten, in Gent is het de zonechef zelf die met z'n dienstwagen stomdronken een ongeval veroorzaakt en z'n macht en positie gebruikt om eronderuit te muizen, in Leuven doet een commissaris het lichtjes over en in Brussel, Charleroi, Ieper komen de vaststellende agenten bij een diefstal zelf pikken. En dan waren er nog de 914 agenten die dachten dat het opzoekingssysteem een soort van Google was, iets dat ook handig van pas komt als je dochter een nieuwe vriend heeft, of als er ene op een forum van z'n tak maakt. Van al die agenten is er verdorie maar eentje zijn job kwijt geraakt!

Flikken onder mekaar, dat is nog iets anders... Agenten zijn erg terughoudend om collega's te beboeten, want op diezelfde mensen moet je wel een shift later rekenen als je bij een diefstal heterdaad moet binnenvallen. En zoals ik ze zie rijden op de openbare weg lijkt er ook een code te zijn waarbij geflitste politiewagens vrolijk niet ingegeven worden in het systeem.
                                          Politie & takeldiensten = NOG een oud zeer...
                                          Last edited by Metaxa; 08/09/2010, 22:38.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X