Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn vrouw heeft jarenlang lesgegeven op de politieschool. Boeken vol kan ze schrijven, vooral van de uitlatingen van de instructeurs... Die hebben zelf schrik van de gasten die ze opleiden vooral omdat die veel te trigger happy zijn: eerst schieten en dan vragen stellen.
    De toegansproeven zijn een lachertje en de opleiding zelf ook (enfin toch in de school waar zij lesgaf): de studenten werden er door hun examens gesleurd om ze toch maar te laten slagen. Blijkbaar was er toen een grote nood aan extra blauw en moest dat kost wat kost ingevuld worden.

Maar ik heb wel indruk dat de mentaliteit afhangt van de politiezone zelf. Waar mijn ma woont hebben de politie een onberispelijke reputatie. Zeer correct en vooral heel beleefd.
    Kon ik hetzelfde maar zeggen van mijn wijkagent...

En ik ben ook de eerste om te zeggen dat ze niet altijd een toffe job hebben want uiteindelijk krijgen ze de hele dag shit voorgeschoteld. Maar waar er vroeger met respect over de politie en rijkswacht gesproken werd, merk ik nu sterk dat rondom mij het tegenovergestelde waar is.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Dat van die politiezones is wel waar... Mijn triggerhappy ervaringen waren ook telkens jonge snaken van eenzelfde politiezone. Eens zo een jonge snaak met een ervaren rot meemoet, verloopt het contact al heel wat correcter.

En in mijn politiezone is er nog echt een veldwachter-gevoel. De gemiddelde leeftijd is dan ook hoger dan in de andere politiezone met jonge snaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
        Mijn laatste post. Blijkbaar is elk forum toch niet hetzelfde. Deze morgen kwam ik op het werk toe en ik moest direct naar de grote baas zijn bureau. Er stonden twee agenten in burger bij hem en zij kwamen even een praatje maken over uitlatingen op het internet. Het waren eerder een pak dreigementen en een hoop lullige machopraat. Gelukkig is mijn baas ook geen politievriend en heeft hij die mannen eens deftig op hun plaats gezet. Op een moment werd er wel heel hard geroepen en getierd naar die gasten en mochten ze met spoed het gebouw verlaten of de beveiliging had hun wel geholpen. En toch blijven dreigen. Het bleef bij een waarschuwing. Precies of ze konden iets doen, mijn baas dacht al om er een jurist bij te roepen en overwoog om klacht te gaan neerleggen tegen die gasten. Nadien heeft mijn baas me wel gevraagd om niets meer op het internet te plaatsen. Hij begrijpt volledig mijn standpunt en mening want hij denkt er identiek zo over. Voor alle zekerheid ging hij toch een bevriende procureur de namen van die twee doorgeven en vragen om die mannen eens uit te leggen dat ze echt wel verkeerd bezig zijn. Die kunnen de volgende vijf jaar een mogelijke promotie op hun buik schrijven. Het is wel een grote vraag hoe ze aan mijn identiteitsgegevens komen en de gegevens van mijn werkgever, en zeker zo snel want het ging over enkele posts van de afgelopen dagen en vooral van gisteren. In ieder geval weer een mooie levensles : zien, horen en zwijgen in België. Ik denk dat ik ook maar eens mijn verlofdagen ga opnemen en even een last-minute ga boeken want sinds deze morgen staat er nu al heel de voormiddag een combi aan de overkant van de straat geparkeerd. Als ze hier in de namiddag nog staan zou er wel eens iemand tot daar kunnen gaan en zijn gedacht zeggen. Mijn baas heeft gezegd dat ik mijn wagen beter in de parking laat staan en ofwel met het openbaar vervoer naar huis ga of dat een collega me naar huis doet. België politiestaat. Vandaag het mooiste bewijs gekregen.
        ik hoop niet dat't je laatste post is of was
        nou was ik het ook niet met je eens maareuh...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Denk je dat?

Als burger riskeer je vervolging wegens poging tot moord, en wordt je veroordeeld voor slagen en verwondingen met enkele maanden gevangenisstraf (die niet wordt uitgevoerd maar wel op je strafblad komt) en een deel voorwaardelijk. Met dergelijk strafblad kán je geen politieagent meer worden.
          Er zijn vaststellingen verricht.

Is nu aan het parket om te vervolgen.

Inzake de tuchtstraf. Mogelijks een tijdelijke maatregel in afwachting van een vonnis met kracht van gewijsde om dan een volledige tuchtprocedure op te starten.

Comment

Mijn laatste post. Blijkbaar is elk forum toch niet hetzelfde. Deze morgen kwam ik op het werk toe en ik moest direct naar de grote baas zijn bureau. Er stonden twee agenten in burger bij hem en zij kwamen even een praatje maken over uitlatingen op het internet. Het waren eerder een pak dreigementen en een hoop lullige machopraat. Gelukkig is mijn baas ook geen politievriend en heeft hij die mannen eens deftig op hun plaats gezet. Op een moment werd er wel heel hard geroepen en getierd naar die gasten en mochten ze met spoed het gebouw verlaten of de beveiliging had hun wel geholpen. En toch blijven dreigen. Het bleef bij een waarschuwing. Precies of ze konden iets doen, mijn baas dacht al om er een jurist bij te roepen en overwoog om klacht te gaan neerleggen tegen die gasten. Nadien heeft mijn baas me wel gevraagd om niets meer op het internet te plaatsen. Hij begrijpt volledig mijn standpunt en mening want hij denkt er identiek zo over. Voor alle zekerheid ging hij toch een bevriende procureur de namen van die twee doorgeven en vragen om die mannen eens uit te leggen dat ze echt wel verkeerd bezig zijn. Die kunnen de volgende vijf jaar een mogelijke promotie op hun buik schrijven. Het is wel een grote vraag hoe ze aan mijn identiteitsgegevens komen en de gegevens van mijn werkgever, en zeker zo snel want het ging over enkele posts van de afgelopen dagen en vooral van gisteren. In ieder geval weer een mooie levensles : zien, horen en zwijgen in België. Ik denk dat ik ook maar eens mijn verlofdagen ga opnemen en even een last-minute ga boeken want sinds deze morgen staat er nu al heel de voormiddag een combi aan de overkant van de straat geparkeerd. Als ze hier in de namiddag nog staan zou er wel eens iemand tot daar kunnen gaan en zijn gedacht zeggen. Mijn baas heeft gezegd dat ik mijn wagen beter in de parking laat staan en ofwel met het openbaar vervoer naar huis ga of dat een collega me naar huis doet. België politiestaat. Vandaag het mooiste bewijs gekregen.

Just lik in de film

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Just lik in de film
              Ik mis nog een vuurgevecht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                Ik mis nog een vuurgevecht.
                Dat is voor na de pauze

Comment

• en klapdeurtjes, paarden, hoeden ....
                  de toog is reeds steevast aanwezig.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Just lik in de film
                    Inderdaad, ook niet echt dus

Ik zou het wel heel straf vinden dat de politie de moeite zou doen om hier een zaak van te maken. En op basis van welk misdrijf wou men kunnen naar de verantwoordelijke van dit forum stappen om de gegevens (ip-adres van het bedrijf waar hij werkt en dus naar dit forum surft?) op te vragen?
                    Is dat misdrijf dan al zo zwaar dat men ook nog eens gaat posten voor zijn deur?

Ik weet hoeveel moeite het kost om een anonieme wagen voor je deur te krijgen, daar is volgens mij een beetje toogpraat verkopen op een forum niet genoeg voor ...

Of zit er hier iemand op het forum die met deze gegevens naar de politie is gestapt? Dan zou dat al bijna zelf iemand moeten zijn met een politieachtergrond want anders klasseren ze zoiets toch direct ...
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Goh, één van de mods is agent en heeft alle toegang tot welk ipadres de gebruiker gebruikt, en welke echte naam hij heeft opgegeven. Kan je wel wat mee doen.

Er is niks strafbaars gebeurd, maar dat is het doel ook niet als onze vriend de waarheid spreekt. Ten eerste weet z'n werknemer nu dat ie uitlatingen doet op een forum, al dan niet tijdens werktijd. Niet alle werkgevers zijn daarvan gediend, en het doel is dan ook om de werknemer in diskrediet te brengen bij zijn werkgever. Ten tweede is het natuurlijk ook het laten zien wat voor macht de betrokken agenten hebben, dat men je op minder dan een week kan terugvinden op ogenschijnlijke basis van een anonieme posting op het internet.

Ik wil heel graag geloven dat prospeed uit z'n nek lult, maar ik weet dat men zelfs eens een keertje een burger op de snelweg heeft achtervolgd met een helicopter en met veel machtsvertoon heeft klemgereden nadat die burger een paar deksels teveel had opgelicht bij lokale en federale politiediensten... Per sjans dat de aanklachten in eerste aanleg en in beroep vrolijk van tafel werden gezwierd en de rechters niet onder een hoedje speelden met het parket en politie.

Nee, het politie-apparaat is er niet ter bescherming van de burger, maar ter bescherming van de politie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Goh, één van de mods is agent en heeft alle toegang tot welk ipadres de gebruiker gebruikt, en welke echte naam hij heeft opgegeven. Kan je wel wat mee doen.

Er is niks strafbaars gebeurd, maar dat is het doel ook niet als onze vriend de waarheid spreekt. Ten eerste weet z'n werknemer nu dat ie uitlatingen doet op een forum, al dan niet tijdens werktijd. Niet alle werkgevers zijn daarvan gediend, en het doel is dan ook om de werknemer in diskrediet te brengen bij zijn werkgever. Ten tweede is het natuurlijk ook het laten zien wat voor macht de betrokken agenten hebben, dat men je op minder dan een week kan terugvinden op ogenschijnlijke basis van een anonieme posting op het internet.

Ik wil heel graag geloven dat prospeed uit z'n nek lult, maar ik weet dat men zelfs eens een keertje een burger op de snelweg heeft achtervolgd met een helicopter en met veel machtsvertoon heeft klemgereden nadat die burger een paar deksels teveel had opgelicht bij lokale en federale politiediensten... Per sjans dat de aanklachten in eerste aanleg en in beroep vrolijk van tafel werden gezwierd en de rechters niet onder een hoedje speelden met het parket en politie.

Nee, het politie-apparaat is er niet ter bescherming van de burger, maar ter bescherming van de politie...
                        Dus jij denkt dat mclane zijn integriteit op het spel gaat zetten omdat er hier eentje wat uit zijn nek zit te lullen? En waarom dan een bezoekje op zijn werk en niet bij hem thuis of nog eenvoudiger bij hun op kantoor? Ik geloof wel dat er een beetje cowboys bij zitten maar ik denk niet dat iemand een dergelijke actie zou kunnen verantwoorden
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Geen flauw idee. Ik vind het verhaal twijfelachtig, maar ik heb anderzijds ook straffere dingen gezien. McClane zal er niet voor verlegen om zijn om naam en toenaam door te spelen naar anderen binnen het korps, en wat die doen is natuurlijk hun zaak.

Comment

• Opgeruimd staat netjes. Ik vind zulk een uitlatingen, naar eender wie gericht, niet door de beugel kunnen.

Comment

• ik heb iets scheef geantwoord naar een boer, en nu staat er al een hele dag een tractor met 2 boeren in, voor men deur.
                              ga ik nu best met de metro naar huis?
                              wimoptiek.be op

Comment

• ja, begin al maar te graven.
                                Zeker als de boeren in burger zijn.
                                Want pas op, op dit forum zijn véél boeren in burger.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                  Want pas op, op dit forum zijn véél boeren in burger.
                                  het viel me al op dat er hier zoveel oude Mercedessen zitten
                                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• en x5'en
                                    wimoptiek.be op

Comment

Ergens in één van mijn posts heb ik al eens vermeld dat in mijn familiekring een agent gelijkgesteld wordt aan een onbestaand nietig persoon. Ik heb al eens ergens gezegd dat een familielid dat bij de politie is gegaan nergens in de familie meer welkom is, zelfs niet bij zijn eigen ouders. Dat is onze mening en onze keuze en daar zal niemand iets aan kunnen veranderen.
                                      Uw achternaam heeft een Italiaanse bijklank, toevallig?

Comment

• er zijn er zelfs met een 'traktor in burger'

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                        X