Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb zo eens in de file gestaan op de R0 toen de zwaantjes passeerde met in hun kielzog de spelersbus van Anderlecht. Heb toen ook nog getwijfeld om vlak achter die bus te rijden en zo mee op te schieten Maar ik durfde niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Ambulance chasen is anders ook wel leuk soms, en die mannen kunnen u geen boete geven

Wel redelijk hallucinant om te zien hoe veel bestuurders zelfs een met zwaailicht en sirene aanstormende ambulance niet opmerken en doodgemoedereerd de pas afsnijden door aan 100km/h naar links te komen.
      Dat was vroeger plezant in de tunnels van de kleine ring in Brussel (vooral de laatste lange naar de basiliek) als er een ambulance afkwam gingen de mensen zo ver mogelijk naar links en rechts om de ambulance in het midden door te laten, altijd waren er dan een paar die achter die ambulance door konden mee glippen, als je geluk had tenminste want na de eerste paar wagens "sloten de rangen" zich en was het terug file rijden....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Dat was vroeger plezant in de tunnels van de kleine ring in Brussel (vooral de laatste lange naar de basiliek) als er een ambulance afkwam gingen de mensen zo ver mogelijk naar links en rechts om de ambulance in het midden door te laten, altijd waren er dan een paar die achter die ambulance door konden mee glippen, als je geluk had tenminste want na de eerste paar wagens "sloten de rangen" zich en was het terug file rijden....
        Tussen de auto's door zou ik dat nooit doen, maar een ambulance op het linkerrijvak van de snelweg volgen ... waarom niet.
        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
          Tussen de auto's door zou ik dat nooit doen, maar een ambulance op het linkerrijvak van de snelweg volgen ... waarom niet.

Ben daar voor tegengehouden door een anonieme op de E314, bellend tegen 150...
          Een wagen wou tussen mij en de ambulance kruipen, en ik heb 'm geblokkeerd. Kwam daarna op 5cm van m'n achterbumper rijden, na een paar tikken op de rem toch maar eens flink doorgeduwd - kerel lag bijna in de vangrail met z'n collega.
          En toen kwamen ze naast me rijden met hun flikkerlampje op

Zelden een flik zo woest gezien, maar op 1 of andere manier heb ik me d'r uit geluld door te zeggen dat hun feiten (kort achterop rijden) veel gevaarlijker zijn dan ondergetekende die al afstand houdend achter een ambulance aan het rijden was.
          Onder het motto "alé kom, 't is vrijdagavond voor iedereen" mogen doorrijden

Comment

• Als die flikken van rijvak moesten wisselen om zelf achter die ambulance te slipstreamen, pleegden ze voorrangsnegatie.

Comment

• Ze wilden d'r sneaky tussenkruipen, zoals je wel vaker ziet in het dagelijks verkeer

Comment

• Ik heb ooit op de E40 een ambulance weten stoppen (hij was tussen 2 rijvakken aan het rijden) om dan tegen een Brit te roepen dat hij moest stoppen met volgen ...

Allemaal goed maar de ambulance had precies geen haast als ze tijd hadden om te stoppen...machtsmisbruik??
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                  Natuurlijk kan dat wel, dus zeg enkel iets over dingen waar je iets vanaf weet
                  Zo een uitspraken is puur bangmakerij van de bevolking. Er is geen enkele agent die zoiets ook maar aandurft. Als ze de verkeerde nemen die de weg weet dan mag de agent het in het beste geval gaan uitleggen. In het slechste geval heeft hij serieuze problemen. Een agent zijn woord is hoger dan dat van een burger maar er zijn grenzen. Die gasten zouden slim genoeg moeten zijn om stilletjes te zwijgen en even op hun tanden te bijten. Zolang niets effectief is gemeten en er een sluitend bewijs is kan je als burger protesteren. En het parket klasseert dit in 99% van de gevallen. Spijtig genoeg zijn de Belgen zo braaf dat ze direct betalen en geen woord verweer durven geven. Maar zoiets lees je nooit in kranten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                    Zo een uitspraken is puur bangmakerij van de bevolking. Er is geen enkele agent die zoiets ook maar aandurft.
                    Het is al eens gedaan, en wordt voldoende geacht.

De agent verklaart namelijk dat
                    1. Een auto een bepaalde snelheid reed
                    2. De dienstwagen van de agent even hard reed
                    3. De dienstwagen van de agent op de snelheidsmeter een bepaalde snelheid reed
                    4. En dat die dienstwagen een dag later aan dezelfde snelheid voorbij een geijkte radar is gereden
                    5. En die geijkte radar vervolgens de werkelijke snelheid gaf
                    6. Waaruit af te leiden valt wat de werkelijke snelheid van de auto in punt 1 was.

Gezien de verklaringen van een agent beëdigd zijn, worden ze als bewijs beschouwd, en zijn bijgevolg voldoende voor een veroordeling.

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                    En het parket klasseert dit in 99% van de gevallen.
                    Het parket klasseert als er twijfels zijn aan de gevolgde procedure. Als het een agent is die in zijn privéwagen de vaststellingen doet, kan het parket nog de veilige optie kiezen om te seponeren, maar voor een vaststelling door twee agenten in een dienstvoertuig gaat men niet moeilijk doen: vervolgen.

Het enige waar je op kan hopen is dat agenten te lui zijn om de hele procedure te doorlopen van het opzetten van een snelheidsradar en metingen voeren, of als ze niet willen dat hun bazen weten dat ze zelf nodeloos te hard reden. Zo kan je sjans hebben bij geldtransporten en gevangenentransporten omdat verkeershandhaving niet hun taak is en ze ook de middelen er niet voor hebben, maar een lid van de wegpolitie moet zelfs de hele procedure niet doorlopen want al hun dienstwagens zijn al op dezelfde manier "geijkt".

Comment

• Kan hier op het forum daar maar één beleefd ding over zeggen : puur machtsmisbruik!

Deze middag het toppunt van arrogantie : combi stopt aan de broodjeszaak pal op het voetpad. Terwijl er één agent binnen gaat blijft de andere gewoon zitten. De agent in de broodjeszaak steekt gewoon iedereen voorbij maar natuurlijk niemand die iets durft zeggen (mij waren ze al aan het bedienen). Opeens stapt die agent die nog in de combi zat uit en schrijft 2 boetes uit van wagens die ook een stuk op het voetpad staan. Die wagens stonden er met hun achterste bumper een klein stuk over. En dit terwijl die mensen ook binnen een broodje aan het bestellen waren. De agent die binnen is zegt doodleuk bij het naar buiten gaan dat de mensen maar eens moeten leren om zich deftig te parkeren. Ik antwoord daarop dat ze beter een brilleke zouden gaan halen want dat ze zelf helemaal verkeerd geparkeerd staan. Die agent kijkt eens naar mij, lacht me eens goed uit en verlaat de broodjeszaak. Ik wou direct daarmee verder gaan maar geen enkele andere klant durfde daarin mee te gaan. Ze betalen liever een onterechte boete

Comment

• Gij maakt wel veel mee op gebied van politie ergernissen he
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Gij maakt wel veel mee op gebied van politie ergernissen he
                          2

Er moeten ongeveer 300 mensen zijn die de account van prospeed gebruiken, want wat die allemaal meemaakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                            Zolang niets effectief is gemeten en er een sluitend bewijs is kan je als burger protesteren. En het parket klasseert dit in 99% van de gevallen. Spijtig genoeg zijn de Belgen zo braaf dat ze direct betalen en geen woord verweer durven geven. Maar zoiets lees je nooit in kranten.
                            Stop toch met flauwekul te verkondigen als je er niets van af weet.

Alle dossiers die door ons werden opgesteld, zijn allemaal vervolgd geworden met een veroordeling tot gevolg. Er bestaan daaromtrent trouwens Parketrichtlijnen.

Ik dacht dat ik het nooit ging zeggen, maar luister wat meer naar Wooter ! Bij dergelijke vaststellingen wordt de meting via radar trouwens gedaan per kantschrift van het Parket.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              maar een lid van de wegpolitie moet zelfs de hele procedure niet doorlopen want al hun dienstwagens zijn al op dezelfde manier "geijkt".
                              Niet enkel de WPR ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                                Niet enkel de WPR ...
                                u bent een politieman?

zoja,vorige keer stond er bij mij in de buurt een anonieme wagen van de politie fout geparkeerd. stel ik bel de politie omdit te melden. wat gebeurd er dan? dat wordt gewoon geseponeerd of krijgt die chauffeur toch zijn boete?
                                BMW X5 45e

Comment

• toen ik op mijn gemak te voet (want twas druk) naar de bakker ging kwam er plots een combie met sirene voorbijgevlogen,toen ik aankwam bij de bakker stond diezelfde combi daar ook en waren ze doodleuk een belegd broodje aan het bestellen,ik heb tot 10 moeten tellen
                                  Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Als je niets verkeerd doet ga je niet beboet worden, en als je 'verkeerde' dingen wil doen, leer dan leven met de boetes

Het is het één of het ander, maar laat die mens hier gerust zijn uitleg doen. Sommigen zijn wel geïnteresseerd in hoe de vork nu werkelijk aan de steel zit.
                                    Best wel amusant, elke keer als ik dit topic open mensen zo zien flippen

Comment

• Hey mannen, hou het hier een klein beetje deftig ja, een goede discussie kan maar met verwijten zitten gooien hoeft echt niet.
                                      In iedere job zit er wel ergens één of meerdere rotte appels maar om alle agenten over dezelfde kam te scheren gaat toch wat te ver. Er zijn er evengoed bij waar je enkel een verwittiging krijgt en kan doorrijden en hier spreek ik uit ervaring want ik ben ook niet altijd de braafste op de openbare weg.
                                      2014 Bmw 118d Estorill //M
                                      2000 Bmw 320d
                                      2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                                      2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                                      https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                                      Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Ik sluit mij volledig aan bij Dragon.
                                        Er zitten misschien klootzakken bij, maar die zitten inderdaad overal. Zonder flikken zou het hier ook niet zo interessant zijn hoor

Ik heb zelf toelatingsproeven gedaan om bij de politie te gaan (maar ben nooit aan de opleiding begonnen aangezien ik dan mijn hogere studies gestart ben), dus ik ga ze zeker niet allemaal zwartmaken

Mijn vader is motorijder en mijn broer ook autoliefhebber, in totaal hebben we hier al heel wat boetes verzameld, maar wiens fout is dat uiteindelijk? Als je daar niet mee kan leven, hou je dan aan de regels!?
                                        Ben trouwens ook al aan heel wat gezever ontsnapt, door flikken die al eens iets door de vingers zien

Zou echt graag eens weten wat voor mensen het zijn die elke week wel een politie-ergernis meemaken Ik zou zeggen: film het eens.

Comment

• Moest ik een telefooncentrale runnen zou ik toch een handsfree carkit nemen hoor. Reeds 14 keer beboet voor hetzelfde, en nog niet geleerd ?? Chapeau.
                                          En van die overtredingen in verband met te hoge snelheid. Er is een drempel, als die op 50 gezet is dan is 51 inderdaad te snel. Daar hebt u volkomen gelijk in. En re die niet-getekende verzekering, staat er niet bij dat dit formulier ongeldig is indien niet getekend ? Dus voor onverzekerd rondrijden is 100 € boete een koopje, voor hetzelfde geld werd uw wagen aangeslagen ? Ten titel van inlichting, ik ben geen politieagent. (ofte flik zoals het hier zo vaak poëtisch genoemd wordt). En nog even terzijde: triple is met 1 p.

Comment

Working...
                                          X