Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 auto's op 1 plaat ?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2 auto's op 1 plaat ?!

Stel... Je hebt een leuke auto maar je vind dat je teveel kms met die wagen doet en zou hem liever af en toe wat meer sparen daarvan... En je hebt minder zin om met die wagen in de winter te rijden.

Je wil eigenlijk het liefste een wagen bijkopen en deze gebruiken in de winter. En de andere in de zomer. Hoe zit dat dan op gebied van taksen, inschrijving, verzekering ? En mag ik dan de platen gewoon wisselen van het een voertuig naar het andere? Of enkel voor bepaalde periodes? Of ?!?

Spiderveloce doet dat.

Of je kan doen zoals iemand hier, gewoon platen omwisselen, niets aangeven

Comment

Jah van zo'n dingen krijgek et dus é.

Wat gaat ge dan doen als ge een accident veroorzaakt en ge hebt geen verzekering? Ge maakt uw eigen het leven zuur alsook dat van uw medemens.

2 auto's = 2 keer zorgen dat ge in orde zijt.

Of je 1 nummerplaat mag kiezen voor 2 auto's weet ik niet. Maar zowieso moet je al derest van de inschrijving, verzekering enz... in orde brengen. En dan kies je zelf hoeveel of hoe weinig je ermee rijd.

Comment

Verzekering en taksen moeten telkens worden overgezet, maar je betaalt niet elke keer BIV omdat de wagens bij dezelfde eigenaar blijven.
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Als je een auto terug inschrijft waar je reeds BIV voor hebt betaald moet je dat geen twee keer doen denk ik... Dus gewoon aangeven die zooi...
          1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
            Jah van zo'n dingen krijgek et dus é.

Wat gaat ge dan doen als ge een accident veroorzaakt en ge hebt geen verzekering? Ge maakt uw eigen het leven zuur alsook dat van uw medemens.

2 auto's = 2 keer zorgen dat ge in orde zijt.

Of je 1 nummerplaat mag kiezen voor 2 auto's weet ik niet. Maar zowieso moet je al derest van de inschrijving, verzekering enz... in orde brengen. En dan kies je zelf hoeveel of hoe weinig je ermee rijd.
            Mij niet verkeerd begrijpen. Ik wil weldegelijk met alles in orde zijn.

Comment

Jij zegt het tegen je verzekering. Zij regelen het. Zij rekenen het uit. Idem voor de taksen...

En jij bent in orde!
              1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                Jij zegt het tegen je verzekering. Zij regelen het. Zij rekenen het uit. Idem voor de taksen...

En jij bent in orde!
                Jamaar... Taksken... Hoe regel ik dat dan? Daar heb ik totaal geen ervaring mee. Krijg ik dan 2 roze formulieren op dezelfde plaat?

Dat van dat inschrijven weet ik. Gezien ik M-Optic ken. Maar die moest dan ook altijd zijn plaat terug afgeven. TLL-992 was zo'n zalige eigenlijk.

En word het dan allemaal netjes verrekend? Want ik betaal toch wel zo'n dikke 1.000€ taks. Nuja... Die bijkomende gaat ongeveer hetzelfde zijn hoor.

Comment

inschrijving voertuigen

Simpel ieder voertuig dat op de openbare weg komt dient voorafgaandelijk ingeschreven te zijn bij de DIV.

U kan uiteraard een bestaande nummerplaat gebruiken van een ander voertuig en uw tweede laten vezekeren op chassisnummer maar dan zit je nog altijd met een niet ingeschreven voertuig.

Bij verzekering op chassis 200 % zeker zijn dat de hoofdzetel is ingelicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                    inschrijving voertuigen

Simpel ieder voertuig dat op de openbare weg komt dient voorafgaandelijk ingeschreven te zijn bij de DIV.

U kan uiteraard een bestaande nummerplaat gebruiken van een ander voertuig en uw tweede laten vezekeren op chassisnummer maar dan zit je nog altijd met een niet ingeschreven voertuig.

Indien nodig pm maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                      Jamaar... Taksken... Hoe regel ik dat dan? Daar heb ik totaal geen ervaring mee. Krijg ik dan 2 roze formulieren op dezelfde plaat?

Dat van dat inschrijven weet ik. Gezien ik M-Optic ken. Maar die moest dan ook altijd zijn plaat terug afgeven. TLL-992 was zo'n zalige eigenlijk.

En word het dan allemaal netjes verrekend? Want ik betaal toch wel zo'n dikke 1.000€ taks. Nuja... Die bijkomende gaat ongeveer hetzelfde zijn hoor.
                      Hoe plaat terug afgeven? Das toch zever?

Je gaat idd twee roze formulieren hebben, maar het ene zal geldig zijn en het andere niet. En bij elke inschrijving volgens mij idd een nieuwe roze kaart.

Ik weet enkel niet hoe het zit inzake keuring. Dient er telkens een nieuwe keuring voor inschrijving te gebeuren?
                      1991 BMW E30 318is

Comment

Jammer dat Frankie hier niet meer is, die zou daar een antwoord op weten te geven.

Comment

inschrijving voertuigen

Indien nodig pm maar.
                          Ja. BIV moet ik zowiezo betalen. Dat weet ik. Geen probleem.

Maar dan... Ik kan inderdaad gewoon mijn plaat erop hangen. Dat weet ik ook. Is gewoon hetzelfde als je een andere wagen zou aankopen en je oude zou verkopen. Maar in dit geval hou ik mijn huidige wagen en wil ik er ook met rijden. Het is mij voornamelijk om de taks te doen... Ik weet dat ik zo kan veranderen van verzekering van de ééne kar naar de andere op chassis.

Maar het zijn die taksken vooral. Beide wagens hebben een potente motor en de jaarlijkse taks zit boven de 1.000€ per jaar. En aangezien ik nooit met beide wagens tegelijk kan rijden. Wil ik ook niet taks voor 2 per jaar. Het enige wat ik me afvraag is of ik moet liggen keuren en platen moet liggen aanvragen en dan 2 keer taks zou moeten betalen. BIV is toch maar eenmalig. Daar heb ik geen probleem mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                            Hoe plaat terug afgeven? Das toch zever?

Je gaat idd twee roze formulieren hebben, maar het ene zal geldig zijn en het andere niet. En bij elke inschrijving volgens mij idd een nieuwe roze kaart.

Ik weet enkel niet hoe het zit inzake keuring. Dient er telkens een nieuwe keuring voor inschrijving te gebeuren?
                            Jamaar. Ingeschreven zijn ze allebei. Maar moet ik dan echt telkens dat roos formulier schrappen ?

Keuring is gewoon zoals anders zeker? Beide elk jaar. Of ?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                              Jammer dat Frankie hier niet meer is, die zou daar een antwoord op weten te geven.
                              Of Bucky, of B_B, of ...

Comment

Hey smegma:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Spiderveloce doet dat.

Stuur haar eens een PM'ke..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                cc

Comment

Allready done baby.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                    Ja. BIV moet ik zowiezo betalen. Dat weet ik. Geen probleem.

Maar dan... Ik kan inderdaad gewoon mijn plaat erop hangen. Dat weet ik ook. Is gewoon hetzelfde als je een andere wagen zou aankopen en je oude zou verkopen. Maar in dit geval hou ik mijn huidige wagen en wil ik er ook met rijden. Het is mij voornamelijk om de taks te doen... Ik weet dat ik zo kan veranderen van verzekering van de ééne kar naar de andere op chassis.

Maar het zijn die taksken vooral. Beide wagens hebben een potente motor en de jaarlijkse taks zit boven de 1.000€ per jaar. En aangezien ik nooit met beide wagens tegelijk kan rijden. Wil ik ook niet taks voor 2 per jaar. Het enige wat ik me afvraag is of ik moet liggen keuren en platen moet liggen aanvragen en dan 2 keer taks zou moeten betalen. BIV is toch maar eenmalig. Daar heb ik geen probleem mee.

Ieder voertuig dat in België wordt gebruikt door iemand ingeschreven is in het bevolkingsregister (uw geval laat de uitzonderingen maar achterwege) moet ingeschreven worden bij de DIV. Dus uw BIV eenmalig betalen en dan de jaarlijkse rijtaksen.

Indien niet ingeschreven is dit een overtreding normaal geen beslag wegens verzekering op chassis.

Bijkomend indien de verbalisant wat op de hoogte is en een beetje onderzoek doet maakt hij ook een fiscaal pv wegens het niet betalen van de BIV want dit zijn uiteindelijk belastingen. Gezien uw voertuigen geen 2pk tjes zijn kunnen deze achterstallen + eventuele boetes redelijk oplopen.

Comment

De enige legale manier is zoals de heer met zijn (ex)Z3Mcoupe.
                                      Telkens uitschrijven in de winter en terug inschrijven in de zomer.
                                      Simpelweg wisselen wanneer je wil rijden met de ene of met de andere is niet mogelijk. Verzekeringstechnisch zal je wel iets kunnen regelen maar de staat laat dat niet toe op niveau van inschrijving.

Comment

Indien niet ingeschreven is dit een overtreding normaal geen beslag wegens verzekering op chassis.
                                        Nee maar ze kunnen u wel verplichten van uw kar te laten staan tot er correcte platen ophangen. (wat in de praktijk wil zeggen afslepen)

Comment

Working...
                                        X