Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Legaal driften !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
    wat kost de juiste ondergrond per vierkante meter?
    idem voor de grond die je koopt, best ergens afgelegen waar het goedkoop is. bouwgrond zal wel duur zijn. je kunt ook wel iets foefelen met landbouwgrond of industrieterrein
    Afgelegen gebied in België..... Ja.

Met landbouw grond foefelen..... Mss eerst eens nadenken....

@double A : op eigen risico van de drifter? De eerste keer dat milieu inspectie er staat trekken die mannen hun terug en wie draait er dan voor op? Juist ja, de eigenaar van de grond.

Moest da allemaal zo simpel zijn, het was er al lang!
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Nog niets deftig...

Komaan gasten. Dat moet mss toch ergens mogelijk zijn ?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
        Nog niets deftig...

Er zullen wel centra zijn daarvoor, maar dan ben je al een aardige duit kwijt denk ik.
        Die milieu zever... Wat moet je daar allemaal voor doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
          Er zullen wel centra zijn daarvoor, maar dan ben je al een aardige duit kwijt denk ik.
          Die milieu zever... Wat moet je daar allemaal voor doen?
          geen idee welke vergunningen je allemaal nodig hebt, alleszins niet zoveel als een volwaardig circuit. zal ongetwijfeld veel uitpluizen van wetgeving en papierhandel zijn.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

zolang je binnen de lijntjes blijft is het overal legaal.

Hier zijn wel wat parkings, bij jullie in de buurt die parking bij het stationneke lijkt me wel nice, voor het frituur kan ook...

moeilijke vraage Sega, ik kan ook geen zinnig antwoord geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
              idd, je gaat het nooit in orde krijgen qua milieuzaken denk ik.
              Zou je het niet kunnen arrangeren als terrein voor "geavanceerde rijopleiding". Een beetje eufemismes gebruiken kan wonderen doen

Uiteindelijk scheelt het ook niet zoveel van wat men op slipscholen doet.
              AutoMinded.be

Comment

Nog niets deftig...

Ik denk dat de "beste" oplossing zal zijn om een slipschool te contacteren en te vragen ofdat het mogelijk is enkel het terrein te huren. Het zal je wel wat kosten, maar het is volledig legaal.

Comment

de uren wat afspreken met mensen. nog nooit slipschool gedaan, die mensen hebben dus hun eigen tarmac of rekenen ze ook op de faciliteiten van een ander?
                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

als men zo 'makkelijk' driftevents kan organisren op Brustem en in de paddock in zolder, een terrein dat er trouwens helemaal niet voor gemaakt is eigenlijk, dan zou dat op een nieuw aangelegd terrein ook moeten kunnen.

Heb daar ooit al eens over zitten nadenken.

In gent weet ik een terrein, en als ik dit jaar wat meer op m'n wagen had kunnen rekenen, had ik daar wel al eens een mini meet georganiseerd. Maak het terrein liever niet té bekend.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                      als men zo 'makkelijk' driftevents kan organisren op Brustem en in de paddock in zolder, een terrein dat er trouwens helemaal niet voor gemaakt is eigenlijk, dan zou dat op een nieuw aangelegd terrein ook moeten kunnen.

Heb daar ooit al eens over zitten nadenken.

In gent weet ik een terrein, en als ik dit jaar wat meer op m'n wagen had kunnen rekenen, had ik daar wel al eens een mini meet georganiseerd. Maak het terrein liever niet té bekend.
                      de voornaamste reden dathet nergens niet gaat is geluidsoverlast

de reden dat da in brustem zo makkelijk gaat is omdat als je nog eens op dat vliegveld bent. je eens goed rond u moet kijken.
                      Daar is geen kat. en bij de dragraces 2 jaar terug hebben ze er geluidsmetingen gehouden rond het terrein. en het overschreed nergens de norm. daarom dat dit tegenwoordig daar zo makkelijk gaat.

op zolder heb je zelfs aan de overkant van de paddock al huizen staan. en die eikels die daar gebouwd hebben,hebben juist zoals in zaventem al gaan klagen over geluidsoverlast.

sindsdien zijn er op zolder A en B dagen.
                      A dagen tot 120 db
                      en B dagen tot 90 db overschrijden ze op een B dag het nivaue van 90 db , dan kan zolder boete betalen.

( Racewars is een B dag daarom ook dat als je luider gaat dan 90 Db je gedikwalificeerd bent. en dit is ineens de reden dat er geen enkele american, dragracer of jet car op racewars komt rijden. ze worden toch gediskwaliceerd )

anyway, de enige terreinen die ik kan bedenken die nog in aanmerking komen ( genoeg terrein met weinig mensen rond ) zijn luchthavens.
                      maar ik geloof nooit dat zaventem of deurne zijn luchthaven voor een dag wilt opofferen voor wat wagens beetju banden te laten verslijten.

Comment

Tgoh... Het vliegveld van Deurne. Dat zou pas de max zijn!

Op 1 min. van m'n werk.

Ik denk dat ik dan best aandelen van Michelin of Dunlop koop...

Comment

Er zijn nog genoeg gebieden in België waar geen kat is.

Driften maakt trouwens niet zó veel lawaai, zeker niet op natte ondergrond.

Maar ruimtelijke orde en België... vuile lintbebouwers en mensen die op het 'platteland' willen wonen
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Op 1 min. van m'n werk.

amai daar dieje parking en dieje tarmac opgeteld, da geeft serieus wa beton
                            2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                            2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                              In Nijvel (Nivelles) was vroeger een circuit.
                              Ik ben er een aantal jaren geleden nog geweest, en dat lag er toen verlaten bij, in de middle of no-where.
                              Tegenwoordig hebben ze er een bedrijvenpark gebouwd, maar ik denk dat er hier en daar nog wel stukken liggen:
                              De pagina die je zocht is verplaatst. De snelste manier om hem te vinden is door de zoekfunctie (rechtsboven) te gebruiken. Doordat deze website onlangs helemaal is vernieuwd hebben de pagina’s een ander URL gekregen. De link die je hebt gevolgd wordt automatisch gerapporteerd en binnenkort naar de juiste pagina geleidt. Important announcement for our […]

Helemaal legaal zal het waarschijnlijk niet lukken.
                              een dezer nekeer gaan loeren se

Aan het hellend vlak van Ronquieres hebben ze anders ook grote parkings.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                In Nijvel (Nivelles) was vroeger een circuit.
                                Ik ben er een aantal jaren geleden nog geweest, en dat lag er toen verlaten bij, in de middle of no-where.
                                Tegenwoordig hebben ze er een bedrijvenpark gebouwd, maar ik denk dat er hier en daar nog wel stukken liggen:
                                De pagina die je zocht is verplaatst. De snelste manier om hem te vinden is door de zoekfunctie (rechtsboven) te gebruiken. Doordat deze website onlangs helemaal is vernieuwd hebben de pagina’s een ander URL gekregen. De link die je hebt gevolgd wordt automatisch gerapporteerd en binnenkort naar de juiste pagina geleidt. Important announcement for our […]

Helemaal legaal zal het waarschijnlijk niet lukken.
                                Ola! Zeer goede post! Die ga ik eens tsjekken.

Bedankt ! Ik ga even google earthen.

Comment

hoi
                                  het parcour om te driften in of rond gent ,kan je me vertellen waar dit juist is

Comment

Doet me denken aan het ex rally cross circuit in Ingelmunster.
                                    MANDES CIRCUIT
                                    Ook veel problemen met buurtbewoners op het vlak van geluidsoverlast.
                                    Uiteindelijk ook een stille dood gestorven spijtig genoeg.
                                    Ligt er nu verlaten bij
                                    Last edited by frankzagato; 27/01/2011, 21:17. Reden: aanpassing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankzagato Bekijk Berichten
                                      Doet me denken aan het ex rally cross circuit in Ingelmunster.
                                      MANDES CIRCUIT
                                      Ook veel problemen met buurtbewoners op het vlak van geluidsoverlast.
                                      Uiteindelijk ook een stille dood gestorven spijtig genoeg.
                                      Ligt er nu verlaten bij
                                      Klopt , ook nog geweest vroeger ( meer dan 20 jaar geleden )
                                      Zou je daarop geraken?
                                      Is dit niet helemaal verwilderd ?

Comment

Raar dat nog niemand Weeze Niederrhein vermeldt heeft, kan je ook geregeld gaan driften en is niet zo extreem ver, net over de grens NL-DE. Het is natuurlijk wel legaal, mss niet zo tof?

Comment

Op 1 min. van m'n werk.

Aan de overkant op de oude landingsbaan effe tussen de tuintjes gaan driften

Comment

Working...
                                          X