Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steeds meer klachten over 'slechte verkeersdrempels'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Steeds meer klachten over 'slechte verkeersdrempels'

    Steeds meer klachten over 'slechte verkeersdrempels'
    • dinsdag 28 juli 2009
    • Bron: belga
    • Auteur: kld
    Steeds meer klachten over 'slechte verkeersdrempels'
    rr



    BRUSSEL - Mobiliteitsorganisatie Touring krijgt steeds meer klachten van automobilisten over 'slechte' verkeersdrempels.



    Ze klaagt aan dat veel verkeersdrempels niet volgens de regels worden aangelegd en wijst gemeentebesturen erop dat zij aansprakelijk kunnen worden gesteld bij schade.


    Volgens Touring beslissen veel gemeentebesturen te vaak en te snel om verkeersdrempels of -plateaus aan te leggen, zonder zich iets aan te trekken van de reglementaire normen.

    Daardoor kunnen auto's, ook als ze traag over de drempels rijden, beschadigd raken, luidt het.



    'De gemeentebesturen moeten zich er wel van bewust zijn dat ze aansprakelijk kunnen worden gesteld in geval van schade aan voertuigen of aan huizen indien de oorzaak op de een of andere manier bij een niet-reglementaire verkeersdrempel ligt', waarschuwt Touring.

    De organisatie benadrukt niet tegen snelheidsremmers te zijn.

    Maar volgens Touring bestaan er betere oplossingen om de weggebruikers aan te zetten de snelheidslimieten te respecteren. Touring noemt hierbij onder meer flitspalen.

    Bron & reacties : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...erkeersdrempel

  • #2
    Aha! Laat die foto nu net één van die stomme drempels zijn waar ik al bijna een jaar moet over rijden. Het zijn er drie op een rij, nabij het Patyntje in Gent.
    Je kan er gerust over de 50 op rijden, maar velen vertragen er te veel. Ik vind het vooral belachelijk als het mensen in hoge SUV's zijn. Heel vervelend als je je aan een constante snelheid wil houden om je toerental laag te houden en om je remmen te sparen, dus, slecht voor het milieu

    Comment


    • #3
      Dat ze erover klagen is een teken dat ze werken. Ze moeten vertragen of rijden hun wagen in frut.

      Ik ben wel niet voor het overal plaatsen van verkeersdrempels, maar in drukke woonstraten of wijken hebben ze duidelijk hun nut.

      Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
      Aha! Laat die foto nu net één van die stomme drempels zijn waar ik al bijna een jaar moet over rijden. Het zijn er drie op een rij, nabij het Patyntje in Gent.
      Je kan er gerust over de 50 op rijden, maar velen vertragen er te veel. Ik vind het vooral belachelijk als het mensen in hoge SUV's zijn. Heel vervelend als je je aan een constante snelheid wil houden om je toerental laag te houden en om je remmen te sparen, dus, slecht voor het milieu
      Zet wat bomen ernaast, en dat milieuprobleem is opgelost, tenzij het diesels zijn

      Comment


      • #4
        Je mag sommige drempels nog aan 20-30 nemen, toch krijg je een zware schok in uw rug. Drempels mogen er zijn, maar geen drempels die bijna loodrecht op de baan staan.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
          Je mag sommige drempels nog aan 20-30 nemen, toch krijg je een zware schok in uw rug. Drempels mogen er zijn, maar geen drempels die bijna loodrecht op de baan staan.
          Dat zijn geen drempels, dat noemen ze trotoirs
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Dat zijn geen drempels, dat noemen ze trotoirs
            Jij hebt daar zeker geen klagen van? ( Tussen Velm en St-truiden. )

            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
              Jij hebt daar zeker geen klagen van? ( Tussen Velm en St-truiden. )
              Nee, ik ga altijd langs de N80
              Ik ben niet zo zot om langs Halmaal te gaan zunne.

              En als ik dan toch eens via Halmaal moet dan rij ik gewoon aan 40 à 50 km/h d'r over, de meeste zijn niet zo erg, er zijn er maar 2 op heel die weg waar je best voor uitkijkt. Het grootste probleem is als ge van die keikens heb die bij iedere drempel afremmen tot 5 km/h, maar daar blijf ik meestal niet lang achter zitten.
              Last edited by knight-rider; 30/07/2009, 01:18.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • #8
                Maanden geleden zelfs nog m'n zijschorten vanonder m'n auto gereden op een drempel aan de overpoort, man, was me dat 'n slag Al die mannen aant kijken van; wtf ?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
                  Aha! Laat die foto nu net één van die stomme drempels zijn waar ik al bijna een jaar moet over rijden. Het zijn er drie op een rij, nabij het Patyntje in Gent.
                  Je kan er gerust over de 50 op rijden, maar velen vertragen er te veel. Ik vind het vooral belachelijk als het mensen in hoge SUV's zijn. Heel vervelend als je je aan een constante snelheid wil houden om je toerental laag te houden en om je remmen te sparen, dus, slecht voor het milieu
                  Ik moet daar ook over, maar ik vind net dat iedereen daar veel te snel overrijdt.
                  Het is niet omdat je er aan 50 over kan rijden zonder dat je wielen afbreken dat het goed is voor je wagen he.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                    Ik moet daar ook over, maar ik vind net dat iedereen daar veel te snel overrijdt.
                    Het is niet omdat je er aan 50 over kan rijden zonder dat je wielen afbreken dat het goed is voor je wagen he.
                    Als je 50 mag op die baan, dan vind ik dat het mogelijk moet zijn om die drempel te nemen aan 50 per uur, zonder enige mogelijkheid dat uw auto beschadigd wordt. Maw vind ik, door de keuring met verlaagd voertuig op 11 cm, moet je die drempel alsnog aan 50 moeten kunnen nemen. Doe je dat nu, rij je heel je auto naar de zak. Ook, waarom legt men een drempel waar je max aan 30 overkunt terwijl men 50 mag op die baan, welke logica zit daarachter?

                    Comment


                    • #11
                      Die drempels zoals op bovenstaande foto zijn gewoon oerend slecht. Ik heb in Londen zo iemand met z'n standaard Alfa spider z'n standaard bumper van gort zien rijden omdat natuurlijk het midden wel verhoogd is maar de buitenwielen niet over die drempel gingen en de wagen dus plots enkele centimeters van bodemvrijheid moest slikken. Als je weet dat op de keuring je 9cm moet over hebben tussen bodemplaat en wegdek, de voorbumper niet meegerekend, dan rij je daar dus je auto op stuk.

                      Als ze zo dubbel zijn aangelegd kan je er nog zo over dat je tegelijk over de beide rijdt, maar ik ken ook plaatsen waar ze zo 1 onding hebben gelegd in het midden van een wegversmalling.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                        Als je 50 mag op die baan, dan vind ik dat het mogelijk moet zijn om die drempel te nemen aan 50 per uur
                        Idd.

                        Het leukste zijn die drempels aangelegd in klinkers waar er vaak een bus of een vrachtwagen passeert, die drempels die voor en na de drempels nog een extra put in de baan hebben gekregen

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                          Dat ze erover klagen is een teken dat ze werken. Ze moeten vertragen of rijden hun wagen in frut.


                          Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                          Ik ben wel niet voor het overal plaatsen van verkeersdrempels, maar in drukke woonstraten of wijken hebben ze duidelijk hun nut.
                          Het ding is, er bestaan wettelijk vastgelegde normen voor verkeersdrempels, de zogenaamde plaatsingsvoorwaarden. Onder andere de hellingshoek, hoogte, en vorm moeten aan die normen voldoen. In de praktijk vegen de meeste wegbeheerders hier vierkant hun voeten aan, en legt men naar eigen goeddunken maar wat aan. Na een jaar zijn die ondingen helemaal verzakt en rij je zelfs aan normale snelheden je wagen "in frut". Ik ben met mijn M3 GT zelfs al drempels tegengekomen waar ik niet over geraakte en waar ik dus rechtsomkeer moest maken, gelukkig zonder schade tot nu toe. Nochtans voldoet mijn auto wél aan alle technische voorschriften.
                          Last edited by janvkn; 29/07/2009, 11:26.
                          AutoMinded.be

                          Comment


                          • #14
                            Drempels = co2 bommetjes
                            afremmen, optrekken.....afremmen, optrekken
                            onzuiniger kan niet
                            Drempelbeleid hier is zo hypocriet als maar kan
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                              Drempels = co2 bommetjes
                              afremmen, optrekken.....afremmen, optrekken
                              onzuiniger kan niet
                              Drempelbeleid hier is zo hypocriet als maar kan
                              Extra CO2
                              Extra verbruik
                              Extra slijtage van de remmen
                              Extra slijtage van de vering / dempers
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
                                Aha! Laat die foto nu net één van die stomme drempels zijn waar ik al bijna een jaar moet over rijden. Het zijn er drie op een rij, nabij het Patyntje in Gent.
                                Je kan er gerust over de 50 op rijden, maar velen vertragen er te veel. Ik vind het vooral belachelijk als het mensen in hoge SUV's zijn. Heel vervelend als je je aan een constante snelheid wil houden om je toerental laag te houden en om je remmen te sparen, dus, slecht voor het milieu
                                die zijn echt VERSCHRIKKELIJK irritant

                                als je richting Latem rijdt kan je die bij de Avenue overt fietspad nemen
                                geen zin om nog ééns te vertragen en terug te schakelen naar 1ste, ik moet die dingen nemen aan 10-15 per uur anders is dat keihard

                                edit: trouwens héél die baan in beide richtingen is nutteloos om daar verkeersdrempels te leggen, laat een mens daar nu gewoon eens 50-60 aanhouden zonder 5 keer te moeten afremmen, terug te schakelen, en terug op te trekken
                                Last edited by ; 30/07/2009, 01:20.

                                Comment


                                • #17
                                  mensen klagen alsmaar meer

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    mensen klagen alsmaar meer

                                    www.ikbentegenslechtedrempels.be
                                    Goh, ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer de overheid zijn eigen wetten niet naleeft, dat er iets van gezegd wordt.
                                    AutoMinded.be

                                    Comment


                                    • #19
                                      ik ben in andere europesche landen nog wel wat eregere dingen tegen gekomen

                                      maar je hebt gelijk

                                      Comment


                                      • #20
                                        hier in leupegem hebben ze nu ook van die kutdrempels gelegd. aan garage uytendaele rechts in naar de kerk toe. zeer interessant ware het niet dat iedereeen die er vaart wil inhouden aan de twee kanten over de parkeerstrook kan rijden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X