Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steeds meer klachten over 'slechte verkeersdrempels'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Drempels = co2 bommetjes
    afremmen, optrekken.....afremmen, optrekken
    onzuiniger kan niet
    Drempelbeleid hier is zo hypocriet als maar kan
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Extra CO2
    Extra verbruik
    Extra slijtage van de remmen
    Extra slijtage van de vering / dempers
    een dikke 2nd

    moet ze hier in de wijk elke dag nemen
    Ik doe het op een beschaafd manıer maar vınd het nooıt leuk voor de auto

    Comment


    • #22
      ze leggen zoveel verkeersdrempels in België dat binnen een paar jaar het nut volledig weg gaat zijn, de weg gaat gewoon overal 20cm opgehoogd zijn
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
        ze leggen zoveel verkeersdrempels in België dat binnen een paar jaar het nut volledig weg gaat zijn, de weg gaat gewoon overal 20cm opgehoogd zijn
        Dan beginnen ze nadien toch gewoon met verkeersputten?
        AutoMinded.be

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
          Als je 50 mag op die baan, dan vind ik dat het mogelijk moet zijn om die drempel te nemen aan 50 per uur, zonder enige mogelijkheid dat uw auto beschadigd wordt. Maw vind ik, door de keuring met verlaagd voertuig op 11 cm, moet je die drempel alsnog aan 50 moeten kunnen nemen. Doe je dat nu, rij je heel je auto naar de zak. Ook, waarom legt men een drempel waar je max aan 30 overkunt terwijl men 50 mag op die baan, welke logica zit daarachter?
          Is het niet zo, dat je maar tegen maximum 30 per uur over een verkeersdrempel mag rijden?

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
            Is het niet zo, dat je maar tegen maximum 30 per uur over een verkeersdrempel mag rijden?
            Dacht dat dat enkel gelde voor de drempels die aangeduid zijn door zo een verkeersbord??
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #26
              Wat ik in feite nog erger vind dan verkeersdrempels, zijn van die betonnen wegversperringen aan de zijkanten van de baan om het verkeer af te remmen. Ik snap het nut ervan in woonwijken, maar moeten ze dat echt zodanig maken (in het beton) dat moest je er toevallig tegen zitten, heel je wagen direct pertotal is?

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Dacht dat dat enkel gelde voor de drempels die aangeduid zijn door zo een verkeersbord??
                Zou kunnen, ik dacht dat ik het ergens gelezen had in mijn theorieboekje voor mijn rijbewijs maar dat is ondertussen ook weeral enkele jaren geleden

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  die zijn echt VERSCHRIKKELIJK irritant

                  als je richting Latem rijdt kan je die bij de Avenue overt fietspad nemen
                  Vreemd dat daar geen paaltje staat he...
                  In het begin durfde ik dat ook nog doen tot ik daar eens iemand een boete voor zien krijgen heb.

                  Ik rij nu gewoon langs de Kortrijkse steenweg of gewoon via de R4 op een andere manier naar Gent en dat gaat wel vooruit.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Dacht dat dat enkel gelde voor de drempels die aangeduid zijn door zo een verkeersbord??
                    In verband met uw idee dat dit enkel gold voor drempels aangeduid door een verkeersbord, is het dan niet verplicht van zo'n waarschuwingsbord te hebben aan iedere verkeersdrempel ??

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                      Wat ik in feite nog erger vind dan verkeersdrempels, zijn van die betonnen wegversperringen aan de zijkanten van de baan om het verkeer af te remmen. Ik snap het nut ervan in woonwijken, maar moeten ze dat echt zodanig maken (in het beton) dat moest je er toevallig tegen zitten, heel je wagen direct pertotal is?
                      De versmallingen opgebouwd met oude spoorwegbiels zijn niet veel beter hoor. Ik moet er wel bijvoegen dat deze biels op een bepaalde baan bij ons wel vervangen geweest zijn door gegalvaniseerde ijzeren bakken met keitjes gevuld, wat dus totaal geen verbetering is.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        die zijn echt VERSCHRIKKELIJK irritant

                        als je richting Latem rijdt kan je die bij de Avenue overt fietspad nemen
                        geen zin om nog ééns te vertragen en terug te schakelen naar 1ste, ik moet die dingen nemen aan 10-15 per uur anders is dat keihard

                        edit: trouwens héél die baan in beide richtingen is nutteloos om daar verkeersdrempels te leggen, laat een mens daar nu gewoon eens 50-60 aanhouden zonder 5 keer te moeten afremmen, terug te schakelen, en terug op te trekken
                        In gent heb je ook zo'n cutdrempel, maar dat ligt juist naast een kerk. Echt een hele zwaren die je zelf heel goed voelt aan 20 km. Vraag me niet hoe het noemt. Als uk het niet es vergeet trek ik een foto.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                          hier in leupegem hebben ze nu ook van die kutdrempels gelegd. aan garage uytendaele rechts in naar de kerk toe. zeer interessant ware het niet dat iedereeen die er vaart wil inhouden aan de twee kanten over de parkeerstrook kan rijden.
                          Daar hebben ze idd eens van de zaligste bochtjes om zeep geholpen.
                          Ik moet die ook steeds nemen als ik van Ronse kom.

                          Kom ik daar in gedoken ligt daar ineens zo een rotte drempel man !
                          Dat is verschieten hoor !

                          Dat was met de golf, en ik merkte direct dat je daar eigenlijk vlot overkan met een leasebak

                          Met de 130i is het wat delicater, dus nu is het idd een gewoonte geworden van gewoon full speed rechts over de parkeerstrook te gaan.

                          Eens van mijn liefste bochtje dus toch niet om zeep ! Alleen is het spannender geworden, want je moet de boch mooi doorkijken om te zien dat er effectief niemand geparkeerd staat ...

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            Vreemd dat daar geen paaltje staat he...
                            In het begin durfde ik dat ook nog doen tot ik daar eens iemand een boete voor zien krijgen heb.

                            Ik rij nu gewoon langs de Kortrijkse steenweg of gewoon via de R4 op een andere manier naar Gent en dat gaat wel vooruit.
                            idd, zal wel een paaltje komen te staan vroeg of laat

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                            In gent heb je ook zo'n cutdrempel, maar dat ligt juist naast een kerk. Echt een hele zwaren die je zelf heel goed voelt aan 20 km. Vraag me niet hoe het noemt. Als uk het niet es vergeet trek ik een foto.
                            tramsporen int midden vd baan toevallig?

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Daar hebben ze idd eens van de zaligste bochtjes om zeep geholpen.
                              Ik moet die ook steeds nemen als ik van Ronse kom.

                              Kom ik daar in gedoken ligt daar ineens zo een rotte drempel man !
                              Dat is verschieten hoor !

                              Dat was met de golf, en ik merkte direct dat je daar eigenlijk vlot overkan met een leasebak

                              Met de 130i is het wat delicater, dus nu is het idd een gewoonte geworden van gewoon full speed rechts over de parkeerstrook te gaan.

                              Eens van mijn liefste bochtje dus toch niet om zeep ! Alleen is het spannender geworden, want je moet de boch mooi doorkijken om te zien dat er effectief niemand geparkeerd staat ...
                              als er rechts een geparkeerde auto staat ga je toch gewoon links op de pechstrook, tis toch eenrichtingsverkeer. en inderdaad één van de zaligste bochten van oudenaarde is daar om zeep geholpen, met mijn broer zijn gsi nam ik die aan +-100km/h en de kerkhofmuur kwam akelig dichterbij. had ik ertegen gezeten konden ze mij gewoon over die muur in een put gaan leggen.

                              Comment


                              • #35
                                Vandaar dus die drempel he
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  tramsporen int midden vd baan toevallig?
                                  Nope, Het is eigenlijk een baantje die je dan moet oversteken richting de achterkant van de kbc gebouw. Dicht bij de grote tramstelplaats.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                    als er rechts een geparkeerde auto staat ga je toch gewoon links op de pechstrook, tis toch eenrichtingsverkeer. en inderdaad één van de zaligste bochten van oudenaarde is daar om zeep geholpen, met mijn broer zijn gsi nam ik die aan +-100km/h en de kerkhofmuur kwam akelig dichterbij. had ik ertegen gezeten konden ze mij gewoon over die muur in een put gaan leggen.
                                    En in de gazet zou het dan zijn van: Door een ongekende oorzaak heeft de bestuurder de controle over de wagen verloren.

                                    Ik denk, na de laconieke verklaring van de burgemeester dat er de laatste jaren al wat zware ongevallen gebeurd zijn, dat ze in Hotton een van dees' dagen ook zullen gaan beginnen met wat drempels op die N84 (denk ik) aan te brengen na de frapatsen van verleden nacht. (Met spijtig genoeg dramatische gevolgen).

                                    Comment


                                    • #38
                                      Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.


                                      Comment


                                      • #39
                                        Crevits laat 49 onreglementaire verkeersdrempels aanpassen





                                        18/04 Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) laat de komende jaren 49 onreglementaire verkeersdrempels op Vlaamse gewestwegen aanpassen. Dat heeft ze geantwoord op een schriftelijke vraag van Vlaams parlementslid Marino Keulen (Open Vld).


                                        Volgens automobilistenorganisatie Touring blijkt uit een steekproef dat 70 procent van de verkeersdrempels in Vlaanderen niet reglementair is.




                                        Ze zijn verkeerd aangelegd of zelfs verzakt. Wie over een dergelijke drempel rijdt, kan zijn wagen beschadigen.



                                        In antwoord op een vraag van Marino Keulen laat bevoegd Vlaams minister Hilde Crevits weten dat dit jaar nog 46 verkeersdrempels zullen aangepast worden.
                                        In 2012 worden er nog eens 2 aangepakt en in 2015 nog 1. Voor 2 onreglementaire verkeersdrempels is nog geen aanpassingsdeadline vastgelegd.
                                        Verschillen

                                        Uit de cijfers van Crevits blijkt ook dat er grote verschillen bestaan tussen de provincies. Zo scoort Limburg het best. Daar moeten geen drempels op gewestwegen aangepast worden.



                                        Dan volgt de provincie Antwerpen met twee aanpassingen, de derde plaats komt toe aan de provincie Vlaams-Brabant met drie aanpassingen en de provincies West en Oost-Vlaanderen zijn hekkensluiters met respectievelijk 18 en 26 aan te passen verkeersdrempels.



                                        Beeld: Photonews


                                        Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) laat de komende jaren 49 onreglementaire verkeersdrempels op Vlaamse gewestwegen aanpassen. Dat heeft ze geantwoord op een schriftelijke vraag van Vlaams parlementslid Marino Keulen (Open Vld).

                                        Comment


                                        • #40
                                          pfff, die paddestoelen zijn een echte ramp voor een classic Mini. Daar moet ge letterlijk stapvoets over rijden of ge moogt u vier wielen, uitlaat en god weet wat nog allemaal gaan oprapen van de weg.
                                          En dan zitten mijn achterliggers direct te fahren in mijn gat omdat zo traag gaat, tsjah...
                                          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                                          www.carfac.be "Driving on experience"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X