Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandblusser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Brandblusser

    Hey iedereen,

    ik ga morgen naar de keuring en heb een vraagje over de brandblusser: ik weet dat die binnen bereik moet zijn van de bestuurder. Maar die van mij zit in de koffer. Ik heb al gehoord dat dit is toegelaten, het is immers binnen bereik en niet binnen 'handbereik'.

    Klopt dit? Maw: mag mijn brandblusser zich in de koffer bevinden?


    Alvast bedankt!

  • #2
    Als die er zo in geplaatst is door de constructeur, is het voertuig zo ook gehomologeerd en zal het wsl wel mogen.

    Comment


    • #3
      Het mag. Die van mij staat ook standaard in de koffer

      Comment


      • #4
        Nice!

        Thanks!

        Comment


        • #5
          Fout

          5° De blustoestellen moeten op een steun staan en op een in het oog vallende en gemakkelijk te bereiken plaats zijn aangebracht. Ten minste één blustoestel moet zich binnen het bereik van de bestuurder bevinden. De blustoestellen moeten bedrijfswaardig zijn.
          volgens

          Comment


          • #6
            Tja, dan hebben ze mijn Golf verleden jaar slecht gekeurd voor verkoop. Brandblusser lag toch ook in de koffer

            Comment


            • #7
              Mja, "binnen het bereik".

              In de koffer is ook binnen mijn bereik, alleen moet ik uitstappen.

              Dat bedoel ik dus, er staat niet 'binnen handbereik"

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

                Staat er "de brandblusser moet zich binnen het handbereik van de in de bestuurderszetel zittende persoon bevinden"?

                Zou zo het beter zijn, maar kom.

                Comment


                • #9
                  Hey guys,

                  het moet dus niet in handbereik zijn. Heb het gevraagd en hij zei letterlijk: dat mag eender waar zitten.

                  Bij mij ligt die dus in de koffer en geen problemo!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk Berichten
                    Hey iedereen,

                    ik ga morgen naar de keuring en heb een vraagje over de brandblusser: ik weet dat die binnen bereik moet zijn van de bestuurder. Maar die van mij zit in de koffer. Ik heb al gehoord dat dit is toegelaten, het is immers binnen bereik en niet binnen 'handbereik'.

                    Klopt dit? Maw: mag mijn brandblusser zich in de koffer bevinden?


                    Alvast bedankt!
                    Begin april met de auto van mijn broer naar autokeuring voor verkoop geweest en er werd me naar de brandblusser gevraagd. Deze zat los in een zijvak van de koffer, datum werd nagekeken en verder geen probleem. Brandblusser terug in zijvak gestopt en koffer weer dicht.

                    Het zal er misschien ook weer van afhangen waar je gaat en wie je hebt.

                    Comment


                    • #11
                      Waar die ook mag zitten als de geldigheidsdatum maar niet overschreden is. Veel blussen doe je met zo een ding toch niet.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                        Waar die ook mag zitten als de geldigheidsdatum maar niet overschreden is. Veel blussen doe je met zo een ding toch niet.
                        Inderdaad, met een fles water bereik je nog meer.

                        Comment


                        • #13
                          Sorry om dit oude topic van onder het stof te halen, maar ik vroeg me af de politie soms controle doet op het brandblusapparaat.

                          Comment


                          • #14
                            ja, als je zakken hebt die je niet kunnen pakken voor iets anders, dan kunnen ze daar ook beginnen over zagen.

                            een aantal jaar geleden moest ik mijn oldtimer keuren en die brandblusser was overtijd. dus had die uit de daily genomen, maar dus vergeten terugsteken in de daily.

                            een tijdje later rijdt de politie mij klem omdat ze beweerden dat ik met handrem over het kruispunt was gegaan. ik draaide een brug op en de achterkant slipte ff scheef. ik had natuurlijk geluk dat mijn handrem defect was en ik had ook de bestelbon van de garage in de auto liggen.

                            toen ze mij dus niet konden pakken op het 'handrem gebruiken om dwars te gaan" ' begonnen ze maar te zagen dat ik geen gordel aanhad. ik had die wel aan maar 2 agenten die beweren van niet TOV u die beweerd van wel... dan begonnen ze ook dat ze mij door het rood hadden zien rijden, begonnen ze heel de auto onderste boven te halen en vonden ze mijn brandblusser niet ...

                            toen ik de pv thuiskreeg stond daar dat de bestuurder niet geidentificeerd was en die persoon die de PV had opgesteld was NIET één van die agenten die me klemreed. ik heb klacht ingediend, ik weigerde de boete te betalen en wou naar de rechtbank stappen. uiteindelijk niks meer van gehoord, ook nooit de namen gekregen van de agenten die me klemreden. de volgende die het nu doen, zal ik toch een duwtje geven. verzekeringspapieren invullen en ik heb de auto + bestuurdernaam dan

                            Comment


                            • #15
                              onze BMW is gekeurd voor verkoop. Het brandblusapparaat wat er in zat was ouder dan de auto (vraag me niet hoe dit zo gekomen is). Weet dat de wagen van 98 was... ze hebben het gezien, ze hebben een opmerking gemaakt (mondeling), maar er stond geen enkele opmerking op het schouwingsbewijs, nog op het uitgebreide document...

                              Bij de Volvo ligt de blusser fabrieks-uit onder de koffervloer. Bij de Mini lag het los in de koffer (import uit Frankrijk, en daar zou een brandblusapparaat niet verplicht zijn), ik heb het zelf vastgemaakt aan de zijkant van de koffer, lag anders zo te zwieren en te bonken.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                              Comment


                              • #16
                                Hoe zit het met brandblussers zonder vervaldatum maar met een meterke op? Heb hier een brandblusser liggen met BMW logo op (zat in de Mercedes 190) die geen vervaldatum heeft. Daar zeggen ze nooit iets over.

                                Comment


                                • #17
                                  vervaldatum zegt ook niks.

                                  bij een brandblusser is het probleem dat het poeder samenkoekt als het lang blijft liggen (stil). in mijn opel ascona heeft bijna altijd de originele brandblusser in gezeten tot ik die vervangen heb bij aankoop (blusser van 1988, ik vervangen in 2000 door nieuwe. diene da hierboven dus eens ontbrak in de auto).
                                  paar jaar lader heb ik brand gehad in men porsche terwijl ik er aan werkte en heb de boel geblust met die 'verlopen' blusser. de blusser was toen 16jaar over tijd.

                                  gewoon die blusser vastnemen, met de bodem eens goed op de grond kloppen, dan de pin uitrekken en knop indrukken (op druk brengen) en blussen maar. werkte perfect.
                                  in mijn hangaar liggen her en der een heleboel verlopen blussers rond te slingeren. beter een verlopen blusser die misschien werkt, dan geen blusser. heb er al veel leeggespoten voor de fun en ze werkten allemaal 1 voor 1 nog.

                                  die met een meterje op werken volgens mij anders aangezien die altijd op druk staan. de meter zegt dan of ze nog goed zijn of niet. zijn dit trouwens ook nog poederblussers of CO2?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Poeder volgens mij. Onlangs een auto gezien in de garage waarvan de kop van de brandblusser losgekomen was. Boel was dan 'ontploft' eigenlijk. Resultaat was immens. Alles wit, tot in de roostertjes. Hoe diene mens dat ooit moet proper krijgen? En dat was zo'n blusser met een metertje erop...

                                    Comment


                                    • #19
                                      die met de metertjes moeten gewoon nog in het groene gebied staan. Wat je wel best doet is minstens 1x per jaar die eens onderste boven houden zodat je de massa (poeder) voelt loskomen en dan eens goed schudden. Dit laatste is een tip van persoon die jaarlijks onze blussers komt controleren op het werk. CO2 blussers hebben een soort slang aan met een trechtermond op. Als je daar nog niet mee gespoten hebt geef ik als tip maak dat je die altijd op de juiste plaats vasthebt of je handen zouden wel eens kunnen vastvriezen aan de houder CO2 zal je normaal gezien niet terugvinden in een auto

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik heb een brandverzekering en omnium. Ook al zie ik een vlam dan nog laat ik hem afbranden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X