Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spiegel tegen spiegel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• spiegel tegen spiegel

Mijn vrouw komt thuis en heeft een aanrijding gehad, spiegel tegen spiegel op een smalle landweg. Tegenligger beweert dat mijn vrouw niet genoeg opzij is gegaan en mijn vrouw zegt net anderoms dat hij te snel reed en zelf niet voldoende opzij ging.

Wie is nu aansprakelijk in zo'n situatie? Er is geen aanrijdingsformulier opgemaakt.

Alle hulp is welkom

beide opdraaien voor eigen kosten

Comment

ieder 't zijn.

Comment

Stond iemand stil ?

Zoja, die persoon in zijn (haar) recht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Stond iemand stil ?

Zoja, die persoon in zijn (haar) recht
          idd, vraag om eens bij stil te staan

Comment

mijn vrouw reed wel heel traag maar stond niet stil

Comment

Ik zou het melden aan mijn verzekering of aan de politie want als de tegenpartij aangifte doet bij de politie van een aanrijding met vluchtmisdrijf is je vrouw de pineut. (alé dat denk ik toch)

Comment

Zijn er gegevens uitgewisseld ?? Is er een nummerplaat gekend ??

Was er schade aan de wagen van tegenpartij ??

Is inderdaad een aanrader om naar de politie te gaan en een verklaring af te leggen
                kan je inderdaad achteraf niet meer aangeklaagd worden voor vluchtmisdrijf.

Stel dat er wel een aanrijdingsformulier is opgemaakt dan zal het waarschijnlijk een 50/50 regeling worden.

Maar wij proberen dergelijke spiegelongevallen in der minne te regelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                  Zijn er gegevens uitgewisseld ?? Is er een nummerplaat gekend ??

Was er schade aan de wagen van tegenpartij ??

Is inderdaad een aanrader om naar de politie te gaan en een verklaring af te leggen
                  kan je inderdaad achteraf niet meer aangeklaagd worden voor vluchtmisdrijf.

Stel dat er wel een aanrijdingsformulier is opgemaakt dan zal het waarschijnlijk een 50/50 regeling worden.

Hoewel een dergelijk spiegelongeval tegenwoordig wel al snel 1000€ en meer kost...

Comment

er zijn gsm nummers uitgewisselt dus geen vluchtmisdrijf. Ik dacht ook ieder 't zijn maar de tegenpartij is blijkbaar overtuigd van zijn gelijk en vewacht dat we hem een nieuwe spiegel betalen.

Het gaat waarschijnlijk om een niet al te groot bedrag. Hij reed met een oude wagen en de spiegel was blijkbaar een kleefspiegel (wist niet eens dat zoiets bestond)

Vind het al te gek om hier een rechtzaak van te maken maar ook zot om zomaar te betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RolandT Bekijk Berichten
                      er zijn gsm nummers uitgewisselt dus geen vluchtmisdrijf. Ik dacht ook ieder 't zijn maar de tegenpartij is blijkbaar overtuigd van zijn gelijk en vewacht dat we hem een nieuwe spiegel betalen.

Het gaat waarschijnlijk om een niet al te groot bedrag. Hij reed met een oude wagen en de spiegel was blijkbaar een kleefspiegel (wist niet eens dat zoiets bestond)

Vind het al te gek om hier een rechtzaak van te maken maar ook zot om zomaar te betalen.
                      als hij denkt zeker te zijn dat hij gelijk heeft ga dan toch maar aangifte doen. Kleine moeite die je véél miserie en geld kan besparen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                        Ik zou het melden aan mijn verzekering of aan de politie want als de tegenpartij aangifte doet bij de politie van een aanrijding met vluchtmisdrijf is je vrouw de pineut. (alé dat denk ik toch)
                        Inderdaad, kameraad van me zat in identiek dezelfde positie, beide auto's spiegel kapot, hij stopt en kijkt of de andere persoon ook stopt, maar deze rijdt door. Mijn kameraad denkt dat het dan oké is, want een spiegel kost toch maar een paar euro.

Volgende dag staat de politie aan zijn deur en krijgt hij vluchtmisdrijf aan zijn broek, onlangs is de rechtzaak voorgekomen --> €800 boete en 15d rijverbod.
                        De andere persoon was dus wel aangifte gaan doen

Comment

Mijn schoonvader heeft juist hetzelfde meegemaakt en de uitspraak was ieder voor eigen kosten opdraaien. Bespaar u dus de moeite om een advocaat te nemen want dat helpt toch niet
                          2014 Bmw 118d Estorill //M
                          2000 Bmw 320d
                          2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                          2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                          https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                          Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                          Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

Ik zou die mens contacteren om alsnog een aanrijdingsformulier in te vullen. Als ie weigert onmiddellijk aangifte gaan doen.

Comment

Welke regeling stel je dan voor? Ieder "t zijn?

Comment

Inderdaad , ieder het zijn.

Als die klant contact opneemt met z'n makelaar zal die dat hopelijk ook voorstellen.

Je kan inderdaad een aanrijdingsformulier invullen en dan voor een 50/50 regeling gaan
                                maar dan gaat je BM verhogen of indien je aan bv -2 staat niet maar staat dit ongevalleke
                                dan wel op je statistiek.

Andere optie noemt rug aan rug regeling waar ieder zijn eigen schade betaald en er dus
                                geen verhoging van bm is.

Gewoon eens je makelaar met de makelaar van tp laten contact opnemen en wij komen
                                meestal wel overeen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                                  Hoewel een dergelijk spiegelongeval tegenwoordig wel al snel 1000€ en meer kost...
                                  Dan kan je spiegel beter af getrapt worden, dat kost maar 750 euro heb ik hier onlangs gelezen

Comment

Zo snel mogelijk aangifte doen

Comment

Inderdaad , ieder het zijn.

Als die klant contact opneemt met z'n makelaar zal die dat hopelijk ook voorstellen.

Je kan inderdaad een aanrijdingsformulier invullen en dan voor een 50/50 regeling gaan
                                      maar dan gaat je BM verhogen of indien je aan bv -2 staat niet maar staat dit ongevalleke
                                      dan wel op je statistiek.

Andere optie noemt rug aan rug regeling waar ieder zijn eigen schade betaald en er dus

Gewoon eens je makelaar met de makelaar van tp laten contact opnemen en wij komen
                                      meestal wel overeen .
                                      Ik zou dat sowieso altijd invullen.

je moet dat niet insturen naar de verzekering als je niet wil he.

Comment

.
                                        moet ik onthouden want ik zit met een vervelende situatie.
                                        bumper, licht en wielkast moeten vervangen worden, maar tegenpartij zegt dat ik in fout ben. ik was nog thans een prioritair voertuig(wedstrijdwagen). ik ben via 2 verzekeringen verzekerd. (mijn eigen verzekering en degene van de organisatie), maar door de eigenaardige situatie zou men bm wel kunnen stijgen indien ik toch in fout zou gesteld worden. Kan ik dan zelf tegen mijn verzekering die rug aan rug regeling voorstellen? want als mijn verzekering men bm niet doet stijgen en ook men schade niet vergoed, krijg ik sowieso men centen van de bijkomende verzekering.
                                        wimoptiek.be op

Comment

Working...
                                        X