Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Foutparkeerders op privéterrein

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Foutparkeerders op privéterrein

Ik heb een ondergrondse parkeerplaats in een garage in Leuven van in mijn studententijd. Nu gebruik ik deze garage nog maar enkele keren per maand.

Het gebeurt één keer op de drie dat ik daar aankom en er iemand onrechtmatig op die plaats staat. Het is wel degelijk mijn eigendom. Het betreft een ondergrondse garage in een flatgebouw dewelke afgesloten is aan de straatkant door middel van een automatische poort met sleutel.

De mens die daar dus geparkeerd staat, is ofwel steeds iemand van het gebouw ofwel mensen die het kennen en langs de voordeur binnenkomen om ze van binnenuit te openen.

Vorige keer heb ik de politie gebeld. Zij kunnen niks doen op privéterrein. Ze zeggen een takelwagen te bestellen op eigen kosten. Dan moet je die zelf zien te verhalen op die foutparkeerder. Met de politie ben je dus niet met andere woorden!! Enorm frustrerend is dat.

Zo'n parkeerplaats heeft in de tijd immers 12.500 euro gekost en is nu alleen maar meer waard. Ik heb die niet gekocht om er andere mensen gratis op te laten staan, zodat ik zelf niet meer kan parkeren als ik in Leuven ben.

Oplossingen :
    - momenteel steek ik een briefje onder de voorruit;
    - deze kerel zijn auto was gewoon open. Op de passagiersstoel lag zijn universiteitsdiploma dat hij pas gekregen had met alle gegevens in. Ik dacht dit even mee te nemen en mijn gsmnummer achter te laten zodat hij het terug moest vragen. Ik heb het maar gelaten en zijn diploma onder zijn ruitenwisser gestoken met een brief van mij erop dat de volgende keer de takelwagen wordt gebeld.
    - banden aflaten? Ik vind dit een goeie oplossing, gezien het geen echte schade betreft en hij evenveel gekloot is als ik (hij gaat immers ook te laat op zijn volgende bestemming komen en heeft ook last dan).

Alleen als je zo iemand iets zou aandoen, kan hij evengoed volgende keer als je eigen auto daar geparkeerd staat, een kras op uw wagen zetten. Das alleen een klacht tegen onbekenden die geseponeerd kan worden. Als je geen omnium hebt, draai je er zelf voor op. Conclusie : je bent altijd gejost??

Laatste oplossing is de parkeerplaats verhuren (gaat voor 80 euro per maand) en als je zelf een plaats nodig hebt, geld insteken in de parkeermeter. Alleen mag je maar maximaal twee uur parkeren op straat en zijn de ondergrondse parkings voor een hele dag belachelijk duur. Geen idee wat de Ladeuzeparking tegenwoordig vraagt voor een ganse dag?

Iemand een ander idee?

Gewoon een briefje onder de voorruit, een normaal mens zou daar dan toch niet meer gaan staan?
    Of idd bij op het briefje zetten dat hij daar mag staan, tegen betaling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
      Gewoon een briefje onder de voorruit, een normaal mens zou daar dan toch niet meer gaan staan?
      Of idd bij op het briefje zetten dat hij daar mag staan, tegen betaling.

Het feit is dat er altijd een andere auto gebruik van maakt... Volgende keer ga ik de banden is aflaten. Is kijken of dat werkt. Ben ik daarvoor strafbaar?

Comment

Zoiets in de grond vijzen ?

Comment

Gaat het altijd om dezelfde auto?

In dat geval zorgen dat je die mens een keer te zien en spreken krijgt.

Als het om diverse auto's gaat:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
            Zoiets in de grond vijzen ?

Daar moet ik is toestemming aan de syndicus voor vragen dan (beheerder van het gebouw). Hoeveel kost zoiets en waar vind ik dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
              Daar moet ik is toestemming aan de syndicus voor vragen dan (beheerder van het gebouw). Hoeveel kost zoiets en waar vind ik dat?
              ik wou net hetzelfde voorstellen. je hebt dat ook met een enkel paaltje (simpelder om te monteren) en je zal dat wel vinden in een auto 5 bv.
              wimoptiek.be op

Comment

Zo een beugel is afdoende. En anders sleepoog erop vijzen en wegslepen

Als z'n wagen open was, had ik de handrem los gezet, versnelling in z'n vrij en 'm uit de weg geduwd

Comment

Kijk eens : http://foutparkeerders.be/

Ik vind niks op google over "beugel + autostaanplaats" ? Iemand een linkje? Merci!

Comment

Misschien kan je ook zoiets laten schilderen op je parkeerplaats....

Parkeerplaats blijft gegarandeerd vrij !

Comment

Kijk eens : http://foutparkeerders.be/

Ik vind niks op google over "beugel + autostaanplaats" ? Iemand een linkje? Merci!
                      Ik heb de foto gevonden op Google onder "parking lock"

Comment

jouw auto voor zijn wagen parkeren zodat die niet wegkan ( ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is bij u.

daar je voor u eigen parking staat heeft niemand het recht ( geen politie , geen enkele takeldienst ) om u auto weg te slepen.
                        en die persoon is dan gejost tot jij opnieuw wegrijd.

werkt ook als er mensen op u oprit parkeren.
                        u eigen autootje erachter parkeren en kijk hoe iemand machteloos voor u ingang staat te schreeuwen hoe die u kapot gaat maken en als die de takeldienst beld nog zelf geld kan ophoesten ook.

muhahahaha

Comment

Gewoon in het groot een brief hangen bij je parkeerplaats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            jouw auto voor zijn wagen parkeren zodat die niet wegkan ( ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is bij u.

daar je voor u eigen parking staat heeft niemand het recht ( geen politie , geen enkele takeldienst ) om u auto weg te slepen.
                            en die persoon is dan gejost tot jij opnieuw wegrijd.

werkt ook als er mensen op u oprit parkeren.
                            u eigen autootje erachter parkeren en kijk hoe iemand machteloos voor u ingang staat te schreeuwen hoe die u kapot gaat maken en als die de takeldienst beld nog zelf geld kan ophoesten ook.

muhahahaha
                            Ja dat gaat dus niet, want dan blokkeer ik de volledige doorgang voor de zeventien andere autostaanplaatsen...

Comment

En als ge eens ne slechten dag hebt:

Opgelet, gelieve deze parking plaats ten allen tijde vrij te houden.

En voor die kutmongolen die het niet door hebben, ik kak op uw deurklinken!!!

Ik zou mij wel verzetten!

Comment

Uw auto bovenop de zijne zetten.

Comment

drie meter ketting met aan het uiteinde dit

met een bordje "ik heb honger"

Comment

courant probleem in flatgebouwen. Een schrijven naar de syndicus, die het dan aan de bewoners moet melden is de enige oplossing.

Bij ons aan zee bvb is het gebruikelijk dat indien je een ander zijn plaats nodig hebt voor gasten ed je even belt met de eigenaar. De meesten maken er dan geen probleem van indien ze de plaats niet nodig hebben.

Soms valt het voor dat ik toekom en de plaats ingenomen is zonder medeweten. Ik zet me er dan gewoon achter met een briefje aan zijn ruit. Er heeft zo iemand eens 2u moeten wachten omdat ik met de fiets weg was

Comment

Comment

Working...
                                      X