Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Inderdaad enorm vervelend. Jaren geleden iets soortgelijks aan de hand gehad in Leuven. Daarnaast werd ook nog 2 dagen op 3 mijn gazet gewoon uit mijn brievenbus gepikt . Ik werd daar compleet gek van. Je plaatsje gewoon verhuren gaat wellicht het beste zijn voor je bloeddruk. Betalen in Ladeuze is idd belachelijk duur, maar voor slechts enkele dagen per maand kan dat toch nooit meer zijn dan je "huur"? (hoewel, denk dat ik onlangs 9 euro kwijt was voor een goeie halve dag parkeren, schandalig. Vraag me wel eens af hoe al die mensen dat flikken die in de Leuvense winkels, boetieks, banken, restaurants enz. werken. De ganse binnenstad is blauwe zone en betalend parkeren is schandelijk duur. Allemaal met fiets of bus? Of allemaal Leuvenaars?)
Ik heb daar een autostaanplaats en mijn broer heeft degene die er vlak naast ligt. Nu had hij zijn plaats beloofd aan een student om te verhuizen. Ik wist dus van niks. Zijn banden waren bijna plat geweest
Neemt niet weg dat het al de vierde keer dit jaar is, terwijl ik er maar een paar keer per maand gebruik van maak.
Vandaag in dezelfde situatie gezeten. Ik heb een ondergrondse parking, voor persoonlijk gebruik, in de benedenverdieping van een appartementsgebouw. Het gebouw was tot vorige week nog maar voor de helft opgeleverd, en al die tijd merkte ik een A5 SB op die schuin geparkeerd 2plaatsen innam, of ergens anders parkeerde (niet mijn probleem). Maar vandaag stond hij op mijn plaats (wel mijn probleem). Ik heb wel de luxe een brede plek te hebben met aan 1 zijde eenzelfde brede plek en aan de andere zijde een andere parkeerplek gescheiden door een betonnen paal. Dus ik heb mijn wagen voor de zijne (en dus voor mijn eigen parkeerplek) geplaatst zonder dat ik iemand anders hinderde. Na een goed uurtje hoorde ik een man de terrassen afgaan met de vraag van wie die Astra (de mijne) was. Ik heb rustig nog iets gedronken en tegen dat ik beneden was had hij er zich al uit gemanoeuvreerd getuige het tiental rubberen draaiplekjes.
Onder mijn ruitenwisser vond ik dan ook een briefje waarin hij mij bedankte en feliciteerde met mijn kinderachtig gedrag en dat ik hem mocht opbellen als ik hierover wou discussiëren.. volledig in het frans uiteraard. Ik hoop alvast dat voldoende mensen uit het gebouw dit tafereel gezien hebben. Volgens mij heeft hij geen staanplaats gekocht.
wel nee.. hij zal mij wel eens tegenkomen daar mais je ne comprendrai aucun môt de ce qu'il me dira. En als hij lastig doet gaat z'n briefje naar de wijkagent.
Klopt. Reden te meer dat ik dat briefje maandag waarschijnlijk sowieso aan de wijkagent zal geven als hij langs komt. Ik heb hem al gezien, ik verwacht het niet maar ik kan mij vergissen in de mens natuurlijk. Het is een bewoner zoals ik dus het zou nogal dom zijn. Hij heeft gewoon pech gehad en zal hopelijk zijn lesje geleerd hebben.
Ik heb een ondergrondse parkeerplaats in een garage in Leuven van in mijn studententijd. Nu gebruik ik deze garage nog maar enkele keren per maand.
Het gebeurt één keer op de drie dat ik daar aankom en er iemand onrechtmatig op die plaats staat. Het is wel degelijk mijn eigendom. Het betreft een ondergrondse garage in een flatgebouw dewelke afgesloten is aan de straatkant door middel van een automatische poort met sleutel.
De mens die daar dus geparkeerd staat, is ofwel steeds iemand van het gebouw ofwel mensen die het kennen en langs de voordeur binnenkomen om ze van binnenuit te openen.
Vorige keer heb ik de politie gebeld. Zij kunnen niks doen op privéterrein. Ze zeggen een takelwagen te bestellen op eigen kosten. Dan moet je die zelf zien te verhalen op die foutparkeerder. Met de politie ben je dus niet met andere woorden!! Enorm frustrerend is dat.
Zo'n parkeerplaats heeft in de tijd immers 12.500 euro gekost en is nu alleen maar meer waard. Ik heb die niet gekocht om er andere mensen gratis op te laten staan, zodat ik zelf niet meer kan parkeren als ik in Leuven ben.
Oplossingen :
- momenteel steek ik een briefje onder de voorruit;
- deze kerel zijn auto was gewoon open. Op de passagiersstoel lag zijn universiteitsdiploma dat hij pas gekregen had met alle gegevens in. Ik dacht dit even mee te nemen en mijn gsmnummer achter te laten zodat hij het terug moest vragen. Ik heb het maar gelaten en zijn diploma onder zijn ruitenwisser gestoken met een brief van mij erop dat de volgende keer de takelwagen wordt gebeld.
- banden aflaten? Ik vind dit een goeie oplossing, gezien het geen echte schade betreft en hij evenveel gekloot is als ik (hij gaat immers ook te laat op zijn volgende bestemming komen en heeft ook last dan).
Alleen als je zo iemand iets zou aandoen, kan hij evengoed volgende keer als je eigen auto daar geparkeerd staat, een kras op uw wagen zetten. Das alleen een klacht tegen onbekenden die geseponeerd kan worden. Als je geen omnium hebt, draai je er zelf voor op. Conclusie : je bent altijd gejost??
Laatste oplossing is de parkeerplaats verhuren (gaat voor 80 euro per maand) en als je zelf een plaats nodig hebt, geld insteken in de parkeermeter. Alleen mag je maar maximaal twee uur parkeren op straat en zijn de ondergrondse parkings voor een hele dag belachelijk duur. Geen idee wat de Ladeuzeparking tegenwoordig vraagt voor een ganse dag?
Iemand een ander idee?
als zijn wagen los is : weg duwen in midden van de gang en die van u op juiste plaats zetten !
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
zo een beugel op de grond lijkt mij het beste, maar wat je eventueel eens kan proberen:
je hangt een plakaatje op de muur die zegt dat het een privé parking is die 25€/dag kost om daar te staan.
je drukt een aantal A4 papieren af met een beschrijving van de lokatie, waarin je ook de dag en uur kan invullen. op het overschrijvingsformulier schrijf je je eigen rekening nr.
kom je daar aan, ff invullen, foto nemen van het voertuig, A4tje invullen en onder de ruitenwisser steken.
als er 1 van de 4 betaald heb je toch al 25€ gewonnen hé .
de parkeerplaats verhuren en zelf een dagticket nemen in een ondergrondse parking is ook een optie. kan je volgens mij wat winst mee maken.
courant probleem in flatgebouwen. Een schrijven naar de syndicus, die het dan aan de bewoners moet melden is de enige oplossing.
Ken dat probleem en dan bel je naar de syndicus en antwoordt die : "denk ge nu echt dat ik mij met boerkes in Tremelo ga bezig houden. Los het zelf op of verkoopt uw kot". Maar Mijnheer de syndicus uit Leuven factureert wel meer dan 1500 euro/maand aan de eigenaars voor het beheer van het gebouw. Wat heb ik gedaan toen er eens een wagen op onze staanplaatsen stond : Eigen wagen op de inrit gezet (is naast winkel) en iedereen die met hun wagen binnen of buiten moest mocht beleefd komen vragen om even de wagen te verzetten. Toen de wagen die op mijn plaats stond buiten kwam gereden heeft die ook even een dik half uur mogen wachten. Tot alle klanten bediend waren.
We hebben er hier ook zo ééntje. Achter het gebouw zijn er 8 garage's die over elkaar staan (6 & 2) net breed genoeg om je draaicirkel te kunnen benutten. Eéntje van de twee, vond het nodig om zijn voertuig steeds buiten te laten staan voor zijn garage. Nu toevallig heb ik de laatste garage en kan niet in of uit mijn garage als ie daar stond. We hebben hem eerst drie maal op een beleefde wijze er op attent gemaakt dat je de wagen of wel in de garage moet zetten ofwel buiten op straat kan achter laten. De vierde keer dat we wilde binnen rijden liep hij voor gek om zijn voertuig alsnog weg te zetten, heb hierop niet gereageerd. Bij het vijfde voorval is hier echter de bom gebarsten, met resultaat, sindsdien staat hij er nooit meer en hij spreekt ook niet meer tegen ons. Wat ook gemakkelijk is maar niet leuk als je maar met een beperkt aantal mensen zou moeten samenleven. Blijkbaar zijn er toch velen die onder de noemer "ikke" leven en hardleers zijn.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ken dat probleem en dan bel je naar de syndicus en antwoordt die : "denk ge nu echt dat ik mij met boerkes in Tremelo ga bezig houden. Los het zelf op of verkoopt uw kot". Maar Mijnheer de syndicus uit Leuven factureert wel meer dan 1500 euro/maand aan de eigenaars voor het beheer van het gebouw.
Comment