Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• heb een nieuwe plaat, mss dermee :p

Comment

• vandaag afgekeurd geweest met onze einser op de geometriekeuring in ieper, de wielvlucht stond niet goed van het rechter achterwiel (eibach sportline kit laten monteren)

wel 2weken terug de auto laten uitlijnen na montage van 2 nieuwe achterbanden
      direct naar bandencentrale gereden voor her uitlijning, wat blijkt er staat zo goed als niets verkeerd
      terug afspraak gemaakt op keuring sjans dat er vanamiddag nog een gaatje vrij was
      kom toe (was dezelfde kerel als vanmorgen), bijna een volledige keuring opnieuw uitgevoerd
      1 keer 91,50€
      herkeuring 54€ alstublieft

AFZETTERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      BMW E10 1600ti 1967
      BMW E10 2002tii 1973
      BMW E30 325i sedan 1986
      BMW E36 318is cabrio 1995
      BMW E36 320i cabrio 1994
      BMW E91 318d touring 2006
      MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
        vandaag afgekeurd geweest met onze einser op de geometriekeuring in ieper, de wielvlucht stond niet goed van het rechter achterwiel (eibach sportline kit laten monteren)

wel 2weken terug de auto laten uitlijnen na montage van 2 nieuwe achterbanden
        direct naar bandencentrale gereden voor her uitlijning, wat blijkt er staat zo goed als niets verkeerd
        terug afspraak gemaakt op keuring sjans dat er vanamiddag nog een gaatje vrij was
        kom toe (was dezelfde kerel als vanmorgen), bijna een volledige keuring opnieuw uitgevoerd
        1 keer 91,50€

Is geometrie keuring zo duur? Da's echt wel veel geld.

Comment

• dus da was een keuring voor de verlaging?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
            dus da was een keuring voor de verlaging?
            inderdaad
            BMW E10 1600ti 1967
            BMW E10 2002tii 1973
            BMW E30 325i sedan 1986
            BMW E36 318is cabrio 1995
            BMW E36 320i cabrio 1994
            BMW E91 318d touring 2006
            MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
              1 keer 91,50€

Ik had na betaling de stationschef erbij gehaald.

Comment

• Ik zit linksonderaan met een scheur in mijn ruit, niet zo héél groot, en al zeker niet in het gezichtsveld, ze omvat precies een 'hoekje' van de ruit.

Dat is meteen afgekeurd zeker?
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• ik ken er zelfs die al 3 jaar met een barst in het gezichtsveld erdoor worden gelaten. Vraag me zelfs af of ze daar een wagen nog voor tegenhouden.
                  Last edited by ; 08/09/2011, 15:20.

Comment

• mijn laatste ervaring met keuring (ondertussen gelukkig al 5jaar geleden).
                    Mijn dealer zet wagen in orde en vragat waar ik ga met de auto. toen hij hoorde in Nazareth zei die "ah je lichten zullen daar op randje van te laag staan, ga naar zwijnaarde en ze staan goed". ik rij naar nazareth en inderdaad als ik aan die mens vraag hoe staan de lichten antwoord "ze staan wat aan de lage kant maar heb ze liever te laag als te hoog".
                    Ikke "ik wist het want mijn dealer zei...";
                    Hij "waarom zet je hij ze dan niet hoger"
                    ikke "omdat jullie blijkbaar de enige zijn waar ze dat zeggen en alle andere stations ze goed staan"
                    Heb em dan maar gerust gelaten want de stoom begon al uit zijn oren te komen.

Comment

• en als je helemaal wilt lachen moet je eens met een recente caravan gaan. Pa werd afgekeurd wegens defecte oplooprem (volgens hen). terug naar dealer gereden mens heeft er niks aan gedaan want er was ook niks mis; terug gereden. Mijn vader roept er meteen directuer van het spel bij; toont aan dat er niks gedaan is; en legt hen uit dat de persoon die alles controleerde de eerste keer er niks van kent en legt vervolgens het gehele systeem technisch uit.
                      Ze stonden daar te kijken als een koe naar een voorbijrijdende trein, directeur laat mijn vader gewoon doorrijden zonder naar iets te kijken en krijgt een groen kaart zonder te betalen.
                      Met zulke verhalen krijg je toch echt wel achterdocht in de keuringstations; blij dat ik er persoonlijk vanaf ben. Hou mijn hart al vast eens ze aan die motokeuring gaan beginnen

Comment

• haha, wa een verhaal, vooral het eerste
                        de motorkeuring gaat zooooooo'n miserieu zijn als die erdoor komt hé. Ma op zich vind ik die wel goe.

Timothy, da zou geen probleem mogen zijn. Zult er wel een opmerking voor krijgen maar geen afkeur.

BMWFREAK: die keuring is idd 2x zo duur. Komt eigenlijk neer op een gewone keuring (+/-35euro) + die geometrie, en daar rekenen ze idd dik op door. 55 zou dus wel kunne kloppe bij een herkeuring, want da is dan gewoon het gedeelte van de geometrie, die ze logischerwijze volledig opnieuw moete doen. Is vervelend da uw RA-wiel ni goe stond, ma kan zijn da ge gewoon in ne put gerede zijt enz waardoor de afstelling ni meer just stond. (zelf al meegemaakt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                          haha, wa een verhaal, vooral het eerste
                          de motorkeuring gaat zooooooo'n miserieu zijn als die erdoor komt hé. Ma op zich vind ik die wel goe.

Timothy, da zou geen probleem mogen zijn. Zult er wel een opmerking voor krijgen maar geen afkeur.

BMWFREAK: die keuring is idd 2x zo duur. Komt eigenlijk neer op een gewone keuring (+/-35euro) + die geometrie, en daar rekenen ze idd dik op door. 55 zou dus wel kunne kloppe bij een herkeuring, want da is dan gewoon het gedeelte van de geometrie, die ze logischerwijze volledig opnieuw moete doen. Is vervelend da uw RA-wiel ni goe stond, ma kan zijn da ge gewoon in ne put gerede zijt enz waardoor de afstelling ni meer just stond. (zelf al meegemaakt)
                          Ja, maar het is géén barst(je) hé, echt een scheur van ongeveer 15 cm, beginnende links zo'n 10 cm boven het onderste punt van de ruit, en ze maakt zo een bocht naar beneden om ongeveer 5 cm meer naar het midden aan het onderste punt van de ruit te eindigen.

Eigenlijk ruwweg : de linkeronderhoek is eraf
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• "hoekje" zegt em dan
                            Voelt ge de barst langs de binnenkant van de ruit ook? Zo nee, denk ni da het probleem is. Beste oplossing, is ne keer naar de keuring rijden en het gaan vragen

Mocht het zijn da ge een ruit zoekt, heb van't weekend nog moete zoeke naar een betaalbare ruit voor een vriendin. Overal vroeger ze +600euro. Heb der ene gevonden voor 270, dus mocht ge interesse hebbe stuur ik die mail dan wel door.

Comment

• Wijzigingen tweedehandskeuring.
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• weet er eigenlijk iemand hoe dat wettelijk zit met al die carwraps tegenwoordig. Wordt het kleur van de wagen ook nagegaan op de keuring?

Ik stel de vraag eens omdat paar jaar terug men mij uit bed kwam halen van de rijkswacht met de vraag of ze mijn wagen eens mochten zien. Bleek in de buurt een ongeval met vluchtmisdrijf te zijn plaatsgevonden en ooggetuige had een zilvergrijze break van mijn type gezien. Blijkbaar zijn ze die dag alle zilvergrijze fiat breaks gaan bekijken op schade. maar als wagens nu een wrap hebben opziiten klopt die info van de kleur niet meer.
                                Last edited by ; 22/09/2011, 11:59.

Comment

• ja kan ook zonder wraps om snel van kleur te veranderen. Of gwn snel te herstellen... Dus die wraps maken totaal niet uit.

En de kleur wordt niet nagekeken, staat niet eens op mijn inschrijvingsformulier (nooit geweest)

Comment

• Hoeveel boete moet je betalen als je een maand te laat bent op de keuring ?

Comment

• € 7 extra voor 1 maand te laat.
                                      Tussen 1 en 3 maand te laat € 10.
                                      Tussen 3 & 6 maand € 15.
                                      En meer dan 6 maand te laat € 25.

Comment

• klopt, heb het paar weken geleden nog ondervonden... 1 dag te laat 8-) en 7 euro duurder

Comment

• ik ging vandaag naar de keuring met mijn camper : een mb 100d

niet om te bashen, maar om slechte communicatie aan te klagen

nog voor er wat werd gekeurd was ik al zeker van een herkeuring nl brandstoftank en watertank waren niet voor 90% gevuld, nieuwe wetgeving

kassa kassa

dat een mens een hesje moet bijhebben, een gevaren3-hoek en een brandblusser op datum weet denk ik iedereen, en daar wordt je niet op afgekeurd

tank was 3/4 vol bibi mog gaan voor een herkeuring

(er was nog een probleem aan de remmen ook dus herkeuring was terecht, maar ik mocht bij binnenrijden sowieso terugkomen)

ik belde voor een afspraak, madamme vroeg : is het een mercedes camper ?
                                          ja !

zeg mij dat dan dat die bakken vol moeten zijn

Comment

Working...
                                          X