Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    heb hier ook een keuringsprobleempje en weet nu niet echt hoe aan te pakken.

...
    die tussenchef komt na de keuring bij mij en zegt dat het logo ERAF moet, het is een scherp uitstekend deel op de motorkap. ik zeg dat dit origineel is en dat ik zo al 6jaar gekeurd werd. antwoord die erop: "dan hebben ze het 6jaar niet gezien, maar het moet eraf".

heb dus moeten plooien en het logo er dan toch maar afgehaald en met de dodge naar de keuring. in 1 keer goedgekeurd.
    enkel de remtest moest nog gebeuren, nakijken of het logo wegwas en de CO (die had ik totaal niet geregeld). CO was 0,45% deze keer.
    blokje krijgt het wel warm, dus hij loopt te arm nu.

na de keuring stond binnen de 10min het logo er weer opgekit en vastgeschroefd. zal elk jaar het logo verwijderen met een breekmes en 5min later er weer opzetten, als ze het dan zo willen.

savonds merk ik dat ik bijzonder weinig zie op de baan. 1 koplamp deed het totaal niet. doordat ik een herkeuring had, werd er dus niet meer gekeken naar de verlichting aangezien die bij de vorige keuring (zo een 2-3maand terug) in orde was. fantastisch systeem toch dat we hier hebben. ik kan in ieder geval de weg weer onveilig maken met mijn monster :-).
    2 autos goedgekeurd op 1 dag tijd. lucky friday

Comment

• fijn als je een oude RR hebt en daar ook de vliegende dame moet gaan afslopen
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        fijn als je een oude RR hebt en daar ook de vliegende dame moet gaan afslopen
        gaat dure keuring worden zo

en de Jag op de jag's ??? bijna een speer recht vooruit !!!

Comment

• Hier ook een vraagje over de keuring. Ik moet voor 21 nov mijn Polo gaan laten keuren ( wordt dan 4 jaar) ik heb ergens gelezen dat als de auto minder dan 6 jaar oud is en minder dan 100 k km en er geen opmerkingen zijn het keuringsbewijs dan 2 jaar geldt.
          Maar ik heb een schroefkit en daar staat automatisch op bij gebreken nauwkeurig inhet oog te houden: borging niet reglementair.

In theorie moet die vast gelast worden zodat die niet lager kan gezet worden maar lassen aan ee ophanging mag ook niet vandoor die opm. Dus ik kan waarschijnlijk wel vergeten om dat keuringsbewijs voor 2 jaar te krijgen zeker?
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• euh, bij mij hebben ze gezegd toen ik een schroefkit liet keuren dat de hoogte op die moment wordt genoteerd. bij uw volgende keuringen heb je een marge van max 2cm (keuring diest was dat).
            mijn borging is wel reglementair, staat niets van op mijn attest...

Comment

• Hmm raar. Bij mij staat dat er in het groot op na mijn keuring voor verlaging. Maar heb wel al gehoord van vele dat die opm de keren erna rr niet meer opstond. Maar ik heb dat toen gevraagd toen ik mijn verlaging was gaan laten keuren wat dat inhield en wat ik
              hierboven heb gezet was wat ze mij in de keuring verteld hadden.

Comment

• ik zou uw kans wagen anders hadden ze u toen keuring met beperkte geldigheid gegeven

Comment

• Ja ga ik idd doen, vond het toen al raar dat dat er zo op stond. Ook bij een politie controle snapte ze er niets van. Soit van de week lichten afstellen op et school en meteen naar de keuring gaan dat ik er weer vanaf ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    fijn als je een oude RR hebt en daar ook de vliegende dame moet gaan afslopen

maar als ik die foto bekijk van die dodge dan denk ik bij een aanrijding dat het ornament echt wel het minste van je problemen zijn.

Comment

• Ja, inderdaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                        Hier ook een vraagje over de keuring. Ik moet voor 21 nov mijn Polo gaan laten keuren ( wordt dan 4 jaar) ik heb ergens gelezen dat als de auto minder dan 6 jaar oud is en minder dan 100 k km en er geen opmerkingen zijn het keuringsbewijs dan 2 jaar geldt.
                        Maar ik heb een schroefkit en daar staat automatisch op bij gebreken nauwkeurig inhet oog te houden: borging niet reglementair.

In theorie moet die vast gelast worden zodat die niet lager kan gezet worden maar lassen aan ee ophanging mag ook niet vandoor die opm. Dus ik kan waarschijnlijk wel vergeten om dat keuringsbewijs voor 2 jaar te krijgen zeker?
                        De voorwaarden om keuringsbewijs van 2 jaar te krijgen zijn enkel : onder de 100.000km , niet ouder dan 6 jaar , niet te laat en niet afgekeurd. Een opmerking op je keuringsbewijs staat hier totaal los van hoor .

Comment

• Hoe zit het met gordels bij een oldtimerkeuring?
                          De wagen waarvoor ik die vraag stel is een geimporteerde van engeland en heeft als bouwjaar 01/01/1971.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                            Hoe zit het met gordels bij een oldtimerkeuring?
                            De wagen waarvoor ik die vraag stel is een geimporteerde van engeland en heeft als bouwjaar 01/01/1971.
                            Dit is wat in de wetgeving staat:

15 MAART 1968. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.
                            BS 28.03.1968

Hoofdstuk VI: Constructie

Artikel 30. Veiligheidsgordels en hun veiligheidspunten, evenals veiligheidsinrichtingen voor kinderen aan boord van motorvoertuigen

§1. Bevestigingspunten voor veiligheidsgordels.

De personenauto's en auto's voor dubbel gebruik in gebruik genomen tussen 15 juni 1968 en 31 maart 1974 moeten voorzien zijn van bevestigingspunten voor veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen, hetzij aan de voorschriften van Reglement nr 14 van de Economische Commissie voor Europa van Genève houdende eenvormige voorschriften inzake de goedkeuring van voertuigen betreffende de bevestigingspunten voor veiligheidsgordels in personenauto's, hetzij aan de norm NBN 628-2 van het Belgisch Instituut voor Normalisatie.
                            §2. Veiligheidsgordels.

De personenauto's en auto's voor dubbel gebruik in gebruik genomen tussen 15 juni 1968 en 31 december 1974 moeten uitgerust zijn met veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen aan de Norm NBN 628.1 van het Belgisch Instituut voor Normalisatie, of drager zijn van het Franse goedkeuringsmerk, gekenmerkt door de letters T.P.E.
                            Als ik dus die wetgeving goed begrijp dan zou een voertuig in gebruik genomen op 1/1/1971 moeten voorzien zijn van veiligheidsgordels vooraan in het voertuig.
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• voor autos moeten er gordels vooraan inzitten vanaf 1968
                              voor lichte vracht is het geloof ik 1985 (mijn dodge uit 77 moet in principe geen gordel hebben vooraan, daar zit aftermarket in van amerika. probleem is dat die niet blokkeren door hard aan te trekken, maar werken met gewichtjes. bij een ongeluk blokkeren die vanzelf door de krachten die op dat gewichte inspelen. elk jaar ambras omdat ze niet blokkeren. al 2x gedreigd naar huis te rijden en ze er dan uit te halen omdat ik ze toch niet hoef te hebben. goedgekeurd).

van wanneer je achteraan moet hebben weet ik niet, denk ergens eind jaren 80

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xaven Bekijk Berichten
                                De voorwaarden om keuringsbewijs van 2 jaar te krijgen zijn enkel : onder de 100.000km , niet ouder dan 6 jaar , niet te laat en niet afgekeurd. Een opmerking op je keuringsbewijs staat hier totaal los van hoor .
                                Hmm, geen idee meer waar ik dat gelezen heb, maar staat idd niet bij de voorwaarden op de site van goca.

Comment

• Collega van mij moet dringend nar de keuring, is zelfs al overtijd. Nu blijkt dat ze haar gelijkvormigheidsattest niet meer heeft. ( is dat de juiste benaming voor dat blad waar inschrijvingsdatum, kw, chassisnummer, merk, ... op staat)

wat moet die nu doen?
                                  BMW X5 45e

Comment

• duplikaat aanvragen bij het merk.

Comment

• en hoelang kan dat duren?
                                      BMW X5 45e

Comment

• Weet ik niet.

Jij gaat ons dat binnekort vertellen

Comment

• hangt van het merk af.

bij ford heb ik dat eens gevraagd en duurde 3 weken (bij politie gaan en daar papier invullen 'verlies van boorddocument' en met dat blad naar de garage).
                                          dat papier van de politie is slechts 30dagen geldig, dus ik begon al in de problemen te komen daar. immers moet de keuring dit blad ook nog zien, samen met je nieuwe GVA. heb dan ambras gehad omdat het politiedocument bij de herkeuring al verlopen was. en had noghtans het nieuwe GVA.

moest ik weer naar de politie voor zo een nieuw verlies blad. maar die kunnen dat dus niet maken als ge u 'nieuwe' papieren nie kwijt zijt

Comment

Working...
                                          X