harelbeke valt ook wel mee.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenmoest onlang met de octavia ook gaan voor de trekhaak (700 km) . Kerel heeft de volledige keuring gedaan voor lichten en remmen enzovoort. Maar roettest doet die niet omdat de motor nog niet is ingereden. Weet niet of dit zijn eigen regeltje is maar vond dit wel ok.
Comment
-
Gisteren ook men uitnodiging gekregen om naar de keuring te gaan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Nog is een vraagske hier Heb google al zitten zoeken maar niet meteen een antw gevonden.
Ik pak binnenkort mijn ma haar auto over (polo 6r 1.6 Blue motion technology) maar mag deze verlaagd worden (gekeurd dus). Van een Polo bluemotion weet ik dat het niet mag, maar geldt dat ook voor een bluemotion technology?2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Voor wie met een Audi rijdt waar er "magnetic ride" opzit: informeer de keurder dat voor de ophangingtest het knopje dat de MR regelt een seconde of 5 moet induwd worden tot het ledje pinkt terwijl de motor moet blijven draaien (anders blijft het natuurlijk niet pinken), zo komt de MR in service mode terecht. Indien niet dan geraak je niet door de ophangingstest.
Ik had dat dus voor en na de (af)keuring hebben ze me dat in de Audi garage uitgelegd.
Bij de herkeuring wou ik die uitleg beginnen maar deze keer wist de keurder (was iemand anders dan bij de 1ste keuring) wat hij moest doen. Ik zei toen:"Je collega wist dat totaal niet 2 weken geleden." En hij zei dat ze een lange lijst hebben met uitzonderingen voor o.a. de ophangingstest en dat die constant up gedate wordt. Magnetic Ride bestaat wel al jaren ...
Enfin, hij vroeg me wel wie die collega was want uiteindelijk is dat toch wat geloop/tijdverlies (en dus geldverlies) geweest (naar de garage en naar de herkeuring). En voor wie het wilt weten, de herkeuring kostte een dikke 11 euro.
En bij sommige wagens kunnen/mogen ze de ophangingstest zelfs niet eens doen, bijv. bij bepaalde modellen van Land Rover wist de keurder me te vertellen, dus die geraken per default door de ophangingstest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenharelbeke valt ook wel mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk BerichtenEn gij kon dat zelf niet?
Comment
-
Hallo
Dinsdag wordt men W115 uit 75 voor het eerst gekeurd. (Import vanuit Nederland) Ik keur deze als normale wagen, geen old timer.
Met Z platen dus want aangezien hij nog niet ingeschreven was... Vond het wel raar dat je eerst je gelijkvormigheid moest hebben, dus heb ik naar Brussel gereden met deze auto naar Mercedes zelf... Verwachten ze misschien dat je hem transporteert naar Brussel ofzo? Geen problemen gehad.. Auto bolt goed! Attest in orde.
Weet iemand of deze keuring strenger is dan een normale keuring... Er zijn enkele minpunten zoals een klein olielek. De auto zweet dus een beetje. Heb al nieuwe bandjes en ruitenwissers gelegd want deze waren versleten...
Ik zit gewoon in dat ze hem gaan afkeuren wegens dat lek. En als ik dan nog eens met Z platen moet gaan ja man... Das dan al 300 euro die gaan vliegen is.
Comment
-
das een opmerking van olie/koelvloeistof lek. meer niet.
mijn dodge lekt geen olie, das zweet van al da vermogen .
desnoods kuist ge voor de keuring rap eens alles af met een vod. een drupke mag er aan het blok altijd aanhangen hoor, en al zeker op zo een oude.
ik denk dat mijn dodge voor het moment met een half blad aan opmerkingen rondrijd zoals:
-stuurgewrichten speling
-wiellagers speling
-banden staat
-deuren corrosie
-koetswerk-cabine corrosie
-uitlaatgassen overvloedige rookemissie
-olie en of koelvloeistoflek
en ben nog altijd goedgekeurd :-)
Comment
-
Daarstraks naar de keuring geweest voor verkoop van mijn BMW Z4. Ik vroeg aan moeders mooiste waar ik in de rij moest gaan staan want een half uur gaan aanschuiven om dan naar een andere rij te worden verwezen had ik niet veel zin in.
Eerste wat die zij was dat het voor verkoop is dat ik dan een afspraak moest maken via internet. Niet waar zei ik want van voor op de poort stond dat wanneer je een keuring voor verkoop zonder afspraak je eerst bij de stationschef moest melden. Dus die peut gebypassed en naar de 'station chef' gestapt. gewoon voor de poort wachten zei die dus deed ik dat maar. Stond er helemaal alleen voor die poort van keuring voor verkoop maar toch nog 30min moeten wachten (en het was al ver over lunchtijd).
Enfin die sul die ik toegewezen kreeg zei al direct dat mijn linker voorkant herspoten was.
Ik weet wel 100% zeker dat die wagen nooit schade heeft gehad en zeker niet herspoten is geweest. Ik zeg hem dat maar dat slaat die gewoon in de wind.
Je kan niet geloven weke truuken die allemaal uithaalde om toch maar iets te vinden dat niet goed zou zijn. Uiteindelijk had hij iets gevonden...
Ik heb geen reservewiel omdat ik run flats heb en dan moet ik een spuitbus in de wagen hebben om die tijdelijk te kunnen herstellen volgens hem, wat helemaal niet correct is en heb ik hem ook gezegd.
allee discussieren, uiteindelijk ben ik naar de stationschef gestapt en die bevestigde mijn verhaal.
Dan ging hij mijn ruitenwissers testen, mijn ruit droog natuurlijk dus hij sprayed er water op en natuurlijk is niet mijn hele ruit nat en daar waar het droog was schokte dat wat tot de wisser het water zag...NIET GOED HE zei hij. Alle weeral discussieren..
dan Kap open , kap toe, kap open , kap toe, precies of na éné keer kan je niet zien of die nu goed werkt of niet. dan deur open deur toe deur open deur toe, telkens gaat dan die ruit een beetje omlaag en omhoog. Nie goe he zei hij weer. (wat denkt die dat ik een debiel ben of zo..)
Dan weer gezaag over het instructie boekje dat het in het duits was, zeg wat een lul was dat. Ik had maar één sleutel bij ipv beide plus de garagesleutel, maar dat ging hij door de vingers zien.
Daarna wilde hij nog eens graag het bandenspanningsalarm testen omdat dit verplicht is als ge run flats hebt. Dus die liet wat lucht uit één van mijn banden allee dat doet ge nu toch niet op een autokeuring. dan naar de schokdemper test, natuurlijk een rode uitslag (niet goed he zei die dan maar weer eens. Logisch zei ik de bandenspanning is ook niet meer hetzelfde he. En nu.. zeg ik? straks terug oppompen he zei hij. Zullen we wel eens zien dacht ik en weer de chef er bij gehaald.Allee die vent moest dan mijne band terug op zijn originele bandenspanning zetten. de test opnieuw doen en ik kreeg ook ineens een andere persoon toegewezen.
uiteindelijk mijn groen formulier gaan halen bij de kassa ,en wat stond er op: Boorddocumenten - Lakschade en beperkte visibiliteit (gevarendriehoek gebruiken bij laden en lossen). Op wat slaat dat nu weer ?
Terug naar binnen en mijn beklag gaan doen, boorddocumenten zijn volledig in orde (duits of engels of frans dat maakt niet uit), en lakschade, ik heb helemaal geen lakschade.
Na veel gezaag is die chef terug naar mijne wagen komen kijken op de parking en toegegeven dat die persoon die de keuring gedaan heeft misschien niet helemaal correct was. Uiteindelijk een blanco groen document gekregen.
Stel u eens voor dat daar zo een hulpeloos madammeke stond en dat allemaal maar accepteerde... waarschijnlijk doen ze dat niet bij vrouwen. dit was in Malle dus volgende keer ga ik wel naar Antwerpen. Mij zien ze daar niet meer.
Comment
-
zo zie je maar weer dat het enorm kan schelen waar je gaat. Vorige week ook geweest voor keuring voor verkoop in Kontich...niet lang moeten wachten. wagen werd grondig gekeurd maar erg correct. Kreeg zelfs felicitaties dat een wagen van 2001 er nog als nieuw uitzag. Vriendelijke keurmeester trouwens die z'n vak goed kende. Het mag ook al eens positief zijn.
Comment
Comment