Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
    Aan alle Vlaamse keuringscentra een mail gestuurd en hen gevraagd of ik met een splinternieuwe (eerste inschrijving komt op mijn naam) zelf uit Duitsland ingevoerde nieuwe wagen nog moet passeren langs de technische controle. Volgens één moest ik langskomen voor een volledige technische tweedhandskeuring, bij een andere voor een adminstratieve aanvulling en volgen de rest moest ik niet langs komen.Stel mij toch vragen bij de competentie van sommigen onder hen.....
    volgens de huidige EU-regels moet België keuringen uit andere EU-landen aanvaarden zoals de keuringen binnen B
    ze zijn daar eerder dit jaar nog voor veroordeeld

dus die ene heeft gelijk? maar je moet natuurlijk een roos-formulier hebben voor je nummerplaat aan te vragen ...
    ik zou verzekering eens aanspreken, kan je wijzer van worden ;-)

Comment

• Een kameraad van me heeft onlangs bijna een boete gekregen (heeft er zich kunnen uitpraten) omdat hij led standlichtjes had en xenonlook halogeen lampen.
      Hij heeft ook led nummerplaatverlichting en dit mocht dan weer wel omdat dit beter zichtbaar is. (slaat toch nergens op?)
      Nu moet hij met de auto naar het bureau gaan om aan te tonen dat de standaard lichtjes er terug in zitten.
      Kan je met led standlichtjes en xenonlook lichten door de keuring en kan je daardoor beboet worden?

Comment

• Die flikken weten duidelijk niet waarover ze spreken, want die dingen mogen gewoon.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Normaal zouden die dingen inderdaad moeten mogen, echter moeten de lichten die vervangen worden dezelfde kleur behouden als de originele lichten en daar ligt soms het probleem, als de kleur teveel naar het blauwe zou overgaan kan men stellen dat men inderdaad in overtreding is, echter er staat nergens beschreven hoeveel dit kan afwijken en dus is het een beetje natte vinger werk, wat mag van de ene mag dan weer niet van een andere... en sommige van onze blauwe vrienden houden er soms een wat andere interpretatie op na dan anderen.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Gewoon zeggen dat dat de originele verlichting is.
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• De nieuwe S klasse heeft alleen nog maar LEDS, van binnen en van buiten.

Comment

• Zo moet dat, liever LEDs dan xenon.

Comment

• Hij kreeg als opmerking "alle jonny's moeten eruit". Hij is echt geen jonny op de lichten na is de auto helemaal standaard.
                  Hij was al aant kijken naar zijn velgen die overgens standaard op die polo zitten.
                  Hij kon moeilijk geloven dat deze er stndaard op zaten omdat deze te breed zijn voor een polo.
                  Zijn licht zijn niet blauw ofzo gewoon wit.
                  Als er zo een boete wordt uitgeschreven moet die dan betaald worden of kan je daar iets tegen doen?

Comment

• Nu moet hij met de auto naar het bureau gaan om aan te tonen dat de standaard lichtjes er terug in zitten.
                    Kan je met led standlichtjes en xenonlook lichten door de keuring en kan je daardoor beboet worden?
                    Als er zo een boete wordt uitgeschreven moet die dan betaald worden of kan je daar iets tegen doen?
                    Ehm gewoon naar de auto keuring gaan met die lichten als het voor hun goed is so what?
                    Polo 6n 1.4

Comment

• Iedere boete kan je aanvechten maar eerst eens kijken op basis van welk artikel de boete wordt uitgeschreven of het dan wel mogelijk is U ertegen te verdedigen of dat het vechten zal worden tegen een onneembare vesting.

Comment

• Okee, dus als ze zo door de keuring geraakt hebben ze niets te zeggen.

Comment

• Zijn duidelijk overijverige flikskes die eens een goed pak rammel verdienen!

En dan zeggen ze dat de agressiviteit ten opzichte van de politie toeneemt, hoe zou dat nu komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Zijn duidelijk overijverige flikskes die eens een goed pak rammel verdienen!

En dan zeggen ze dat de agressiviteit ten opzichte van de politie toeneemt, hoe zou dat nu komen.
                            En waar slaat dat nu weer op? Dus iedere keer dat iemand een fout maakt verdient die persoon een goed pak rammel?

Comment

• Heb ik dat gezegd? Ik dacht het niet, dus leg me geen woorden in de mond.

Dit heeft niks te maken met "een fout maken", dit zijn flikskes die mensen moedwillig zitten te pesten.
                              Maar als ze echte bandieten tegen komen dan schijten ze in hun broek en gaan ze lopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Heb ik dat gezegd? Ik dacht het niet, dus leg me geen woorden in de mond.

Dit heeft niks te maken met "een fout maken", dit zijn flikskes die mensen moedwillig zitten te pesten.
                                Maar als ze echte bandieten tegen komen dan schijten ze in hun broek en gaan ze lopen.
                                Neen dat hebt gij niet gezegd, daarom ook dat er een vraagteken achterstond. Gij hebt wel geschreven dat het "duidelijk overijverige flikskes" waren die dat pak rammel verdienden en gezien ik denk dat, mocht het tot een boete komen en zijn zoals SK_0909 het beschreven heeft, één van die overijverige agenten een fout maakt, daaruitvolgend dacht ik dan dat indien iemand een fout maakt hij daar een pak rammel moet voor krijgen gezien uw voorgaand schrijven en mijn denkwijze.

Comment

• uwe kameraad had gewoon naar de keuring moeten rijden en als die daar goed gekeurd werd, klacht indienen bij de politie tegen die agent.
                                  een agent heeft NIET te beslissen of u verlichting goed is of niet, bij twijfel mag de agent u begeleiden naar een keuringstation waar zei dan zullen uitmaken of het mag of niet.

natuurlijk moet je ook geen blauw zwaailichten of overduidelijke verkeerde lampen aanbrengen die heel duidelijk in de wet staan beschreven (zoals ledjes op de ruitensproeiers, neonlampen onder de auto...). hier kan een agent dan heel duidelijk een boete uitschrijven wegens verboden verlichting.

je standlichten vervangen door ledjes staat niet beschreven in de wet. enkel dat je standlichten moet hebben, dat ze een specifieke kleur moeten hebben en dat ze moeten werken op een correcte manier.
                                  xenonLOOK halogeenlampen zijn ook niet verboden, je moet er dan ook geen blauwe insteken.

u niet laten doen door agenten, desnoods boete laten uitschrijven, wettekst opzoeken en dan als bezwaarschrift tegen die boete indienen. als er teveel bezwaarschriften komen tegen boetes die een agent uitschrijft, zal die ook wel eens op het matje worden geroepen.

agenten kennen ook heel die wetgeving niet vanbuiten hoor, meestel enkel de wetten die goed herkenbaar zijn. bv te brede banden, teveel verlaging, foutieve lampen, te grote zonneband op de voorruit, getinte ramen.
                                  het feit dat uwe maat eruit geplukt wordt met zijn verlichting, is teken dat er toch iets opvallend verkeerds aan was.

mijn standlichten van één van mijn autos ziet er zo uit en dit is al jaren zo. nog nooit ermee tegen gehouden (zet ze dan ook niet aan als ik rijd, enkel op meetings). met de grote lichten aan is het amper zichtbaar

in de tuningwetgeving stonden 17 verboden zaken in belgie. ik heb er 14 tegelijk op mijn auto gehad en nog nooit tegengehouden geweest, dus je moet het toch al extreem maken

Comment

• Bedankt voor de reacties.
                                    Hij is niet de enige die door dezelfde agent aan de kant is gezet voor zulke dingen.
                                    Ik denk dat de led nummerplaatverlichting al genoeg is om aan de kant gezet en gecontroleerd te worden want hij was duidelijk op zoek naar nog een "illegale aanpassing".

Comment

• Weet iemand een "goede", lees niet strenge, keuringstation omgeving Tongeren?
                                      Ik ga niet hele verhaal doen maar door omstandigheden rijd mijn auto al 1,5 jaar rond zonder keuring.. Voor de rest is alles in orde, behalve dat dus.

Zowiezo gaan ze daarover zagen, maar waar zouden ze het minste zagen? Heers, Alken, Luik of Diest?

Comment

• Wegens panne heeft de mijne 6 maand stilgestaan, auto reed niet dus ook niet kunnen keuren. Keuring was al sinds juli verlopen en uiteindelijk midden december gekeurd geraakt nadat ik eindelijk tijd had om hem te fixen.

Geen woord over gehoord op de keuring...
                                        1984 BMW M635CSi F u n
                                        1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

• ze zagen daar niet over, je moet gewoon een toeslag/boete betalen

Comment

Working...
                                          X