Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb onlangs een Alfa Romeo 147 gekocht zonder keuring voor verkoop. Alle gebreken zijn nu in orde gemaakt en ik zou deze wagen dus ook willen laten keuren.
    Volgens het volgende topic zou ik hiervoor geen z-platen nodig hebben: http://www.autoforum.be/showthread.p...aat-meer-nodig
    Iemand die dit al eens gedaan heeft?
    In principe kan ik de wagen dus verzekeren, met de platen van mijn ouders erop naar de keuring gaan en deze achteraf laten inschrijven op naam van één van de ouders?

Comment

• Is het niet zo dat het enkel mogelijk is om te laten keuren met de plaat waarop je hem dan ook effectief gaat laten inschrijven??
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Is het niet zo dat het enkel mogelijk is om te laten keuren met de plaat waarop je hem dan ook effectief gaat laten inschrijven??
        Ja ik dacht dat ook. Maar ben er ook niet 100% zeker over.

Comment

• Dit zegt de wetgeving:Voor de niet-periodieke keuring vermeld in paragraaf 1, 3 °,
          moet het voertuig worden aangeboden met het voor dit voertuig laatst

afgeleverd kentekenbewijs en met ofwel de overeenkomstige kenteken-
          plaat, ofwel met een commerciële plaat en het bijhorende kentekenbe-

wijs, ofwel met een andere kentekenplaat, op voorwaarde dat de
          houder van deze kentekenplaat ook als houder op de aanvraag om
          inschrijving van het aangeboden voertuig, en op het bijhorende
          kentekenbewijs is vermeld′′

Dit geeft mij niet 100% duidelijkheid...daarom had ik graag iemand gevonden die dit al eens gedaan had.

Comment

• Het is zoals je reeds beschreef in bericht #704: als je hem laat keuren voor verkoop met (bijvoorbeeld) de plaat van Jan Janssens erop, dan kan hij enkel ingeschreven worden op naam van Jan Janssens ... laat je hem keuren met de plaat van BVBA Jan Janssens erop, dan kan hij enkel ingeschreven worden op naam van BVBA Jan Janssens.

Je dient alle inschrijvingsbewijzen (die van je auto en die van de platen dus) mee te nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CBstof Bekijk Berichten
              Ik heb onlangs een Alfa Romeo 147 gekocht zonder keuring voor verkoop. Alle gebreken zijn nu in orde gemaakt en ik zou deze wagen dus ook willen laten keuren.
              Volgens het volgende topic zou ik hiervoor geen z-platen nodig hebben: http://www.autoforum.be/showthread.p...aat-meer-nodig
              Iemand die dit al eens gedaan heeft?
              In principe kan ik de wagen dus verzekeren, met de platen van mijn ouders erop naar de keuring gaan en deze achteraf laten inschrijven op naam van één van de ouders?
              Je ouders zijn ideaal. Kan je naderhand nog overdragen naar jezelf.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Ik rij momenteel met een oldtimer, maar heb die wel niet ingeschreven als oldtimer. Nu heb ik de wagen gekeurd voor verkoop als oldtimer, omdat ie normaal verkocht was. Nu heeft de koper afgehaakt.. Enkele dagen later heb ik een andere koper gevonden, maar die wil hem nu niet inschrijven als gewoon voertuig. Iemand enig idee als ik nu gewoon terug de wagen (voor een 2de keer) kan keuren voor verkoop als gewoon voertuig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                  Ik rij momenteel met een oldtimer, maar heb die wel niet ingeschreven als oldtimer. Nu heb ik de wagen gekeurd voor verkoop als oldtimer, omdat ie normaal verkocht was. Nu heeft de koper afgehaakt.. Enkele dagen later heb ik een andere koper gevonden, maar die wil hem nu niet inschrijven als gewoon voertuig. Iemand enig idee als ik nu gewoon terug de wagen (voor een 2de keer) kan keuren voor verkoop als gewoon voertuig?
                  Normaal gezien wel... Ik heb ooit eens een auto gekeurd voor verkoop omdat de plaat dringend binnen moest, maar helaas geen koper gevonden voor 2 maand (na 2 maand vervalt roos inschrijvingsformulier), de garage laten gaan op Z-platen en ik had terug alle nodige documenten.

In uw geval kan je (als je de platen nog hebt) naar de keuring rijden en terug laten keuren als gewoon voertuig.
                  1967 Volvo Amazon P130 B18A
                  1978 Volvo 244 DL B21A
                  1990 Volvo 740 GL B200E
                  1993 Volvo 850 GLT 2.5 20V
                  1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
                  1997 Volvo S90 Executive 3.0 24V
                  1998 Volvo S40 2.0T
                  1998 Volvo S70 2.0 10V
                  2003 Volvo S40 1.8 16V

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                    Ik rij momenteel met een oldtimer, maar heb die wel niet ingeschreven als oldtimer. Nu heb ik de wagen gekeurd voor verkoop als oldtimer, omdat ie normaal verkocht was. Nu heeft de koper afgehaakt.. Enkele dagen later heb ik een andere koper gevonden, maar die wil hem nu niet inschrijven als gewoon voertuig. Iemand enig idee als ik nu gewoon terug de wagen (voor een 2de keer) kan keuren voor verkoop als gewoon voertuig?
                    Voor alle duidelijkheid, hij wilt hem dus WEL inschrijven als gewoon voertuig??
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Voor alle duidelijkheid, hij wilt hem dus WEL inschrijven als gewoon voertuig??
                      `
                      Jup, zoals ik er nu meer rondrijd. Geen oldtimertoestanden

Comment

• Ik moet voor 3 februari naar de technische keuring geweest zijn met mijn wagen. Is het normaal dat ik nog geen bericht gehad heb daarvan? Ik dacht dat je dat een tweetal maanden op voorhand kreeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trikke Bekijk Berichten
                          Ik moet voor 3 februari naar de technische keuring geweest zijn met mijn wagen. Is het normaal dat ik nog geen bericht gehad heb daarvan? Ik dacht dat je dat een tweetal maanden op voorhand kreeg.
                          Ik krijg mijn altijd 3 tot 4 weken voor mijn deadline.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trikke Bekijk Berichten
                            Ik moet voor 3 februari naar de technische keuring geweest zijn met mijn wagen. Is het normaal dat ik nog geen bericht gehad heb daarvan? Ik dacht dat je dat een tweetal maanden op voorhand kreeg.
                            Ja, is blijkbaar normaal, ik kreeg dat ook altijd zo een 2 maanden voordat ik moest gaan, tot vorig jaar het opeens een kleine 3 weken voor de "vervaldatum" binnen kwam.
                            Is tegenwoordig dus blijkbaar later.

Nu ja, je kan ook altijd gewoon zo gaan, je hebt dat kaartje daar niet voor nodig.

Comment

• Ok, ik baseerde me altijd op dat kaartje, ttz, vanaf ontvangst maakte ik een afspraak met de garage. Als dat drie weken is zou het wel eens kunnen dat er geen plaats meer is in de garage. Bedankt voor de antwoorden.

Sent from my iPhone 5S using Tapatalk.

Comment

• Vraagje, ik heb onverwacht andere wagen gekocht, en zou hem graag laten inschrijven op de nr platen van mijn oude wagen Deze staat te koop maar is nog altijd in mijn bezit.
                                Kan ik eventueel later mijn eigen nr platen gebruiken om mijn oude wagen te laten keuren voor verkoop of moet dit via een garage op z-platen gebeuren ?
                                Mijn verzekeringsmakelaar beweerd dat ik voor mijn nieuwe wagen een nieuwe plaat en verzekering moet aanvragen tot de oude verkocht is ????
                                Alvast bedankt voor u hulp

Comment

• Je kan uw huidige nr plaat gebruiken om uw andere wagen te laten keuren maar die wagen moet dan wel op de naam die op de papieren staat ingeschreven worden. Indie je jou oude wagen niet meer gebruikt dan kan je de nr plaat laten overzetten op voorwaarde dat het een plaat is die met een 1- begint. Indien het een oud type is met zes tekens dan wordt het sowieso een nieuwe plaat.

Comment

• Bedankt voor u antwoord, nr plaat is reeds met een 1 -, dus dat zou geen probleem zijn
                                    Keuren voor verkoop op mijn oude platen zal dus waarschijnlijk niet gaan als de wagen dan alleen maar kan ingeschreven op naam van wat op de papieren staat want dat is dus mijn eigen naam.
                                    Zal dus z-platen worden denk ik ?

Comment

• Als uw oude wagen verkocht wordt dan kan er ook met de nr plaat van de nieuwe eigenaar naar de keuring gegaan worden.

Comment

• Ok, bedankt maar is dat dan nie meer verkoop zonder keuring.
                                        Ik zou hem graag verkopen met keuring voor verkoop inbegrepen

Comment

• Je kan eveneens met uw huidige plaat gaan die dan op uw nieuwe wagen hangt.

Comment

Working...
                                          X