Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoi

    Ik heb mijn wagen gekeurd voor verkoop, maar uiteindelijk is de wagen niet verkocht. Nu durf ik er niet meer mee rondrijden, want die keuring voor verkoop is vervallen (2 maand). Kan ik de wagen gewoon terug inschrijven op mijn naam of moet ik terug keuren voor verkoop?

    Thx

    Grt
    Dimitri

    Comment


    • terug inschrijven op uw naam.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        terug inschrijven op uw naam.
        Via je verzekeringsagent / makelaar.

        Comment


        • Mijn audi is vorig jaar goedgekeurd met volgende opmerkingen


          Als ik nu een keuring voor verkoop doe zonder dat te herstellen is dit dan direct afgekeurd of is dit gewoon een opmerking?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jelle2462 Bekijk Berichten
            Mijn audi is vorig jaar goedgekeurd met volgende opmerkingen


            Als ik nu een keuring voor verkoop doe zonder dat te herstellen is dit dan direct afgekeurd of is dit gewoon een opmerking?
            Zie ik hier een rood formulier ?

            Comment


            • das een groen.

              rood heeft ongeveer zoiets staan:
              "gebreken die aanleiding geven tot herkeuring".


              als je hiermee naar de keuring gaat is het gegarandeerd rood. die eerste 3 zaken MOETEN nu hersteld zijn (lees: moest vorig jaar vlak na de keuring al hersteld worden en niet na een jaar).
              het 'in het oog te houden' is hetgeen ge niet hoeft te herstellen

              Comment


              • Ge kunt soms verschillende jaren na elkaar met hetzelfde "gebrek" naar de keuring gaan
                Het ene jaar staat het op u papier, het andere niet.

                De keuring hier in België is niet meer of niet minder dan een loterij.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                  Hoi

                  Ik heb mijn wagen gekeurd voor verkoop, maar uiteindelijk is de wagen niet verkocht. Nu durf ik er niet meer mee rondrijden, want die keuring voor verkoop is vervallen (2 maand). Kan ik de wagen gewoon terug inschrijven op mijn naam of moet ik terug keuren voor verkoop?

                  Thx

                  Grt
                  Dimitri
                  Het is niet de keuring voor verkoop die vervallen is, het is uw kentekenbewijs die vervallen is. Bij keuring voor verkoop wordt het kentekenbewijs geperforeerd met een beperkte geldigheid en na die datum mag je niet meer rijden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ge kunt soms verschillende jaren na elkaar met hetzelfde "gebrek" naar de keuring gaan
                    Het ene jaar staat het op u papier, het andere niet.

                    De keuring hier in België is niet meer of niet minder dan een loterij.
                    Erger nog : ik doe mijn wagen binnen voor onderhoud en nazicht keuring (lichten regelen inbegrepen)
                    de volgende dag ga ik naar de keuring -----afgekeurd : de lichten stonden niet juist
                    direct terug naar de garage -----die zeggen : "kan niet, de lichten staan juist" (controleren nog even , maar doen NIETS aan de afstelling)
                    1.5 uur later , terug naar de keuring ---- zonder opmerking goedgekeurd ?????????????????????????

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                      Erger nog : ik doe mijn wagen binnen voor onderhoud en nazicht keuring (lichten regelen inbegrepen)
                      de volgende dag ga ik naar de keuring -----afgekeurd : de lichten stonden niet juist
                      direct terug naar de garage -----die zeggen : "kan niet, de lichten staan juist" (controleren nog even , maar doen NIETS aan de afstelling)
                      1.5 uur later , terug naar de keuring ---- zonder opmerking goedgekeurd ?????????????????????????

                      Voor zoiets moet je in eerste instantie je beklag doen bij de keuring.

                      Comment


                      • Nog zo'n klucht bij de keuring:

                        Heel wat eigenaars van snelle wagens die winterbanden hebben, krijgen ­tegenwoordig van de autokeuring te horen dat hun wagen een ‘gebrek’ vertoont. Er moet namelijk een ‘duidelijk zichtbare sticker’ aangebracht zijn in de auto met de waarschuwing dat je niet sneller mag rijden dan 240 per uur.

                        Comment


                        • is altijd zo geweest, maar enkel als die banden een maximale snelheid hebben van 240 en de auto sneller kan.
                          als ik op mijn golf winterbanden leg die maar tot 135km/h mogen terwijl de auto 140 haalt, moet ik ook zo een sticker hangen als die winterbanden eronder zitten

                          Comment


                          • Het gebruikte argument dat je in Duitsland zo snel kan rijden echt geen argument. In Duitsland rij je sowieso op eigen risico als je zo'n snelheden haalt. Ze kunnen anders meteen ook winterbanden verplichten want die zijn in Duitsland ook verplicht onder sommige omstandigheden.

                            Comment


                            • ik vind het logisch. als iemand in mijn golf stapt terwijl ik er winterbanden op heb liggen die minder mogen dan de top van mijn auto, moet dit vermeld worden.
                              je zou kunnen zeggen dat vanaf 200km/h het niet hoeft, maar het is makkelijker om te zeggen dat ALLE voertuigen die sneller kunnen dan zijn opgelegde winterbanden een stikker moeten hebben.
                              heb je een auto die 241km/h kan en je winterbanden zijn maar snelheidsindex V, dan moet je het maar aanduiden. het zou maar erg zijn dat ze je in duitsland van de baan halen, wegens het ontbreken van die sticker (want ik versta eruit dat die stickers in duitsland dus ook verplicht zijn en niet enkel belgie)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Het gebruikte argument dat je in Duitsland zo snel kan rijden echt geen argument. In Duitsland rij je sowieso op eigen risico als je zo'n snelheden haalt. Ze kunnen anders meteen ook winterbanden verplichten want die zijn in Duitsland ook verplicht onder sommige omstandigheden.
                                Maar je "gewone" banden moeten ook de minimum snelheidscode hebben die de constructeur voorziet, ongeacht of je die snelheid mag rijden in België of niet... mocht je jouw redenering volgen dan zouden we in België allemaal banden mogen leggen die bijvoorbeeld minimaal tot 130 km/u goed zijn (snelheidscode M) want je mag toch niet sneller dan 120km/u...
                                Omdat sommige wagens hoge eisen stellen aan hun banden (codes V, W, Y, ZR) en omdat je in België toch maar 120km/u mag mag je winterbanden (M+S of sneeuwvlokje) leggen met een lagere snelheidsindex tussen 1 oktober en 30 april van het volgende jaar met een lagere dan voorgeschreven snelheidsindex maar moet je dus een sticker plakken in het gezichtsveld van de bestuurder met de maximum snelheid van de winterbanden (bijvoorbeeld H = 210km/u of T = 190 km/u of ...).
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                  Omdat sommige wagens hoge eisen stellen aan hun banden (codes V, W, Y, ZR) en omdat je in België toch maar 120km/u mag mag je winterbanden (M+S of sneeuwvlokje) leggen met een lagere snelheidsindex tussen 1 oktober en 30 april van het volgende jaar met een lagere dan voorgeschreven snelheidsindex maar moet je dus een sticker plakken in het gezichtsveld van de bestuurder met de maximum snelheid van de winterbanden (bijvoorbeeld H = 210km/u of T = 190 km/u of ...).
                                  En gebeurt dat, die sticker?
                                  30 jaar Mr Yuge!

                                  Comment


                                  • Ik heb het persoonlijk nog nooit gezien maar of dat iets wilt zeggen?
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                    Comment


                                    • Mijn vader verkoopt zijn wagen en ik zou die overnemen, blijkbaar moet die niet naar de keuring nu, klopt dit? Lvg

                                      Comment


                                      • nee dat klopt niet. je zal naar de keuring moeten.

                                        Cheers

                                        B

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                                          nee dat klopt niet. je zal naar de keuring moeten.

                                          Cheers

                                          B
                                          Nee toch? Binnen een gezin niet dacht ik?
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer
                                          Gij doet mij echt altijd peizen aan Sheldon van The Big Bang Theory hé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X