Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij een bloedband iddniet. Moet ge voor naar het gemeentehuis gaan. (2jaar terug was dat toch zo als ik mijn ma hare auto overgenomen heb)
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
      Mijn vader verkoopt zijn wagen en ik zou die overnemen, blijkbaar moet die niet naar de keuring nu, klopt dit? Lvg
      Wij zijn moeten gaan voor een administratieve keuring die je maar krijgt door papieren af te geven die je op het gemeente huis krijgt.

Sent from here
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Bij 2dehandskeuring van een voertuig was het resultaat een groen attest, enige aanwezige opmerkingen waren;

-Verbanddoos niet aanwezig
        -Brandblusser datum verstreken
        Ik dacht altijd dat zo'n dingen verplicht waren, en aanleiding waren tot een herkeuring...blijkbaar niet voor 2dehandskeuring?

Als je nu zonder verbanddoos naar de periodieke keuring gaat, wat gaat er dan gebeuren? Ook een groene kaart met opmerkingen? Of moet je toch teruggaan dan?
        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Bij 2dehandskeuring van een voertuig was het resultaat een groen attest, enige aanwezige opmerkingen waren;

Ik dacht altijd dat zo'n dingen verplicht waren, en aanleiding waren tot een herkeuring...blijkbaar niet voor 2dehandskeuring?

Als je nu zonder verbanddoos naar de periodieke keuring gaat, wat gaat er dan gebeuren? Ook een groene kaart met opmerkingen? Of moet je toch teruggaan dan?
          Bij een gewone keuring wordt er niet eens gecontroleerd op een verbanddoos of houdbaarheidsdatum brandblusapparaat. De mijne ligt er al 10 jaar in en nooit opmerking over gehad en k heb geen verbanddoos. Bij een 2dehandskeuring moeten ze die hele lijst met punten overlopen.

Comment

• Brandblusapparaat staat (stond) wel altijd vermeld als zaak die ze nakijken bij controle, maar bij mij hebben ze dat ook nooit gedaan.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Er is er ene heel kwaad geworden nadat zijn auto werd afgekeurd:

In het keuringsstation van de firma ACT in Haren was er vrijdagmiddag een zwaar geval van agressie. ‘Een controleur van het keuringsstation werd aangevallen door een ontevreden klant’, zegt vakbondssecretaris Tina De Greef van de vakbond LBC-NVK.

Comment

• Een vraagje. Weet er iemand van welk bauwjaar de katalysator verplicht is. Alvast bedankt.

Comment

• 1995 !

Comment

• Overlaatst naar de keuring geweest in Heers met de XJ40.Kerel begon te pijpen dat de Dinitrol er te dik was opgesmeerd en dat em er hooguit een week ophing..
                    Auto is al van 1990 uit verkeer en ik ken de auto al van 2006,toen hing dat ding er trouwens ook al op.Als ge er niks van kent,hou dan gewoon uwe mond eh.
                    http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Na wat voor een periode is de auto keuring geldig weer voor een volledig jaar, indien te laat voor de controle ?
                      Ik bedoel, ga ik 29 maart en was de keuring geldig tot 1 maart ==> is de nieuwe geldigheid weer 1 maart.
                      Stel ik ga 1 juli naar de keuring en deze was geldig tot 1 maart ==> is het dan weer maar geldig tot 1 maart ? Of 1 juli ?

Comment

• de oorspronkelijke datum blijft
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Men wil blijkbaar niet weten van een hervorming van de autokeuring in Be:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• 54 voor 2ehands keuring? Laatste keer heb ik toch 75 ofzoiets betaald? Allessinds meer dan 54.

Comment

• + € 11 diesel keuring ?
                              + € 7 carpass ?
                              + € 7 tuningrapport ?

Comment

• 54 is de minimumprijs. Zoals het echte geldzuigers betaamt rekenen ze voor zowat alles een toeslag: car pass met meer dan 4 ingaven is €7, een scan nemen van het coc is ook betalen, trekhaak, niet periodieke keuring,... Je moet het eens nagaan, de lijst met hun toeslagen is eindeloos.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                  + € 11 diesel keuring ?
                                  + € 7 carpass ?
                                  + € 7 tuningrapport ?
                                  Ahja just diesel en carpass had ik niet meer aan gedacht. Tuning niet, toen was mijn polo nog standaard, paar uur na de keuring niet meer.

Comment

• hallo,

heb net een trans am uit 1982 uit de US gekocht. voor de keuring vraag ik me af of ik de VIN die slecht leesbaar is opnieuw moet laten inslaan ergens of mag je dit zelf leesbaarder maken? heb je hier een attest voor nodig om onder O-plaat te keuren?

alle info welkom! foto's volgen later!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door phnatom7 Bekijk Berichten
                                      hallo,

heb net een trans am uit 1982 uit de US gekocht. voor de keuring vraag ik me af of ik de VIN die slecht leesbaar is opnieuw moet laten inslaan ergens of mag je dit zelf leesbaarder maken? heb je hier een attest voor nodig om onder O-plaat te keuren?

alle info welkom! foto's volgen later!
                                      Hier heb je mogelijk wat aan? Kan je blijkbaar zelf aanvragen voor US import.
                                      Oldtimers hebben een speciale plek in het hart van autoliefhebbers over de hele wereld. Deze klassieke voertuigen vertegenwoordigen een stukje geschiedenis op wielen. Of het nu gaat om een prachtige vintage sportwagen, een elegante oldtimer limousine of een robuuste klassieke motorfiets, oldtimers stralen charme en karakter uit. Wat is een oldtimer? Mocht je hier komen voor onderzoek, helpen we je graag: een oldtimer is een voertuig dat een bepaalde leeftijd heeft bereikt en als historisch, zeldzaam en waardevol wordt beschouwd. Hoewel de precieze definitie kan variëren, wordt in het algemeen aangenomen dat een voertuig pas een oldtimer is wanneer het

Comment

• wat is slecht leesbaar? is het vuil, verroest, overschilderd???

je kan er eens met een staalborstel overgaan, eventueel met een fijne kraspen het vuil eruit krassen.
                                        met een stuk krijt overwrijven en dan met de hand proper maken helpt ook vaak (het witte krijt blijft in het nr hangen terwijl je het plaatwerk errond proper maakt).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          wat is slecht leesbaar? is het vuil, verroest, overschilderd???

je kan er eens met een staalborstel overgaan, eventueel met een fijne kraspen het vuil eruit krassen.
                                          met een stuk krijt overwrijven en dan met de hand proper maken helpt ook vaak (het witte krijt blijft in het nr hangen terwijl je het plaatwerk errond proper maakt).
                                          Ik moet blijkbaar een authorisatie document aanvragen voor het chassisnr daar het voor de keuring "onleesbaar" is of via mandataris...Mag dit dan via bij vdocs.eu?? heb dit adres doorgekregen van contact via Chevrolet US -Belgie...???Iemand hier ervaringen mee of andere betere adressen? Heb al prijzen gehoord tot 300 euro voor het velleke papier...

Comment

Working...
                                          X