Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    dus hier zeggen de fabrikanten klaar en duidelijk dat een stilstaande diesel hoog in toeren jagen schade kan oplopen. mijn golf is dus 27jaar oud, dat wil zeggen dat ze die minstens al 23keer naar dat punt hebben gebracht.
    zijn er zo nog geen rechtzaken geweest waarbij iemand de keuring vervolgt als die een tijdje na de keuring motor problemen kreeg?
    Misschien kon dat bij een diesel van 25 jaar geleden minder kwaad dan nu... die motoren zijn nauwelijks nog vergelijkbaar hé en gezien de km stand van je Golf zou ik er niet teveel van wakker liggen... mocht die motor zoveel last gehad hebben van het "misbruik" zou het waarschijnlijk wel al een "paar" km geleden aan het licht gekomen zijn.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

als ze uwe motor naar een punt brengen waarbij de motor schade kan oplopen zal je motor zowieso er last van hebben. al is het de eerste jaren nog niet te merken.
      dat fabrikanten de boel nu al gaan beveiligen zodat dit niet kan, zegt ook al genoeg.

de keuring doet iets met de motor dat niet mag. als jij erna problemen krijgt zouden zij moeten bewijzen dat het niet daardoor komt
      Als dat op de keuring zelf gebeurd zou ik mss nog zeggen ok, maar als ge zegt: een tijdje na de keuring. Wie zegt dat ge zelf niet als een bezettene continue red lined? Als het een 'tijdje' na de keuring gebeurd hebt ge denk ik geen poot om op te staan.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

dus hier zeggen de fabrikanten klaar en duidelijk dat een stilstaande diesel hoog in toeren jagen schade kan oplopen. mijn golf is dus 27jaar oud, dat wil zeggen dat ze die minstens al 23keer naar dat punt hebben gebracht.
        zijn er zo nog geen rechtzaken geweest waarbij iemand de keuring vervolgt als die een tijdje na de keuring motor problemen kreeg?
        Dat klopt niet, de roettest bestaat zo lang nog niet. Zal eerder 15 keer zijn 😀

Op mijn Volvo doen ze geen roettest, is een gevolg van een rechtszaak dacht ik.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
          Als dat op de keuring zelf gebeurd zou ik mss nog zeggen ok, maar als ge zegt: een tijdje na de keuring. Wie zegt dat ge zelf niet als een bezettene continue red lined? Als het een 'tijdje' na de keuring gebeurd hebt ge denk ik geen poot om op te staan.
          er is een groot verschil door de motor onder belasting in het rood te duwen, dan wanneer je dat onbelast laat doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Heeft er te maken met het feit dat de roetmeter het niet aan kan....
            Last edited by Timmie; 05/09/2015, 13:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Waarover ging die rechtszaak? Interesseert me wel :-)

Verzonden met behulp van Tapatalk

Comment

• het zijn enkel de automaten die niet geroettest worden bij volvo's oude 2.4 diesel

Comment

• Zelfs als ze uw motor kapot blazen bij de roettest komt de verzekering van de keuring nog niet tussen. Er is zo'n geval bekend. Zo werkt de keuring namelijk: gaat alles goed dan heb jij geluk en mag je betalen, gaat er iets slecht dan heb je pech maar mag je nog steeds betalen en zelf alles oplossen.

Comment

• Is nooit een rechtzaak aan te pas gekomen. Volvo heeft uitdrukkelijk gezegd dat hun automatische versnellingsbakken hierdoor schade kunnen oplopen. Dat is de enige reden waarom er geen roettest gebeurd op een volvo automaat.

Net zoals BMW zich in de uitzonderingenlijst heeft laten zetten van de ophangingstest. Omdat zij op bijna alle wagens RFT hebben steken en hierdoor de eusama waarde wordt beïnvloed in de negatieve zin zonder dat er iets aan de ophanging zou mankeren.
                    Trouwens is het nog niemand opgevallen dat al die 'studies' van de VAB komen.. Nogal logisch dat zij de keuring willen zwart maken aangezien hun grootste concurrent een deel van de organisaties heeft gekocht.
                    Persoonlijk ben ik ook niet te vinden voor dit soort milieukeuring maar als ge ziet dat de schadeclaims in vergelijking met het aantal geteste voertuigen ongeveer 0,2% bedragen dan is dit dikwijls te wijten aan een slecht onderhouden motor.

PS. De constructeurs hebben die begrenzing er écht niet speciaal in gestoken om de millekeuring te omzeilen, dit hangt gewoon samen met de ESP. Zet deze uit en ge kunt nog altijd gas geven. Bij de mensen met ne gechipte bak is dat er ook af.

Comment

• Mijnheer Matienko beseft duidelijk dat niet VAB maar wel Touring het gouden kalf heeft binnengehaald door de overname van Autoveiligheid en Bureau voor Technische Controle en da's natuurlijk meteen ook de reden waarom hij om de haverklap ligt te krakelen.

Comment

• Daarnet oldtimerkeuring ondergaan. De wagen is afgekeurd en moet opnieuw herkeurd worden. Op de keuring heb ik gevraagd of ik hier 2 weken, of langer tijd voor had. Volgens 1 iemand 2 weken, en volgens iemand achter de balie 2 maanden. Moet deze enkel herkeurd worden op de punten die afgekeurd zijn, of moet alles opnieuw gekeurd worden ?

Comment

• Voor een herkeuring heb je normaal 2 maanden de tijd, echter zal je met het voertuig niet meer op de openbare weg mogen komen (behalve thuis <-> plaats herstelling en thuis <-> keuring) als de datum van de geldigheid (14 dagen bijvoorbeeld) verlopen is. Bij een herkeuring worden alleen de punten die aanleiding gaven tot herkeuring bekeken, maar toch opletten dat bepaalde zaken niet erger geworden zijn (uitlaat afgebroken, kale banden enz.).
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                            Daarnet oldtimerkeuring ondergaan. De wagen is afgekeurd en moet opnieuw herkeurd worden.
                            Welke is de geldigheidsdatum van je ontvangen keuringsbewijs ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                              Voor een herkeuring heb je normaal 2 maanden de tijd, echter zal je met het voertuig niet meer op de openbare weg mogen komen (behalve thuis <-> plaats herstelling en thuis <-> keuring) als de datum van de geldigheid (14 dagen bijvoorbeeld) verlopen is. Bij een herkeuring worden alleen de punten die aanleiding gaven tot herkeuring bekeken, maar toch opletten dat bepaalde zaken niet erger geworden zijn (uitlaat afgebroken, kale banden enz.).
                              Ok bedankt, 27 oktober

Comment

• ofwel laat je herstellen en kan je bij een ander keuringsstation een volledige keuring ondergaan (omdat je bv vind dat bepaalde zaken onterecht warden afgekeurd), ofwel ga je naar hetzelfde keuringstation en herkeuren ze de afgekeurde punten van ervoor.
                                normal gaan ze het overige niet opnieuw bekijken tenzij het van ver opvalt dat er iets fout zit

Comment

ofwel laat je herstellen en kan je bij een ander keuringsstation een volledige keuring ondergaan (omdat je bv vind dat bepaalde zaken onterecht warden afgekeurd), ofwel ga je naar hetzelfde keuringstation en herkeuren ze de afgekeurde punten van ervoor.
                                  normal gaan ze het overige niet opnieuw bekijken tenzij het van ver opvalt dat er iets fout zit
                                  Bedankt voor de info, het waren de lichten, slecht contactje. Ik moet dus niet opnieuw onder de brug ? Niet dat er iets slecht of rot is, maar je vind altijd wel iets als je wilt geloof ik. Ik heb niet graag dat ze met een hamer op mijn bodem kloppen die behandeld is

Comment

• Als er gele mistlampen vanvoor op de wagen staan, moeten deze dan ook afgesteld staan ? Regelt hier iemand zijn lichten van zijn oldtimer zelf ? Daar was ik ook op afgekeurd, maar wil ze zelf afregelen als dat kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                                      Als er gele mistlampen vanvoor op de wagen staan, moeten deze dan ook afgesteld staan ? Regelt hier iemand zijn lichten van zijn oldtimer zelf ? Daar was ik ook op afgekeurd, maar wil ze zelf afregelen als dat kan.
                                      Afstelling van mistlampen wordt niet gecontroleerd.
                                      En je kan eventueel zelf je lichten afregelen, vind je zeker info over op internet of youtube. Het komt er op neer dat je op een bepaalde afstand van een muur / paneel moet staan en dan moet je de lichten afregelen zodat de lichtbundel binnen het patroon valt. Afmetingen van dat patroon kan je opzoeken en dan met schilderplakband op je muur kleven.

Verzonden met behulp van Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Zelfs als ze uw motor kapot blazen bij de roettest komt de verzekering van de keuring nog niet tussen. Er is zo'n geval bekend. Zo werkt de keuring namelijk: gaat alles goed dan heb jij geluk en mag je betalen, gaat er iets slecht dan heb je pech maar mag je nog steeds betalen en zelf alles oplossen.
                                        Vorige week zijn ze er bij de keuring in geslaagd om de motor van de auto van een vriendin (Renault Mégane van, ik gok 10 to 15 jaar oud) op te blazen. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                                          Vorige week zijn ze er bij de keuring in geslaagd om de motor van de auto van een vriendin (Renault Mégane van, ik gok 10 to 15 jaar oud) op te blazen. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
                                          Ik ook eigenlijk.

Comment

Working...
                                          X