Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welk station ?

Comment

• Weet ik eigenlijk niet. Ik vermoed Stekene, maar zou ook Sint-Niklaas kunnen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
        Vorige week zijn ze er bij de keuring in geslaagd om de motor van de auto van een vriendin (Renault Mégane van, ik gok 10 to 15 jaar oud) op te blazen. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Indien ze facturen heeft van regelmatig onderhoud, is het verzekerd.

Comment

• Is het nog steeds zo dat sommige keuringsstations 'soepeler' zijn dan anderen? Zo raad iedereen in Limburg mij bvb aan naar Heers te gaan ipv Alken of As?

Comment

• Ben enkel in As en Alken geweest. In Alken heb in mindere ervaringen en in As is het altijd goed verlopen. Andere hoor ik dan zeggen dat ze in As het strengst zijn.

Comment

• Mijne pa had vaak problemen in Alken, maar nu spreek over bijna 15 jaar terug
              Ik ga altijd in Heers.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Mijne pa had vaak problemen in Alken, maar nu spreek over bijna 15 jaar terug
                Ik ga altijd in Heers.

Net in Heers geweest (ben andere jaren in As, Alken en Hechtel geweest), maar ik moet zeggen dat ze in Heers echt wel super vriendelijk zijn, en tenminste wat respect hebben voor uw auto (en niet zomaar door die gootjes vliegen).
                Ondanks dat, toch afgekeurd Nuja, ze doen hun werk maar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                  Is het nog steeds zo dat sommige keuringsstations 'soepeler' zijn dan anderen?
                  Wat is er mis met je auto ?

Comment

• Even een vraagje. Men neef rijdt met een seat leon tdi ingevoerd uit duitsland. Hij is verlaagd ingevoerd, en staat ook op het keuringsbewijs. Hij wil deze nu terug op stock vering zetten. Is er dan opnieuw een keuring nodig? Of word dat gewoon geregeld

Comment

• de volgende keer als hij terug naar de keuring moet? Alvast bedankt

Comment

• wettelijk gezien moet hij direct een geometriekeuring ondergaan als hij terug hoger gezet wordt, echter wordt dit natuurlijk weinig gedaan.

Comment

• GOCA stelde volgend e-mail adres ter beschikking voor vragen over verlagingen: verlagingen@goca.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Danny M Bekijk Berichten
                            Even een vraagje. Men neef rijdt met een seat leon tdi ingevoerd uit duitsland. Hij is verlaagd ingevoerd, en staat ook op het keuringsbewijs. Hij wil deze nu terug op stock vering zetten. Is er dan opnieuw een keuring nodig? Of word dat gewoon geregeld
                            Ja,moet opnieuw geometrie keuring laten doen.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• "opnieuw" ? ...

Comment

• 'Opnieuw', 1e geometrie keuring heeft hij niet zelf gedaan maar zo gezegd in Duitsland gebeurs. Zodra er iets aan de ophanging veranderd (niet als uwe standaard lekke demper door een andere veranderd wordt) maar zodra er iets aan de hoogte veranderd moet ge geometrie keuring laten doen. Bvb ge koop een set verlagingsveren, laat die keuren als verlaagd voertuig. Erna vindt ge dat die niet laag genoeg is en ge steekt een schroefkit, dan moet ge die weer laten keuren ook al is die al gekeurd als verlaagd voertuig.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• duidelijk. Bedankt.

Comment

• Hangt ervan af of dit op het Belgische keuringsbewijs staat aangegeven. Als daarop staat aangegeven dat de wagen verlaagd is met aanduiding op buitenlands keuringsbewijs en je zet hem terug origineel en ze zien het in de keuring dan zal je een zogenaamde keuring na verlaging moeten laten uitvoeren. Als het niet staat aangegeven dan zou ik gewoon de originele vering er laten onder steken, laten uitlijnen en gewoon naar de jaarlijkse keuring gaan.

Comment

• Hey,

Ik heb enkele tips en controle-items voor de autokeuring op mijn homepage gezet.
                                      Het lijstje heb ik gemaakt uit mijn eigen ervaring, door zelf een aantal keer naar de keuring te gaan.

Groetjes

http://home.scarlet.be/spb27160/yarisworld/Autokeuring.html

Comment

• Uw bijdrage is heel verhelderend en tevens getuige van uw moed in deze toch wel dramatische omstandigheden.

Comment

• Vandaag naar autokeuring rotselaar geweest. Moest de middelste autogordel van de achterbank vastklikken, kon die niet meteen vinden. Of mijnheer de inspecteur even wou helpen ?
                                          Mijnheer de inspecteur ging gewoon door met keuren. Op het einde van de rit bleek mijn auto afgekeurd, wegens "geen middelste gordel achteraan" !
                                          Stationschef erbij die kon / wou het nog oplossen, even naar de gordel kijken en ja hoor, tóch nog een groene kaart.
                                          Sjonge sjonge wat een poppenkast is me dat... ? En wat heeft dat nog met verkeersveiligheid te maken ?

Comment

Working...
                                          X