Oorspronkelijk geplaatst door Stijn C
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Moet dat bij een jaarlijkse keuring ook? Heb dit nog nooit gedaan, en nog nooit een opmerking over gehad.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Dan hangt het gewoon af van met wie je te maken hebt“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Vorig jaar werd mij bij het binnenrijden voor de eerste keer ook gevraagd alle gordels vast te maken, en was ook voor een gewone keuring.
Bij zo'n keuring hangt in het algemeen een en ander af van wie je voor je hebt als keurder.
Maar in dit geval vind ik dit wel gortig om daarop de wagen af te keuren. Als keurder dit ziet, dat hij dan gewoon opmerkt om alsnog de gordels vast te maken, jezus.
Heb je de kost voor een herkeuring moeten betalen om uiteindelijk een groene kaart te krijgen, of heeft men het zo geregeld?
Comment
-
Geen idee of het hier al ergens staat, zoekfunctie leverde niet zoveel op.
Gisteren mijn 3 gaan laten keuren die ik aan een vriend overlaat, afspraakje gemaakt voor keuring tweedehands.
Kom daar toe: "meneer, waar is deel II van uw inschrijvingsbewijs?"
ik: "thuis waar dat hoort" (daar staat dus op da je da thuis moet bewaren en bij verkoop aan de KOPER dient te overhandigen) van een keuring wordt daar niks gerept.
dat hebben ze dus blijkbaar ook nodig op de keuring voor herverkoop
Het is de eerste auto die ik heb met zo een dubbel inschrijvingsbewijs, de roze vod was toch gemakkelijk bij m'n vorige.
Straks herkeuring voor dat onnozel papierke en weer kassa kassa.
Een verwittigd man...2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Had je kunnen vermijden : http://www.autoforum.be/showthread.p...naf-01-09-2013
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprinieuw aanvragen zal ook weeral kassa kassa worden bij DIV)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenGeen idee of het hier al ergens staat, zoekfunctie leverde niet zoveel op.
Gisteren mijn 3 gaan laten keuren die ik aan een vriend overlaat, afspraakje gemaakt voor keuring tweedehands.
Kom daar toe: "meneer, waar is deel II van uw inschrijvingsbewijs?"
ik: "thuis waar dat hoort" (daar staat dus op da je da thuis moet bewaren en bij verkoop aan de KOPER dient te overhandigen) van een keuring wordt daar niks gerept.
dat hebben ze dus blijkbaar ook nodig op de keuring voor herverkoop
Het is de eerste auto die ik heb met zo een dubbel inschrijvingsbewijs, de roze vod was toch gemakkelijk bij m'n vorige.
Straks herkeuring voor dat onnozel papierke en weer kassa kassa.
Een verwittigd man...
Normaal dat je dan de 2 moet bijhebben.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenDat heb je niet goed voor.
Toen ik ging werden beide delen "geprikt", ik kreeg beide delen terug mee.
a zoZ4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprials ze hun 2de deel kwijt zijn dat ze al 10jaar ergens in een kast hebben weggestopt
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichtena zo
Comment
-
Voila, papier gaan tonen. 18 euro aub2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Nope, lukt perfect met attest verlies indien hij voor verkoop moet gekeurd worden ... zelf al aan de hand gehad met positief resultaat.
Ga via deze link en scrol naar vraag 24:
het kentekenbewijs dat door de bevoegde Belgische of buitenlandse overheid voor het betrokken voertuig werd uitgereikt. Een Belgisch kentekenbewijs dat verloren is gegaan, kan worden vervangen door een door de Politie uitgereikt attest betreffende een verklaring van onvrijwillig niet meer in het bezit zijn van dat kentekenbewijs (m.a.w. “verklaring van verlies”)
Comment
-
Vraagje omtrent de geometrie keuring hier.
Ik heb een aantal weken geleden een schroefkit laten plaatsen op mijn MX-5 NA. Ik had initieel nog geen GOCA-attest en geen montage-attest, maar dat heb ik kunnen fixen. Ik ging dus langs bij de garagist die het gemonteerd heeft om het montage-attest in te vullen, maar de auto staat nog te laag om over het befaamde 9cm balkje te raken. Hij moet ongeveer 2cm omhoog, dan lukt het zeker.
Ondertussen had ik na de montage wel al mooi mijn auto uitgelijnd en rijdt het natuurlijk als een go-cart. De garagist vertelde me dat, als ik hem nu hoger zet en met de huidige uitlijning naar de geometriekeuring vertrek, ik afgekeurd ga worden. Hij vertelde me, dat ik mijn auto moet laten uitlijnen volgens de ORIGINELE waardes. Ten eerste: geen idee waar ik die kan vinden, Ten tweede: geen idee of het mogelijk is om een verlaagde auto uit te lijnen volgens originele waardes ( wie heeft dat in godsnaam uitgevonden ).
En als ik hem na de keuring terug lager wil zetten en een sportievere uitlijning wil, kan ik weer opnieuw beginnen
Tips/Info van mensen die daar ervaring mee hebben?
Thanks!
Comment
-
Enige wat ge moet laten doen is u uitlijning weer laten controleren na dat ge hem die 2cm omhoog gedraaid hebt. Omdat die weer wat kan veranderd zijn en niet meer volgens norm staat voor de keuring. Heeft niets met 'originele waarden' te zien, je moet gewoon binnen een bepaalde marge vallen.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenEnige wat ge moet laten doen is u uitlijning weer laten controleren na dat ge hem die 2cm omhoog gedraaid hebt. Omdat die weer wat kan veranderd zijn en niet meer volgens norm staat voor de keuring. Heeft niets met 'originele waarden' te zien, je moet gewoon binnen een bepaalde marge vallen.
Comment
Comment