Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stijn C Bekijk Berichten
    Vandaag naar autokeuring rotselaar geweest. Moest de middelste autogordel van de achterbank vastklikken, kon die niet meteen vinden. Of mijnheer de inspecteur even wou helpen ?
    Mijnheer de inspecteur ging gewoon door met keuren. Op het einde van de rit bleek mijn auto afgekeurd, wegens "geen middelste gordel achteraan" !
    Stationschef erbij die kon / wou het nog oplossen, even naar de gordel kijken en ja hoor, tóch nog een groene kaart.
    Sjonge sjonge wat een poppenkast is me dat... ? En wat heeft dat nog met verkeersveiligheid te maken ?
    Maar het wordt toch op website, op oproepkaartje en aan ingang (toch waar ik ging) gevraagd om gordels op voorhand in te klikken denk ik ?

    Comment


    • Tuurlijk staat dat daar, maar mensen zijn nu eenmaal veel te laks.
      Bij mijn weten moet gordels vastklikken enkel bij keuring voor verkoop?

      Comment


      • Moet dat bij een jaarlijkse keuring ook? Heb dit nog nooit gedaan, en nog nooit een opmerking over gehad.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • Als het op de oproepkaart staat, dan moet het bij een jaarlijkse keuring ... voor een keuring voor verkoop krijg je toch geen oproepkaartje ?

          BRUSSEL - Vanaf 2 januari 2006 zullen alle autokeuringsstations in ons land een extra controle uitvoeren op de veiligheidsgordels in de auto.

          Comment


          • Dan hangt het gewoon af van met wie je te maken hebt
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Vorig jaar werd mij bij het binnenrijden voor de eerste keer ook gevraagd alle gordels vast te maken, en was ook voor een gewone keuring.

              Bij zo'n keuring hangt in het algemeen een en ander af van wie je voor je hebt als keurder.

              Maar in dit geval vind ik dit wel gortig om daarop de wagen af te keuren. Als keurder dit ziet, dat hij dan gewoon opmerkt om alsnog de gordels vast te maken, jezus.

              Heb je de kost voor een herkeuring moeten betalen om uiteindelijk een groene kaart te krijgen, of heeft men het zo geregeld?

              Comment


              • Als dat "zo geregeld" is, dan heeft diene chef daar in Rotselaar zijn controleurke schoon te kakken gezet ...

                Comment


                • Geen idee of het hier al ergens staat, zoekfunctie leverde niet zoveel op.

                  Gisteren mijn 3 gaan laten keuren die ik aan een vriend overlaat, afspraakje gemaakt voor keuring tweedehands.

                  Kom daar toe: "meneer, waar is deel II van uw inschrijvingsbewijs?"
                  ik: "thuis waar dat hoort" (daar staat dus op da je da thuis moet bewaren en bij verkoop aan de KOPER dient te overhandigen) van een keuring wordt daar niks gerept.

                  dat hebben ze dus blijkbaar ook nodig op de keuring voor herverkoop
                  Het is de eerste auto die ik heb met zo een dubbel inschrijvingsbewijs, de roze vod was toch gemakkelijk bij m'n vorige.

                  Straks herkeuring voor dat onnozel papierke en weer kassa kassa.

                  Een verwittigd man...
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • Had je kunnen vermijden : http://www.autoforum.be/showthread.p...naf-01-09-2013

                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                    nieuw aanvragen zal ook weeral kassa kassa worden bij DIV)
                    Waarom zou je een nieuw aanvragen ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      Geen idee of het hier al ergens staat, zoekfunctie leverde niet zoveel op.

                      Gisteren mijn 3 gaan laten keuren die ik aan een vriend overlaat, afspraakje gemaakt voor keuring tweedehands.

                      Kom daar toe: "meneer, waar is deel II van uw inschrijvingsbewijs?"
                      ik: "thuis waar dat hoort" (daar staat dus op da je da thuis moet bewaren en bij verkoop aan de KOPER dient te overhandigen) van een keuring wordt daar niks gerept.

                      dat hebben ze dus blijkbaar ook nodig op de keuring voor herverkoop
                      Het is de eerste auto die ik heb met zo een dubbel inschrijvingsbewijs, de roze vod was toch gemakkelijk bij m'n vorige.

                      Straks herkeuring voor dat onnozel papierke en weer kassa kassa.

                      Een verwittigd man...
                      Als ik het goed voor heb, krijg je na de keuring voor verkoop enkel de aanvraag tot inschrijving mee, het vorige inschrijvingsbewijs houden ze .
                      Normaal dat je dan de 2 moet bijhebben.
                      Z4 M40i

                      Comment


                      • Dat heb je niet goed voor.

                        Toen ik ging werden beide delen "geprikt", ik kreeg beide delen terug mee.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                          Dat heb je niet goed voor.

                          Toen ik ging werden beide delen "geprikt", ik kreeg beide delen terug mee.

                          a zo
                          Z4 M40i

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                            als ze hun 2de deel kwijt zijn dat ze al 10jaar ergens in een kast hebben weggestopt
                            Dan heb je toch nog altijd de mogelijk om een attest van verlies te halen, dat kost € 0,0.

                            Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                            a zo
                            Ja zo.

                            Comment


                            • Voila, papier gaan tonen. 18 euro aub
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                              Comment


                              • Nope, lukt perfect met attest verlies indien hij voor verkoop moet gekeurd worden ... zelf al aan de hand gehad met positief resultaat.

                                Ga via deze link en scrol naar vraag 24:

                                het kentekenbewijs dat door de bevoegde Belgische of buitenlandse overheid voor het betrokken voertuig werd uitgereikt. Een Belgisch kentekenbewijs dat verloren is gegaan, kan worden vervangen door een door de Politie uitgereikt attest betreffende een verklaring van onvrijwillig niet meer in het bezit zijn van dat kentekenbewijs (m.a.w. “verklaring van verlies”)

                                Comment


                                • Dan ga je toch naar een keuring waar ze hun job wel correct doen ?

                                  Nadien heb je alle tijd om contact op te nemen met de directie van die chef en eventueel ook nog andere diensten.

                                  Comment


                                  • Vraagje omtrent de geometrie keuring hier.

                                    Ik heb een aantal weken geleden een schroefkit laten plaatsen op mijn MX-5 NA. Ik had initieel nog geen GOCA-attest en geen montage-attest, maar dat heb ik kunnen fixen. Ik ging dus langs bij de garagist die het gemonteerd heeft om het montage-attest in te vullen, maar de auto staat nog te laag om over het befaamde 9cm balkje te raken. Hij moet ongeveer 2cm omhoog, dan lukt het zeker.

                                    Ondertussen had ik na de montage wel al mooi mijn auto uitgelijnd en rijdt het natuurlijk als een go-cart. De garagist vertelde me dat, als ik hem nu hoger zet en met de huidige uitlijning naar de geometriekeuring vertrek, ik afgekeurd ga worden. Hij vertelde me, dat ik mijn auto moet laten uitlijnen volgens de ORIGINELE waardes. Ten eerste: geen idee waar ik die kan vinden, Ten tweede: geen idee of het mogelijk is om een verlaagde auto uit te lijnen volgens originele waardes ( wie heeft dat in godsnaam uitgevonden ).

                                    En als ik hem na de keuring terug lager wil zetten en een sportievere uitlijning wil, kan ik weer opnieuw beginnen

                                    Tips/Info van mensen die daar ervaring mee hebben?

                                    Thanks!
                                    1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                                    1984 BMW E28 520i
                                    2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

                                    Comment


                                    • Enige wat ge moet laten doen is u uitlijning weer laten controleren na dat ge hem die 2cm omhoog gedraaid hebt. Omdat die weer wat kan veranderd zijn en niet meer volgens norm staat voor de keuring. Heeft niets met 'originele waarden' te zien, je moet gewoon binnen een bepaalde marge vallen.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                        Enige wat ge moet laten doen is u uitlijning weer laten controleren na dat ge hem die 2cm omhoog gedraaid hebt. Omdat die weer wat kan veranderd zijn en niet meer volgens norm staat voor de keuring. Heeft niets met 'originele waarden' te zien, je moet gewoon binnen een bepaalde marge vallen.
                                        Ok, maar waar kan ik die 'bepaalde marge' dan vinden?
                                        1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                                        1984 BMW E28 520i
                                        2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

                                        Comment


                                        • Valt nog mee hoor, heb ik al paar keer laten doen (garagist) en was iedere keer erdoor.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X