Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Of ze printen hem pas bij de herkeuring.
    Ik zal dan maar duidelijk zeggen dat ik er geen moet hebben.

Zou ik het erop wagen om hem eens goed in toeren te jagen en dan naar de herkeuring te gaan vooraleer ik hem laat uitlezen?
    In het beste geval is de te hoge lambda waarde hiermee opgelost.Slechtste geval kost me het 12 € extra.
    Last edited by ; 03/05/2016, 14:19.

Comment

• Ik zou hem laten uitlezen, dat biedt meer zekerheid dan te gokken dat het probleem gaat opgelost zijn met hem in toeren te jagen.

Comment

• Ik heb al wel een inschrijvingsformulier meegekregen.Maar wat als er zeer hoge kosten aan zijn?Dat heb ik er niet voor over en gaat hij alsnog weg voor export.
        Ben ik nu al verplicht hem in te schrijven voor de herkeuring?

Comment

• Je bent nooit verplicht om een auto in te schrijven.
          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Dan rijd ik maar opnieuw met platen van andere wagen terug.

Comment

• Ik vind het opmerkelijk dat je een inschrijvingsformulier meekreeg terwijl hij afgekeurd werd ... ik was van mening dat je geen inschrijving kon doen met een rode kaart.

Straks eens kijken of daar meer info over te vinden is.

Comment

• Hij is niet uitgesloten tot het verkeer.Ik mag met de rode kaart rijden tot 17 mei.
                Misschien daarom.

Comment

• Mogelijk kreeg je een niet ingevuld formulier mee, want :

Het formulier wordt enkel afgeleverd indien het voertuig administratief en technisch volledig in orde is.
                  Bron: http://www.sbat.be/pages/faqak.html#25

Comment

• Ik weet niet precies meer wat er was ingevuld toen ik mijn andere wagens kocht.Ik dacht dat dit verder werd ingevuld bij inschrijving.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
                      Ik heb al wel een inschrijvingsformulier meegekregen.Maar wat als er zeer hoge kosten aan zijn?Dat heb ik er niet voor over en gaat hij alsnog weg voor export.
                      Ben ik nu al verplicht hem in te schrijven voor de herkeuring?

export = h&andelaar = geen keuring of carpass nodig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
                        Hij is niet uitgesloten tot het verkeer.Ik mag met de rode kaart rijden tot 17 mei.
                        Misschien daarom.
                        Je kan uw wagen wel inschrijven, maar alleen indien je hem eerst laat herstellen.
                        Je hebt dus de tijd tot 17 mei om de gebreken te fixen.

Oorspronkelijk geplaatst door GOCA
                        Code 2 wordt vermeld indien het voertuig technische tekortkomingen vertoont die zo vlug mogelijk moeten hersteld worden, maar die van dien aard zijn dat het voertuig voorlopig wel op de openbare weg mag rijden. Het voertuig zal moeten herkeurd worden binnen de 14 dagen.

Niettemin moet het voertuig onmiddellijk hersteld worden of een wijziging ondergaan om conform de reglementering te zijn. De eigenaar van het voertuig draagt de volledige verantwoordelijkheid voor het gevolg die hij geeft aan deze plicht en het gebruik die hij maakt van het voertuig gedurende deze gewezen periode van 15 dagen. Ingeval van een geschil voor de rechtbank, betreffende bijvoorbeeld een ernstig ongeval, zal de rechter moeten uitmaken of aan de onmiddellijke herstelling is gevolg gegeven. Daarom is het van belang dat de eigenaar het bewijs kan leveren van een onmiddellijke herstelling binnen de 15 dagen.

Op het keuringsbewijs wordt vermeld: "Gebreken die aanleiding geven tot herkeuring".

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                          export = h&andelaar = geen keuring of carpass nodig...
                          Dat weet ik.
                          Ik wist toen ik hem kocht dat er risico's aan hingen en heb daar rekening mee gehouden bij het bieden ervoor.
                          Krijg ik hem door de keuring,zonder al te hoge kosten,rijd ik er zelf mee en krijgt mijn dochter binnen een jaar mijn kleine Mazda.
                          Last edited by ; 05/05/2016, 01:23.

Comment

• Morgen wordt een nieuwe lambdasonde geplaatst.
                            Hopelijk ben ik daarna door de keuring.
                            Last edited by ; 10/05/2016, 17:47.

Comment

• Hoe het is afgelopen,kan je lezen bij 'techniek'.

Comment

• Ik kom een heleboel tegen over verlagen van een wagen ook van de overheid uit, maar wat nu als mijn wagen wil verhogen? Ik heb een RAV4 2011 (de echte) en ik zou hem graag 30 tot 50 mm hoger willen leggen en wat bredere banden erop zetten, nu over verhogen kan ik absoluut nergens iets vinden in de regels en ik ben me bewust dat het rijgedrag dan gaar veranderen, maar de maximum bandenmaat stond vroeger op de keuringspapieren, maar dat staat er niet meer is dat veranderd? iemand een idee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjeeke Bekijk Berichten
                                  Ik kom een heleboel tegen over verlagen van een wagen ook van de overheid uit, maar wat nu als mijn wagen wil verhogen? Ik heb een RAV4 2011 (de echte) en ik zou hem graag 30 tot 50 mm hoger willen leggen en wat bredere banden erop zetten, nu over verhogen kan ik absoluut nergens iets vinden in de regels en ik ben me bewust dat het rijgedrag dan gaar veranderen, maar de maximum bandenmaat stond vroeger op de keuringspapieren, maar dat staat er niet meer is dat veranderd? iemand een idee?
                                  Verhogen mag niet zonder certificaat van de constructeur, en deze geven ze niet meer zo makkelijk als vroeger. 3 tot 5 cm lijkt niet veel maar kan toch al serieus opvallen, zeker als je op de keuring ne gast tegen komt die er effectief iets van kent. Je kan proberen een verhoging set te steken en deze dan zwart spuiten en wat vuil maken zodat het niet opvalt dat er nieuwe veren en dempers opzitten, maar het blijft een gok. Ivm de banden kan je altijd de originele houden voor de keuring, en de rest van het jaar met brede banden rijden, ik doe het ook zo. Rij niet met brede banden naar de keuring, rode kaart zonder pardon!

Comment

• Ik zou eens mijn licht opsteken bij Toyota Belgium, vraag naar dienst homologatie: 0800 999 55 of info@toyota.be.

Comment

• Vandaag naar de keuring geweest en weer zonder problemen d'r door.
                                      Enkel de opmerking over de nummerplaat vooraan die ik elk jaar opnieuw krijg

Man die voor mij was (toevallig ook een Citroën C4) had minder geluk.
                                      Enkel zijn derde remlicht werkte nog, en ook van de achterlichten was er links 1 van de twee lampjes stuk.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Waarom waarschuwde je hem niet ?

Comment

• Zou dat met plezier gedaan hebben, maar het was toen hij de poort binnen reed dat ik het zag.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X