Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Da's balen natuurlijk, anderzijds heb je dan wel het geluk gehad dat je niet moest aanschuiven en direct tot aan de poort kon rijden.

Comment

• Ja, dat is wel meestal zo in Heers.
      Heb daar nog nooit meer dan 5 auto's voor mij gehad.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Wauw. Bij mij is niet eens alles gecontroleerd geweest (naftje misschien wat losser qua keuring dan?), motorkap niet eens moeten open doen. Ik kreeg de vraag of mijn achterste bank naar voren geplooid kon worden en dat hebben ze dan ook gelijk gedaan. Oké die achterste bank kan dat inderdaad maar wat heeft dat nu met verkeersveiligheid te maken? Hij heeft wel effectief naar de vloer gekeken met een lampje eens de bank naar voren stond, geen idee wat hij dacht daar te vinden. Heb als opmerking gekregen 'krassen ruiten', maar kan ze nog niet vinden

Comment

• vrijdag namiddag geweest zeker .

die krassen is stof. hij heeft de ruitenwissers eens opgezet en het droge stof maakte strepen (valt daar goed op onder de verlichting).

Comment

• 'Krassen ruiten' blijft dat bij de volgende keuring erop staan als er geen te bespeuren zijn?

Comment

• gaat eraf als er geen krassen zijn.
              heb al opmerkingen gehad van krassen.
              ik had vorig jaar zelf een opmerking 'barsten' op de voorruit (2 kleine sterretjes die naar elkaar toe waren door gescheurd, ongeveer 5cm lang).
              dit jaar is de barst van links naar rechts gegaan over de gehele ruit en kreeg GEEN opmerking nu

Comment

• Dan lijkt het dus eerder een kwestie te zijn van het er niet (opnieuw) op te zetten en dus niet van er blijven op te staan.

Comment

• Afspraak gemaakt voor periodieke keuring om 0700 in Alken. Dat is het vroegste tijdstip dat je kan kiezen.

In totaal zijn er daar 4 'lijnen'. Ik kom aan om 0645.

Rij voor herkeuring. 2 auto's
                  Rij voor keuring 2dehands. 2 auto's.
                  Rij voor keuring op afspraak. 5 auto's, ikzelf als eerste.
                  Rij voor keuring zonder afspraak. 4 auto's.

Om 0700 gaan de 4 poorten open.

1 Herkeuring mag naar binnen.
                  1 Tweedehands mag naar binnen.
                  1 Keuring zonder afspraak mag naar binnen.
                  1 Keuring zonder afspraak mag naar binnen in de lijn normaal voorzien voor afspraken. De chauffeur zelf keek ook maar raar toen die keurder begon te wijzen naar hem. Ik nog eens gewezen op mezelf omdat we niet zeker waren maar keurder schudde 'neen' en wees op de andere lijn zonder afspraak. Ok dan...

Wachten.

1 Herkeuring mag naar binnen.

Wachten.

1 Tweedehands mag naar binnen.

Wachten.

1 Keuring zonder afspraak mag naar binnen.

Wachten.

1 Keuring zonder afspraak mag naar binnen. Iemand in de rij met afspraak gaat achteruit en schuift aan bij het stuk zonder afspraak. Wellicht omdat het daar vlugger gaat.

Wachten.

Uiteindelijk mag ik om 0725 naar binnen. Vraag toch eens aan de keurder hoe het komt dat ze eerst 4 mensen zonder afspraak binnen laten in plaats van mij met mijn afspraak om 0700.

Schouderophalen. Mompel. Oogrol.

Ik heb geen probleem met het binnenlaten van tweedehandskeuring, herkeuring, of keuring zonder afspraak, maar dat ze toch tenminste het uur van de afspraak nakomen voor de mensen die wél de moeite doen om te reserveren...

Ohja. Groen, en 42,30 EUR armer.
                  Mijn Skoda

Comment

• Alken, daar ga ik nooit, altijd Heers.
                    Nooit afspraak en nooit langer dan 30 tot 40 minuten vanaf toekomen tot buitenrijden.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Heb het ook al gehad. Kwam aan in een station dat ik niet kende nét voor afspraak. Twijfel een ogenblikje hoe het daar net zat en er rijdt me iemand voorbij op handelaarsplaten die ze daar duidelijk goed kenden en die dan op mijn afspraakuur binnenreed. Werd collèrig en heb ze daar dan op aangesproken maar werd me verteld van gewoon een paar minuutjes geduld te hebben, werd ook uitgelachen. Wondelgem.

Vorige week met twee auto's naar Zwijnaarde geweest en telkens wat te vroeg gearriveerd maar mocht onmiddellijk binnen (dus ook anderen hun afspraakuur ingepikt). Kan eigenlijk niet.
                      Ging trouwens met een 2003 Mitsubishi Colt van mijn groottante. Slechtste auto waar ik ooit mee reed. Slechtste zetels ooit, keihard slechte zithouding, waardeloze 1,3-benzinemotor, verschrikkelijke wegligging. Een Mondeo van '93 rijdt 10 keer beter om maar met iets te vergelijken.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
                        'Krassen ruiten' blijft dat bij de volgende keuring erop staan als er geen te bespeuren zijn?
                        nee
                        Z4 M40i

Comment

• In Dendermonde ging het net omgekeerd, ik had een afspraak om 14:00, en er stond nog iemand voor mij.
                          Keurder tikt op raam van de Mercedes die voor mij stond, en hoor hem zeggen dat zijn afspraak pas om 16:00 is en dat ik om 14:00 gepland stond.
                          Ouwe vent begint daar van z'n tak te maken, maar keurder liet hem toch mooi vertrekken.
                          Echt nog nooit klagen gehad over Dendermonde.

Comment

• Ik voordien ook nooit over Alken...

Trouwens wat jij verteld heb ik ook al eens voorgehad daar, had eerste reservatie en toch stond er iemand die na mij moest zijn, natuurlijk meteen een rij achter mij en die vent wou niet achteraan aanschuiven, een heel geode, uiteindelijk hebben ze mij toch toch eerst binnengelaten en moest hij zich opzij zetten.

Frappant genoeg was dat toen ook zo'n ouwe vent...
                            Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                              In Dendermonde ging het net omgekeerd, ik had een afspraak om 14:00, en er stond nog iemand voor mij.
                              Keurder tikt op raam van de Mercedes die voor mij stond, en hoor hem zeggen dat zijn afspraak pas om 16:00 is en dat ik om 14:00 gepland stond.
                              Ouwe vent begint daar van z'n tak te maken, maar keurder liet hem toch mooi vertrekken.
                              Echt nog nooit klagen gehad over Dendermonde.
                              Zijn ze daar niet beschaamd? Die ouwe vent moest daarna nog naar de Brico en de Colruyt en om 17u moest hij thuis zijn voor 't eten. Ze kunnen toch niet verwachten dat die mens heel zijn planning om zeep helpt voor die keuring?

Comment

• In andere landen is die keuring toch veel beter georganiseerd.

In Luxemburg bv. zijn er geen rijen waar je gewoon vrij aanschuift, maar iedereen moet zich vooraf registreren in blokken van 15 minuten waar je je verplicht moet inschrijven vooraleer je naar het keuringstation komt (vb. via net).

Ja, je moet nog wachten, maar nooit zo lang als in België, omdat iedereen een uur is opgelegd, en zo gaat het ook gewoon beter vooruit.

Comment

• Ik heb ongeveer een maand geleden een 2dehands lv gekocht. Volgens de verkoper en verzekering moest ik binnen de 2 weken terug naar de keuring voor een weging. Om privé redenen en langdurig ziek zijn is dat er niet van gekomen en kan ik pas dinsdag gaan. Maar nu is de vraag of er bepaalde 'sancties' staan op het te laat aanbieden voor een administratieve keuring en weging? Of zeggen ze daar niets van? Wagen is uiteraard wel gekeurd voor verkoop een maand geleden maar aan die datum kunnen ze wel zien dat ik 'te laat' ben. (Is trouwens mijn eerste lichte vracht dus heb er geen ervaring mee vandaar mijn vraag)
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• denk gewoon toeslag over tijd, euro of 8

en kun je de oude plaathouder niet laten hangen en die met de sensoren in het midden van de bumper zonder plaat dan ? ook al is dat geen zicht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      denk gewoon toeslag over tijd, euro of 8

en kun je de oude plaathouder niet laten hangen en die met de sensoren in het midden van de bumper zonder plaat dan ? ook al is dat geen zicht
                                      Oké merci! En plaathouder met sensoren hangt al en werkt (voorlopig) goed dus..
                                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Je huidige keuring is nog een jaar geldig (zie datum, dat zal tot ** / 07 / 2017 zijn) ... je bent dus niet te laat, er kan geen toeslag worden aangerekend.

Comment

• hello ik ben blc neu hier . ik heb een brobleem heb een duitse pickup tata xenon 2010 gekocht met een EG-FGV s13 EINZELGENEHMIGUNG wilt zeggen eg keuring voor alleenstand geval en ik heb een abe nummer pvg , staat niet op het type plaatje omdat het geen eu wagen is, de toelating staat wel op teil als EG-FGV EINZELGENEHMIGUNG s13 , de abe pvg nummer heb ik gekregen van dekra ik kan toch die auto gewoon laten keuren als keuring voorverkoop ja , ik moet toch niet hier die ganse procedure opniew doen omdat het gaat om een EG INZELGENEHMIGUNG voor gans europa . of ben ik mis

Comment

Working...
                                          X