Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Afgekeurd wegens las op chassis
    Mijn 4x4 werd afgekeurd omdat ik had gelast aan het chassis. De keurder zegde dat ik aan een officiele dealer een papier zou moeten vragen en wenste mij veel geluk....
    Ik overweeg voor een volledige keuring naar een ander station te gaan. Was in Halle afgekeurd wie weet een station waar ze minder streng zijn zijn?
    Eventueel naar Wallonië gaan?

Comment

• Afgekeurd wegens las op chassis
      Mijn 4x4 werd afgekeurd omdat ik had gelast aan het chassis. De keurder zegde dat ik aan een officiële dealer een papier zou moeten vragen en wenste mij veel geluk....
      Ik overweeg voor een volledige keuring naar een ander station te gaan. Was in Halle afgekeurd wie weet een station waar ze minder streng zijn zijn?
      Eventueel naar Wallonië gaan?

Comment

• Als je dat wil doen dan zou ik niet naar Wallonië gaan ... ik zou er dan eerder naar toe rijden.

Comment

• Ik weet niet of de vraagsteller al terug naar de TK is geweest, maar als je rode kaart hebt, MOET je terug herkeuren in het station waar je afgekeurd bent.

Comment

• Ik weet niet of de vraagsteller al terug naar de TK is geweest, maar als je rode kaart hebt, MOET je terug herkeuren in het station waar je afgekeurd bent.

Comment

• Nee hoor, je hebt duidelijk het bericht niet volledig gelezen ... laat staan dat je er wat van begrepen hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                Ik weet niet of de vraagsteller al terug naar de TK is geweest, maar als je rode kaart hebt, MOET je terug herkeuren in het station waar je afgekeurd bent.
                Herkeuring moet in hetzelfde station gebeuren (dan keuren ze enkel waar je voor moest terugkomen), je mag ook naar een ander station gaan maar daar doen ze een volledige keuring dan...

Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Begin dit jaar een andere wagen moeten kopen, en ik zag dat er after-market dagrijlichten werden geplaatst, een heel fijne led-strip net onder de dimlichten
                  op 2e hands keuring was niets vermeld, nu ga ik gisteren voor het eerst naar de keuring en krijg opmerking 'niet reglementaire dimlichten' waarom nu hier beginnen over leuteren en vorig jaar niet???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    Begin dit jaar een andere wagen moeten kopen, en ik zag dat er after-market dagrijlichten werden geplaatst, een heel fijne led-strip net onder de dimlichten
                    op 2e hands keuring was niets vermeld, nu ga ik gisteren voor het eerst naar de keuring en krijg opmerking 'niet reglementaire dimlichten' waarom nu hier beginnen over leuteren en vorig jaar niet???
                    Willekeur is de regel in België.
                    Polo 6n 1.4

Comment

• die led lichten zijn dagrijlichten, dat zijn helemaal geen dimlichten, ze zijn dus al fout met hun opmerking.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Het kan wel dat ze juist zijn in hun opmerking. Als de lichtblokken zelf vervangen zijn, om plaats te maken voor de dagrijlichten bijvoorbeeld, dan zou het kunnen dat de lichtblokken zelf geen E-keurmerk hebben en dan is hun opmerking wel terecht.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Het kan wel dat ze juist zijn in hun opmerking. Als de lichtblokken zelf vervangen zijn, om plaats te maken voor de dagrijlichten bijvoorbeeld, dan zou het kunnen dat de lichtblokken zelf geen E-keurmerk hebben en dan is hun opmerking wel terecht.
                          Originele dimlichten aanwezig, heel fijne led-lijn is gekleefd tussen bumper en dimlichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            Willekeur is de regel in België.
                            Dat is zeker
                            verschil ook dat vorige keer dealer geweest is en nu ikzelf ikzelf :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              die led lichten zijn dagrijlichten, dat zijn helemaal geen dimlichten, ze zijn dus al fout met hun opmerking.
                              Ook mijn mening

Comment

• Zaken opzoeken in de regels en een uitdraai voorleggen. En daarna bewaren in handschoenkastje voor volgend jaar
                                Ik ben al bij keuringcentra geweest (elk jaar doe ik een andere) waar ze proberen u af te keuren maar als ik de uitdraai voorleg, lezen ze zogezegd uitgebreid en zeggen dan "ja, je hebt gelijk".

Comment

• Zaken opzoeken in de regels en een uitdraai voorleggen. En daarna bewaren in handschoenkastje voor volgend jaar
                                  Ik ben al bij keuringcentra geweest (elk jaar doe ik een andere) waar ze proberen u af te keuren maar als ik de uitdraai voorleg, lezen ze zogezegd uitgebreid en zeggen dan "ja, je hebt gelijk".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                                    Zaken opzoeken in de regels en een uitdraai voorleggen. En daarna bewaren in handschoenkastje voor volgend jaar
                                    Zoals?
                                    Polo 6n 1.4

Comment

• Zit met een 1.8 turbo benzine motor die voor CO-meting enkel stationair gemeten moet worden. Is al drie keer gebeurd dat ze hem op toeren willen meten daarna.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                                        Zit met een 1.8 turbo benzine motor die voor CO-meting enkel stationair gemeten moet worden. Is al drie keer gebeurd dat ze hem op toeren willen meten daarna.
                                        Hoe zit dat eigenlijk?Mijn Mazda werd eerst ook stationair gemeten.De laatste 2 keer op toeren.

Comment

• Keuringsvraagje. Is het voor de keuring een vereiste dat een cabrio een voorruit heeft? Dan bedoel ik de voorruit en frame zijn weggehaald of vervangen door een kleiner exemplaar. Naar voorbeeld van onderstaande afbeeldingen. Het gaat trouwens niet om een oldtimer.

http://www.conceptcarz.com/images/Al..._07-RMM_02.jpg
                                          http://www.alfaromeomuseum.com/photo...er-13-Sc43.jpg

Last edited by ; 02/02/2017, 02:47.

Comment

Working...
                                          X