Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geen zorgen maken.

Heet stoken, hard in toeren gaan, terug gaan. 9/10 groen als het niet om een defect gaat. Het is erg koud nu buiten, waardoor alles mogelijk niet perfect op temperatuur geraakt.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Geen zorgen maken.

Heet stoken, hard in toeren gaan, terug gaan. 9/10 groen als het niet om een defect gaat. Het is erg koud nu buiten, waardoor alles mogelijk niet perfect op temperatuur geraakt.
      Het ergste is, elke keer, jaar na jaar blaas ik onderweg naar de keuring wel de "zwarte doemp" eruit, ga ik continu hoog in toeren.
      Nu, doordat ik al met "tegenzin" ernaartoe ging, hopend op een groene kaart, er totaal niet meer aan gedacht.
      De wagen heeft de hele dag buiten op de parking gestaan, en vanop de parking zo'n 15 km gereden naar de keuring...

De vrouw aan de balie zei me: ja mijnheer, in't vervolg terugkomen als uw wagen goed opgewarmd is... Ik heb nochtans voor de keuring laten vallen aan de keurder dat de auto binnen een dikke maand overgelaten werd aan de garage omdat ik een nieuwe besteld had, dus dat deze voor de export was, en zijn antwoord was zeer droog: ja, en dan?

Comment

• Niet aantrekken man...

De volgende keer ritje van 25-30 kilometer, waarbij je de laatste 5 kilometer de wagen continu tussen 3000 en 4000 toeren laat draaien. En af en toe plankgas hernemen. Dan zal het wel ok zijn.

Comment

• De keurder zijn antwoord was het juiste antwoord.
          Jij kan zeggen wat je wilt tegen hem, hij moet zijn job doen.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
            De keurder zijn antwoord was het juiste antwoord.
            Jij kan zeggen wat je wilt tegen hem, hij moet zijn job doen.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk
            't ging hem dan ook niet over wat hij zei, maar de manier waarop...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten

Terug van de keuring, en waar ik voor gevreesd heb is werkelijkheid geworden. Rode kaart wegens de uitlaatgassen...
              Voor de rest alles "prima", buiten die uitstoot dus.
              Met wat geluk valt dat inderdaad op te lossen met een minimum aan kosten ... meevaller lijkt me.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Met wat geluk valt dat inderdaad op te lossen met een minimum aan kosten ... meevaller lijkt me.
                Gisteren terug geweest. Zelf heb ik niets gedaan, ben ook niet langs geweest bij de garage, en ook nergens anders gaan tanken ofzo: Uitstootgassen waren prima en groien kaart gekregen...
                Prima dus, jammer dat ze op die manier maar een 12€ extra willen verdienen...

Comment

• Goed nieuws!

Waarschijnlijk vorige keer gewoon te koud blok/uitlaatlijn/kat.

Comment

• Smooi !

Comment

• Zou de keuring zien dat ik mijn rhd mg zs ombouw naar een Lhd? Wagen is al ingeschreven in België.

Comment

• Stel.... ik koop een hatchback met 5 zitplaatsen. Ik gooi de achterbank eruit en ga volgend jaar naar de keuring...

- Gewoon een opmerking dat de wagen slechts gekeurd wordt met 2 zitplaatsen of een rode kaart omdat men de achterste gordels niet kan "keuren"?

(op zoek naar een alternatief voor een lichte vracht)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
                          Stel.... ik koop een hatchback met 5 zitplaatsen. Ik gooi de achterbank eruit en ga volgend jaar naar de keuring...

- Gewoon een opmerking dat de wagen slechts gekeurd wordt met 2 zitplaatsen of een rode kaart omdat men de achterste gordels niet kan "keuren"?

(op zoek naar een alternatief voor een lichte vracht)
                          dat gaat maar je moet dan ook de gordels uithalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

dat gaat maar je moet dan ook de gordels uithalen

Ik ga er geen officiele lichte vracht van maken he...

Wil gewoon de achterste zetel eruit gooien... en heb geen zin om die elk jaar voor de keuring terug erin te steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten

Ik ga er geen officiele lichte vracht van maken he...

Wil gewoon de achterste zetel eruit gooien... en heb geen zin om die elk jaar voor de keuring terug erin te steken.
                              kans is groot dat ge dan nog eens moet teruggaan zonder achterste gordels

Comment

kans is groot dat ge dan nog eens moet teruggaan zonder achterste gordels

Vreemd, zou eerder denken dat een achterbank zonder gordels voor problemen zou geven...
                                Geen achterbank maar wel gordels leek mij minder erg...

Misschien toch maar een model zoeken met een volledig vlakke laadvloer als de zetels ingeklapt zijn dan...

Comment

• is toch niet veel werk gordels achteraan uithalen ? paar vijzen

Comment

is toch niet veel werk gordels achteraan uithalen ? paar vijzen

Dat niet, maar zie/zag het probleem er niet van in als ze zouden blijven hangen...

Moet dan, als ik de auto terug zou verkopen, wel allemaal terug op z'n plaats zien te geraken...

Comment

• Ik ben afgekeurd voor de afstelling van mijn lichten "rood keuringsbewijs met beperkte geldigheid van 14 dagen".
                                      2 jaar geleden hetzelfde, heb dit toen zelf afgeregeld, en toen alles OK.
                                      Nu wil ik dit opnieuw zelf doen.
                                      Wat nu als ik het niet goed doe? Krijg ik opnieuw "rood keuringsbewijs met beperkte geldigheid van 14 dagen" of is het dan erger?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronnie Bekijk Berichten
                                        Ik ben afgekeurd voor de afstelling van mijn lichten "rood keuringsbewijs met beperkte geldigheid van 14 dagen".
                                        2 jaar geleden hetzelfde, heb dit toen zelf afgeregeld, en toen alles OK.
                                        Nu wil ik dit opnieuw zelf doen.
                                        Wat nu als ik het niet goed doe? Krijg ik opnieuw "rood keuringsbewijs met beperkte geldigheid van 14 dagen" of is het dan erger?
                                        Dat kost €14,90 bij Auto 5, ik veronderstel dat dit dus overal +/- hetzelfde kost.
                                        Wilt ge daar het risico voor lopen?

Comment

• Technische keuring voor motorfietsen vanaf 1 januari 2022

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                          X