Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ga mij een tractor kopen denk ik, 't is genoeg geweest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
      Ik ga mij een tractor kopen denk ik, 't is genoeg geweest
      tracteur moet ook naar de keuring dacht ik. Best brommobiel kopen. Die moeten nog niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Best brommobiel kopen. Die moeten nog niet.
        dan nog liever op mijn blote knieën

Comment

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Blijkbaar kan je je voertuig enkel nog laten keuren op afspraak. Vrij voorrijden gaat dus niet meer? Wat als je referentiedatum voorbij is?
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              Blijkbaar kan je je voertuig enkel nog laten keuren op afspraak. Vrij voorrijden gaat dus niet meer? Wat als je referentiedatum voorbij is?
              Dikke pech, afspraak maken duurt meestal week of 3 tegenwoordig.
              Polo 6n 1.4

Comment

• Wordt verlengd als je door Corona niet kon gaan.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• De verlenging was enkel voor auto's die voor of tot 3 juni moesten gekeurd worden. Indien je keuringsbewijs tot 2 juni liep, heb je tijd tot in november, indien je keuringsbewijs tot 4 juni liep, kon je maar zien dat je de 4e juni geweest was :-S

Comment

Gewoon om de 4 jaar een nieuwe hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Gewoon om de 4 jaar een nieuwe hé.
                      nieuwe auto's zijn brol broller brolst

Comment

• Vorig jaar in juni moest mijn oldtimer voor de eerste keer naar de keuring onder zijn O plaat.
                        Gezien die wagen uit elkaar lag en deze pas sinds deze maand rijdende zal zijn ben ik toen niet gegaan. Ik ga dus een afspraak maken voor in augustus ( vrij lange wachttijden). Maar nu vraag ik mij af of ik mij naar daar mag begeven met een niet gekeurd voertuig? Gezien de massale ANPR camera's in de streek weet ik niet wat te verwachten.

Iemand een idee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Vorig jaar in juni moest mijn oldtimer voor de eerste keer naar de keuring onder zijn O plaat.
                          Gezien die wagen uit elkaar lag en deze pas sinds deze maand rijdende zal zijn ben ik toen niet gegaan. Ik ga dus een afspraak maken voor in augustus ( vrij lange wachttijden). Maar nu vraag ik mij af of ik mij naar daar mag begeven met een niet gekeurd voertuig? Gezien de massale ANPR camera's in de streek weet ik niet wat te verwachten.

Iemand een idee?
                          Ja van domicilie naar de keuring rijden mag als die niet gekeurd is.

BTW iemand een link naar het decreet waarin de verlenging van de keuring staat? (niet de info op vlaanderen.be) Echt het gepubliceerd decreet?
                          Polo 6n 1.4

Comment

• Moet dat dan de dichtstbijzijnde keuring zijn?
                            Want normaal gezien mag je zelf het keuringsstation kiezen waar je gaat.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Moet dat dan de dichtstbijzijnde keuring zijn?
                              Want normaal gezien mag je zelf het keuringsstation kiezen waar je gaat.
                              In mijn geval is dat ook zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

Ja van domicilie naar de keuring rijden mag als die niet gekeurd is.

BTW iemand een link naar het decreet waarin de verlenging van de keuring staat? (niet de info op vlaanderen.be) Echt het gepubliceerd decreet?
                                Is voor Vlaanderen een ministerieel besluit van 24 maart 2020 (gepubliceeerd in het Belgische Staatsblad van 30 maart 2020 )
                                24 MAART 2020. - Ministerieel besluit houdende noodmaatregelen inzake mobiliteit en openbare werken

http://www.ejustice.just.fgov.be/eli...389/staatsblad

Art. 18. De tijdstippen die in artikel 23quater van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen zijn bepaald voor het aanbieden van het voertuig voor <keuring>, gelden niet gedurende de periode van het uitstel van vier maanden, vermeld in artikel 16, eerste lid.
                                De persoon die binnen de periode van het uitstel van vier maanden, vermeld in artikel 16, eerste lid, zijn voertuig voor <keuring> aanbiedt, wordt vrijgesteld van het betalen van de toeslag voor een laattijdige volledige <keuring> van een voertuig, vermeld in artikel 23undecies, § 1, 4°, van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de <technische> eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen en van de toeslag voor een laattijdige aanbieding, vermeld in artikel 23undecies, § 1, 20°, c), van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de <technische> eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.
                                Art. 19. Het tijdstip waarop het voertuig voor <keuring> wordt aangeboden, met toepassing van de uitstelregeling, vermeld in artikel 16, eerste lid, wijzigt de periodiciteit die op grond van artikel 23ter van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de <technische> eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen voor dit voertuig geldt niet.
                                Art. 20. In afwijking van artikel 24 van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de <technische> eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen, mogen voertuigen waarvoor de uitzonderingsregeling van dit besluit geldt, zich mits naleving van alle bepalingen die in dit besluit op dit vlak worden bepaald, op de openbare weg bevinden, wanneer het geldig keuringsbewijs is vervallen.
                                In het geval waarin door een herstellingsdienst voor voertuigen het attest, vermeld in artikel 17, werd ingevuld en ondertekend, bevindt dit zich samen met het vervallen keuringsbewijs in het voertuig.
                                Last edited by Cedra; 27/07/2020, 18:47.

Comment

• Cedra bedankt!
                                  Polo 6n 1.4

Comment

• Mijn schoonbroer heeft zijn auto verkocht (tenminste dat dacht hij) maar op het allerlaatste moment (de morgen voor ophaling en betaling) haakte de koper terug af met een of andere flauwe corona-smoes.
                                    Er is geen ondertekende verkoopovereenkomst maar wel een akkoord via mail. Dat is blijkbaar ook rechtsgeldig maar wordt volgens verzekeraar die ook rechtsbijstand levert een heel gedoe om verkoop juridisch af te dwingen.

Maar intussen is wel de keuring voor verkoop gebeurd, heeft schoonbroer een roze formulier aanvraag tot inschrijving meegekregen en zijn de bestaande inschrijvingsbewijzen dus geperforeerd.
                                    Welke stappen moet hij nu nemen? Terug naar keuring en melden dat verkoop niet doorgaat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                      Mijn schoonbroer heeft zijn auto verkocht (tenminste dat dacht hij) maar op het allerlaatste moment (de morgen voor ophaling en betaling) haakte de koper terug af met een of andere flauwe corona-smoes.
                                      Er is geen ondertekende verkoopovereenkomst maar wel een akkoord via mail. Dat is blijkbaar ook rechtsgeldig maar wordt volgens verzekeraar die ook rechtsbijstand levert een heel gedoe om verkoop juridisch af te dwingen.

Maar intussen is wel de keuring voor verkoop gebeurd, heeft schoonbroer een roze formulier aanvraag tot inschrijving meegekregen en zijn de bestaande inschrijvingsbewijzen dus geperforeerd.
                                      Welke stappen moet hij nu nemen? Terug naar keuring en melden dat verkoop niet doorgaat?
                                      je hebt de wagen laten keuren voor verkoop zonder eerst een voorschot te ontvangen ? da's wel jammer ...
                                      Best direct online te koop zetten met in vette letters erbij 'reeds gekeurd voor verkoop'

Comment

• ge kunt die keuring voor verkoop wel "administratief" laten verlengen met 2 maanden... heb ik ooit eens gehoord (maar is een niet vaak voorkomend geval)

in 't slechtste geval kan je die auto wel terug opnieuw inschrijven (maar tja, dat is ook een heel gedoe en wss niet de bedoeling)

Comment

• Moet naar de keuring, alles blijkbaar op afspraak. Zal twee weken na einddatum zijn, tof datte…
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Working...
                                          X