Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De Megane word in februari 4 jaar, maar ik heb nog altijd geen uitnodiging van de keuring ontvangen
    Ik herinner mij toch van mijn vorige auto's dat dit altijd ruim op tijd toekwam.

Hoe lang voor de uiteindelijk vervaldatum komt die uitnodiging bij jullie in de bus?
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• +/- 4 weken voor vervaldatum dus dat komt ten vroegste in januari ergens in uw geval
      ('t kan ook zijn dat ze niet komt, ze zijn dat niet verplicht)

ge kunt hem 2 maanden voor verval van de datum reeds aanbieden als ge toch zit te wachten ...
      Last edited by Tigra; 23/12/2020, 06:23.

Comment

• Ik herinner mij van mijn vorige auto's dat die veel vroeger kwam, als in anderhalve maand tot 2 maanden voor de vervaldatum.
        Maar dat is ondertussen dus 4 jaar geleden, blijkbaar zijn ze nu niet meer zo snel.

8 februari zou de vervaldag moeten zijn, datum van inschrijven, op 11 februari ben ik de auto dan in de garage gaan afhalen.
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Ik heb dat nooit geweten dat ze anderhalve maand tot 2 maanden voor vervaldatum een uitnodiging sturen, sorry. Ik heb die kaartjes ook niet nodig, weet perfect wanneer de auto's hier er naartoe moeten gaan ; - )

Als 8 februari eerste inschrijving is, dan wordt 8/2 de referentie datum en kan je vanaf 8 december naar de keuring met behoud van die referentie datum.

Comment

• Pff zou het toch kunnen vergeten zonder herinnering

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• In januari kijken om te gaan, eerst afspraak maken met de garage voor keuring check-up, waarschijnlijk ook ineens combineren met een onderhoud (ondanks het lage aantal kilometers het laatste jaar zal dat toch nodig zijn).
              De check-up is vooral zodat hij zeker in orde is om blanco gekeurd te worden, dan kan hij weer 2 jaar verder.
              Last edited by knight-rider; 16/01/2021, 03:00.

Comment

• Ik vroeg me af wat eigenlijk tegenwoordig mag bij de keuring.
                Mag je bvb spatbord verbreders installeren zoals bij deze wagen?
                Zo hard verlagen zou ik waarschijnlijk niet doen.

Questo Pin è stato scoperto da Sagun Pattarasettagran. Scopri (e salva) i tuoi Pin su Pinterest.

Als ik zie dat ik bij mijn MX-5 dit jaar een opmerking kreeg over mijn velgen.
                Ik heb dus al 15 jaar op een NA de velgen van een NB (15" ipv 14"), nu ineens komt dat op mijn keuring...

Comment

• Ik heb een keuringsprobleem i.v.m. mijn gordels, misschien dat iemand mij advies kan geven.

Een half jaar geleden heb ik mijn zwarte gordels laten veranderen naar rode gordels voor mijn BMW. Dit heb ik bij een vrij vertrouwelijke zaak laten doen (dacht ik toen toch). Natuurlijk had ik eerst gevraagd of dit een probleem zou zijn voor de keuring maar gaven aan dat dit absoluut geen probleem was.

Nu een half jaar verder wil ik mijn wagen verkopen, ben naar de keuring voor verkoop geweest en afgekeurd.

Reden -> geen 'E-label' of 'E-goedkeuring' te vinden op mijn gordels.

Dus ik ga terug naar die zaak die mijn gordels heeft vervangen en die vallen een beetje uit de lucht en zeggen dat dit niet kan of zou mogen aangezien BMW sowieso geen E-label heeft op hun originele gordels, wat ook klopt. Ik heb bij verschillende BMW modellen gekeken en inderdaad, geen enkele had een E-label of bewijs van goedkeuring op de gordels. Het advies gekregen om terug naar de keuring te gaan om dit uit te gaan leggen.

Dan maar terug naar de keuring maar het lukt niet, ze zien dat het geen originele gordels zijn en verwachten hoe dan ook een E goedkeuring. Ik ben zelfs zover gegaan om mijn gordelspanner bloot te stellen waar duidelijk iets van ECE en E op staat maar dat was dan ook niet goed omdat dit geen E met een cirkel er rond is?! Terwijl die gordelspanner gewoon een BMW origineel product is, alleen de riem (stof) is vervangen.

Heb sindsdien nog contact proberen te maken met die zaak maar ze wimpelen mij maar een beetje af, ze zeggen dat ze gaan helpen of kijken voor een oplossing maar uiteindelijk doen ze niks of laten ze niks meer weten en ben het beu om er achteraan te lopen.

Aangezien mijn wagen ookal een koper heeft en ik hem nu niet door de keuring voor verkoop krijg is dit wel een groot probleem voor mij.

De originele gordelband kopen bij BMW gaat niet, ze verkopen alleen de volledige stukken dus incl gordelspanner etc...en voor zo'n heel setje betaal je 800 euro, dan zijn ze nog niet eens geplaatst. Dus belachelijke dure oplossing...

En mijn vrees ook, stel ik zet een originele zwarte gordel van bmw terug, daar hangt nog altijd geen E-goedkeuring op, zouden ze dan nog altijd moeilijk doen?

Even ter zijde als informatie, met de gordels zelf is er helemaal niets mis. Die zijn sterk van materiaal, goed gestikt (zoals originele) en bevatten geen scheuren of iets van beschadiging.

Dus iemand tips, advies?

Comment

• Verleden jaar nieuwe lichtblokken achteraan gestoken in men 206'je, er was een ledstrip kapot gegaan doordat er water was ingekomen, online besteld en zelf gemonteerd, mooier, moderner en meer licht dan de originele.
                    Dit jaar naar de keuring met dezelfde lichtblokken, driehoekretroreflector ontbreekt, meteen afgekeurd wtf??? Dan maar terug nieuwe originele lichtblokken besteld bij Peugeot.

Wetende dat ik er 2-3u aan gespendeerd heb om deze vanbinnen en vanbuiten proper te zetten, onderhoud gegeven, nieuwe uitlaat op aanraden van de garage, op de garage niets aan te merken trouwens!
                    Komt ge daar toe en gaan ze wa muggeziften op ne reflector die zou ontbreken??? Terwijl ik het jaar voordien geen enkele opmerking had gekregen??? Als da geen mensen kloten is dan weet ik het ook niet meer...
                    Had veel zin om diene mens die blokken is van dichtbij te laten zien, maak ik speciaal een afspraak om er nog is snel vanaf te zijn ook, kan ik binnenkort nog is gaan aanschuiven voor herkeuring. Weet trouwens nog steeds niet welke reflectors dat hij bedoelde, ook in de garage konden ze het niet meteen zeggen...
                    Last edited by ; 22/01/2023, 07:48.

Comment

• Wat een triestige boel is het daar altijd. De werkethiek/vreugde is daar meteen af te lezen van hun gezicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Wat een triestige boel is het daar altijd. De werkethiek/vreugde is daar meteen af te lezen van hun gezicht.
                        Kwas kwaad maat, wetende hoe ik ben me onze auto's, is er iet kapot wordt het meteen gemaakt en al. Ahja niks aan te doen zeker. Waarschijnlijk de verkeerde man op de verkeerde plaats, tzag er mij maar ne kloot uit. Kan het mij ook ni riskeren van zo gewoon opnieuw te gaan dusja, dubbele kosten en kwas zo content datem er verleden jaar mee door was.

Comment

• Niks mis mee toch? Reflectoren hangen er toch niet op voor de sier. Je zou hem maar moeten geparkeerd hebben in een donkere steeg. Zie je hem voor geen meter staan.
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
                            Niks mis mee toch? Reflectoren hangen er toch niet op voor de sier. Je zou hem maar moeten geparkeerd hebben in een donkere steeg. Zie je hem voor geen meter staan.
                            Niet belachelijk doen e seg, als je een auto niet ziet staan, ook al is in het donker, dan zijt ge blind ze maat.
                            Weet jij dan wat een driehoeksretroreflector is in het achterlicht? Geen problemen mee dat het in orde moet zijn, maar als ze de eerste keer geen opmerking geven moeten ze de 2de keer ni meteen gaan afkeuren. Ik zou begot niet weten wat er verkeerd is aan die lichtblokken, zijn zelf beter dan de originele. Achterin de lichten is het een en al reflector trouwens.
                            Last edited by ; 22/01/2023, 19:26.

Comment

• Ipv hier te zagen had je dan beter ineens op de keuring zelf uitleg gevraagd. Dan wist je duidelijk wat het probleem was.
                              Sorry dat ik het zo cru zeg, maar dat is wel de enige manier waarop je duidelijk te weten had gekomen wat nu juist het probleem is.

Comment

• Bezint eer ge begint en informeer u eer ge andere achterlichten steekt. En ziet dan dat uw boel in orde is. Het verkeer heeft een regelement om te kunnen deelnemen. 1 van die regels is dat ge achter 2 rode reflectoren moet hebben . Hebt ge die niet, dan doet ge simpelweg niet mee. Die regel is voor iedereen en dus ook voor u!
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Niet belachelijk doen e seg, als je een auto niet ziet staan, ook al is in het donker, dan zijt ge blind ze maat.
                                  Weet jij dan wat een driehoeksretroreflector is in het achterlicht? Geen problemen mee dat het in orde moet zijn, maar als ze de eerste keer geen opmerking geven moeten ze de 2de keer ni meteen gaan afkeuren. Ik zou begot niet weten wat er verkeerd is aan die lichtblokken, zijn zelf beter dan de originele. Achterin de lichten is het een en al reflector trouwens.
                                  … in het donker is een auto zonder reflectoren echt niet zichtbaar.
                                  Die regel is er niet voor niks.

Wees eens kwaad op de winkel of webshop die U die ondingen verkocht heeft. En als dat Ali is…. Zet die vinger dan maar op uw eigen neus.
                                  Of wees kwaad op de keurder die uw auto vorig jaar niet afgekeurd heeft.

Comment

• reflector moet niet in het achterlicht staan. mag ook gewoon aparte reflector zijn achteraan. Bijvoorbeeld zoals je die terugvindt op de achterzijde van een aanhangwagen. Moet rood van kleur zijn en het juiste e -keur nummer dragen.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      reflector moet niet in het achterlicht staan. mag ook gewoon aparte reflector zijn achteraan. Bijvoorbeeld zoals je die terugvindt op de achterzijde van een aanhangwagen. Moet rood van kleur zijn en het juiste e -keur nummer dragen.
                                      Voila ze, nu weet ik het tenminste. Heb die lampen destijds gekocht omdat er een ledstrip van 1 lichtblok kapot was. Vond die er nice uitzien, modernere look, zonder verder bij na te denken en nee ni bij Ali express. Wel met het gedacht bij de eerste keuring dat ze moeilijk zouden doen, wat toen niet het geval was… en nu dus wel.
                                      Zitten reflectoren in ma dien zijn wit ipv rood, zijn dan ook volledig witte lichtblokken.

Reed gisteren achter een Tesla, volledig geblindeerde achterlichten, pinkers amper zichtbaar, geen reflectoren te bespeuren, maja goed, moet ni zagen, ik moet maar zien dat ik in orde ben en de lampen zijn reeds besteld. Laatste keer geweest da ik iets wijzig aan men 206'je. Altijd wel iet in dit apenland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Altijd wel iet in dit apenland.
                                        En op de keuring denken ze... altijd wel iet met die knutselaars die de regels niet kennen en gelijk wat aan hun auto vervangen....
                                        Steek het niet op de overheid of de keuring, kijk naar jezelf en degene die je die lichtblokken verkocht heeft zonder iets te zeggen over de keuring er van.

Comment

• Comment

Working...
                                          X