Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenAan alle keuring liefhebbers -> lees deze post es KLIKKEN !!
'k weet niet of je al een antwoord hebt gekregen maar hier is mijn antwoord:
Wanneer je bent afgekeurd voor speling op de ophangingsgewrichten eist men nieuwe borgmoeren omdat de oude zijn los geweest bij het vervangen van de ophangingsgewrichten. In uw geval zijn ze niet vervangen maar vast gedraaid. Nu, op de keuring kan men onmogelijk weten of heel het boeltje los geweest is of die moer enkel aangedraaid is. Vandaar dat men consequent een nieuwe eist, dat is duidelijk en zo is er geen discussie mogelijk.
Comment
-
Keuring-probleem!hulp gevraagd aub!
Nu ik heb pas een golf 3gti gekocht bwj 1993(de carroserie is van een 8v)maar hier ligt een golf3 gti 16v motor in(het verschil aan de motor-blok is duidelijk te zien).
Zullen velen onder jullie wel weten.
nu heb ik bang dat mijn wagen hierdoor gaat afgekeurd worden,omdat dit 'niet-reglementair is'(engine-swap door vorige eigenaar van 2.0i 8v naar 2.0i 16v),ik heb deze een maand geleden gekocht en de vorige eigenaar heeft deze zo wel gekeurd gekregen voor verkoop zou me dit ook lukken,maar gewoon op het gebied van de periodieke keuring want wil de van de auto een project-tje maken..
Nu zou ik willen vragen welk keuringscentrum hier het minst moeilijk over gaat doen..
(ik ben van tongeren-limburg)
Ik weet dat diest nogal tolerant is en voor de rest is de wagen volledig origineel en in topstaat.
Maar ik zou hem in de toekomst ook willen verlagen,nu daarvoor zou ik dan naar alken moeten gaan
maar uit ervaring zijn ze daar nogal strengen heb ik niet zozeer bang dat er iets gaat afgekeurd worden op het gebied van verlaging,maar eerder op het gebied van de motor die er normaal niet in thuishoort
(omdat ze na de verlaging ook de periodieke keuring doen en misschien zouden opmerken ivm strengere keuring dan in diest of heers dat de motor niet de originele 8v is want op mijn roze kaart staat golf 3 gti 8v).
dit is een foto van de gti 8v motor die er normaal origineel zou inzitten
en dit is een foto van de motor die er nu inzit,staat dus duidelijk op de motor zelf af te lezen dat het het 16v is en het verschil aan het blok merk je ook wel op
foto van de huidige staat van de motor
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 816x476 and weights 144KB.
waar ik de komende maanden naartoe wil met de motor,revisatie,onderdelen kleurtje geven en gewoon in topstaat bregen(maar anyway is maar een vb foto maar dan zou ik zeker willen zijn dat ik hem er met deze motor door de keuring krijg anders heeft het niet veel nut gehad)
| This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768 and weights 382KB.
je ziet dus duidelijk dat het een 16v motor is,en moet in november naar de keuring en er zijn dus ook plannen voor motorrevisatie en hem wat op te frissen zoals op de foto,kleurtje geven,en concreet in topstaat brengen(dan heb ik nog eens extra bang dat die gaat afgekeurd worden door niet originele motor,want keuringsambtenaar doet de motorkap open ziet een spiksplinternieuwe 16v motor en ziet op het roze formulier 8v staan en zal wss het verschil tussen een 8v en een 16v blok ook wel kennen,dan gaan er toch wat vragen komen bij deze ambtenaar of maak ik me daar te druk in?
Nu ik woon in tongeren,en nu is er ook een keuringscentrum in grace de hollogne(luik)niet zover hiervandaan,even ver als diest,heeft iemand op het forum ervaringen met het keuringcentrum in grace de hollogne ivm strengheid zoals bv alken(zeer streng) vs diestmeer tolerant)?
En of iemand op het forum weet of dit keuringsstation(grace de hollogne) ook erkend is voor het keuren van het verlagen van een auto,want dat zou ook moeten gebeuren,maar dat moet dan in alken gedaan worden en dan ga ik er denk ik een rode kaart aan overhouden ivm de motor,en ik hoop dat dit ook gaat in grace de hollogne&dat ze hier dan minder streng zouden zijn op het motor-gebied,en dit door de vingers zien of zelfs niet opmerken..alle info is welkom!
want in alken gaat die er denk ik sowieso niet doorgeraken,niet op het gebied vd verlaging maar daarna doen ze sowieso nog de periodieke keuring en dan heb ik een grote kans op een rode kaart ivm het motor probleem
Hopend op een gunstig antwoord en alvast bedankt.
Groeten
ps: moest er iemand zijn die connecties heeft bij mensen@keuringscentra's in limburg en me zou willen helpen erdoor te geraken zou fantastisch zijn
Comment
-
5. Waar kan ik een CAR-PASS aanschaffen?
Wanneer je een auto tweedehands wil verkopen, moet je deze wagen voorrijden voor een specifieke technische keuring. Op dat ogenblik kan je in het keuringsstation ook een CAR-PASS aanvragen. Het kilometerattest zal dan ter plaatse worden aangemaakt en afgeleverd.
Het is niet vereist een technische keuring te laten uitvoeren om een CAR-PASS te kunnen verkrijgen. Je kan de CAR-PASS ook gewoon zo aanvragen.
Let wel, een CAR-PASS mag slechts worden afgeleverd na voorrijden van het voertuig. Het chassisnummer en de stand van de kilometerteller moeten immers worden opgenomen om een CAR-PASS te kunnen aanmaken. Een aanvraag tot het bekomen van een CAR-PASS is immers slechts geldig mits deze gegevens beschikbaar zijn op het ogenblik van de aanvraag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichtenja, wat is het nu?
Als ge enkel een carpass wilt gaat ge naar de keuring met uw voertuig en uw papieren, ze kijken uw chassisnr. na en noteren de huidige km stand en dan krijgt ge tegen betaling uw carpass. Dat is het dan, geen technische keuring.
Bij een 2dehandskeuring krijgt ge buiten de gewone technische keuring ook een 2dehands rapport, carpass(als ge er nog geen gelig hebt) en een aanvraag tot inschrijving.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenMijn vraag:
Ik heb mijn verlaging onder de auto uit gehaald en verkocht. Moet ik nu opnieuw een geometriekeuring ondergaan? Kan ik die dan (als da moet) combineren met de keuring voor verkoop?
Als het op uw keuringsbewijs staat dat hij verlaagd is wel. eerst wielgeometrie en dan 2de handskeuring.
Comment
-
Ik heb dus een vraagje:
Ik heb een auto die niet ingeschreven is, en niet gekeurd is sinds vorig jaar. Hij is dus ook niet verzekerd.
Hoe kan ik deze wagen nu rijklaar maken?
Naar de garagist gaan om Z-platen? Maar omdat het illegaal is deze te verhuren zou de garagist zelf met deze wagen moeten rijden naar de keuring (had ik gelezen).
Eenmaal gekeurd naar je verzekeraar, waarbij je met je verzekeringsbewijs en keuringsbewijs je wagen kunt inschrijven en tenslotte platen aanvragen?
Ik heb ook nog een soort gelijkvormigheidsattest, ik weet niet wat daar juist de bedoeling van is.
Portfolio | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!
Comment
-
idd, maar er is geen contole op de ZZ platen, dus deze moet je hebben.
Dat gelijkvormigheidsattest is ruwweg gezien een bewijs van de constructeur of mandataris dat uw wagen volgens een bepaald prototype gemaakt is en conform geweest is binnen de wettelijke bepalingen. Moet je dus bij hebben bij de keuring.
Comment
-
Als ge een garagist kunt vinden die zijn ZZ platen wil uitlenen ja.
Ik denk niet dat iedereen daar voor staat te springen.
Ik heb wel al is gehoord dat er advertenties staan op het net van mensen die naar de keuring rijden met Z platen tegen betaling.
Comment
-
Ben deze middag naar de keuring geweest en heb daar iemand zien toekomen waarvan de wagen reeds geparkeerd stond op de parking van het station, na opstarten, wat met veel moeite en veel lawaai gepaard ging, (was een BMW compact met een plaat vanachter op het kofferdeksel in zo'n plastic zak met magneten, het was in ieder geval géén Z of ZZ plaat, was iets in de aard van 55-HH-73 of zo ?) met sticker van Petroons Motorsport (of iets in die aard) op het kofferdeksel en de uitlaat was denk ik zo'n 10-12 cm diameter), de chauffeur was kennelijk gelinkt met iemand die in een Saab (met ZZ platen) ook de 2e handskeuring lijn volgde. Na een paar minuten discuteren nam die gast in de Saab die platen van de koffer van de BMW waarna die 2e chauffeur de BMW terug startte en, zonder platen of wat dan ook, achteruit terug naar de parking reed ? Alleen de Saab werd ter keuring aangeboden ?
Comment
-
Afgekeurd, omdat de maat van mijn winterbanden niet op het PVG alleenstaand geval staat!
Deze maat is wel goedgekeurd door de constructeur én staat vermeld op de deursticker.
Maar de pipo wou dat niet aanvaarden.
Pff, wat een kl0teland is dat hier toch!
2 mogelijkheden:
- het systeem aanvechten, d.w.z. proberen een document van de invoerder los te krijgen met toelating van die bandenmaat
of
- herkeuring met mijn zomerbanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenAfgekeurd, omdat de maat van mijn winterbanden niet op het PVG alleenstaand geval staat!
Deze maat is wel goedgekeurd door de constructeur én staat vermeld op de deursticker.
Maar de pipo wou dat niet aanvaarden.
Pff, wat een kl0teland is dat hier toch!
2 mogelijkheden:
- het systeem aanvechten, d.w.z. proberen een document van de invoerder los te krijgen met toelating van die bandenmaat
of
- herkeuring met mijn zomerbanden
Zoals ik reeds zei, gisteren ook naar de keuring geweest. Was eerst zinnens van met mijn dochter mee te gaan, die moest voor de eerste keer met haar Dodge Calibra naar de controle, wou haar laten zien waar het was en zo maar 's morgens in mijn bed dacht ik bij mezelf, ik heb gisteren de wagen toch juist met den hogedrukreiniger afgespoten en oppervlakkig gekuist en ik zal toch een van deze dagen zelf moeten gaan (wagen "verjaart" op 9 januari) dus waarom niet tegelijk, heb niks nagezien (zelfs de lichten en pinkers niet) en ben gewoon naar de controle gereden, beide wagens met vlag en wimpel erdoor. Alletwee met winterbanden, doch met de correcte afmetingen en snelheidsindex, bij mijn dochter haar Calibra was de snelheidsindex wel hoger maar dat is zeker geen probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door youssef4 Bekijk Berichtenhallo
ik heb een opel astra en de mazoutpomp verliest mazout, dus de moteur wordt vuil.
is dat een probleem bij de keuring ???
merci
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenRacist
Comment
Comment