Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    Gewoon keuren als oldtimer en dan doe je ermee wat je wilt want je moet toch niet terug Het blijft wel verboden vermoed ik maar het is mogelijk
    Mja dat is het probleem, wagen staat nu volledig in racetrim geprepareerd en dus niet straatlegaal, zo krijg ik hem zeker niet gekeurd. Mijn vraag is wat er allemaal moet vervangen worden om hem als oldtimer gekeurd te worden...

On topic: Tuurlijk kun je voor banden afgekeurd worden, das het enigste waarmee je contact met de baan mee hebt !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nofxke Bekijk Berichten
      Mja dat is het probleem, wagen staat nu volledig in racetrim geprepareerd en dus niet straatlegaal, zo krijg ik hem zeker niet gekeurd. Mijn vraag is wat er allemaal moet vervangen worden om hem als oldtimer gekeurd te worden...

On topic: Tuurlijk kun je voor banden afgekeurd worden, das het enigste waarmee je contact met de baan mee hebt !
      Het hangt wat af van station tot station. Kan goed zijn dat als je er nu zo mee naar de keuring rijd ze er niet moeilijk over doen en hem ook keuren als oldtimer. Maar kan evengoed zijn dat ze al moeilijk gaan doen over een kleinigheidje.
      Probeer het zelf uit zou ik zeggen: rij er zo mee naar de keuring en zie wat het geeft he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
        Is een afkeuring op de staat van je banden mogelijk?

Ik heb momenteel perfecte achterbanden, maar mijn voorbanden zitten bijna op de " blokjes". Randen ook wat afgesleten.

Kan ik hiervoor afgekeurd worden?

Is maar dat ik niet nogmaals terug moet gaan
        Ik ben daarvoor mogen terugkomen
        De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
        1990 Volvo 344
        1991 Mercedes W124 230CE
        2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
        1980 Volkswagen Derby CLS
        1990 Mercedes W124 230CE
        2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Is er een tolerantie op de minimum en maximum waardes bij een geometriekeuring (uitlijning bij keuring na ongeval)? Sommige zeggen 30', sommige zeggen 20', en anderen zeggen dat het gewoon binnen de min en max waarden moet vallen?
          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Poeh, vandaag toch door de keuring geraakt met de alom bekende MINI (R50) -voorlichtproblemen.

Veel dank aan de vriendelijke garagist van het Total tankstation in Heers/St. Truiden!

Comment

• ik heb een groene kaart voor 3 maand.

Moet ik bij datzelfde station terugkeren voor m'n keuring in orde te krijgen binnen de 3 maand? Ook als ik een volledig nieuwe keuring zou laten doen?
              Porsche 996 GT3 RS
              Porsche 964 RS
              BMW ///M3 e30
              Mercedes c250 CDI AMG
              www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                ik heb een groene kaart voor 3 maand.

Moet ik bij datzelfde station terugkeren voor m'n keuring in orde te krijgen binnen de 3 maand? Ook als ik een volledig nieuwe keuring zou laten doen?
                Nee. Gekeurd is gekeurd.

Herkeuren wegens onvolkomenheden moet in het zelfde station gebeuren.
                Herkeuren wegens vervallen keuring mag in eender welk station gebeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                  ik heb een groene kaart voor 3 maand.

Neen, voor een herkeuring moet je naar hetzelfde station gaan. Waarschijnlijk is er administratief iets niet in orde?
                  Als je beslist om naar een ander station te gaan wordt het zowiso terug een volledige keuring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                    Herkeuren wegens vervallen keuring mag in eender welk station gebeuren.
                    Qué? Herkeuring gebeurt nooit in een ander station als dat waar de wagen is afgekeurd. Als je toch naar een ander station gaat wordt er een volledige keuring uitgevoerd.

Comment

• dus als ik naar een ander station ga, wordt de wagen volledig herkeurd?

Ik zou dus bijvoorbeeld m'n termijn van 3m kunnen laten "vervallen" en dan naar een ander station gaan waar ze'm terug from scratch keuren??
                      Porsche 996 GT3 RS
                      Porsche 964 RS
                      BMW ///M3 e30
                      Mercedes c250 CDI AMG
                      www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                        Qué? Herkeuring gebeurt nooit in een ander station als dat waar de wagen is afgekeurd. Als je toch naar een ander station gaat wordt er een volledige keuring uitgevoerd.
                        Juist, maar Mich heeft een groene kaart. De wagen is niet afgekeurd.

Zoals ik zei: als afgekeurd: moet zelfde station, als vervallen: eender welk station.

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                        dus als ik naar een ander station ga, wordt de wagen volledig herkeurd?

Ik zou dus bijvoorbeeld m'n termijn van 3m kunnen laten "vervallen" en dan naar een ander station gaan waar ze'm terug from scratch keuren??
                        Als je een groene kaart had, niet. Als er iets te fixen was, moet je naar hetzelfde gaan. Als je toch naar een ander station gaat, wat mag, wordt de wagen volledig herkeurd.

Als je groen keuringsbewijs vervallen is, moet je toch een volledige keuring hebben, en mag je dus overal gaan.

Comment

• thanks ik ga m'n keuringsbewijs es tegoei bezien want ik weet ni meer welk kleurke het had...was alleszinds voor 3m geldig
                          Porsche 996 GT3 RS
                          Porsche 964 RS
                          BMW ///M3 e30
                          Mercedes c250 CDI AMG
                          www.flamebox.be

Comment

• Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

Beperkte geldigheid

Het groen keuringsbewijs met beperkte geldigheid van 3 maand (Code 3)

Er werden enkel administratieve gebreken of een niet-gelijkvormigheid vastgesteld. Deze moeten binnen de 3 maand in orde gebracht worden.
                            Op het keuringsbewijs wordt vermeld: "Gebreken die aanleiding geven tot herkeuring".
                            Opgelet !
                            De herkeuring moet verplicht plaatsvinden in hetzelfde keuringscentrum dan het centrum dat het keuringsbewijs heeft afgeleverd. Indien het voertuig niet op tijd wordt voorgereden zal naargelang de termijn vermeld op het keuringsbewijs een nieuwe volledige keuring plaatshebben in plaats van een eenvoudige herkeuring.
                            Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

TOCH HERKEURING?
                            Een herkeuring moet in hetzelfde station gebeuren
                            Een herkeuring kan slechts tot maximum 2 maanden na het vervallen van het beperkte keuringsbewijs.
                            Nadien wordt een volledige keuring uitgevoerd en aangerekend.
                            AIBV sa est un organisme agréé par l'Arrêté Royal du 23/12/1994 pour l'exécution du contrôle technique automobile et des examens pour l'obtention du permis de conduire en Belgique.

Comment

Juist, maar Mich heeft een groene kaart. De wagen is niet afgekeurd.

Zoals ik zei: als afgekeurd: moet zelfde station, als vervallen: eender welk station.

Als je een groene kaart had, niet. Als er iets te fixen was, moet je naar hetzelfde gaan. Als je toch naar een ander station gaat, wat mag, wordt de wagen volledig herkeurd.

Als je groen keuringsbewijs vervallen is, moet je toch een volledige keuring hebben, en mag je dus overal gaan.
                              soepap werkt op een keuringcentra.
                              wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                soepap werkt op een keuringcentra.
                                Ah, ik dacht in verschillende keuringcentrum.

Hij zegt hetzelfde als ik.

Comment

• Je krijgt een groene kaart met beperkte geldigheid van 3 maanden enkel als er iets te fixen valt. Vervolgens moet je het gefixte laten herkeuren, bij het keuringscentrum dat de eerste keuring uitvoerde en de groene kaart met beperkte geldigheid afleverde.

Comment

Ah, ik dacht in verschillende keuringcentrum.

Hij zegt hetzelfde als ik.
                                    rotzakske.
                                    wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Je krijgt een groene kaart met beperkte geldigheid van 3 maanden enkel als er iets te fixen valt. Vervolgens moet je het gefixte laten herkeuren, bij het keuringscentrum dat de eerste keuring uitvoerde en de groene kaart met beperkte geldigheid afleverde.
                                      De aangegeven regels over keuren en herkeuren waren wel juist, maar ik wist niet dat een groene kaart voor 3 maand eigenlijk geen 'groene' keuring was. Merci.

Comment

• dus... wat is het nu? Mag ik "na vervaldag" een nieuwe keuring laten doen in station naar keuze? Want da's eigenlijk mijn bedoeling... heb geen zin om 200km te gaan rijden voor een herkeuring als ik op 3km van mijn deur kan gaan voor gewoon een nieuwe keuring.
                                        Porsche 996 GT3 RS
                                        Porsche 964 RS
                                        BMW ///M3 e30
                                        Mercedes c250 CDI AMG
                                        www.flamebox.be

Comment

• Eens na de vervaldag kan je gaan waar je wil, maar je betaalt de volle pot.

Comment

Working...
                                          X