Oorspronkelijk geplaatst door ICM
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichtennee da's echt uit den boze... dezelfde maat per as is een vereiste... ik denk zelfs dat je ^per as hetzelfde merk band moet hebben, maar daar ben ik niet zeker van.
Ik ben blijkbaar niet duidelijk geweest.
Ik bedoel: op m'n vooras zou ik een andere maat leggen dan m'n achteras. Uiteraard op elke as hetzelfde merk links en rechts.
Comment
-
Dat mag, mich is fout.
Aangepaste reglementering mbt de banden vanaf 15/04/2004
Indien de gemonteerde banden niet overeenstemmen met één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur dient de buitendiameter van elke band overeen te stemmen met de buitendiameter van één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje of originele sticker van de constructeur met een tolerantie van -2% en +1,5%.
Comment
-
Volgende week voor de eerste keer met mijn verlaagde audi A5 naar de keuring.
Op de site how2tune staat dat de minimumhoogte 11cm moet bedragen.
Vanop welk punt moet je dit meten? Gewoon in het midden ter hoogte van de deur? of moet je sowieso het laagste punt van je auto zoeken en meten? In dat geval heb ik wel een probleem en kom ik maar aan een 9cm.
Comment
-
Ik denk dat ik het verkeerd meet, ik meet onderaan aan de beschermplaat 7 cm hoogte. . Bij Heinz waar ik de kw laten plaatsen heb hebben ze mij na plaatsing vorig jaar vertelt dat de auto nu in orde staat voor Keuring.
Maar met 7cm is dat dan wel niet het geval.
Keuring is op afspraak, misschien gewoon gaan en zien wat het geeft en indien afgekeurd de auto iets laten verhogen? Is dat eigenlijk lang werk een kw2 in hoogte laten regelen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soulphonic Bekijk BerichtenIk denk dat ik het verkeerd meet, ik meet onderaan aan de beschermplaat 7 cm hoogte. . Bij Heinz waar ik de kw laten plaatsen heb hebben ze mij na plaatsing vorig jaar vertelt dat de auto nu in orde staat voor Keuring.
Maar met 7cm is dat dan wel niet het geval.
Keuring is op afspraak, misschien gewoon gaan en zien wat het geeft en indien afgekeurd de auto iets laten verhogen? Is dat eigenlijk lang werk een kw2 in hoogte laten regelen?
9cm is het minumum, schroefkit moet voorzien zijn van een borging en de nodige attesten...
Comment
-
Ok bedankt. Heb de auto intussen bij Heinz waar laten verhogen voor de keuring, even een mottig zicht maar het was blijkbaar nodig.
Ik zou op termijn er graag een andere uitlaat op laten plaatsen, maar die van Milltek (vlgs sommige de enige optie) geraakt niet door de keuring in België. Dan vraag ik mij af of Remus geen uitlaat heeft voor de a5? Op het net niet direct iets gevonden en bij mijn audi garage zelf zijn ze heel weinig op de hoogte van tuning en aanverwanten.
Comment
-
Ik wil hier ook even op reageren om mijn ervaring met een autokeuring weer te geven. Heb al meerdere 'horrorverhalen' gelezen hier op dit forum. Was vandaag mijn eerste keuring.
Auto: Fiat Bravo uit 2007 (1.9 Multijet Diesel).
Autokeuring: te Deurne, Antwerpen, wegens eerste inschrijving 4 jaar geleden.
Nu ga ik altijd extreem zorgzaam om met mijn wagen. Wagen altijd mooi proper, zowel binnen als buiten. Altijd goede bandenspanning en ik durf, als de wagen goed warm staat, wel eens in toeren gaan om de dieselmotor 'proper' te blazen.
Was toegekomen rond 7u50. Er was buiten geen rij wachtenden voor mij. Na een vijftal minuten kon ik binnen. Wagen werd onder handen genomen door twee 'jonge gasten'.
Bij het eerste onderdeel van de keuring, controle boorddocumenten en elektronica, werd ik heel vriendelijk en vlot bediend. Voor de controle van de CO2 uitstoot werd de motor slechts enkele seconden in het rood geduwd. Verliep vlekkeloos. Sympathieke en correcte kerel.
Bij het tweede onderdeel van de keuring, controle ophanging en dergelijke, heb ik wel een tijd moeten wachten op het nazicht van de wagens voor mij. Maar ook hier weer vlot en vriendelijk benaderd. De wagen voor mij heeft redelijk lang op 'de brug' gestaan, lange controle, veel twijfel. Die was wss niet in orde. De enige opmerking die ik hier kan maken: de 'vlotte en vriendelijke' gast sukkelde wat met mijn contact. Stuurslot springt automatisch aan bij sleutel uit contact. Om dan terug te starten moet eerst aan het stuur gedraaid worden, dan contact halverwege, even wachten tot lichtjes uitgaan en dan pas doordraaien. Daar faalde die jongen serieus, heb het hem moeten uitleggen. Maar toch forceerde hij daarna mijn contact een beetje, speelde er wat mee. Mjah, die zal dat niet gewoon zijn zeker. Beetje spijtig, sleutel ondervindt een beetje weerstand bij doordraaien, zal het eens aan de garage melden wanneer de wagen in onderhoud moet binnenkort. Hopelijk is er hieraan niets beschadigd. Wel geen melding van gemaakt bij de autokeuring, leek me op het eerste zicht niet nodig. De controle van de wagen zelf ging heel vlot: brug omhoog, met zaklamp het één en ander bekeken gedurende een klein minuutje, brug terug omlaag - alles in orde.
Vermeldenswaardig: kreeg het compliment of de auto niet nieuw was, en of het een bedrijfswagen was. Op beide droog 'neen' geantwoord, met een glimlach.
Concreet: als je die mannen vriendelijk en vlot benadert en behandelt, krijg je dezelfde reactie terug. Dat is alleszins mijn ervaring te Deurne. Er waren er zowel achter als voor mij, die nogal nors waren en kortaf reageerden. Niet moeilijk dat die ook zo werden behandeld.
Al bij al heel tevreden, wel misschien spijtig van het contact. Toch 1 opmerking: was met wagen een tiental dagen voordien op reis geweest met vrienden. Bandenspanning had ik toen op 2.7 & 2.8 bar gezet. Ik vermoed dan ook dat mijn bandendruk momenteel te hoog is, maar daar hebben ze niets van gezegd. Beetje raar.
Voila, dat was mijn ervaring!
Comment
-
Valt me op dat heel wat wagens nu afgekeurd worden wegens "slecht leesbare nummerplaat". Vooral de ouder nummerplaten blijkbaar, gevolg is dat je dus een nieuwe moet aanvragen. Aangezien ze de oude combinaties weigeren over te nemen mag je dus 30€ neerdokken voor die achterste en nog eens een nieuwe laten maken voor je aanhanger; fietsendrager, papieren aanpassen; verzekering aanpassen...
hebben ze weer iets gevonden om extra geld uit de zakken te slaan? of opgelegd door de overheid? Ik weet het niet maar is beetje te toevallig dat ik nu een 10 tal mensen hoor die het tegengekomen zijn de laatste maanden. (enen dervan is nog geflitst in het naar huis rijden dus zo slecht leesbaar zal die wel niet geweest zijn)
Wat ik me dan afvraag hoe controleren ze dit? ergens moet toch iets gemeten worden van lichtweerkaatsing ofzo want als het gewoon op de intuitie van de keurder is dan kan dit toch nooit wettelijk in orde zijn.
Comment
-
het is "slechts" 20 euro voor die nr plaat achteraan.
Ze moet gewoon leesbaar zijn vanop een bepaalde afstand en de achtergrond moet retroreflecterend zijn.
Trouwens, geruime tijd voor de invoering van het nieuwe formaat kon je kosteloos je huidige combinatie laten vervangen...
Comment
-
Dat slecht leesbaar zijn van de plaat is de grootste bullshit die d'r is.
Nog voor de invoering van de nieuwe plaat enkele jaren terug ging ik met de Saxo naar de keuring en kreeg ik een opmerking dat de nummerplaat achteraan niet goed leesbaar was.
Het jaar erop terug gegaan zonder iets te doen, en opeens geen opmerking meer
Het komende jaar gaan er trouwens nog velen afgekeurd worden MET nieuwe nummerplaten, want ik zie er velen die gaatjes bijgemaakt hebben om de nieuwe plaat te bevestigen en dat mag niet.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Als ze die mannen met nieuwe nr-platen die extra gaatjes geboord hebben gaan afkeuren... De meesten weten niet eens dat dat niet mag.
Bij de keuring van de Astra is er ook altijd een opmerking dat de plaat niet goed meer leesbaar is. Is nog de eerste plaat van mijn vader (ACE-1xx) en er zitten ook al wat gaatjes in.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door axelmett Bekijk BerichtenConcreet: als je die mannen vriendelijk en vlot benadert en behandelt, krijg je dezelfde reactie terug. Dat is alleszins mijn ervaring te Deurne. Er waren er zowel achter als voor mij, die nogal nors waren en kortaf reageerden. Niet moeilijk dat die ook zo werden behandeld.
Wat de slecht leesbaar betreft, daar kunnen ze je nooit op afkeuren, kan je enkel een opmerking voor krijgen. Dus daar moet je je plaat niet voor vervangen. + eigenlijk kost het 40euro (voor en achter)
En da ge die gratis kon omwisselen voor de invoering van de nieuwe platen?? Eerste x da ik daarvan hoor. Mijn ma heeft haar oud in november vorig jaar gekocht, (dacht ik toch) in elk geval, een 2-tal weken voor de invoering ervan. Zij WILDE zo'n nieuwe platen, maar da ging niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk BerichtenWat de slecht leesbaar betreft, daar kunnen ze je nooit op afkeuren, kan je enkel een opmerking voor krijgen. Dus daar moet je je plaat niet voor vervangen. + eigenlijk kost het 40euro (voor en achter)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk BerichtenTante van me had zelfs maar 14 dagen de tijd om aan te passen voor de rest niks van opmerking op de gehele wagen
Comment
-
de keuring probeert zoveel mogelijk wagens af te keuren ivm leesbaarheid nummerplaat.
orders van bovenhand zodat meer mensen met de nieuwe plaat gaan rijden. en dus ook een nieuwe plaat betalen.
Comment
Comment