Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

mag je altijd links van plaatsen, want op dit moment vind ik dat lulkoek.
    dan heeft oldtimer inschrijving totaal geen nut meer als je hem toch nog altijd naar standaard moet ombouwen.
    kan je hem evengoed gewoon inschrijven en 1x per jaar naar standaard zette voor de keuring.
    mag je er tenminste nog elke dag mee rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      pff ik vind dat niet solidair voor de mede autoliefhebber
      Werd ik ook niet voor betaald. De jongere garde haalt meestal zulke zaken er uit, wegens grote interesse in auto's en kennis van de verschillen in modellen (er is toch niks leukers om GTI 8V van een 16V te onderscheiden?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        mag je altijd links van plaatsen, want op dit moment vind ik dat lulkoek.
        dan heeft oldtimer inschrijving totaal geen nut meer als je hem toch nog altijd naar standaard moet ombouwen.
        kan je hem evengoed gewoon inschrijven en 1x per jaar naar standaard zette voor de keuring.
        mag je er tenminste nog elke dag mee rijden.

ja das waar
        maar ik dacht ook niet dat een oldtimerkeuring als doel heeft dat men alles begint te veranderen aan hun wagen nadat die voor die ene keer is gekeurd...
        Dat beginnen ze nu ook te beseffen en nu willen ze dit zo platdrukken e...

das wat ik gehoord heb...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
          Werd ik ook niet voor betaald.
          Word je betaald om motorswaps te herkennen?

Comment

doet er mij aan denken dat ik dringend nog eens meneer schouppe moet lastigvallen, want ze hebben het zogezegd drukjes, en tis al meer dan een maand geleden dat ik nog antwoord heb gehoord. over mijn technisch gekloot worden door goca.
            Last edited by Timmie; 13/01/2010, 15:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
              Werd ik ook niet voor betaald. De jongere garde haalt meestal zulke zaken er uit, wegens grote interesse in auto's en kennis van de verschillen in modellen (er is toch niks leukers om GTI 8V van een 16V te onderscheiden?)
              tis nogal moeilijk om die 2 motorblokken van elkaar te onderscheiden
              2015 BMW S1000R
              2010 Renault Clio RS Cup
              1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

hoe zit het ondertussen met de roettest ?
                Is deze nog niet afgeschaft of tenminste aangepast (test op rollenbank) zodat geen moedwillige schade meer w toegebracht aan onze dierbare dieselmotoren ?

Ik moet eerdaags naar de keuring en hou m'n hart al vast als mijn motor w stilgelegd net nadat hij tot 5000 toeren werd gejaagd (smering turbo) enz...

Comment

Montage-attest

Edit: probleem opgelost
                  Last edited by B3noît; 12/02/2010, 16:18.
                  2009 BMW E91 320d
                  2002 BMW E46 M3
                  2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                  2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                    tis nogal moeilijk om die 2 motorblokken van elkaar te onderscheiden
                    idd, je moet blind zijn om het verschil niet te zien

Comment

Ik heb ook een vraagske over de keuring si ...

Deze week heb ik mijn wagen laten keuren omdat het de laatste dag was voor mijn keuringbewijs ging vervallen. De auto werd tot mijn verbazing groen gekeurd zonder opmerkingen (en er schelen veel dingen aan, remmen scheelden meer dan 25%, lichten niet in orde, maar toch lieten ze mij er door :o ).

Nu zal ik binnen 1 maand mijn nieuwe wagen hebben en had ik nooit kunnen vermoeden dat ik de huidige wagen nog ging verkocht krijgen. Echter 4 dagen later is deze verkocht. Ik heb erbij gezegt dat ik deze niet meer wil laten keuren, maar de vraag is nu :

Als ik toch de tweedehandskeuring zou doen, moet mijn auto dan terug volledig de keuring doorlopen, of geld mijn groene kaart van deze week nog een tijdje en doen ze dan alleen het car-pass gebeuren ?

Als het zo kan, wil ik nog gaan. Anders echt niet meer ...
                      (Heb de auto verkocht voor 999€, dus veel geld aan kosten wil ik niet meer uitgeven natuurlijk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.ChronoM Bekijk Berichten
                        Ik heb ook een vraagske over de keuring si ...

Deze week heb ik mijn wagen laten keuren omdat het de laatste dag was voor mijn keuringbewijs ging vervallen. De auto werd tot mijn verbazing groen gekeurd zonder opmerkingen (en er schelen veel dingen aan, remmen scheelden meer dan 25%, lichten niet in orde, maar toch lieten ze mij er door :o ).

Nu zal ik binnen 1 maand mijn nieuwe wagen hebben en had ik nooit kunnen vermoeden dat ik de huidige wagen nog ging verkocht krijgen. Echter 4 dagen later is deze verkocht. Ik heb erbij gezegt dat ik deze niet meer wil laten keuren, maar de vraag is nu :

Als ik toch de tweedehandskeuring zou doen, moet mijn auto dan terug volledig de keuring doorlopen, of geld mijn groene kaart van deze week nog een tijdje en doen ze dan alleen het car-pass gebeuren ?

Als het zo kan, wil ik nog gaan. Anders echt niet meer ...
                        (Heb de auto verkocht voor 999€, dus veel geld aan kosten wil ik niet meer uitgeven natuurlijk)
                        Die moet terug volledig gekeurd worden dan . Mag ik trouwens is weten naar welk keuringsstation je bent geweest?

Comment

Wij krijgen de oude wagen van onze grootvader en de verzekeraar beweert dat het vereist is om een keuring voor verkoop te laten uitvoeren zodat de wagen correct op onze naam kan ingeschreven worden. Klopt dit? Ik vind het een maat voor niks, te weten dat de auto vorige maand nog gewoon gekeurd werd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                            Wij krijgen de oude wagen van onze grootvader en de verzekeraar beweert dat het vereist is om een keuring voor verkoop te laten uitvoeren zodat de wagen correct op onze naam kan ingeschreven worden. Klopt dit? Ik vind het een maat voor niks, te weten dat de auto vorige maand nog gewoon gekeurd werd.
                            Ja dat zal wel kloppen volgens mij. Voor zover ik weet kan je alleen een wagen overzetten (zonder keuring enzo dus) als het van ouders op zoon/dochter is en je op hetzelfde adres woont.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.ChronoM Bekijk Berichten
                              Ja dat zal wel kloppen volgens mij. Voor zover ik weet kan je alleen een wagen overzetten (zonder keuring enzo dus) als het van ouders op zoon/dochter is en je op hetzelfde adres woont.
                              Dan is dat maar een stukje arbitraire regelgeving die opgesteld werd door een bende posprocureurs die gemaakt is puur uit geldklopperij!

*haalt opgelucht adem*

Comment

kan men eigenlijk eisen zelf in de wagen te blijven zitten en gas te geven voor die roettest of niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorn devilder Bekijk Berichten
                                  kan men eigenlijk eisen zelf in de wagen te blijven zitten en gas te geven voor die roettest of niet ?

nee, toch niet

Comment

Ik werk op de autokeuring. Ja, ik doe dat graag. neen, ik ben gene smeerlap en neen ik weet niet elke wet vanbuiten. Dus verwacht niet dat ik altijd een pasklaar antwoord heb op jullie vragen. Ik kan natuurlijk wel een en ander opzoeken mocht ik het nodig vinden. Onthou 1 ding: er gaan belachelijk veel indianenverhalen rond over autokeuring. Zeer veel dikke zever heb ik al op diverse fora gelezen. Wij worden ook gecontroleerd door de FOD mobiliteit. Dus denk niet dat we zomaar wat doen. Alles wat we afkeuren moeten we zwart op wit kunnen aantonen. Al is er ivm onderdelen van een ophaning vrij veel grijze zone.
                                    Last edited by ; 09/07/2010, 23:18.

Comment

op goca.be kan je testen welke bandenmaat je op je wagen mag hebben.

Ik ben van plan andere velgen op te leggen die voldoen aan de eisen op goca.be volgens de site en mijn inschrijvingsformulier. Kunnen ze hiervoor moeilijk doen (overgang stalen velgen naar lichtmetalen velgen met iets bredere band, maar ook voorgeschreven)?

Moet hiervoor dan een "tuning"-keuring betaald worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                                        Ik werk op de autokeuring. Ja, ik doe dat graag. neen, ik ben gene smeerlap en neen ik weet niet elke wet vanbuiten. Dus verwacht niet dat ik altijd een pasklaar antwoord heb op jullie vragen. Ik kan natuurlijk wel een en ander opzoeken mocht ik het nodig vinden. Onthou 1 ding: er gaan belachelijk veel indianenverhalen rond over autokeuring. Zeer veel dikke zever heb ik al op diverse fora gelezen. Wij worden ook gecontroleerd door de FOD mobiliteit. Dus denk niet dat we zomaar wat doen. Alles wat we afkeuren moeten we zwart op wit kunnen aantonen. Al is er ivm onderdelen van een ophaning vrij veel grijze zone.

oke, eerste vraag dan, zou ik door de keuring geraken met subframe connectors ( indien deze in de juiste kleur zijn ( zwart met een beetje roestbruin ) ?

zou ik het kunnen wegschrijven als, "een plaatje tegen de auto lassen "
                                        of moet ik het oplossen als "keuring na ongeval "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                                          Ervaring met Speedsters?

Comment

Working...
                                          X