Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Ervaring met Speedsters?
    Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
    .... Al is er ivm onderdelen van een ophaning vrij veel grijze zone. ...
    Die letzten Worte ...
    ... eines Diesel-Fahrers:
    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
    W201 BENZIN

Comment

766.690 auto's afgekeurd in 2009

• dinsdag 13 juli 2010
      • Auteur: (belga)

De Belgische centra voor autokeuring hebben vorig jaar 766.690 van de 3,4 miljoen gecontroleerde personenwagens afgekeurd. Dat berichtte de krant Het Laatste Nieuws. Het gaat om 22,5 procent, iets minder dan in 2008.

Wel werden er volgens de koepelorganisatie GOCA 51.883 auto's méér gekeurd dan in 2008. De wagens werden voornamelijk afgekeurd wegens remproblemen, de staat van de banden of niet-werkende stoplichten.

43.013 auto's kregen een onmiddellijk verbod om nog in het verkeer te komen, 723.677 chauffeurs moesten zich aanmelden voor een tweede controle.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
        766.690 auto's afgekeurd in 2009

• dinsdag 13 juli 2010
        • Auteur: (belga)

De Belgische centra voor autokeuring hebben vorig jaar 766.690 van de 3,4 miljoen gecontroleerde personenwagens afgekeurd. Dat berichtte de krant Het Laatste Nieuws. Het gaat om 22,5 procent, iets minder dan in 2008.

Wel werden er volgens de koepelorganisatie GOCA 51.883 auto's méér gekeurd dan in 2008. De wagens werden voornamelijk afgekeurd wegens remproblemen, de staat van de banden of niet-werkende stoplichten.

43.013 auto's kregen een onmiddellijk verbod om nog in het verkeer te komen, 723.677 chauffeurs moesten zich aanmelden voor een tweede controle.
        Het kan toch dat nog bij je vertrek de remlichten werkten en dat er onder weg een lampje gesprongen is. Word je dan afgekeurd voor één niet werkend lampje of mag je ter plaatse het lampje vervangen wanneer je een reservesetje in de koffer liggen hebt??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David79 Bekijk Berichten
          Het kan toch dat nog bij je vertrek de remlichten werkten en dat er onder weg een lampje gesprongen is. Word je dan afgekeurd voor één niet werkend lampje of mag je ter plaatse het lampje vervangen wanneer je een reservesetje in de koffer liggen hebt??
          Als je drie stoplichten hebt en eentje brandt niet, wordt je niet afgekeurd. Als de klant dat wil mag hij op de parking een lampje vervangen...

Comment

vraagje,
            als je wat bredere velgen steekt, en de velg zelf steekt buiten het chassis, maar door kleinere banden op die velg te steken (stretch) komt de top van het rubber terug onder het chassis.
            Is dit dan keurbaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jürn Bekijk Berichten
              vraagje,
              als je wat bredere velgen steekt, en de velg zelf steekt buiten het chassis, maar door kleinere banden op die velg te steken (stretch) komt de top van het rubber terug onder het chassis.
              Is dit dan keurbaar?
              24 jaar oud ? helaas niet ...

Volgens de regel van de wet mag het niet, maar als de velgen een beetje uit de kast komen en je hebt een gemakkelijke mens (en je bent liefst een jaar of 40 ofzo), dan is het geen probleem. Mijn pa rijd al paar jaar zo rond.
              Nu ik die wagen overgekocht hebt begint de miserie pas ...

Comment

Ik zou wel met andere velgen en banden naar keuring gaan,
                maar ik heb wat schrik dat ik van de baan ga geplukt worden door de politie.
                Het is ook maar tijdelijk tot ik bredere fenders gestoken heb...

Comment

toeslag eerste keuring 3,50 €
                  sigpic
                  Seat Ibiza 1.9 TDI Sport 100 pk 2006

Comment

Wat is eigenlijk de boete als je te laat bent ? Ondertussen al meer dan 3 weken te laat (kom wel niet op de baan met die wagen momenteel)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jürn Bekijk Berichten
                      vraagje,
                      Is dit dan keurbaar?
                      als ik u was zou ik gewoon andere velgen steken.
                      met getrokken banden rondrijden is voor niets goed.

Comment

Kan ik met een wagen die ingeschreven is als Oldtimer en waar dus een O-plaat op hangt naar de keuring gaan en een volledige tweedehandskeuring laten doen (keuring voor verkoop)?
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                          Kan ik met een wagen die ingeschreven is als Oldtimer en waar dus een O-plaat op hangt naar de keuring gaan en een volledige tweedehandskeuring laten doen (keuring voor verkoop)?
                          Ja, heb ik al gedaan.
                          Die letzten Worte ...
                          ... eines Diesel-Fahrers:
                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                          W201 BENZIN

Comment

Oké thanks. Gewoon vragen om met O-plaat van eigenaar langs station te rijden voor verkoop dan.
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                              Ja, heb ik al gedaan.
                              Kan je dan ook gewoon laten keuren, zonder dat hij een keuring voor verkoop moet ondergaan? Aangezien ik mijn oldtimer, die nu op O-plaat staat, binnen enkele weken wil laten keuren voor dagelijks gebruik, en hij blijft op mijn naam. Dan lijkt keuring voor verkoop me nutteloos en duurder, of kan het niet anders?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.ChronoM Bekijk Berichten
                                Wat is eigenlijk de boete als je te laat bent ? Ondertussen al meer dan 3 weken te laat (kom wel niet op de baan met die wagen momenteel)
                                Toeslag voor een laattijdige volledige keuring van een voertuig :
                                - in de eerste maand :
                                € 7,00
                                - tijdens de tweede en derde maand : € 10,00
                                - tijdens de vierde, vijfde en zesde maand : € 15,00
                                - na de zesde maand : € 25,00

zie Goca.be

Mvg,
                                Last edited by The_ReBeL; 08/09/2010, 21:53.
                                =================
                                2016 Skoda Octavia RS

Comment

Hoe zit 't juist in elkaar als je je auto laat keuren voor verkoop, en hij uiteindelijk niet verkocht geraakt binnen de 2 maand ?
                                  Moet je hem opnieuw inschrijven / of gewoon opnieuw laten keuren ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                    Hoe zit 't juist in elkaar als je je auto laat keuren voor verkoop, en hij uiteindelijk niet verkocht geraakt binnen de 2 maand ?
                                    Moet je hem opnieuw inschrijven / of gewoon opnieuw laten keuren ?

Gewoon terug inschrijven. Makelaar kan daarvoor het nodige doen. Is eigenlijk gewoon een nieuw boekje
                                    aanvragen, omdat het oude doorprikt is.

Comment

Vraagje..

Maat van mij kan niet worden gekeurd met zijn aftermarket velgen op z'n wagen..
                                      Telkens hij naar de autokeuring moet, steekt hij dus z'n standaard wieltjes op en levert dat geen enkel probleem op.
                                      Enkel had hij vorige keer een opmerking omtrent de werking van z'n handrem.

Volgende week gaat hij dus terug na herstelling van z'n handrem, vraag is, mag hij dus gaan met z'n niet-originele wielen erop?
                                      Let wel: wagen moet GEEN volledige keuring meer doorlopen, enkel dit alleenstaand mankement...

Comment

In de afgelopen jaren ben ik 3 keer afgekeurd geweest voor kleine dingen en bij de herkeuring werd alleen maar gekeken naar dat 1 puntje. Dus normaal zou het geen probleem mogen zijn.

Het is natuurlijk ook nog te zien hoe moeilijk de mannen in de keuring willen doen, zoals altijd ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adidax Bekijk Berichten
                                          Gewoon terug inschrijven. Makelaar kan daarvoor het nodige doen. Is eigenlijk gewoon een nieuw boekje
                                          aanvragen, omdat het oude doorprikt is.
                                          Hij zal dan, spijtig genoeg, toch weer de keuring voor verkoop moeten doen, aangezien die vervallen is.

Comment

Working...
                                          X