Oorspronkelijk geplaatst door pj311
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenDe keuring vervalt toch niet na twee maanden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDie voor verkoop wel.
Als je een tweedehandswagen koopt die bijvoorbeeld 1 maand geleden gekeurd is voor verkoop, dan moet je toch niet na 1 maand terug naar de keuring?
Hetzelfde geldt toch wanneer de eigenaar de wagen niet verkoopt en terug inschrijft.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenToch niet?
Als je een tweedehandswagen koopt die bijvoorbeeld 1 maand geleden gekeurd is voor verkoop, dan moet je toch niet na 1 maand terug naar de keuring?
Hetzelfde geldt toch wanneer de eigenaar de wagen niet verkoopt en terug inschrijft.
Uw keuringsbewijs is wel een jaar geldig, maar de aanvraag niet. Vandaar je verwarring waarschijnlijk.
Aanvraag ouder dan 2 maanden = opnieuw keuren.
Comment
-
Aan alle keuring liefhebbers -> lees deze post es KLIKKEN !!
Comment
-
Hallo,
Mijnen auto is afgekeurd. Nu heb ik enkele vraagjes. Heb al op de site van SBAT gaan kijken, maar aangezien ze mij vorige keer +-38€ hebben aangerekend voor 1e keuring (27.5 € op de site als ik correct ben), hecht ik niet veel geloof aan al die cijfertjes (ik vind trouwens de juiste omschrijving niet van mijn probleem)
- Op de keuring hebben ze mij verteld dat het mogelijk om een verlenging van 2 weken te krijgen (zou je 2x kunnen doen). Nu had ik graag geweten wat dit kost en of je terug moet aanschuiven? Bekijken ze trouwens uw voertuig terug grondig, ik vermoed van niet toch?
- Bij aankoop van nieuwe wagen : Heb ik dan ook recht op een recyclagepremie indien ik geen geldig keuringsbewijs kan voorleggen?
Comment
-
1)de tarieven van de keuring zijn al sinds begin van dit jaar opgeslagen.
2) die 2 weken hangt af van wat het probleem juist is met je wagen. kapot lampje ofzo is 2 weken.
sommige andere dingen is 2 dagen of onmiddelijke schorsing.
3) je moet je auto aan bieden voor een herkeuring. elk station werkt anders, in mechelen mag je ( indien dit de vorige keer goed was ) de emisietest overslagen en langs de andere kant beginnen met aanschuiven.
2de keer controleren ze trouwens alleen op die problemen die ze de vorige keer hebben aangeduid en die jij dus moet fixen.
Comment
-
Ben mss niet duidelijk genoeg geweest, maar kosten voor reparatie zouden te hoog zijn.
Bedoeling is dus om nieuwe wagen of occasie aan te schaffen.
De verlenging die men kan bekomen is dus om de tijd te overbruggen tot men kan beschikken over de nieuwe wagen. Dus eigenlijk zou dit gewoon een adminstratieve handeling moeten zijn.
Maar nu vermoed ik dat die mannen wsl niet gratis zullen werken. En begin ik te denken dat de kosten + tijd niet meer te moeite is om mijn wagen opnieuw aan te bieden. Ik zal mijn fiets dan wel gebruiken (of af en toe een ritje in het donker) om de tijd zonder wagen te overbruggen.
Comment
-
Een auto moet altijd gekeurd worden voor verkoop, vooraleer je de wagen kan inschrijven. Je moet 'm voorrijden met de nummerplaten waarmee ie voor het laatst is ingeschreven, of met Z-platen van een handelaar. Dan pas krijg je een roos formulier waarmee je de wagen kan inschrijven.
De keuring voor verkoop stelt je in staat de wagen tot 2 maanden na de keuring in te schrijven. Je krijgt er ook een Carpass bij.
In principe zijn dit dingen die de verkoper moet regelen, behalve als je afgesproken hebt dat je de wagen 'ongekeurd' koopt.
Comment
-
Dit weekend alcoholcontrole gehad. Bij de controle van de papieren vroeg hij naar de keuring van m'n trekhaak. Ik had wel eens opgevangen dat dit tegenwoordig moet worden gekeurd bij aanschaf van een nieuwe wagen maar is in ons geval nog niet gebeurd. Wanneer de constructeur dit op de markt brengt, is het aan de contructeur om dat gekeurd op de markt te brengen, zegt m'n vader...
Mijn bedenking: onze aanhanger wordt jaarlijks gekeurd waarbij de werking (combinatie) aanhanger-bol trekhaak telkens wordt gecontroleerd...
Wat omvat een keuring van een trekhaak dan specifiek?
Comment
-
gisteren een interessante mening gehoord over de TC voor tweedehandswagen:
deze zou moeten worden uitgebreid naar de algemene staat van de wagen en vanaf een bepaald aantal gebreken afhankelijk van de aard rechtstreeks naar de sloop,gaat veel ellende van sommige tweedehandskopers vermijden.
Ik volg voor 100%BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
ja,tenzij hij al eens verkocht is want dan moet ie jaarlijksBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenja,tenzij hij al eens verkocht is want dan moet ie jaarlijks
Comment
-
idd,maar ik bedoel een echte tweedehands héBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
Comment