Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
    dus... wat is het nu? Mag ik "na vervaldag" een nieuwe keuring laten doen in station naar keuze? Want da's eigenlijk mijn bedoeling... heb geen zin om 200km te gaan rijden voor een herkeuring als ik op 3km van mijn deur kan gaan voor gewoon een nieuwe keuring.
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Eens na de vervaldag kan je gaan waar je wil, maar je betaalt de volle pot.
    Ja. Je hebt drie opties:

Voor vervaldag, zelfde station: enkel verificatie opmerkingen.
    Voor vervaldag, ander station: volledige herkeuring (en prijs).
    Na vervaldag, ander station: volledige herkeuring (en prijs)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      na vervaldag ook een extra kost voor laattijdige keuring
      €5.

Begin al maar te sparen.

Comment

• merci mannen
        Porsche 996 GT3 RS
        Porsche 964 RS
        BMW ///M3 e30
        Mercedes c250 CDI AMG
        www.flamebox.be

Comment

Met de X5 was het 7 eur en dan nog omdat ik in de eerste maand na vervaldag was...

Voor een kar die net 2 was geworden en eigenlijk moet gekeurd worden voor te trekken wat ik dat moment niet deed...
          Moh, ik heb voor een kar vorig jaar nog €5 betaald.

Comment

Met de X5 was het 7 eur en dan nog omdat ik in de eerste maand na vervaldag was...

Voor een kar die net 2 was geworden en eigenlijk moet gekeurd worden voor te trekken wat ik dat moment niet deed...
            Idd, gisteren 7 euro extra mogen aftikken (minder dan 1 maand te laat)..
            Wel blanco gekeurd met stickernummerplaat en geboorde remschijven
            My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
              Idd, gisteren 7 euro extra mogen aftikken (minder dan 1 maand te laat)..
              Wel blanco gekeurd met stickernummerplaat en geboorde remschijven

ben eens een jaar vergeten te gaan , boete was iets van rond de 15 € dacht ik was wel met lichte vracht.
              dus van die boetes moet ge eigenlijk niet wakker liggen

eigenlijk was ik goedkoper uit keuring is rond de 50€ voor lv , dus jaar overgeslagen 35 € verdiend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                ben eens een jaar vergeten te gaan , boete was iets van rond de 15 € dacht ik was wel met lichte vracht.
                dus van die boetes moet ge eigenlijk niet wakker liggen

eigenlijk was ik goedkoper uit keuring is rond de 50€ voor lv , dus jaar overgeslagen 35 € verdiend.
                Tot je papieren eens gecontroleerd worden of, en wat hopelijk niet gebeurd, een ongeval hebt gedurende dat jaar.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Tot je papieren eens gecontroleerd worden of, en wat hopelijk niet gebeurd, een ongeval hebt gedurende dat jaar.....

tja, daar heb je gelijk in
                  het was wel niet bewust vergeten, gewoon niet meer aan gedacht had het maar door toen die vent van de keuring het vertelde, dacht gewoon toen ik stond aan te schuiven dat ik dat blad van vorig jaar kwijt was

maar ik moet eerlijk zeggen dat ze in die 12 jaar dat ik mijn rijbewijs heb mij nog nooit achter mijn papieren hebben gevraagd dus ja hoeveel controle is der in belgie?

en het is nu niet dat ik niet buitenkom +- 60 000km per jaar met verschillende voertuigen.

Comment

• Als je gedurende dat jaar een ongeval hebt, je keuring verlopen is maar het ongeval niet te wijten is aan mechanisch falen, krijg je enkel een boete op die verlopen keuring hoor.

Comment

• En dan maar hopen dat al die "als" in het juiste vakje zitten. (Je kent "de Murphy" toch éh ? In zo'n geval zul je wel iets voorkrijgen wat niet koosjer is en waar de verzekeringen veel troelala kunnen om maken).

Comment

• Ach, zelfs al sta je er met een groen keuringsbewijs... Dan beweren ze wel dat de keuring een momentopname is en dat de slijtage al langer geweten was, of je na de keuring de te slijten onderdelen erop had gemonteerd...

Comment

• Het is meer een kwestie van een voertuig in het verkeer gebracht te hebben dat normaal in het verkeer niet mocht zijn waarop ze zich kunnen beroepen.

Comment

• Dat valt nog vrij goed mee... Het voertuig namelijk ingeschreven en verzekerd. Vergelijk het met dronken door een groen licht rijden en aangereden worden door een roodlichtnegator... De roodlichtnegator gaat natuurlijk beweren dat je als zatlap geen recht had om achter het stuur te kruipen, maar de oorzaak blijft natuurlijk dat de roodlichtnegator door het rode licht reed...

Comment

• Als je wagen afgekeurd is, en je hebt een hersteltermijn van max. 14 dagen opgelegd gekregen. En je laat je wagen op dag 14 herkeuren, krijg je dan opnieuw een hersteltermijn van x aantal dagen ?
                              Life's too short. Not to. Live it.
                              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                Als je wagen afgekeurd is, en je hebt een hersteltermijn van max. 14 dagen opgelegd gekregen. En je laat je wagen op dag 14 herkeuren, krijg je dan opnieuw een hersteltermijn van x aantal dagen ?
                                Ik denk het wel, ja.

Comment

• Wij moesten 10 euro betalen omdat we te laat waren met de G ( eveneens LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                    Ik denk het wel, ja.
                                    Kunt u zich beperken tot wat u weet ? Dank u.

Neen, ik dacht het ook, maar was niet zeker.
                                    Daarmee dat ik hier kwam vragen... .
                                    Life's too short. Not to. Live it.
                                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Edit edit
                                      Last edited by ; 23/04/2014, 05:23.

Comment

• Even een vraag ivm banden.

Is het toegelaten om een andere bandenmaat te monteren op de ene as dan op de andere?
                                        Het gaat om een bandenmaat met dezelfde buitenomtrek + vermeld in COC.

Vindt daar niet echt een duidelijk antwoord op terug op de site van de keuring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door autofreak Bekijk Berichten
                                          Even een vraag ivm banden.

Is het toegelaten om een andere bandenmaat te monteren op de ene as dan op de andere?
                                          Het gaat om een bandenmaat met dezelfde buitenomtrek + vermeld in COC.

Vindt daar niet echt een duidelijk antwoord op terug op de site van de keuring.
                                          nee da's echt uit den boze... dezelfde maat per as is een vereiste... ik denk zelfs dat je ^per as hetzelfde merk band moet hebben, maar daar ben ik niet zeker van.
                                          Porsche 996 GT3 RS
                                          Porsche 964 RS
                                          BMW ///M3 e30
                                          Mercedes c250 CDI AMG
                                          www.flamebox.be

Comment

Working...
                                          X