Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hihi

Ik moet de Fiesta laten herkeuren want één van de koplampen stond te laag gericht. Dus ik zet dat ding recht, patatie patata... Eerste keer met een auto met herkeuring, dus geen flauw idee hoe dat werkt, ik ga liefst op afspraak. Dus ik op hunne website zoeken of je een afspraak moet maken voor een herkeuring. Niks te vinden. Dus ik maak een afspraak via het internet. Op de laatste pagina, de pagina waarin de afspraak bevestigd wordt: "u schuift aan op de rijstrook links van de rij voor herkeuringen". FUK.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door o.p.s. Bekijk Berichten
      hoeveel boete moet je betalen als je een maand te laat bent op de keuring ?
      .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        .....
        Oorspronkelijk geplaatst door Crixus Bekijk Berichten
        € 7 extra voor 1 maand te laat.
        Tussen 1 en 3 maand te laat € 10.
        Tussen 3 & 6 maand € 15.
        En meer dan 6 maand te laat € 25.
        De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
        1990 Volvo 344
        1991 Mercedes W124 230CE
        2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
        1980 Volkswagen Derby CLS
        1990 Mercedes W124 230CE
        2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
          Inderdaad. Verkeerd (index) en te laat.

Dan staat ..... nog beter.

Comment

• ik vond het ergernis op de keuring topic niet, daarmee hier

het is ook niet echt een ergernis, maar men moeder kwam dus terug van de keuring met als opmerking "nummerplaat zwaar beschadigd" ofzo.
            de manier dus om haar op kosten te jagen om zo'n nieuw exemplaar te kunnen aansmeren.
            de nummerplaat zelf heeft idd wat verf verloren en er zitten wat extra gaten in van haar vorige wagens.maar niets dat de zichtbaarheid ervan zou in gevaar brengen

wat wil dat nu zeggen?
            moet ze achter een nieuwe plaat, of is dat voor de volgende keer bij de schouwing, of bij een controle bv.
            krijgt ze dan een volledig nieuw nummer of gewoon dezelfde plaat met een 1tje voor?
            wimoptiek.be op

Comment

• Wanneer hangt af van de geldigheid van het keuringsbewijs.

En wat ze moet hebben is een nieuwe inschrijving... Dus een nieuwe plaat met een 1-tje voor met een nieuwe combinatie. Dus ook nummerplaathouder etc...

Comment

• dus tegen dat ze de volgende keer naar de keuring moet, moet ze een nieuwe plaat hebben? (plus de bijhorende kosten)
                wimoptiek.be op

Comment

• Hoe kan je een niet ingeschreven wagen onmiddellijk als oldtimer laten keuren? Met welke platen ga je naar de keuring?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door calculon Bekijk Berichten
                    Hoe kan je een niet ingeschreven wagen onmiddellijk als oldtimer laten keuren? Met welke platen ga je naar de keuring?
                    Met de platen van uwe daily en dan een oldtimerkeuring laten doen (geen afspraak verplicht)

Comment

• Stel dat er geen daily is, wat dan?

Comment

• een oldtimer keuring kunt ge met de volgende platen doen :

- de laatst ingeschreven plaat van het voeruig
                        - een nummerplaat van een andere wagen, de naam van het inschrijvingsbewijs van die plaat komt automatisch ook op het inschrijvingsbewijs van de oldtimer !
                        - Z platen (enkel garage mag ermee komen)
                        - ZZ platen (iedereen)
                        Last edited by ; 02/10/2011, 11:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door calculon Bekijk Berichten
                          Stel dat er geen daily is, wat dan?
                          u afvragen hoe ge die auto gaat verzekeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            u afvragen hoe ge die auto gaat verzekeren.
                            dat is geen probleem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                              het is ook niet echt een ergernis, maar men moeder kwam dus terug van de keuring met als opmerking "nummerplaat zwaar beschadigd" ofzo.
                              de manier dus om haar op kosten te jagen om zo'n nieuw exemplaar te kunnen aansmeren.
                              de nummerplaat zelf heeft idd wat verf verloren en er zitten wat extra gaten in van haar vorige wagens.maar niets dat de zichtbaarheid ervan zou in gevaar brengen
                              Hier in de straat is het mooi te volgen wie wanneer naar de keuring is geweest: allemaal nieuwe nummerplaten ....

Comment

• Timmie: wagen wordt niet op een natuurlijke persoon ingeschreven. Anyway, Z of ZZ platen dus.

Comment

• probleem is meer dat de meeste verekeringen een oldtimer enkel willen verzekeren als er een daily is
                                  sinds je een oldtimer op O platen niet daily ( woon-werk enz ) moogt gebruiken.
                                  en de kans dat je dit doet is groter als geen daily hebt.

Comment

• Verzekering komt in orde hoor. Kar is net door de keuring geraakt (met Z platen).

Comment

• Keuring verloopt 08/10
                                      Vandaag te laat voor keuring.

Wat nu?
                                      Maandag naar keuring + boete?
                                      Rij ik dan onverzekerd rond?
                                      Kan ik een boete krijgen van 200€ als ik zo rondrij?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                        Keuring verloopt 08/10
                                        Vandaag te laat voor keuring.

Wat nu?
                                        Maandag naar keuring + boete?
                                        Rij ik dan onverzekerd rond?
                                        Kan ik een boete krijgen van 200€ als ik zo rondrij?
                                        Boete: ja, euro of 7 als ik me niet vergis.
                                        Onverzekerd: neen. Maar als je iets voor hebt dan heb je pech.
                                        Boete als je zo rondrijdt: geen idee, maar aan jouw verhalen te lezen zou je ook wel boetes voor andere dingen kunnen krijgen.
                                        De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                        1990 Volvo 344
                                        1991 Mercedes W124 230CE
                                        2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                        1980 Volkswagen Derby CLS
                                        1990 Mercedes W124 230CE
                                        2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                          Boete: ja, euro of 7 als ik me niet vergis.
                                          Onverzekerd: neen. Maar als je iets voor hebt dan heb je pech.
                                          Boete als je zo rondrijdt: geen idee, maar aan jouw verhalen te lezen zou je ook wel boetes voor andere dingen kunnen krijgen.
                                          vandaag een goeie maat die bij me zat in de auto,
                                          zij van jij rijdt toch ook nooit de snelheid die mag hé =(
                                          en hem verschoot wel effe toen ik nog een inhaalmanoeuvre uitvooerde ( 't was eigenlijk slecht ja )
                                          Ma als er iemand bij mij zit dan probeer ik zo comfortabel mogelijk voor de passagier te rijden.
                                          Zo dat hun hoofd niet tegen de hoofdsteun gesmeten wordt
                                          Ma 'k was wa gehaast voor de keuring
                                          En dan nog niet op tijd raken.

dus nog 1 vraag over:
                                          Wat als ik rond rijdt zonder gekeurd te zijn. maar wel al een afspraak gemaakt heb in dit afdruk en in m'n auto steek?

Comment

Working...
                                          X