Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Enkel sterretjes in het gezichtsveld van de bestuurder kunnen aanleiding geven tot herkeuring.
    Als het sterretje kleiner is dan een stuk van 2€ weet ik niet of ze u zullen afkeuren, maar je kan het alvast laten herstellen bij Carglass
    Honda S2000 2002
    BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alittotje Bekijk Berichten
      Hello,

Vraagje,

Ik heb 2 sterretje in mijn voorruit.
      1 aan de passagierskant en die is kleiner dan diameter van 2 euro.

1 aan de bestuurderskant, maar deze is zeer miniscuul en ongeveer de grootte van een zandkorrel

Heeft dit invloed op de keuring?

Alvast bedankt voor jullie antwoord
      Ik heb een putje in het raam in mijn zichtsveld die groter is dan een zandkorrel. Ze hebben het nog nooit gezien op de keuring. Ik laat het voor wat het is, klagen ze er ooit over dan pas zal ik het laten repareren.

Comment

• Ok,

Bedankt voor de reacties!!!!

Comment

• De vorige eigenaar had een steentje onder de ruitenwisserblad --> zet de wisser aan --> bamm!! hele streep over de ruit, traject van de ruitenwisser

Auto zo laten keuren voor verkoop, om aan mij te verkopen, geen probleem, zo er door.

Bedankt voor jullie reacties!!

Comment

• Ben vandaag "op de willen boef" naar de schouwing geweest zonder wat dan ook na te zien en de wagen is er met vlag en wimpel door. Geen enkele opmerking, Niet slecht voor een 11 jaar oud beestje vind ik. (Uitlaat test was geloof ik 1.04, een BMW M47R diesel motor).

Comment

• ik ook paar weken geleden. met de clio die ondertussen 10j is. zonder iets naar ginder gereden, en de opmerkingen die erop stonden zijn zelfs verdwenen als sneeuw voor de zon. hij had zichzelf blijkbaar gemaakt

vorige week met de ford voor de eerste maal gegaan, en ook direct erdoor.
              wimoptiek.be op

Comment

• Dat is in feite normaal of zou normaal moeten zijn. Wagens worden gekeurd om hun technische veiligheid, als er dus iets fundamenteels mankeert waardoor een rode kaart nodig is dan is het bijna misdadig om zo te blijven rondrijden. Dat is niet fair tegenover de andere weggebruikers, hun veiligheid in gevaar brengen door met een technisch niet in orde wagen op de baan te zijn.

Comment

• was geen rode kaart hé. gewoon een opmerking die in de gaten moest gehouden worden.
                  wimoptiek.be op

Comment

• Vraagje over de keuring ... ff volgen :

Ik koop een 2de handsvoertuig , ik heb afgesproken met de koper om hem "niet keuringsvrij' te kopen, maw. de koper gaat er niet mee naar de TC omdat de auto nog maar 3 weken geleden geweest is, groene kaart, en toen was het niet de bedoeling om hem te verkopen. Ik heb hem gekocht, speelde met het gedacht om de papieren aan te bieden aan het TC, met de vraag om alsnog een 'aanvraag tot inschrijving' te verkrijgen. Dikke pech natuurlijk, want tegenwoordig moet het voertuig toch nog voorgereden worden, een visuele controle ondergaan, een remtest op de bank, met de originele platen of Z-platen. ( sinds 16/08/2011).

Iemand die een achterpoortje/variatie hierop kent ?

Comment

• Niet onderuit te komen, ben vanmorgen naar de TC geweest met ZZ-platen, enkel de visuele keuring ondergaan en de rembank, papieren in orde. Bovenop het "keuringsbewijs" van een maand geleden komt er nu nog een "visueel keuringsbewijs". Een stempel op het oude verwijst naar het nieuwe. Afrekenen 7 euro en klaar is kees.

Comment

• Hoi,

Tijdens de keuring werd me gevraagd om de lichten in de laagste stand te zetten.
                        Hierna werd mijn wagen afgekeurd omdat mijn lichten te laag stonden afgesteld..

Ik begrijp de logica hierachter niet goed.
                        Als de wagen zwaar belast wordt, gaan de lichten hoger schijnen en is het toch belangrijk dat ik ze lager kan doen schijnen?

Terwijl, als ze in de laagste stand goed staan, kan ik in theorie de keuring buiten rijden, een aanhangwagen monteren en de lichten in de hoogste stand plaatsen, om dan bij wijze van spreken de hemel te verlichten..

Waarom moeten de lichten in de laagste stand worden gekeurd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tstock Bekijk Berichten
                          Hoi,

Tijdens de keuring werd me gevraagd om de lichten in de laagste stand te zetten.
                          Hierna werd mijn wagen afgekeurd omdat mijn lichten te laag stonden afgesteld..

Ik begrijp de logica hierachter niet goed.
                          Als de wagen zwaar belast wordt, gaan de lichten hoger schijnen en is het toch belangrijk dat ik ze lager kan doen schijnen?

Terwijl, als ze in de laagste stand goed staan, kan ik in theorie de keuring buiten rijden, een aanhangwagen monteren en de lichten in de hoogste stand plaatsen, om dan bij wijze van spreken de hemel te verlichten..

Waarom moeten de lichten in de laagste stand worden gekeurd?
                          Dan ga je toch iets verkeerd hebben verstaan denk ik.

Staat zelfs ergens op een bord bij het wachten denk ik, volgens mij zelfs op dat toestel, schakelaartje moet op 0 staan, dus de hoogste stand.

Comment

• Vandaag mijn uitnodiging voor periodieke keuring ontvangen. Mijn huidig keuringsbewijs is nog geldig tot begin februari. Als ik morgen naar keuring ga, is mijn nieuw keuringsbewijs dan geldig tot januari 2013 of tot februari 2013?

Ik dacht dat het gewoon telkens een jaar na vervaldatum keuringsbewijs is, maar ben het niet zeker.

Heb geen zin om volgend jaar reeds in januari naar keuring te moeten, is dan meestal drukke periode voor mij. Dit jaar echter heb ik tijd om het nu reeds te doen.

Comment

• Tot februari 2013 zal dat zijn... die referentiedatum blijft dezelfde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Crixus Bekijk Berichten
                                Tot februari 2013 zal dat zijn... die referentiedatum blijft dezelfde
                                Klopt niet. Als je nu naar de keuring rijd, is uw keuringsbewijs exact een jaar geldig. Dus al hij morgen op 5 januari 2012 gaat, zal dat ook geldig zijn tot 5 januari 2013.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                  Klopt niet. Als je nu naar de keuring rijd, is uw keuringsbewijs exact een jaar geldig. Dus al hij morgen op 5 januari 2012 gaat, zal dat ook geldig zijn tot 5 januari 2013.
                                  Klopt niet. Je mag 2 maanden "te vroeg" naar de keuring gaan zonder dat de referentiedatum verandert. Als je meer dan 2 maanden te vroeg gaat, wordt dit de nieuwe referentiedatum.

Comment

• volgens mij hebben Crixus en ksirk gelijk
                                    sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
                                      volgens mij hebben Crixus en ksirk gelijk
                                      Inderdaad
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Uitnodiging voor jaarlijkse keuring komt altijd +/- één maand voor vervaldatum van uw keuringsbewijs dus geene stress er zal feb '13 opstaan op uw volgende (als ze groen is toch)

Comment

• Aan de TC experten een vraag over de roetmeting van een diesel met een automatische versnellingsbak.
                                          Voor zover ik heb begrepen, mag bij een diesel met automaat maximaal 2/3 van het max. toerental aangehouden worden om de roetmeting uit te voeren, indien niet verder gespecifiëerd door de desbetetreffende autoconstructeur.
                                          Klopt dat?

Comment

Working...
                                          X