Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    Op mijn mercedesster zagen ze nochtans niet en dit is ook niet wegklapbaar, wel wegbreekbaar.

Volgens mij is dat zo iets als met het derde remlicht. Na een bepaalde datum is het verplicht, ervoor niet. Kijken of de auto ouder is dan die wegklap-regeling. Indien wel : laat hem op zijn hoofd staan, indien niet : afhalen en verf kopen.
    Bij mijn 190E was die ster wel wegklapbaar hoor. Gewoon de ster naar omhoogtrekken, tegen de weerstand van een straffe veer in, en ze dan gewoon platleggen. Ik kon ze zelfs onder de hoek laten staan die ik wou, loodrecht of een beetje achteruitgeklapt enz... dat was allemaal mogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Bij mijn 190E was die ster wel wegklapbaar hoor. Gewoon de ster naar omhoogtrekken, tegen de weerstand van een straffe veer in, en ze dan gewoon platleggen. Ik kon ze zelfs onder de hoek laten staan die ik wou, loodrecht of een beetje achteruitgeklapt enz... dat was allemaal mogelijk.
      Na een aanrijding met voetganger denk ik niet dat die ster nog te redden is, eerder *krak*, ster is niet tegen de veer in naar boven getrokken.

Comment

• Ik denk als je een persoon aanrijdt met zo'n pick-up dat die eerder eronder terecht komt dan op de motorkap. In ieder geval echt belachelijk dat ze daarvoor afkeuren.

Comment

• Ja, in zo'n situatie mankeert de tijd om die eerst nog naar omhoog te trekken.

Comment

• In de marge van dit topic, een soortgelijke vraag : een recente Mercedes heeft geen 'ster' meer op de grille vooraan, maar op de plaats waar die badge staat, mag je daar een 'ster' ( vb. soortgelijk bij W124 W116 W126 etc ) plaatsen ? Gesteld dat ze wegklapbaar is natuurlijk.

Comment

• Quick question: ik ben van plan verlagingsveren van Eibach te (laten) plaatsen. Deze zouden mijn Fiat met 25-30mm verlagen. Hoe zit dit met de keuring na plaatsing? Moet ik meteen na de plaatsing een afspraak maken of mag ik wachten tot ik de eerste keer naar de keuring moet in mei 2013?
              Last edited by ; 30/09/2012, 20:50.

Comment

• keuring moet direct

maar veel kans dat indien de veren zwart zijn en de wagen niet te diep komt dat ze het bij de gewone keuring zelfs niet opmerken
                www.peugeotforum.be

Comment

• heb een andere uitlaat laten steken (geen volledige lijn, enkel demper) van novitec.
                  deze heeft E-keur ingedrukt in de uitlaat. de keuring zegt dat ik attest moet hebben, maar volgens mij niet omdat het E-keur is?
                  hij maakt geen extra geluid, DB's zijn NIET veranderd en de E stempel staat erin met nog een hoop nummers...

Comment

• helaas, papieren nodig
                    www.peugeotforum.be

Comment

• ik heb ook gewacht tot de volgende keuring, was geen probleem en moesten ze u tegenhouden en er naar vragen heb je toch steeds de papieren + montageattest?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jenszor Bekijk Berichten
                      Quick question: ik ben van plan verlagingsveren van Eibach te (laten) plaatsen. Deze zouden mijn Fiat met 25-30mm verlagen. Hoe zit dit met de keuring na plaatsing? Moet ik meteen na de plaatsing een afspraak maken of mag ik wachten tot ik de eerste keer naar de keuring moet in mei 2013?

Comment

• Ik deze week naar de keuring geweest met mijn personenwagen van 4j oud en zonder opmerkingen, maar ik schrok me rot van de prijs --> 46 euro!
                        Klopt dit wel?
                        Herinner me enkele jaren terug bij mijn oude wagen dat dit rond 32-36 euro lag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          helaas, papieren nodig
                          weer antwoord van de invoerder van belgie:

> No papers needed.
                          > The silencer has a label.
                          > On the label is an E-number stamped.
                          > With this number the silencer is taken on the same lavel like the original silencer.
                          > This is an european rule. Means this is leagal in the whole EU.

wat is't nu heeft novitec geen attesten ofwat? daarstraks naar keuring gebeld op andere locatie en die zeggen ook geen attesten nodig omdat er maar één demper is vervangen én die demper E-keur heeft.
                          grrrrr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steventje Bekijk Berichten
                            Ik deze week naar de keuring geweest met mijn personenwagen van 4j oud en zonder opmerkingen, maar ik schrok me rot van de prijs --> 46 euro!
                            Klopt dit wel?
                            Herinner me enkele jaren terug bij mijn oude wagen dat dit rond 32-36 euro lag.
                            'k ben vandaag ook geweest, 40,20 met opmerkingen

Comment

• soap gaat verder ivm uitlaat, dankzij tip van BrunoL (br performance) contact opgenomen met novitec italie.
                              2 uur later antwoord ontvangen dat ze de vraag aan GOCA hebben doorgespeeld. Indien werkelijk een attest nodig gaan ze mij de nodige papieren bezorgen en laten maken.

Comment

• het is een dubbelzinnigheid die al heel lang bezig is. als ge banden laat zetten van een ander merk dan aanwezig is op uw gelijkvormigheidsattest dan volstaat een E-keuring, zelfde met schokdempers, lichten en dergelijke. Maar als je dan een onderdeel steekt dat volgens de keuring afwijkt van wat een standaard vervangingsonderdeel is maar toch een E-keuring heeft, dan moet extra gecontroleerd worden en soms zelfs attesten bijgeleverd worden. Zie maar naar de trend vroeger ivm lexusstijl achterlichten alsook de morette lichten: E-keuring aanwezig maar je moet toch 6€ extra betalen ivm tuningkeuring.
                                www.peugeotforum.be

Comment

• update: stationschef zegt dat de uitlaat wel degelijk in orde is omdat het volledige typenummer en E-keur in de uitlaat geperst staat.
                                  vrijdag opnieuw dan maar...

Comment

• zie dat de keurder er maar van op de hoogte is, anders kunt ge er de chef toch nog bijhalen
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Kwestie van uitlaat, ik herinner me nog iets van vroeger, met de Mini, ging toen naar Vilvoorde voor de controle (en die hadden een reputatie van smeer....lap...pen te zijn), mijn uitlaat was een Abarth van een Fiat 850 waarvan ik de bocht afgezaagd had, de originele uitlaat had ik ook afgezaagd juist voor hij vanaf het midden van de wagen naar de zijkant ging, vermits die Abarth een relatief grotere diameter had als dat buisje van de Mini had ik er, in kruisvorm, twee zaagsneden in gegeven zodat ik dat met ne collier kon aandraaien en vastzetten, de pot zelf had ik met een stuk caoutchouc versterkt met canvas in het midden van de Mini laten uitkomen, dus totaal niet oem, maar soit, toen ik dus in Vilvoorde over de put moest rijden om vanonder gekeurd te worden bleef mijn uitlaat achter die opstaande boord van de put hangen en werd de buis van de Mini uit die Abarth getrokken, iedereen keek direct op van het lawaai en die gast in de put nam mijn kaart en knipte er een gat in, toen ik aan de kassa kwam een rode kaart voor mijn uitlaat. Ik vroeg wat ik er kon aan doen en die gast aan de kassa zei dat als ik het direct kon fixen hij naar buiten kon komen om na te zien en me een groene kaart te geven, ik dus op mijne rug die collier losgemaakt, de buis van de Mini terug in die Abarth geschoven, die collier terug goed aangespannen en terug binnen, die mens komt buiten, beziet dat eens en zegt: ok. Ik terug mee binnen en ik kreeg een groene kaart, zonder extra te moeten betalen zelfs, probeer dat nu ook nog eens ??
                                      Last edited by ; 11/10/2012, 00:40.

Comment

• fantastisch!! ik weet wat me morgen te wachten staat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                          Kwestie van uitlaat, ik herinner me nog iets van vroeger, met de Mini, ging toen naar Vilvoorde voor de controle (en die hadden een reputatie van smeer....lap...pen te zijn), mijn uitlaat was een Abarth van een Fiat 850 waarvan ik de bocht afgezaagd had, de originele uitlaat had ik ook afgezaagd juist voor hij vanaf het midden van de wagen naar de zijkant ging, vermits die Abarth een relatief grotere diameter had als dat buisje van de Mini had ik er, in kruisvorm, twee zaagsneden in gegeven zodat ik dat met ne collier kon aandraaien en vastzetten, de pot zelf had ik met een stuk caoutchouc versterkt met canvas in het midden van de Mini laten uitkomen, dus totaal niet oem, maar soit, toen ik dus in Vilvoorde over de put moest rijden om vanonder gekeurd te worden bleef mijn uitlaat achter die opstaande boord van de put hangen en werd de buis van de Mini uit die Abarth getrokken, iedereen keek direct op van het lawaai en die gast in de put nam mijn kaart en knipte er een gat in, toen ik aan de kassa kwam een rode kaart voor mijn uitlaat. Ik vroeg wat ik er kon aan doen en die gast aan de kassa zei dat als ik het direct kon fixen hij naar buiten kon komen om na te zien en me een groene kaart te geven, ik dus op mijne rug die collier losgemaakt, de buis van de Mini terug in die Abarth geschoven, die collier terug goed aangespannen en terug binnen, die mens komt buiten, beziet dat eens en zegt: ok. Ik terug mee binnen en ik kreeg een groene kaart, zonder extra te moeten betalen zelfs, probeer dat nu ook nog eens ??
                                          Da meende gij toch niet??
                                          Wa heeft die van de kassa te maken met de goedkeuring van je auto???

Comment

Working...
                                          X