Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tis voor een BMW, kan je met da document van de politie naar de keuring gaan of is het dan wachten of het nieuwe document van het merk?
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Collega van mij moet dringend nar de keuring, is zelfs al overtijd. Nu blijkt dat ze haar gelijkvormigheidsattest niet meer heeft. ( is dat de juiste benaming voor dat blad waar inschrijvingsdatum, kw, chassisnummer, merk, ... op staat)

wat moet die nu doen?
      gelijkvormigheidsattest staan gegevens van wagen op, wat jij bedoeld is het inschrijvingsbewijs. roze of geel.
      U kunt een duplicaat van uw inschrijvingsbewijs aanvragen als uw inschrijvingsbewijs beschadigd, verloren of gestolen is. De aanvraag van een duplicaat kost 26 euro en doet u door een aanvraagformulier voor het inschrijvingsbewijs (roze formulier) te bezorgen aan DIV:

Comment

• Bedankt voor de gordelinfo. Het voertuig is 2 jaar geleden gekeurd zonder gordels wat ik al gek vond.

Comment

• ik had een fiesta als oldtimer. papieren verloren, de ford garage vanwaar de auto kwam had een politiedocument 'verlies van boorddocumenten' ingevuld. de eigenaar was dood, auto al 2jaar in een veld.

ik ga naar de keuring voor Oldtimerkeuring. oldtimers hebben in principe GEEN GVA nodig. had dit telefonisch gevraagd bij hoofdbureau GOCA en bevestigd.
          kom daar aan, afgekeurd wegens 25% verschil op handrem (papieren wel over gezaagd, maar door da politiedocument geen probleem).

stuur auto naar garage (andere garage waar men broer werkt), die testen handrem, was OK. zij terug naar de keuring (ander station). die weigerd de auto te keuren omdat er geen GVA bijzit. broer belt mij hiervoor op. ik geef hem het antwoord dat het hoofdbureau mij gaf, niet goed.
          ik bel hoofdbureau op, die vrouw zegt letterlijk: ga maar naar de stationchef, deze moet de auto aanvaarden voor oldtimer zonder GVA.
          broer doet dit dus, stationchef zegt: dit is mijn station, ik ben hier de baas en ik beslis welke autos ik aanvaard en welke niet.

en broer vloog met de auto daar buiten.
          GVA bij ford aangevraagd en 3weken wachten (politiedocument van 30dagen verlopen. dit document geeft je 30dagen om DUPLICATEN aan te vragen van keuringsbewijs, GVA EN inschrijvingsbewijs. aangezien de eigenaar dood was en de auto al 2jaar in een veld stond, is er geen inschrijvingsbewijs meer. brussel weigerd ook een duplicaat af te geven voor een persoon die al dood is).

op keuring: geweigerd wegens politiedocument verlopen (over de 30dagen sinds aangifte verlies en nog geen duplicaten). terug bij de politie nieuw blad halen, willen ze niet want ik kan mijn papieren GEEN 2keer verliezen. ik kan wel de nieuwe papieren verliezen, maar die had ik nog. (of moest die verbranden en de soep bij ford weer beginnen, dus 3weken wachten).
          uiteindelijk die stationchef gebeld en daar die agent aan doorgegeven. beetje EGO boven EGO laten vechten.

de agent heeft op die PV (de oude) de datum veranderd, gewoon afgedrukt zonder saven (immers mag die PV in de computer niet meer veranderd worden). en ik daarmee naar de keuring (op dit moment had ik dus een VALS document in handen aangezien het niet overeenkwam met de PV in de computer).

dus heel samengevat;
          politiedocument 'verlies van boorddocumenten' gaan halen.
          bij u dealer een duplicaat aanvragen van u autodocumenten (die moeten da politiedocument zien).

en dan 2mogelijkheden:
          -ge gaat naar de keuring, ge zwijgt in alle talen dat ge u papier kwijt waar, ge geeft u GVA, inschrijvingsbewijs en keuringsbewijs af (en steek da politiedocument GOED weg dat ze het niet zien). veel kans dat ze u gewoon keuren. als ze erover vallen dat het GVA afgegeven werd in
          -ge geeft ook dat politiedocument af, met als gevolgd dat ze gaan beginnen kijken, vragen stellen, mogelijks ook over die datum vallen als die verlopen is, en ne heleboel miserie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
            gelijkvormigheidsattest staan gegevens van wagen op, wat jij bedoeld is het inschrijvingsbewijs. roze of geel.
            http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/...ijvingsbewijs/
            da was het dus

aangifte gedaan bij de politie, bij verzekering nieuw roos formulier gaan halen en verstuurd naar het div. naargelang ze daar zin ebben om te werken kan het 2 to 4 weken duren.
            BMW X5 45e

Comment

• duplicaten aanvragen is binnen de 30dagen (dat is dus de geldigheid van het politiedocument). in principe zou je kunnen keuren zonder dat je het inschrijvingsbewijs hebt. immers heb je een politiedocument dat de auto wel degelijk is ingeschreven en dat je de duplicaten hebt aangevraagd.

de eerste keer dat ik naar de keuring ging was het ook in orde daarmee (papier was de eerste keer nog geldig), het 2de keuringsstation weigerde

Comment

• Beste forumleden,

Heb een klein vraagje: Mag je na keuring voor verkoop, indien de wagen nog niet uitgeschreven is, nog 2 maanden effectief rondrijden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nightwarrior Bekijk Berichten
                  Beste forumleden,

Heb een klein vraagje: Mag je na keuring voor verkoop, indien de wagen nog niet uitgeschreven is, nog 2 maanden effectief rondrijden?
                  Als hij ook nog verzekerd is : ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Als hij ook nog verzekerd is : ja
                    En als hij nog verzekerd is, en de nieuwe eigenaar gaat na verkoop met de aanvraag tot inschrijving tot bij zijn verzekeringsmakelaar, kan die hem dan ook inschrijven, of moet hij wachten tot ik mijn verzekering afgesloten heb?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nightwarrior Bekijk Berichten
                      En als hij nog verzekerd is, en de nieuwe eigenaar gaat na verkoop met de aanvraag tot inschrijving tot bij zijn verzekeringsmakelaar, kan die hem dan ook inschrijven, of moet hij wachten tot ik mijn verzekering afgesloten heb?
                      Verzekering en inschrijving hebben niets met elkaar te maken

Als hij verkocht is en de wagen bij de nieuwe eigenaar staat ga je gewoon naar uw verzekeraar om de verzekering op te zeggen en eventueel uw plaat in te leveren. De nieuwe eigenaar mag de wagen eender wanneer inschrijven, voor de vervaldatum van het "roos formulier" natuurlijk.

Comment

• zoals al vermeld, die 2 hebben niks met elkaar te maken.

normaal is jouw inschrijvingsbewijs er nog bij en steeds geldig. je hebt alleen een nieuw papier gekregen om opnieuw in te schrijven.
                        jouw verzekering is betaald voor 1 jaar en loopt gewoon verder.
                        pas als je jouw nr plaat terugstuurd naar DIV en het bewijs ervan aan je verzekering geeft, zal die de overige dagen verzekerings terugstorten.

jij mag je oude nr plaat ook nog bijhouden om op een andere auto in te schrijven, is allemaal geen probleem (dacht max 2maand). ik heb mijn nr plaat van de verkochte fiesta nog steeds liggen hier (6maand later). het probleem hierbij is dat ik gewoon belasting betaal en verzekering terwijl ik die auto niet meer heb.

Comment

• Vandaag dus naar de controle geweest met da voertuig, met oude platen en attest van politie. Kom eraan en ik leg dat uit. Heel gezaag dat ze politie gaan bellen want de nummerplaat is geschrapt en auto is gestolen enz. 5november zou de nieuwe nrplaat zijn verstuurd maar die is nog altijd niet in ons bezit.
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            zoals al vermeld, die 2 hebben niks met elkaar te maken.

normaal is jouw inschrijvingsbewijs er nog bij en steeds geldig. je hebt alleen een nieuw papier gekregen om opnieuw in te schrijven.
                            jouw verzekering is betaald voor 1 jaar en loopt gewoon verder.
                            pas als je jouw nr plaat terugstuurd naar DIV en het bewijs ervan aan je verzekering geeft, zal die de overige dagen verzekerings terugstorten.

jij mag je oude nr plaat ook nog bijhouden om op een andere auto in te schrijven, is allemaal geen probleem (dacht max 2maand). ik heb mijn nr plaat van de verkochte fiesta nog steeds liggen hier (6maand later). het probleem hierbij is dat ik gewoon belasting betaal en verzekering terwijl ik die auto niet meer heb.
                            Toch enkele kanttekeningen:
                            - Om je verzekering stop te zetten (en het te veel betaalde terug te krijgen) moet je je nummerplaat niet terug insturen bij DIV.
                            - Als je een kenteken hebt van de oude serie (dus niet beginnende met 1) kan je je nummerplaat niet herbruiken om een andere auto in te schrijven.
                            Deze dient steeds ingestuurd en vervangen door een 1 plaat (en 30 euro extra kosten natuurlijk voor de nieuwe plaat).

Comment

• hangt misschien van de verzekering af, maar ik moet een bewijs van schrapping van nr plaat voorleggen om de rest van verzekering terug te krijgen (heb een fiesta en een moto verkocht dit jaar, 2keer bovenstaande).

als je een oude nr plaat hebt, kan je nog steeds een andere wagen keuren en inschrijven, doch ga je na een week ofzo een nieuwe plaat en nieuw inschrijvingsbewijs krijgen, en dan moet je de oude plaat terugsturen (heeft men broer zo gedaan met zijn nieuwe wagen)

Comment

• Nog even een vraagje voor ik morgen naar de keuring rij, heb zelf op internet al zitten zoeken maar ben niet zeker.

Ik heb origineel een volwaardig reservewiel, maar die is eruit en heb daar een kleine subwoofer ingebouwd. Is het hebben van een reservewiel verplicht voor de keuring? Ik dacht van niet maar beter toch eerst eens vragen, op de site van de goca vind ik toch niet meteen iets wat erop wijst dat het erin moet zitten.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Neen is niet verplicht, vele (nieuwe) wagens hebben dit niet meer, zie runflats

Comment

• Was aan het twijfelen aangezien het er origineel inzat, mss dat het dan verplicht was. Soit morgen gaan keuren dus! Bedankt.
                                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      zie dat de keurder er maar van op de hoogte is, anders kunt ge er de chef toch nog bijhalen
                                      en dan nu... gekeurd!

heb eeg attesten kunnen vastkrijgen van novitec zelf, naar de keuring ermee.
                                      nekeer gekeken, stempel en dan "aub mijnheer"

nice... bureaucratie op zijn best, lezen moet zelfs al niet meer. had evengoed een kookboek kunnen meebrengen

Comment

• told you so...

volgende keer een blad meenemen waar er enkel in het begin tekst staat en op het einde en tussenin blahblahblahblahblahblahblah. Testje of ze het dan gaan zien.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• vorige donderdag naar de keuring geweest met de Volvo.
                                          10 min later buiten gewandeld met een groene kaart zonder opmerkingen.

Het leven kan toch schoon zijn

Comment

Working...
                                          X