Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De mijne is vandaag gekeurd, een groene kaart zonder opmerkingen erop. Maar hij deed wel wat ambetant omdat mijn lampen niet afgesteld waren. Naar de garage gegaan & ze hebben gezegd dat het dikke zever was. Maar we kunnen weer een jaartje voort

Comment

• altijd zeggen dat je ze net af laten regelen hebt bij de auto5 en t is ineens goed. werkt al jaren bij mij.
      ik weet nu ook bij mijn dodge dat er 1 lamp is die niet goed te krijgen is. zet je het gewoon licht goed, dan staat het grootlicht te hoog. zet je het grootlicht goed, dan brand het gewone licht te laag.

als ze de lampentest doen, zeg ik ook direct dat garage me zei dat ze de grootlichten hoger gezet hebben en dat er niks aan te doen is. t is de enige manier om het gewoon licht goed te houden.

ze kijken da na, en zeggen dan doodleuk: ja, garage heeft gelijk, kunt ge niks aan doen, enkel de koplamp vervangen.
      en wordt er elk jaar mee goedgekeurd. heb al jaren geen lichten meer gesteld

als ik achter een auto sta, zie ik ook dat men 2 koplampen op 1 rechte lijn op de voorligger zijn koffer brand. geeft je direct ook een indicatie dat het goed is. zie je daar afwijking, laat ze dan eens checken

Comment

• Nu je dat laatste zegt stonden ze idd niet mooi recht. Ik dacht dat het was omdat je soms ziet dat links de lampen anders schijnen om tegenliggers niet te verblinden. Maar niet op gelet. Ja tis nu geen erg dat de lamp niet goed is afgesteld. De garage heeft het dan wel aangepast zonder meerprijs. Dus al bij al ben ik content

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

• beide lampen hebben hetzelfde beeld. ongeveer zoiets

EDIT: aangepast na de goede opmerking van will
          /////////////////////////////////////////////////////////////////
          ///////////////////////////////////////////////////////////////
          -------------_----------------------------------------------
          dit is om tegenlingers niet te verblinden, de lampen schijnen links niet rechtdoor maar worden afgebogen naar beneden. maar die 2 vlakke lijnen moeten hetzelfde staan. beide lampen hebben hetzelfde beeld op dezelfde hoogte (en t is voordal 'dezelfde hoogte' die belangrijk is)
          Last edited by ; 29/11/2012, 06:21.

Comment

• Is het niet zo dat ze rechts naar boven afbuigen en in het midden horizontaal ?? Dus uw beeld gewoon omdraaien ?

Comment

• idd, beetje rap geweest en de boel verkeerd getekent
              Lees meer over Philips en hoe wij helpen het leven van mensen te verbeteren met belangrijke innovaties op het gebied van gezondheidszorg, consumer lifestyle en verlichting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                idd, beetje rap geweest en de boel verkeerd getekent
                http://www.philips.nl/shared/assets/...lust-15878.jpg
                Geen ongeluk gebeurd...... (Ik had vroeger op school ook eens verkeerd getekend maar mij hebben ze toen wel punten afgetrokken.) (Is wel al zo'n 55 jaar geleden ondertussen).

Comment

• Sommige hun lichten staan toch echt wel slecht afgesteld.
                  Last edited by knight-rider; 29/11/2012, 23:49.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ja, probleem is dat ze GELIJK moeten staan. ze kijken niet echt of ze beide te hoog staan.

als gij daar op de keuring toekomt met een lege auto en die staat schoon recht, en daarna gaat ge naar huis en legt ge 100kg werk gerief in uwe koffer dat ge altijd meesleurt. tja, die schijnen dus altijd te hoog.

ik krijg regelmatig dat ze met de dodge naar mij knipperen voor mijn koplampen. het ding is een oude pickup, lege laadbak, rondom op bladveren. wat doet die als ge der 50kg oplegt, direct een heel pak inveren achteraan. bijgevolg lampen omhoog en in 1977 kon ge u lampen nog nie lager zetten met een knopke

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      en in 1977 kon ge u lampen nog nie lager zetten met een knopke
                      En in die tijd klaagde daar niemand over. We zijn een bende zeikerds geworden

Comment

• Werknemers van de autokeuringscentra in ons land zullen voortaan ook controleren of het voertuig dat wordt aangeboden verzekerd is. Dat heeft staatssecretaris voor Mobiliteit, Melchior Wathelet (CDH, foto) , beslist. De gegevens over het al of niet verzekerd zijn van voertuigen komen van de verzekeringsmaatschappijen en werden al ter beschikking gesteld van de politiediensten in ons land. Nu krijgen ook de centra voor automobielinspectie ze. (bron: nieuwsblad.be)

Eindelijk...
                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Waarom eindelijk, een voertuig dat niet ingeschreven en niet verzekerd is gaat niet naar de keuring hoor...
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• toch wel, ze zijn vaak ingeschreven maar rijden rond zonder verzekering

goed dat het nu eindelijk eens gebeurd. Hopelijk gebeurt nu ook het omgekeerde: wie niet naar de keuring gaat/ongekeurd rondrijdt, daarvan de naam doorgeven aan de bevoegde instanties zodat die onmiddellijk actie kunnen ondernemen.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• ik zit al een week te zeggen tegen mijn vriendin dat ze een nieuwe lamp in haar auto moet steken. heb er zelfs 2 nieuwe gehaald maar die koppigheid...
                              Goed dat ze vandaag is tegengehouden door de politie, was controle op defecte verlichting. nu ineens moet ik van haar er zsm nieuwe lampen insteken

Comment

• Ik ben vandaag naar de keuring geweest voor een herkeuring. De vorige keer kreeg ik een rood bewijs met 14 dagen geldigheid omdat 1 achterlicht niet werkte en het ander remlicht niet werkte. Het bewijs was geldig tot 20-09-2012. Toen ik aan het wachten was om te laten herkeuren, kwam er iemand al naar de papieren kijken. Hij zei er niets van. De volgende echter zei dat ik veel te laat was en dat de wagen volledig herkeurd moet worden. Weet er iemand of dit klopt? Vorig jaar had ik een groen bewijs met 3 maanden geldigheid en was ik ook te laat. Toen hebben ze enkel de punten nagekeken die hersteld moesten worden. Waarom zou ik nu dan de volledige wagen terug moeten laten herkeuren terwijl het probleem enkel de lichten waren en de rest van de auto in orde was?

Comment

• Omdat je te laat was en er ondertussen nieuwe gebreken kunnen ontstaan zijn.

Comment

• dat klopt volgens mij niet.

mijn dodge was afgekeurd omdat die tijdens de eerste keuring defect is gegaan en de andere testen (remtest, CO) niet meer konden worden uitgevoerd. ik ben meer dan 3maand later pas opnieuw kunnen gaan (enorm veel problemen met de LPG installatie en accu gehad).

had nog steeds herkeuring, en werd gewoon getest op remmen en CO, het leuke eraan is dat ik thuis kwam en merkte dat mijn verlichting voor half werkte. 1koplamp deed gewoon niks.
                                    tijdens het vervangen van accu is de koplamp connector volledig losgeraakt en had ik dus 1lamp die niks meer deed. vond het raar, volledig gekeurd en had niet eens deftige lichten vooraan.

von het ook al niet kloppen dat er zo 3maand later ineens niets meer getest wordt

Comment

• als ik de eerste maal een groen bewijs had gekregen, kan er in deze periode ook iets kapot gaan en zou ik er met mijn groen bewijs toch mee kunnen blijven rondrijden. De rest van mijn wagen was in orde enkel de lichten moesten gemaakt en herkeurd worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krissje Bekijk Berichten
                                        als ik de eerste maal een groen bewijs had gekregen, kan er in deze periode ook iets kapot gaan en zou ik er met mijn groen bewijs toch mee kunnen blijven rondrijden. De rest van mijn wagen was in orde enkel de lichten moesten gemaakt en herkeurd worden.
                                        Tja, waarom zijde niet op tijd terug geweest?
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krissje Bekijk Berichten
                                          Ik ben vandaag naar de keuring geweest voor een herkeuring. De vorige keer kreeg ik een rood bewijs met 14 dagen geldigheid omdat 1 achterlicht niet werkte en het ander remlicht niet werkte. Het bewijs was geldig tot 20-09-2012. Toen ik aan het wachten was om te laten herkeuren, kwam er iemand al naar de papieren kijken. Hij zei er niets van. De volgende echter zei dat ik veel te laat was en dat de wagen volledig herkeurd moet worden. Weet er iemand of dit klopt? Vorig jaar had ik een groen bewijs met 3 maanden geldigheid en was ik ook te laat. Toen hebben ze enkel de punten nagekeken die hersteld moesten worden. Waarom zou ik nu dan de volledige wagen terug moeten laten herkeuren terwijl het probleem enkel de lichten waren en de rest van de auto in orde was?
                                          Volgens het KB van 15 maart 1968 houdende het algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen was een volledige herkeuring inderdaad verplicht want we kunnen lezen:
                                          Artikel 23septies. Gedeeltelijke keuringen

§1. De gedeeltelijke keuringen zijn verplicht :

....

2° voor de voertuigen bedoeld in art. 23decies § 2, 3 en 4;

....

§2. De in § 1, 2°, van dit artikel vermelde keuring vindt plaats binnen een periode van twee maanden die volgt op het verstrijken van de geldigheidsduur van de voorgaande volledige of gedeeltelijke keuring, zoniet wordt een volledige keuring uitgevoerd.
                                          Een belangrijkere vraag is natuurlijk waarom U blijkbaar steeds te laat bent voor Uw herkeuring (toch de laatste twee jaren volgens uw schrijven) ik mag toch hopen dat U niet wacht met de nodige herstellingen uit te voeren want Uw veiligheid en die van Uw medeweggebruikers in gevaar brengen door met een onveilig voertuig rond te rijden zijn toch niet goed te praten.
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                          X