normaal een boete van een paar euro wegens te laat
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenhad ik ook, kleine 3maand te laat, 5a10€ extra op de keuring.
....
§2. De in § 1, 2°, van dit artikel vermelde keuring vindt plaats binnen een periode van twee maanden die volgt op het verstrijken van de geldigheidsduur van de voorgaande volledige of gedeeltelijke keuring, zoniet wordt een volledige keuring uitgevoerd.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
was toch een herkeuring bij mij, maar die was vroeger dan normaal.
normaal wordt mijn dodge altijd gekeurd tot eind augustus, vorig jaar werd die pas gekeurd tot juni omdat de geldigheid van de gas installatie verliep. bij het herkeuren van de gas, wou de keurder absoluut niet luisteren bij het starten van mijn voertuig op LPG (heb geen benzine meer zitten) waardoor de auto dus weigerde te starten en na een 10tal keer de accu gewoon doodging. auto werd dus rood gekeurd op alle volgende testen (remmen, co, alles na de put).
t heeft ff geduurd voor ik de auto weer aan het lopen kreeg en voor ik terug naar de keuring ging en werd toen uiteindelijk gewoon goedgekeurd. dik 3maand na het verlopen van de keuring.
misschien had ik geen herkeuring, omdat de LPG installatie weer in orde was, en in de pc normaal mijn autokeuring pas verloopt in augustus (had nu dus een kortere periode voor de LPG). bij die herkeuring van LPG gingen ze natuurlijk geen keuringsbewijs voorleggen van 3maand (juni tot augustus) en werd de auto dus herkeurd voor een jaar.
ben ergens in september ofzo pas gekeurd geweest (slechts 1maand na de normale datums van mijn dodge). misschien heb ik hiermee geluk gehad dat die 2maand niet beginnen lopen is van die keuringsdatum van de LPG maar gewoon van eind augustus is blijven gaan in het computersysteem.
nogthans spreken ze van de 'voorgaande volledige of gedeeltelijke keuring'.
Comment
-
Denk dat de verhalen al elders op 't forum staan ook, maar kan intussen al een boek schrijven over de keuring en in jaren gezien ben ik nog altijd een 'beginnerke' op de baan.
Eerste auto: stukken aan de ophanging vooraan. Garage vervangt een deel, voelt nog steeds niet juist aan. Toevallig net toen naar de keuring. Zeg als hij op de brug staat uitdrukkelijk: kijk dat nog es goe na, want ik vertrouw het zelf niet, eerlijk gezegd. "Nee, nee, madammeke, alles in orde!". Twee maanden later van ellende naar een andere garage: ze bleken een stuk dat nog ok was vervangen te hebben en het kapotte hadden ze gewoon laten zitten. Was dan nog kinderziekte met verlengde waarborg ook: kon ik ondertussen natuurlijk naar fluiten. Zelfs ik zag het probleem toen die garagist me uitnodigde om es een kijkje te nemen terwijl hij op de brug stond. GOEI KEURING, he!
Ga eerste auto verkopen - rij naar de keuring en merk terwijl ik in rij sta te wachten ('t is dat zij hem elk jaar zo goed keuren) dat m'n brandblusser al 2 jaar vervallen is. Grommelend terug naar huis, nieuwe brandblusser gaan kopen en volgende dag terug gaan aanschuiven. Ze hebben m'n brandblusser gevraagd, ja, maar ik kreeg amper de tijd om nog maar te zeggen waar hij zat of 't was al "Da's in orde, madammeke, 't is goe." Dan trekt ge dus uw haren uit omdat je zo idioot was naar huis te rijden en nog eens terug te gaan... Wedden dat als ik die eerste avond wel was binnengereden, ik het geluk had gehad ene te treffen die de datum wel nakeek?? Vervallen brandblusser ligt trouwens als tweede toestel in m'n nieuwe wagen nu: die werken nog jaaaaren (laatst voor de fun nog ene afgetrokken die 20 jaar over datum was - gevonden in de garage van de grootouders - en je raadt het: werkte perfect.
Koop tweede auto die zonder enige opmerking tweedehands gekeurd was, met Carpass zoals het hoort. Binnen de twee weken stond hij een hele week in de garage met voor in totaal €2000 kosten! Remschijven compleet krom, ophanging vooraan stuk, koppeling te vervangen, versnellingsbak moeten opengooien, banden vol bulten achteraan - bij 120km/u zou je hem zo aan de kant gezet hebben uit schrik dat hij uiteen zou trillen. En dat passeert dus als 'perfect in orde' de keuring. (Voor jullie opmerkingen geven: was van familie en toen ik hem testreed een paar maanden voor verkoop, voelde alles normaal aan. Familielid is uiteindelijk wel tussengekomen in de garagekosten toen ik term 'verborgen gebreken' aanhaalde. )
Keuring objectief en kwaliteitsvol: laat me niet lachen...
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk BerichtenMag je eigenlijk naar een keuringsstation in een andere provincie gaan?2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Tja, diene APK in Nederland trekt er toch niet op zunne...
Mijne mini had ook nog maar net een APK keuring gehad, was nog hele tijd geldig.
Kerel zegt mij dat het karton onder de mini voor een heel klein lekje is. Tja, 't is nen oldtimer, kleine lekjes zijn niet abnormaal.
Amai mijn voeten, na 1 dagje thuis in mijn garage had ik het wel gezien, een plaske van 30cm diameter der onder. En der stond niets op die keuring, nochtans had diene mini niet meer gereden sinds de APK.
Ook is er in de keuring hier een rotte plek in het chassis vastgesteld, stond ook niet op de APK.
En zo waren er nog een paar kleinere punten die zeker moesten gezien zijn en genoteerd/hersteld die het niet geweest zijn bij diene APK.
Dikke zever diene APK, der zitten foefelaars tussen, zoveel is duidelijk. APK heeft voor mij waarde 0 (NUL) !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leen C Bekijk BerichtenDenk dat de verhalen al elders op 't forum staan ook, maar kan intussen al een boek schrijven over de keuring en in jaren gezien ben ik nog altijd een 'beginnerke' op de baan.
Eerste auto: stukken aan de ophanging vooraan. Garage vervangt een deel, voelt nog steeds niet juist aan. Toevallig net toen naar de keuring. Zeg als hij op de brug staat uitdrukkelijk: kijk dat nog es goe na, want ik vertrouw het zelf niet, eerlijk gezegd. "Nee, nee, madammeke, alles in orde!". Twee maanden later van ellende naar een andere garage: ze bleken een stuk dat nog ok was vervangen te hebben en het kapotte hadden ze gewoon laten zitten. Was dan nog kinderziekte met verlengde waarborg ook: kon ik ondertussen natuurlijk naar fluiten. Zelfs ik zag het probleem toen die garagist me uitnodigde om es een kijkje te nemen terwijl hij op de brug stond. GOEI KEURING, he!
Oorspronkelijk geplaatst door Leen C Bekijk BerichtenGa eerste auto verkopen - rij naar de keuring en merk terwijl ik in rij sta te wachten ('t is dat zij hem elk jaar zo goed keuren) dat m'n brandblusser al 2 jaar vervallen is. Grommelend terug naar huis, nieuwe brandblusser gaan kopen en volgende dag terug gaan aanschuiven. Ze hebben m'n brandblusser gevraagd, ja, maar ik kreeg amper de tijd om nog maar te zeggen waar hij zat of 't was al "Da's in orde, madammeke, 't is goe." Dan trekt ge dus uw haren uit omdat je zo idioot was naar huis te rijden en nog eens terug te gaan... Wedden dat als ik die eerste avond wel was binnengereden, ik het geluk had gehad ene te treffen die de datum wel nakeek??
Oorspronkelijk geplaatst door Leen C Bekijk BerichtenVervallen brandblusser ligt trouwens als tweede toestel in m'n nieuwe wagen nu: die werken nog jaaaaren (laatst voor de fun nog ene afgetrokken die 20 jaar over datum was - gevonden in de garage van de grootouders - en je raadt het: werkte perfect.
Oorspronkelijk geplaatst door Leen C Bekijk BerichtenKoop tweede auto die zonder enige opmerking tweedehands gekeurd was, met Carpass zoals het hoort. Binnen de twee weken stond hij een hele week in de garage met voor in totaal €2000 kosten! Remschijven compleet krom, ophanging vooraan stuk, koppeling te vervangen, versnellingsbak moeten opengooien, banden vol bulten achteraan - bij 120km/u zou je hem zo aan de kant gezet hebben uit schrik dat hij uiteen zou trillen. En dat passeert dus als 'perfect in orde' de keuring. (Voor jullie opmerkingen geven: was van familie en toen ik hem testreed een paar maanden voor verkoop, voelde alles normaal aan. Familielid is uiteindelijk wel tussengekomen in de garagekosten toen ik term 'verborgen gebreken' aanhaalde. )
Oorspronkelijk geplaatst door Leen C Bekijk BerichtenKeuring objectief en kwaliteitsvol: laat me niet lachen...
Comment
-
Iemand van hier die weet of '' ophanging silent blocs vooraan'' een afkeur is op keuring voor dagelijks gebruik?Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
te zien hoe erg die zijn en of die er op vorige keuring ook al bijstonden.
als het er vorig jaar op stond bij "in het oog te houden", dan moet je het eens nakijken en kan het nog genoeg zijn om te keuren,
als er staat "herstelling die niet leiden tot herkeuring", dan moet het nu WEL hersteld zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtente zien hoe erg die zijn en of die er op vorige keuring ook al bijstonden.
als het er vorig jaar op stond bij "in het oog te houden", dan moet je het eens nakijken en kan het nog genoeg zijn om te keuren,
als er staat "herstelling die niet leiden tot herkeuring", dan moet het nu WEL hersteld zijn
Nu zou ik die dagelijks willen late keuren..Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leen C Bekijk BerichtenDenk dat de verhalen al elders op 't forum staan ook, maar kan intussen al een boek schrijven over de keuring en in jaren gezien ben ik nog altijd een 'beginnerke' op de baan.
Eerste auto: stukken aan de ophanging vooraan. Garage vervangt een deel, voelt nog steeds niet juist aan. Toevallig net toen naar de keuring. Zeg als hij op de brug staat uitdrukkelijk: kijk dat nog es goe na, want ik vertrouw het zelf niet, eerlijk gezegd. "Nee, nee, madammeke, alles in orde!". Twee maanden later van ellende naar een andere garage: ze bleken een stuk dat nog ok was vervangen te hebben en het kapotte hadden ze gewoon laten zitten. Was dan nog kinderziekte met verlengde waarborg ook: kon ik ondertussen natuurlijk naar fluiten. Zelfs ik zag het probleem toen die garagist me uitnodigde om es een kijkje te nemen terwijl hij op de brug stond. GOEI KEURING, he!
Ga eerste auto verkopen - rij naar de keuring en merk terwijl ik in rij sta te wachten ('t is dat zij hem elk jaar zo goed keuren) dat m'n brandblusser al 2 jaar vervallen is. Grommelend terug naar huis, nieuwe brandblusser gaan kopen en volgende dag terug gaan aanschuiven. Ze hebben m'n brandblusser gevraagd, ja, maar ik kreeg amper de tijd om nog maar te zeggen waar hij zat of 't was al "Da's in orde, madammeke, 't is goe." Dan trekt ge dus uw haren uit omdat je zo idioot was naar huis te rijden en nog eens terug te gaan... Wedden dat als ik die eerste avond wel was binnengereden, ik het geluk had gehad ene te treffen die de datum wel nakeek?? Vervallen brandblusser ligt trouwens als tweede toestel in m'n nieuwe wagen nu: die werken nog jaaaaren (laatst voor de fun nog ene afgetrokken die 20 jaar over datum was - gevonden in de garage van de grootouders - en je raadt het: werkte perfect.
Koop tweede auto die zonder enige opmerking tweedehands gekeurd was, met Carpass zoals het hoort. Binnen de twee weken stond hij een hele week in de garage met voor in totaal €2000 kosten! Remschijven compleet krom, ophanging vooraan stuk, koppeling te vervangen, versnellingsbak moeten opengooien, banden vol bulten achteraan - bij 120km/u zou je hem zo aan de kant gezet hebben uit schrik dat hij uiteen zou trillen. En dat passeert dus als 'perfect in orde' de keuring. (Voor jullie opmerkingen geven: was van familie en toen ik hem testreed een paar maanden voor verkoop, voelde alles normaal aan. Familielid is uiteindelijk wel tussengekomen in de garagekosten toen ik term 'verborgen gebreken' aanhaalde. )
Keuring objectief en kwaliteitsvol: laat me niet lachen...
Comment
-
Dat kan, wij als mensen zullen altijd fouten maken, ontegensprekelijk maar er zijn grenzen als er een bepaalde kwaliteit wordt geëist.
Als het IQ zonder meer wordt beïnvloed door een "spoilerke" en gelijk het warm water naar boven wordt gehaald dan is het ver zoek met het gezond verstand, volgens mij.
Natuurlijk is deze job zwaar maar hij wordt nog zwaarder als je onterecht moeilijk gaat doen omdat je denkt de beste te zijn, terwijl je niet eens weet wat "de beste zijn" inhoudt.
Maar begrijp mij niet verkeerd, dit is absoluut geen aanval op je vriendin, doch een opmerking die niet enkel geldt voor de TC maar voor alle werknemers in bedrijven..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenDat kan, wij als mensen zullen altijd fouten maken, ontegensprekelijk maar er zijn grenzen als er een bepaalde kwaliteit wordt geëist.
Als het IQ zonder meer wordt beïnvloed door een "spoilerke" en gelijk het warm water naar boven wordt gehaald dan is het ver zoek met het gezond verstand, volgens mij.
Natuurlijk is deze job zwaar maar hij wordt nog zwaarder als je onterecht moeilijk gaat doen omdat je denkt de beste te zijn, terwijl je niet eens weet wat "de beste zijn" inhoudt.
Maar begrijp mij niet verkeerd, dit is absoluut geen aanval op je vriendin, doch een opmerking die niet enkel geldt voor de TC maar voor alle werknemers in bedrijven..
Comment
Comment