Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kennis van ons kwam met zijn splinternieuwe wagen aan voor een keuring tot trekkend voertuig. Had minder als 300km op de teller. Beginnen ze daar niet met hun hamerke op de bodemplaat te slaan om roest op te sporen... Als ik zulke zaken hoor vraag ik me toch af hoe bekwaam sommige van die keurders zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
      Kennis van ons kwam met zijn splinternieuwe wagen aan voor een keuring tot trekkend voertuig. Had minder als 300km op de teller. Beginnen ze daar niet met hun hamerke op de bodemplaat te slaan om roest op te sporen... Als ik zulke zaken hoor vraag ik me toch af hoe bekwaam sommige van die keurders zijn
      In Antwerpen is de WAG achter de hoek over de brug....
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frederikstr Bekijk Berichten
        Daar moet ik je gelijk in geven, er zijn mensen die denken dat de zon uit hun gat schijnt omdat zij beslissen of jij lekker kan verder rijden of niet. Dit irriteert mij uiteraard ook.
        Dit is nu een typisch voorbeeld van wat ik (En meerderen!) eigenlijk bedoelen met de huidige gang van zaken op de TC....een splinternieuwe auto proberen te betrappen op roest...dit...ik heb er verder geen woorden voor.

Comment

• Hallo, misschien is er hier ooit al iets over gepost geweest maar ik heb echt de tijd niet om de 53 pagina's te doorbladeren om dat te checken

Als je auto afgekeurd wordt bij de gewone jaarlijkse keuring maar wel nog "op tijd", dwz voor de vervaldatum op het huidige keuringsbewijs.
          Dan moet er dus een herkeuring volgen en als die wel na de vervaldatum op het huidige keuringsbewijs gebeurt, wordt er dan een toeslag gerekend of niet?

Comment

• Als hij afgekeurd geweest is heb je gewoon 1 maand de tijd om terug te gaan als ik mij niet vergis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
              Als hij afgekeurd geweest is heb je gewoon 1 maand de tijd om terug te gaan als ik mij niet vergis.
              Ok, lijkt me logisch. Had er niet aangedacht maar ben nog nooit afgekeurd geweest :-)

Comment

• Nog weer zo'n gouden regel ontdekt. Deze week m'n vito gekeurd voor verkoop (ik had die gekocht zonder) met handelaarsplaten. De wagen is van 2007, bijgevolg dus al in het bezit van een identificatieverslag + wegingsbewijs. Wagen is blanco gekeurd, enkel moet ik nu opnieuw gaan aanschuiven met m'n eigen (nieuwe) nummerplaten om terug een weging uit te voeren. Anders krijg je geen sticker (LV), net alsof die wagen meer/minder weegt door van eigenaar te veranderen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                  Nog weer zo'n gouden regel ontdekt. Deze week m'n vito gekeurd voor verkoop (ik had die gekocht zonder) met handelaarsplaten. De wagen is van 2007, bijgevolg dus al in het bezit van een identificatieverslag + wegingsbewijs. Wagen is blanco gekeurd, enkel moet ik nu opnieuw gaan aanschuiven met m'n eigen (nieuwe) nummerplaten om terug een weging uit te voeren. Anders krijg je geen sticker (LV), net alsof die wagen meer/minder weegt door van eigenaar te veranderen..
                  Ik leef met je mee, lang leve de TC..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                    Nog weer zo'n gouden regel ontdekt. Deze week m'n vito gekeurd voor verkoop (ik had die gekocht zonder) met handelaarsplaten. De wagen is van 2007, bijgevolg dus al in het bezit van een identificatieverslag + wegingsbewijs. Wagen is blanco gekeurd, enkel moet ik nu opnieuw gaan aanschuiven met m'n eigen (nieuwe) nummerplaten om terug een weging uit te voeren. Anders krijg je geen sticker (LV), net alsof die wagen meer/minder weegt door van eigenaar te veranderen..
                    Dat is al jaren zo voor lichte vrachten. Eerst passeert er een keuring voor verkoop waarna de nieuwe eigenaar het voertuig kan inschrijven. Achteraf moet er terug een controle gebeuren op de gewichten van het voertuig (er zijn sommige die bijvoorbeeld ombouwen naar mobilhome).

Dit is zeiken om te zeiken zonder wetgeving te controleren. Hup naar hln.be

Comment

• Onze 2003 BMW 318d weeral voor een jaartje goedgekeurd. Wel van te voren banden vervangen, enkele ophangingsrubbers en de lichten gecontroleerd.

Comment

• Hey allen,

in mei 2014 wordt mijn wagen 4 jaar en zal hij voor de eerste keer naar de keuring moeten.

- Is het toegelaten om de wagen al enkele maanden vroeger te laten keuren? Het zou voor mij beter uitkomen om dit in de winterperiode te laten doen, laat ons zeggen ergens in februari...

- Zijn er voor de rest dingen waarmee rekening gehouden moet worden bij een eerste keuring?

Alvast bedankt

Comment

• Het is inderdaad mogelijk uw wagen vroeger te laten keuren dan de voorziene datum (datum dat de wagen 4 jaar wordt of datum op het laatste keuringsbewijs).
                          Doe je dit binnen de twee maanden voor de laatste voorziene datum dan blijft die datum behouden. Dus in uw geval wagen wordt vier jaar op (bijvoorbeeld) 15/05/2014 dan kun je vanaf 15/03/2014 de wagen laten keuren en blijft de oorspronkelijke datum behouden, de wagen zal dus, indien alles oké, een keuringsbewijs krijgen tot 15/5/2015 (of 15/5/2016 indien uw wagen minder dan 100.000 km heeft).
                          Ga je echter vroeger dan 15/3/2014 naar de keuring dan zal je keuringsbewijs krijgen tot 1 of 2 jaar na datum van de keuring, dus bijvoorbeeld op 1/3/2014 de wagen laten keuren dan krijg je een keuringsbewijs tot 1/3/2015 of 2016, en dan moet je de wagen voorrijden tussen 1/1/2015(2016) en 1/3/2015(2016) voor de volgende keuring.

Een eerste keuring is in feite gelijk aan elke andere periodieke keuring behalve dat je boordocumenten mogelijks moeten ingescand worden en dat je hiervoor een bijkomende kost hebt dacht ik.
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Als je uw wagen gekeurd hebt voor verkoop en hebt uitgeschreven en je wilt hem na 2 maanden terug op dezelfde naam inschrijven (dus hij is niet verkocht) kan dat dan zonder problemen of moet hij 1st opnieuw gekeurd worden voor verkoop (op handelaarsplaten)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                              Kennis van ons kwam met zijn splinternieuwe wagen aan voor een keuring tot trekkend voertuig. Had minder als 300km op de teller. Beginnen ze daar niet met hun hamerke op de bodemplaat te slaan om roest op te sporen... Als ik zulke zaken hoor vraag ik me toch af hoe bekwaam sommige van die keurders zijn
                              moest onlang met de octavia ook gaan voor de trekhaak (700 km) . Kerel heeft de volledige keuring gedaan voor lichten en remmen enzovoort. Maar roettest doet die niet omdat de motor nog niet is ingereden. Weet niet of dit zijn eigen regeltje is maar vond dit wel ok.

Comment

• Ben vandaag naar de keuring geweest. Alles ging goed, groene kaart gekregen.
                                Alleen toen ik terug in de auto zat en het nieuwe keuringsbewijs bekeek, zag ik een opmerking staan die ik nog niet eerder heb gezien:
                                Achterlichten - Symmetrie
                                Iemand enig idee wat dat inhoudt? Via Google vind ik hier niet direct iets over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                                  Ben vandaag naar de keuring geweest. Alles ging goed, groene kaart gekregen.
                                  Alleen toen ik terug in de auto zat en het nieuwe keuringsbewijs bekeek, zag ik een opmerking staan die ik nog niet eerder heb gezien:
                                  Achterlichten - Symmetrie
                                  Iemand enig idee wat dat inhoudt? Via Google vind ik hier niet direct iets over.
                                  ene lamp zal sterker branden dan de andere
                                  waarschijnlijk langs ene kant een nieuw lampje geplaatst met iets hoger W ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                    ene lamp zal sterker branden dan de andere
                                    waarschijnlijk langs ene kant een nieuw lampje geplaatst met iets hoger W ?
                                    Ah, dan ligt het al niet aan een lampje. Mijn rechter achterlicht is wat vuil vanbinnen. Dan zal het dat wel zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                      Als je uw wagen gekeurd hebt voor verkoop en hebt uitgeschreven en je wilt hem na 2 maanden terug op dezelfde naam inschrijven (dus hij is niet verkocht) kan dat dan zonder problemen of moet hij 1st opnieuw gekeurd worden voor verkoop (op handelaarsplaten)?
                                      Nee, gewoon laten herinschrijven via uw verzekeraar.

Naar de keuring zal je nog niet direct moeten, de wagen zal op dat moment - normaal gezien - nog een geldige keuring voor 10 maanden hebben ongeveer (zie keuringskaart)

Comment

• voor wie in het zuiden van Oost-Vlaanderen, ... woont is het zeker de moeite om iets verder te rijden als het kantje-boord is
                                        gisteren mijn schoonpa weer bewezen ... groen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                          voor wie in het zuiden van Oost-Vlaanderen, ... woont is het zeker de moeite om iets verder te rijden als het kantje-boord is
                                          gisteren mijn schoonpa weer bewezen ... groen

http://www.afsprakenautokeuring.be/g...s/centre/id/44
                                          In Asse zijn ze ook nogal soepel, enkele jaren geleden toch. Of het nu nog zo is weet ik niet. Een kameraad met een Toyote Starlet van +/- 15 jaar oud geraakte daar altijd probleemloos door. Langs hier (ZW-Vl) ging het geen waar geweest zijn.

Comment

Working...
                                          X