als ge papieren hebt voor de voorkant moet ge gewoon zien dat die over de 9cm lat geraakt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk Berichten. Stond er helemaal alleen voor die poort van keuring voor verkoop maar toch nog 30min moeten wachten (en het was al ver over lunchtijd).
dit was in Malle.
.
Ga ondertussen al enkele jaren naar Malle, eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Kwam vandaag aangereden.. niemand in de rij "Yessss, dacht ik.."
Heb daar net geen 30min gestaan (2, heb daar in tussen tijd een paar mannekes/vrouwkes zien voorbij lopen.
Ik zeg niet dat ze mij onmiddelijk moeten voort helpen he, maar ze stonden duidelijk "effe te burten" met elkaar.
Nu als je de arbeiders (bedienden?) daar ziet rondlopen weet je eigenlijk al genoeg, denk niet dat er daar ook maar 1ne moe word, ik denk een job waar je met gemak uw pensioen haalt.
Echt een mentaliteit van "ist nie vandaag, dan ist morgen"
Dan las ik overlaatst in de krant de keuring prijzen ,29.90 voor een benzine en de rekening was 32.50euro?
Wagen had (zoals altijd) geen opmerkingen, zoals elk jaar geld en tijdverspilling .
Comment
-
Ben ook zonet geweest, al geeft ik toe dat ik met klamme handen toe kwam
Uiteindelijk toch groene kaart en dit met schroefkit/zonder catalysator/open uitlaat/banden met andere laadindex etc.
Hij heeft er wel voor moeten bellen naar het kantoor waar de homologatie was gedaan, maar kwam er op neer dat ze niet meer wisten wat er op zat en wat niet
Wel nog 6 euro tuning keuring mogen betalen voor een spoiler die er standaard op zit, maar ja, dat was het minste van mijn zorgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten28 of 29 euro is de oude prijs, ze is een jaar of twee geleden opgeslagen naar de 32,5 euro die ze nu is (voor benzine)
Eigenlijk mogen ze wel eens, in de bureau, ergens zo'n bord met de tarieven hangen, zoals bv bij veel garage's.
Oorspronkelijk geplaatst door Statix Bekijk BerichtenBen ook zonet geweest, al geeft ik toe dat ik met klamme handen toe kwam
Uiteindelijk toch groene kaart en dit met schroefkit/zonder catalysator/open uitlaat/banden met andere laadindex etc.
Hij heeft er wel voor moeten bellen naar het kantoor waar de homologatie was gedaan, maar kwam er op neer dat ze niet meer wisten wat er op zat en wat niet
Wel nog 6 euro tuning keuring mogen betalen voor een spoiler die er standaard op zit, maar ja, dat was het minste van mijn zorgen.
Mijn vorige wagen was ook verlaagd met schroefkit, nog vlug laten doen voor toen heel die wetgeving in werking trad (februari 200x?), weet het al niemeer.
En wagens van voor '93 ofzo hebben heel die papierwinkel niet nodig dacht ik.
Comment
-
@ Jokke36
Ja is een Japanse import van '94. Zijn nooit in Europa officieel ingevoerd, dus had zo een homologatie als alleenstaand geval doorlopen.
Maar gezien de zever die ik vroeger had met verlagingen etc (verlagingen met GOCA en montageattest) had ik nu toch wel wat schrik, maar blijkbaar onterecht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk BerichtenAh oke
Eigenlijk mogen ze wel eens, in de bureau, ergens zo'n bord met de tarieven hangen, zoals bv bij veel garage's.
Allersinds toch waar ik ga.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Stomme vraag.
Ik heb op mijn leon 18" velgen liggen maar ik weet niet of die goedgekeurd zijn qua afmetingen.
Ik moet naar de keuring in juni 2014 voor de eerste keer.
Kan ik met mijn originele velgen op winterbanden naar de keuring gaan?
Of hoe/waar kan ik checken of mijn velgen goed gekeurd zijn voor de auto?BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenStomme vraag.
Of hoe/waar kan ik checken of mijn velgen goed gekeurd zijn voor de auto?
Op je GVA kan je zien welke wielmaten allemaal toegelaten zijn.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenStomme vraag.
Ik heb op mijn leon 18" velgen liggen maar ik weet niet of die goedgekeurd zijn qua afmetingen.
Ik moet naar de keuring in juni 2014 voor de eerste keer.
Of hoe/waar kan ik checken of mijn velgen goed gekeurd zijn voor de auto?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIk dacht dat je na 30 april geen auto op winterbanden meer mocht voorrijden op de keuring?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenEigenlijk wel een vreemde vraag als je logisch nadenkt en vooral ook omdat je zelf al aangeeft dat het om de originele velgen gaat. Je kunt je toch wel voorstellen dat als je daar winterbanden opzet het ok is, logisch toch? Het enige wat zou kunnen fout gaan is wanneer je winterbanden legt met een lage snelheidsindex op een snelheidsmonster...maar ik denk dat dat bij jouw het geval niet is dus ja, lijkt mij geen probleem.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenOp winterbanden kan zeker! Geen probleem!
Op je GVA kan je zien welke wielmaten allemaal toegelaten zijn.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIdd die velgen/banden zou gaan, zijn banden die van een seat garage komen dus da zal wel goe zijn he , maar zoals tigra zei, mag het wel in die periode..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenSnelheidsindex bekijken van uw winterbanden. Als die hoog genoeg is, is er geen probleem. Maar bij winterbanden is die vaak lager.
Comment
-
Je mag winter en zomer op winterbanden of op zomerbanden rijden in België. Je zult moeten kijken op je COC om te weten welke maten toegelaten zijn en welke snelheidsindex de banden moeten hebben. Want het is niet omdat bepaalde banden op bepaalde velgen liggen dat het mag hé.
De verwarring omtrent 1 oktober-30 april is dat in die periode het inderdaad is toegelaten om rond te rijden met winterbanden met een lagere snelheidsindex dan wat voorgeschreven staat in het COC maar dan moet men inderdaad een sticker ophangen in het gezichtsveld van de bestuurder met de maximaal toegelaten snelheid van die banden.
Dus in de zomer met winterbanden naar de keuring is geen probleem als het toegelaten banden zijn.
Maar anders kun je ook eens kijken op de site van Goca naar de bandentool daar kun je onmiddellijk zien of je banden conform zijn of niet.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
Comment