Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Serieus......
    Ok dan

Thx !

Comment

• Het is natuurlijk wel beter voor uw eigen veiligheid en die van anderen dat uw remmen goed werken.

Comment

• Mijn remmen werken prima !
        Maar auto heeft beurt nodig na 6.000 km.
        Kan ik het lekker samen doen....

Comment

• let daar toch maar mee op.
          is dat 5000km dat je kan rijden voor ze op het minimum zitten, of 5000km rijden waarbij je dan geen blokjes meer hebt?
          ik heb het al eens gehad dat de voering (laatste 2mm) van het remblokje gelost was en dan stop je niet meer voor een rood licht hoor. men auto was ook recent gekeurd zonder problemen. maar bij de keuring kijken ze enkel of de remmen werken, niet of je nog genoeg remblok/schijf over hebt

sindsdien haal ik de wielen er op regelmaat af en bekijk ik de remmen

Comment

• Weet iemand of een cabrio versie (in mijn geval een Audi TT Roadster met soft-top) op de technische keuring mag aangeboden worden terwijl de optionele hardtop geïnstalleerd is?

Alvast merciekes...

Comment

• dat mag denk ik geen probleem zijn.
              RIP Den borre!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                dat mag denk ik geen probleem zijn.
                Ik 'denk' er hetzelfde over, maar zou graag iets meer 'zekerheid' willen.

Telefoontje naar keuringscentrum zal uitsluitsel brengen...

Comment

• gewone keuring wel, bij keuring voor verkoop mag dat niet, want daar testen ze de werking van de kap
                  (100% zeker)
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                    gewone keuring wel, bij keuring voor verkoop mag dat niet, want daar testen ze de werking van de kap
                    (100% zeker)
                    Klinkt logisch, merciekes!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      gewone keuring wel, bij keuring voor verkoop mag dat niet, want daar testen ze de werking van de kap
                      (100% zeker)
                      Kleine update...

Tijdens de technische keuring van de TTR in Diest kreeg ik vanavond te horen dat een optionele hardtop ook bij keuring voor verkoop mag gemonteerd zijn, er wordt dan op de betreffende documenten vermeld dat de werking van de soft-top niet getest is tijdens de keuring voor verkoop.

Comment

• Ik vind dat eigenlijk niet kunnen. Het dak is toch belangrijk op zon wagen. Ma als er nen vervallen brandblusser in zit da mag ni ze bij verkoop.

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met Tapatalk
                        RIP Den borre!

Comment

• Ik ben de laatste jaren ook al zeker vijf keer met carbrio's hard-en soft top naar de keuring voor verkoop geweest en nooit testen ze de werking van de kap. Dat heeft ook niks met veiligheid te maken en iemand die een cabrio koopt zal zelf wel altijd de kap testen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                            Ik vind dat eigenlijk niet kunnen. Het dak is toch belangrijk op zon wagen. Ma als er nen vervallen brandblusser in zit da mag ni ze bij verkoop.
                            Wat is een zon wagen ?

Comment

• wat een normale mens al jaren wist

Comment

• Idd. Ineens vallen ze daar uit de lucht ofzo?
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Is niet de eerste keer, was daar al eerder (begin jaren 2000) hommeles met onderzoeken en veroordelingen als gevolg ... heeft weinig zoden aan de dijk gebracht, zo blijkt nu.

Kwamen dan twee jaar geleden ook nog eventjes in opspraak: http://www.clint.be/actua/wagen-met-...se-autokeuring

Comment

• Dat ze daar in Vorst en Anderlecht zo makkelijk om te kopen waren wist ik niet maar dat het daar altijd voor weken ver volgeboekt is weet ik wel.

Comment

• Niet alleen daar is dat zenne. Die aan de collenel bourg bvb is ook zo. In de Walen zijn er ook zo velen.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Even om heel zeker te zijn volgend vraagje:

Ik moet elk jaar eind september naar de keuring...bij het afregelen van de koplampen breekt het afregelmechanisme af...
                                        Toch geprobeerd voor de keuring. Toch rode kaart gekregen vanwege lichten die te hoog staan.
                                        Heb toen beslist om de auto in men hangaar te zetten en de koplampen te vervangen...maar ook andere grote winterwerken (motorsteun (waar ze trouwens niets van gezegd hebben ??) stabilisatoren, volledige facelift, 18" velgen, ...)
                                        Na de winter als ik ermee klaar ben ga ik deze terug laten keuren.

Boete van 25€ (6maand te laat) weet ik al... Maar veranderd men datum dan op de datum dat ik nu terug ga ? of blijft die eind september.
                                        dus maw in 2015 gaat die 2x gekeurd moeten worden ?
                                        Daily Volvo V50 D5 Project

Old Volvo V50 2.0d Project

Comment

• bij mijn weten blijft die datum hetzelfde, anders zou wel veel volk zicht te laat laten keuren

volgens de wegcode sectie autokeuring: §2. Het laattijdig aanbieden van een voertuig voor keuring mag geen wijzigingen van de periodiciteit tot gevolg hebben.

Comment

Working...
                                          X