Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
let daar toch maar mee op.
is dat 5000km dat je kan rijden voor ze op het minimum zitten, of 5000km rijden waarbij je dan geen blokjes meer hebt?
ik heb het al eens gehad dat de voering (laatste 2mm) van het remblokje gelost was en dan stop je niet meer voor een rood licht hoor. men auto was ook recent gekeurd zonder problemen. maar bij de keuring kijken ze enkel of de remmen werken, niet of je nog genoeg remblok/schijf over hebt
sindsdien haal ik de wielen er op regelmaat af en bekijk ik de remmen
Weet iemand of een cabrio versie (in mijn geval een Audi TT Roadster met soft-top) op de technische keuring mag aangeboden worden terwijl de optionele hardtop geïnstalleerd is?
gewone keuring wel, bij keuring voor verkoop mag dat niet, want daar testen ze de werking van de kap
(100% zeker)
Kleine update...
Tijdens de technische keuring van de TTR in Diest kreeg ik vanavond te horen dat een optionele hardtop ook bij keuring voor verkoop mag gemonteerd zijn, er wordt dan op de betreffende documenten vermeld dat de werking van de soft-top niet getest is tijdens de keuring voor verkoop.
Ik ben de laatste jaren ook al zeker vijf keer met carbrio's hard-en soft top naar de keuring voor verkoop geweest en nooit testen ze de werking van de kap. Dat heeft ook niks met veiligheid te maken en iemand die een cabrio koopt zal zelf wel altijd de kap testen.
Is niet de eerste keer, was daar al eerder (begin jaren 2000) hommeles met onderzoeken en veroordelingen als gevolg ... heeft weinig zoden aan de dijk gebracht, zo blijkt nu.
Ik moet elk jaar eind september naar de keuring...bij het afregelen van de koplampen breekt het afregelmechanisme af...
Toch geprobeerd voor de keuring. Toch rode kaart gekregen vanwege lichten die te hoog staan.
Heb toen beslist om de auto in men hangaar te zetten en de koplampen te vervangen...maar ook andere grote winterwerken (motorsteun (waar ze trouwens niets van gezegd hebben ??) stabilisatoren, volledige facelift, 18" velgen, ...)
Na de winter als ik ermee klaar ben ga ik deze terug laten keuren.
Boete van 25€ (6maand te laat) weet ik al... Maar veranderd men datum dan op de datum dat ik nu terug ga ? of blijft die eind september.
dus maw in 2015 gaat die 2x gekeurd moeten worden ?
bij mijn weten blijft die datum hetzelfde, anders zou wel veel volk zicht te laat laten keuren
volgens de wegcode sectie autokeuring: §2. Het laattijdig aanbieden van een voertuig voor keuring mag geen wijzigingen van de periodiciteit tot gevolg hebben.
Comment