Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik kocht in 2012 een Opel ZafiraTourer 1600 CNG 150pk.
    De wagen was af-fabriek uitgerust met een trekhaak en cng motor .
    Volgens mijn technieker moest ik toch naar de schouwing.
    Daar werd me verteld dat mijn trekhaak enkel kon gebruikt worden voor een fietsenrek .
    Op mijn keuring staat wel dat ik een aanhanger mag trekken van max 750kgr
    De CNG hadden ze nog nooit van gehoord en was zeer zeker LPG .
    Op mijn keuringsdoc staat bovenaan KEURINGSBEWIJS ? Bij de opmerkingen staat " Dit doc geld niet als technische keuring daar de staat van het voertuig niet is nagezien "
    Op de kwijting staat wel de rekening van een cng-keuring .
    Mijn vraag : Waarom moet een voertuig dat een typekeuring kreeg en in Belgie verkocht word met geldig gelijkvormigheidsattest toch nog naar de keuring en wat staat er me te wachten bij de volgende keuring in 2016 ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door phnatom7 Bekijk Berichten
      Ik moet blijkbaar een authorisatie document aanvragen voor het chassisnr daar het voor de keuring "onleesbaar" is of via mandataris...Mag dit dan via bij vdocs.eu?? heb dit adres doorgekregen van contact via Chevrolet US -Belgie...???Iemand hier ervaringen mee of andere betere adressen? Heb al prijzen gehoord tot 300 euro voor het velleke papier...
      Prijs lijkt mij conform, ik betaal 250 euro voor papier + inslaan. Hoor eens bij veraco hoe het precies zit ofzo. Inslagen moet door officiële garagist gebeuren (GM geeft dan volmacht aan die garage). Als ze er op uitkomen dat het niet volgens de regels gedaan is krijg je serieus gezeik aan je broek dat het gewoon niet waard is...
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
        ....
        Mijn vraag : Waarom moet een voertuig dat een typekeuring kreeg en in Belgie verkocht word met geldig gelijkvormigheidsattest toch nog naar de keuring en wat staat er me te wachten bij de volgende keuring in 2016 ?
        Je moest naar de keuring omdat je een trekhaak hebt, elke wagen met een trekhaak moet jaarlijks naar de keuring, behalve nieuwe wagens die minder dan 750kg mogen trekken die moeten na de eerste keuring maar pas terug als de wagen 4 jaar oud is.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          Prijs lijkt mij conform, ik betaal 250 euro voor papier + inslaan. Hoor eens bij veraco hoe het precies zit ofzo. Inslagen moet door officiële garagist gebeuren (GM geeft dan volmacht aan die garage). Als ze er op uitkomen dat het niet volgens de regels gedaan is krijg je serieus gezeik aan je broek dat het gewoon niet waard is...
          Blijkbaar kan je een document aanvragen via vdocs.eu. Deze online service heb ik van chevrolet importeur Belgie doorgekregen via telefonisch contact. Als je echter met een garage belt dan krijg je te horen dat het 300 euro kost en dat ze enkel voor een papier zorgen en dat je zelf mag slagen! Een authorisatiedoc bij vdocs.eu kost slechts 140 euro en zij zijn ook "mandataris" blijkbaar. Kent iemand vdocs.eu, zou een bedrijf in NL zijn?

          Comment


          • Ben er weer voor een jaartje door.
            Wel terug de opmerking over de nummerplaat vooraan, verder niets.
            Zelfs niks over de banden vooraan die bijna op het minimum zitten.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Weyts kijkt "met open geest" naar vrijmaken markt autokeuringen

              23-06-15, 12.57u - Bron: Belga - De Morgen


              2 ©BELGA
              Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts wil een eventuele vrijmaking van de markt van autokeuringen "met open geest" bekijken. Dat zegt hij in een reactie op het voorstel van mobiliteitsclub VAB.







              Ben Weyts. ©PHOTO NEWS
              Uit een onderzoek van VAB blijkt dat automobilisten niet onverdeeld tevreden zijn met de keuring in België. Vooral de kostprijs, de roettest, de objectiviteit en de wachttijden scoren slecht tot zeer slecht. Van de ondervraagde automobilisten is 64 procent van oordeel dat het aangerekende tarief te hoog is in verhouding tot de geleverde prestaties. VAB suggereert om de markt voor keuringscentra vrij te maken. Dat zou meer centra en lagere tarieven opleveren.

              Vlaanderen kreeg na de zesde staatshervorming zelf de bevoegdheid over de keuringscentra, die per provincie zijn georganiseerd. In elke provincie werd destijds via aanbesteding een bedrijf aangesteld dat het monopolie heeft op de keuring.

              "Ik heb in het kader van mijn nieuwe bevoegdheid al een eerste screening van de centra laten uitvoeren", zegt Weyts. "Daaruit blijkt dat er ruimte is voor verbetering. De prijs-kwaliteitverhouding kan wel degelijk omhoog."

              De minister wil nu eerst samenzitten met de bedrijven die de keuring organiseren. Een vrijmaking van de markt wijst hij niet af. "Ik ga dat met open geest benaderen", geeft hij aan.
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

              Comment


              • Ik denk dat het nodig is dat er nu een hoop druk op de ketel wordt gehouden, vooral bij Weyts die nog niet zo lang geleden verklaarde dat hij de autokeuring niet wenste te veranderen.

                Comment


                • Weyts is veel bla bla en weinig dada. Gaat weer het typische Weyts-excuus worden: er is geen geld.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                  Comment


                  • Misschien luistert diene mens wel beter wel na een aantal petities en wegblokkades ? ...

                    Comment


                    • Nl systeem vind ik het beste de garage doet de keuring en kan indien nodig repareren.
                      Misbruik door garagisten ja maar ze worden vrij streng gecontroleerd ...als ze afkeuren voor een onozeliteit kunnen ze hun licentie kwijtspelen
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • Mijn 530d is 4 jaar geworden, dus moet ik voor de eerste keer naar de keuring. Wel heb ik enkele vragen.

                        1. Mijn wagen werd af fabriek geleverd met een trekhaak. Is deze dan automatisch gekeurd? Deze zou dus sowieso moeten gekeurd worden. Moet ik dat op voorhand melden?
                        2. Mijn wagen werd verlaagd, maar is nooit hiervoor gekeurd geweest. Zouden ze dat merken op de keuring?

                        Misschien dat ik beste eens bel met een keuringscentrum.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • 2. Te zien welke veren ge hebt laten steken. Als ge chanse hebt zijn het effe zwarte en moesten ze er iets op zeggen is het een optioneel sportpakket oid. Als de veren opvallen moet ge eerst een geometrie keuring laten doen. Hebt ge papieren van de verlaging nodig en plaatsingsattesten.
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                          1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                          2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                          2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                          Comment


                          • Papieren en attesten heb ik. Ze zijn zwart van kleur, dus ga ik het er toch op wagen.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Als ze iets zeggen over de verlaging gewoon zeggen dat dat origineel af fabriek verlaagd is. Een trekhaar moet normaal gezien gekeurd worden maar als het zo'n origineel wegklapbare van BMW is dan zal je daar zelden of nooit last van hebben tenzij je deze veel gebruikt natuurlijk.

                              Comment


                              • Zie gewoon dat alles in orde is en 'waag' het er nie op. Ge gaat een herkeuring aan u pan hebben & uwe 2 jaar bonus door u neus geboord zien. Als ge u montage attest hebt en het validatieverslag van de goca maak dan een afspraak voor keuring wielgeometrie.
                                Dan doen ze keuring wielgeometrie + technische keuring in ene keer en als ge onder de 100.000km zit en uwe trekhaak is maar tot 750kg dan kunt ge 2 jaar krijgen en bent ge voor de rest ALTIJD in orde. Het merendeel van de inspecteurs haalt er een verlaagd voertuig uit met zijn ogen dicht zelfs al zijn de veren gewoon zwart. Er zal wel ergens in een plooi H&R of KW fzo staan. Alleen het validatieverslag en het montage attest voorleggen helpt ook niet want ze gaan u zowiezo doorverwijzen naar een station waar ze keuring na ongeval doen (wielgeometrie).

                                Dus zet slim en zie da alles in ene keer in orde is. Daar hebde zelf alleen maar meer plezier aan.

                                Comment


                                • Hebben de constructeurs die domme Belgische milieukeuring voor diesels eventjes geblokkeerd : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150819_01825312

                                  Ik hoorde onlangs van iemand die op de keuring werkt dat ze bezig zijn met een systeem om digitaal de uitstoot van diesels te gaan meten en dat deze test eigenaars van zeer recente diesels mogelijk met zeer grote kosten zal opzadelen als hun voertuig niet aan de eisen van de keuring voldoet. Dat ze dit dan maar snel invoeren zodat we snel van die onzin van de keuringen af zijn.

                                  Comment


                                  • Die 'blokering' is te omzeilen. Mijn polo van 2010 is ook begrenst op 2500/rpm maar die mannen op de keuring zijn niet slim genoeg om effe op de tcs knop te duwen. Dan gaat de begrenzing weg en kunne die mannen naar hartelust uwe moteur tot in het rood gebied planken.

                                    De 1e keurder die dat bij mijn auto doet ga ik erna ook wel eens tot in het rood gebied planken.
                                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                    Comment


                                    • Bij de nieuwe diesels is dat evenwel niet meer mogelijk omdat de motoren bij stilstand begrensd zijn op 2.500 à 3.000 toeren per minuut. De constructeurs voerden deze technologie in om te voorkomen dat de motor schade oploopt.
                                      dus hier zeggen de fabrikanten klaar en duidelijk dat een stilstaande diesel hoog in toeren jagen schade kan oplopen. mijn golf is dus 27jaar oud, dat wil zeggen dat ze die minstens al 23keer naar dat punt hebben gebracht.
                                      zijn er zo nog geen rechtzaken geweest waarbij iemand de keuring vervolgt als die een tijdje na de keuring motor problemen kreeg?

                                      Comment


                                      • Probeer dat maar te bewijzen dat het door de keuring komt.
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                        Comment


                                        • als ze uwe motor naar een punt brengen waarbij de motor schade kan oplopen zal je motor zowieso er last van hebben. al is het de eerste jaren nog niet te merken.
                                          dat fabrikanten de boel nu al gaan beveiligen zodat dit niet kan, zegt ook al genoeg.

                                          de keuring doet iets met de motor dat niet mag. als jij erna problemen krijgt zouden zij moeten bewijzen dat het niet daardoor komt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X