Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
    Ok, maar waar kan ik die 'bepaalde marge' dan vinden?

zoals een niet-verlaagde. uitlijners zowel alsde keuring hebben deze gegevens. Op de keuring krijgt ge wel nog wat extra speling, maar niet veel.

En ja, elke keer als ge iets verandert aan de schroefveren moet ge opnieuw uitlijnen.

Comment

• Gisteren met mijn vrouw haar Fiesta naar de keuring geweest, afgekeurd voor de stand van de lichten... Stond aan de bestuurderskant net ietsje te laag. Ik zag de keurder heel licht aan zijn toestel draaien en dan was 't in orde. Achja, dinsdag eens naar mijn garage en dan vrijdag (blijkbaar zijn ze open met het verlengd weekend) langs de herkeuring. Heel wat tijd kwijt voor een licht dat wat te laag staat!
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
        Gisteren met mijn vrouw haar Fiesta naar de keuring geweest, afgekeurd voor de stand van de lichten... Stond aan de bestuurderskant net ietsje te laag. Ik zag de keurder heel licht aan zijn toestel draaien en dan was 't in orde. Achja, dinsdag eens naar mijn garage en dan vrijdag (blijkbaar zijn ze open met het verlengd weekend) langs de herkeuring. Heel wat tijd kwijt voor een licht dat wat te laag staat!
        Tis altijd een merde.. Bij Nova's moet je de hoogte regeling doen met een simpele vijs. Nu is dat sowieso al niet nauwkeurig, maar na 40 jaar al helemaal niet. Ik zet de lichten volledig goed voor ik vertrek naar de keuring, tegen ik er aankwam stond hij al iets te laag.. heel gedoe om toch dat kwartslagje met de schroevendraaier te mogen draaien daar .. Maar uiteindelijk mocht het toch.
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• volgens mij is de keuring een samenscholing van dutskes... je kan er je kwaad op maken maar uiteindelijk krijg je compassie met hun beperkte kwaliteiten
          lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
            Stond aan de bestuurderskant net ietsje te laag.
            Zat je in de auto of was je uitgestapt ?

Comment

• Kan ik bij een tweedehandskeuring ook vragen om er geen car-pass bij te doen?
              Ik ga zelf met die auto rijden en ik weet dat de kilometers kloppen.Hij was van familie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Zat je in de auto of was je uitgestapt ?

Ik ben nu niet graatmager, maar zo erg is 't ook nog niet hoor
                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Ik had onlangs het volgende voor.
                  Toen mijn auto 5 jaar werd kreeg ik van de leasing een brief om mij aan te melden bij de keuring (+ voucher voor betaling). Ik dus zonder al te veel nadenken naar de keuring.
                  Afgekeurd, afstelling licht aan bestuurderskant niet goed.
                  Aan de kassa blijkt dat mijn keuringsbewijs nog een jaar geldig is (logisch natuurlijk, maar ik had er toen geen erg in). Ik heb gewoon al mijn papieren terug gekregen en moest ook niks betalen.
                  M.a.w Ik mocht dus nog een jaar verder rijden met een auto die eigenlijk afgekeurd was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
                    Kan ik bij een tweedehandskeuring ook vragen om er geen car-pass bij te doen?
                    Ik ga zelf met die auto rijden en ik weet dat de kilometers kloppen.Hij was van familie.
                    Volgens de website is dat niet mogelijk, het is een wettelijk verplicht document:

Bij elke verkoop van een tweedehands auto of lichte bestelwagen is de verkoper wettelijk verplicht een geldige Car-Pass te bezorgen aan de koper. Het doet er niet toe of de verkoper een particulier is dan wel een professionele handelaar of garage.

Enige uitzondering op deze regel: is de koper een vakman dan moet er geen Car-Pass worden afgeleverd.
                    Dus ook wie een tweedehands verkoopt aan een buitenlandse privé persoon moet deze een Car-Pass overhandigen.
                    Bron: http://www.car-pass.be/nl/faq

Comment

• Kzal het woensdag is vragen aan de Johan hoe het zit

Comment

• Volgens mij zou een tweedehandskeuring zonder car-pass perfect mogelijk moeten zijn.
                        Voor de carr-pass moet je afzonderlijk betalen (7,10 euro).
                        Je kan toch perfect een voertuig laten keuren voor verkoop en dan enige tijd later (op het ogenblik van de werkelijke verkoop, bijvoorbeeld) een car-pass aavragen (kopen)?

Maar het kan natuurlijk zijn dat ze op de keuring zeggen:

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Ik vrees er een beetje voor, denk niet dat het zonder kan.

Comment

• Oké,ik heb er niet naar gevraagd maar blijkbaar wordt er geen Car-Pass afgeleverd als je met nummerplaat van je andere wagen naar de tweedehandskeuring gaat.
                            Wagen moet dan sowieso ingeschreven worden op jou naam en is dus niet bedoeld voor verkoop.Ik vermoed dat dit de reden is.
                            Kosten:Niet-period.keuring bijl.41 was 55,70€ en dan nog Toeslag 1e keuring 3,90 €.

Comment

• Of ze printen hem pas bij de herkeuring.

Comment

• Wat is die toeslag 1e keuring trouwens?
                                Gisteren had ik dat ook bij de V70, en m'n vriendin hare C3 die een paar uur later ging had dat niet.
                                Is dat iets dat je moet betalen als je voor de 1e keer naar de keuring gaat sinds je de wagen aangekocht hebt?!

Comment

• Hoeveel bedraagt die toeslag Prancing Moose ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                    Hoeveel bedraagt die toeslag Prancing Moose ?
                                    De volle 3,90 euro (indien max 3.5t).
                                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Inderdaad, was €3,90.

Comment

• Volgens de tarieven (zie linkje hieronder) zou het gaan om een toeslag voor: "de keuring van de overeenstemming met de in het proces verbaal van goedkeuring of het Europees gelijkvormigheidsbewijs opgenomen gegevens tijdens een eerste periodieke of volledige keuring, en tijdens de eerste van deze keuringen na de inschrijving op naam van een andere titularis, van een voertuig waarvan de maximale toegelaten massa de 3500 kg niet overtreft."

Wordt dus blijkbaar aangerekend wanneer je hem de eerste keer na inschrijving op jouw naam laat keuren.

Tarieven: http://www.sbat.be/docs/PrijslijstKC.pdf

Comment

• Ale weeral voor €3,90 dat ze me in't zak zetten
                                          Vandaar dat het niet op m'n vriendin haar keuringsbewijs stond.

Comment

Working...
                                          X