Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rijbewijs

Om de wildgroei van gelijknamige topics tegen te gaan plaats enkel in dit topic jouw vragen i.v.m. het rijbewijs.

Mvg, Moderaille

K.B. 23 maart 1998 : betreffende het rijbewijs.

Info wetgeving
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Ik heb een vraag en vind niet direct een antwoord.
    Ik ben in het bezit van een voorlopig rijbewijs na het slagen voor mijn theoretisch examen.
    Inmiddels ben ik ook gestart met rijlessen(20u.) te volgen.
    Omdat ik na de 2de les besloten heb om Automatic te leren rijden is het vervolg van de andere 7 lessen verplaatst naar een latere datum (ongeveer een maand later) vanwege de beschikbaarheid van de Automatische wagen van de rijschool in kwestie.

Mijn vraag is of ik ondertussen een auto mag aanschaffen nog voor mijn rijlessen voltooid zijn ?
    Ik zou namelijk graag met een begeleider (uiteraard + 24 en x aantal aar in het bezit van een rijbewijs) reeds al wat beginnen rijden om het verder in te oefenen.

Thx in advance.

Comment

Probeer eens op http://www.gratisrijbewijsonline-forum.be/

Comment

Ik zou graag mijn medische schifting doen voor een rijbewijs C. Maar ik vind nergens adressen van hoe en wat. Normaal verzorgen deze firma's zo'n medische schifing. Maar je vind nergens de onderzoekscentra.
        • IDEWE
        • Adhesia
        • Mensura

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk Berichten
          Ik zou graag mijn medische schifting doen voor een rijbewijs C. Maar ik vind nergens adressen van hoe en wat. Normaal verzorgen deze firma's zo'n medische schifing. Maar je vind nergens de onderzoekscentra.
          • IDEWE
          • Adhesia
          • Mensura
          IDEWE

Comment

Mijn broer heeft deze morgen zijn praktisch rijexamen mogen doen in moorsele.

Gij is gebuisd omdat Mr de controleur niet in zijn nopjes was.

De reden van gebuisd te zijn: Condens aan de binnenkant van de wagen.
            Oke mijn wagen is vuil maar heb gisteren alle ruiten, spiegels en verlichting gekuist.
            Dus ziet niet het probleem in.

Heeft nog verschillende punten opgezet die niet waar zijn ook.

Zoals het hinderen of in gevaar brengen tijdens het parkeren.
            Er reed een vrachtwagen achter hem, steekt zijn pinker uit voor te parkeren.
            Vrachtwagen was dicht, maar plaats genoeg om u manoeuvre te doen.

Hoe kun je nu in godsnaam een vrachtwagen in gevaar brengen met een klein golfke.

Is er daar ergens een mogelijkheid om bij 1 of andere dienst klacht in te dienen.
            Mijn grootmoeder van 78 jaar was mee als begeleider en zij zal alleszins niet liegen.

Bedankt
            Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
            2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
            2014 Golf 7 R ---> Verkocht
            2008 BMW E91 335i --> Verkocht
            2015 Golf 7 GTD

Comment

Jaja, hier nog eentje...
              Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
              De reden van gebuisd te zijn: Condens aan de binnenkant van de wagen.
              Oke mijn wagen is vuil maar heb gisteren alle ruiten, spiegels en verlichting gekuist.
              Dus ziet niet het probleem in.
              Ruiten moeten condensvrij zijn om veilig te rijden. Als je de bediening van je wagen onder controle hebt, weet je perfect welke blazers aan te zetten, naar waar ze te wijzen en welke temperatuur te kiezen om de condens te doen verdwijnen.

Dat niet doen is vanzelfsprekend een negatief punt op het resultatenblad.

Heeft nog verschillende punten opgezet die niet waar zijn ook.

Zoals het hinderen of in gevaar brengen tijdens het parkeren.
              Er reed een vrachtwagen achter hem, steekt zijn pinker uit voor te parkeren.
              Vrachtwagen was dicht, maar plaats genoeg om u manoeuvre te doen.

Hoe kun je nu in godsnaam een vrachtwagen in gevaar brengen met een klein golfke.
              Als je het manoever uitvoert, ben je voorrangsplichtig. Dat manoever blijven uitvoeren terwijl je andere voertuigen hindert is dus nog eens een negatief punt op het resultatenblad.

Is er daar ergens een mogelijkheid om bij 1 of andere dienst klacht in te dienen.
              Ja. Direct na het examen bij de hoofdexaminator.

Mijn grootmoeder van 78 jaar was mee als begeleider en zij zal alleszins niet liegen.
              Ik ken uw grootmoeder niet, maar ik durf er gif op innemen dat zij niet haar rijbewijs heeft gehaald door een praktisch examen. Bijgevolg betwijfel ik of zij het examen op dezelfde manier ervaren heeft als een examinator.

Comment

Bedankt voor de reactie,

zit niets anders erop dat gij het opnieuw mag doen.

Mijn grootmoeder heeft haar examen gedaan. Was niet verplicht in de tijd, maar heeft het toch met lessen en examen gedaan.
                Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                2015 Golf 7 GTD

Comment

't Is niet omdat "men" het zo uitspreekt dat "men" het zo moet schrijven hoor...

(Uw broer, hij ??)

Comment

Als je een voorlopig rijbewijs B van 18 maanden (20u les en dan alleen) hebt, mag je dan ook rijden als de ouder erbij zit? Of enkel met de rijschool?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                      Als je een voorlopig rijbewijs B van 18 maanden (20u les en dan alleen) hebt, mag je dan ook rijden als de ouder erbij zit? Of enkel met de rijschool?
                      Dan mag je ook met 1 passagier rijden op voorwaarde dat hij/zij in het bezit is van een rijbewijs B en 24 jaar oud is (kan dus zowel een van je ouders zijn, als een van je minaressen). Correct me if I'm wrong
                      Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Is de foto van je rijbewijs veranderen kosteloos of vergt het een heel nieuw?

Comment

wacht nog even en ge zult zowieso een nieuw gaan moeten halen

er zijn namelijk plannen om de rijbewijzen te veranderen in de trend van de digitale identiteitskaart
                          www.peugeotforum.be

Comment

Rijbewijs kan je op het gemeentehuis opnieuw aanvragen bvals je het kwijt bent ( met attest aangifte bij politie ) , of dat uwe foto niet meer 'klopt' met de werkelijkheid, of dat het rijbewijs beschadigd is ( gewassen met Dash ), of afgepakt door een vreemde overheid. (met attest van de pakkemannen). Nieuwe foto en 11 euro, je kan dat de volgende dag al terug ophalen. (ook in dat laatste geval).

Comment

ik heb mijn rijbewijs van september 2010,
                              wanneer mag ik met een 125cc rijden ? na 2 jaar?

nu mag ik al met een 50cc rijden, die geen max snelheid geeft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                ik heb mijn rijbewijs van september 2010,
                                wanneer mag ik met een 125cc rijden ? na 2 jaar?

nu mag ik al met een 50cc rijden, die geen max snelheid geeft?
                                Met rijbewijs B mag je met een 50cc rijden, maar die hebben wel degelijk een max. snelheid.
                                Klasse a= 25/u
                                Klasse b= 45/u

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                                  Met rijbewijs B mag je met een 50cc rijden, maar die hebben wel degelijk een max. snelheid.
                                  Klasse a= 25/u
                                  Klasse b= 45/u
                                  en na 2 jaar mijn rijbewijs te hebben mag ik met 125cc rijden ?

Comment

§2. Het rijbewijs, geldig verklaard voor de categorie B, afgegeven sinds ten minste twee jaar, laat het besturen van voertuigen van de categorie A met een maximale cilinderinhoud van 125 cm3 en met een maximaal vermogen van 11 kW toe.

Comment

bedankt wootr vond het zo niet direct, is dat up to date ? of kan dat verouderd zijn ?

Comment

Ge kunt altijd in de zijtabel de wijzigingen nalezen om zeker te zijn dat ge de laatste versie hebt .

Comment

Working...
                                        X