Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
    Shit, ik wil ook zo snel mogelijk mijn motorijbewijs doen maar 'k mag niet van de mama , als ik dat doe moet ik maar alleen gaan wonen zegt ze. Kzal binnen 2 jaar een pak mogen betalen dus
    Bij mij was het van het zelfde
    'k heb gevraagd als ik m'n motorijbewijs mocht doen voor m'n 21ste verjaardag
    na lang zagen toch m'n zin gekregen
    men theorie gaan doen
    en voorlopig nog nx verder mee gedaan
    teveel kosten aan de e21
    moto is te duur als student + oldtimer

Comment

Shit, ik wil ook zo snel mogelijk mijn motorijbewijs doen maar 'k mag niet van de mama , als ik dat doe moet ik maar alleen gaan wonen zegt ze. Kzal binnen 2 jaar een pak mogen betalen dus
      Ik ken dat, heb hier eigenlijk hetzelfde voor. Nu heeft ze toch al toegegeven voor dat rijbewijs, en eens ik dat heb zal der wel een moto komen.

Mijn ma zegt hetzelfde " Zolang ge thuis woont komt hier geen moto binnen", Die moto zal dan maar buiten slapen :p

Kunt ook proberen uw rijbewijs halen en dan nog wat wachten met moto te kopen hé, dan kan je zeggen dat je juist het rijbewijs wil. Kan ook helpen.

Ik had nog een extra argument, aangezien ik nu 20 ben moet ik voor A-, maar misschien als ik wat geluk heb kan ik die dan binnen 2jaar al gaan wisselen, of opi mijn 21e verjaardag.

Comment

• Dat is wat ik ook wil gewoon het papierke halen
        Omdat het verandert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
          Dat is wat ik ook wil gewoon het papierke halen
          Omdat het verandert
          Dan zou je toch best een rijschool zoeken als je dat nog niet gedaan hebt. Ik heb woensdag bij 3 verschillende rijscholen geweest. Bij 2 moest ik al wachten tot augustus, de andere kon ik nog begin juli. Maar ze zeiden dat ik geluk had, en dat het druk was en steeds drukker werd voor de moto praktijk

Comment

• Wat gaat er veranderen voor moto's?

edit: gevonden
            Last edited by kefkie; 08/06/2012, 09:11.
            BMW X5 45e

Comment

• Ik was van plan om een oldtimer tractor te kopen. Nu was ik eens aan het opzoeken voor het rijbewijs G. En ik heb dit gevonden op de site van de groene kring.
              Voor wie is het rijbewijs G?

Vanaf heden dient iedereen, die geboren is vanaf 1 oktober 1982, in het bezit te zijn van een G-rijbewijs.
              Het G-rijbewijs is een specifiek rijbewijs waarmee je land-en bosbouwvoertuigen en hun aanhangwagens, evenals de voertuigen ingeschreven als landbouwmateriaal, motorploeg of maaimachine mag besturen.
              Wanneer je het land- en bosbouwvoertuig gebruikt voor NIET land- en bosbouwactiviteiten, dien je houder te zijn van een rijbewijs B, BE, C, CE of C1+E, naargelang de maximale toegelaten massa van het voertuig of samenstel. Een verduidelijkend overzicht vind je in tabel 1
              De tabel en tekst staat hier http://www.groenekring.be/Default.aspx?tabid=170
              Als ik dit goed begrijp moet ik als ik een tractor heb lichter als 3,5 ton en hem niet gebruik voor landbouw toepassingen zoals van en naar meetings gaan, geen nieuw rijdbewijs nodig heb. Ik heb ook al gezocht bij wegcode.be maar hier vond ik niks.

Comment

• Omdat sommigen zich afvragen wat er gaat veranderen in verband met het motorrijbewijs:
                Het KB met de volledige correcte uitleg: http://www.gratisrijbewijsonline.be/...8april2011.pdf

Comment

• @Dellie

WAARVOOR HEB JE EEN RIJBEWIJS G NODIG?

Comment

• Ik ben de papieren kwijt van mijn theorie A rijbewijs

Comment

• Waalse werklozen die rijbewijs halen krijgen 1.000 euro :

http://www.autofans.be/nieuws/overheid/24512-waalse-werklozen-die-rijbewijs-halen-krijgen-1000-euro

Heb je nog geen rijbewijs, woon je in Belgie en ben je toevallig werkeloos? Dan maak je zomaar kans op een gratis rijbewijs! Met een rijbewijs heb je immers veel meer kans om een baan te vinden. Er zitten echter wel de nodige addertjes onder het gras. Zo moet je bijvoorbeeld in Wallonië wonen. Het […]

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Comment

• Ja godver, ik had dat beter ook gekregen om mijn rijbewijs te halen

Comment

• Motorrijbewijs gehaald! (allez, theoretisch examen, nu lessen volgen) en dan dat examen doen.

Mama is wel boos maar trek me er niets van aan

Comment

• Vanaf 1/5/2013 gelden nieuwe regels voor het rijbewijs - alle categoriën, er zijn ook nieuwe categoriën (Cat AM, Cat B96, ...)
                            zeker ook eens de regels bekijken als je nog een rijbewijs voor iets wil halen...
                            BMW 118D E87 M-pack

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                              Vanaf 1/5/2013 gelden nieuwe regels voor het rijbewijs - alle categoriën, er zijn ook nieuwe categoriën (Cat AM, Cat B96, ...)
                              zeker ook eens de regels bekijken als je nog een rijbewijs voor iets wil halen...
                              Ik vraag me maar één ding af en dat is hoe het nu zit met die B96.
                              De eene bron zegt dat mensen die reeeds een gewone B hadden, die 96 d'r automatisch bij krijgen; andere bronnen zeggen dat da niet het geval gaat zijn.
                              Ik hoop nog steeds op het eerste, maar vrees voor het tweede.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Ik vraag me maar één ding af en dat is hoe het nu zit met die B96.
                                De eene bron zegt dat mensen die reeeds een gewone B hadden, die 96 d'r automatisch bij krijgen; andere bronnen zeggen dat da niet het geval gaat zijn.
                                Ik hoop nog steeds op het eerste, maar vrees voor het tweede.
                                Het rijbewijs B laat toe een aanhangwagen te trekken met een Maximaal Toegelaten Massa (M.T.M.) tot 750 kg. Als de M.T.M. van de aanhangwagen meer bedraagt dan 750 kg, volstaat rijbewijs B op voorwaarde dat de M.T.M. van het samenstel niet meer dan 3,5T bedraagt. Als de M.T.M van het samenstel meer bedraagt dan 3,5T, maar 4250 kg niet overschrijdt, wordt de "code 96" op het rijbewijs vereist, hetgeen je verkrijgt na het volgen van een praktijkopleiding en het afleggen van een praktijkexamen.
                                Rijbewijs B+E is vereist voor samenstellen van voertuigen bestaande uit een trekkend voertuig van de categorie B en een aanhangwagen of oplegger met een maximaal toegelaten massa van ten hoogste 3.500 kg. Indien je wilt rijden met een aanhangwagen met een M.T.M. hoger dan 3.500 kg, op voorwaarde dat de M.T.M. van het samenstel niet meer bedraagt dan 12.000 kg, dan dien je in het bezit te zijn van rijbewijs C1+E.

Dus wie een B96 gaat halen is een beetje idioot als je toch met de exacte dezelfde voorwaarden een B+E kunt verkrijgen en met 7000kg de baan opmoogt...
                                BMW 118D E87 M-pack

Comment

• Owja, toch nog even verduidelijken:
                                  -reeds verworven rechten blijven behouden! Wel inachtneming van de medische schiftingen
                                  BMW 118D E87 M-pack

Comment

Motorrijbewijs gehaald! (allez, theoretisch examen, nu lessen volgen) en dan dat examen doen.

Mama is wel boos maar trek me er niets van aan
                                    Komt wel goed met de mama Gewoon altijd rustig thuis vertrekken. Je gaat het je niet beklagen hoor. Ik kan mijn moto na een half jaar al niet meer missen. Het is maar een traag ding, maar toch rij ik steeds rond met een smile van oor tot oor, en daar hoef ik zelfs geen 70 voor te rijden! Zo plezant!
                                    Last edited by ; 25/02/2013, 23:45.

Comment

• Oke mannen, een vraag aan jullie hier allemaal (hopelijk weten jullie het antwoord want die mongolen van het stadhuis keken nogal raar ze ..)
                                      Ik ben 21 jaar geworden op 19 mei
                                      Mijn voorlopig motorrijbewijs gehaald 18 okt. 2012, mijn A- rijbewijs gehaald op 25/4/13 (dus nog oude regeling)
                                      WANNEER mag ik om mijn volledig rijbewijs? Nu al omda ik al 21 ben geworden ondertussen, of moet ik mijn A- niet eerst 1 jaar hebben, dus 25/4/14 gaan vragen?
                                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Als je door u praktijk was heb je dat rijbewijs toch??

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

Vanaf heden zijn er 3 categorien

A1 tot 125cc => 18-22
                                        A2 tot 400cc => 22j
                                        A3 tot XXX cc => 24j

*leeftijd ben ik niet zeker.
                                        Polo 6n 1.4

Comment

• Het vroegere ‘rijbewijs A beperkt vermogen’ (maximumvermogen 25 kW/34 pk en een vermogen/gewichtsverhouding van maximum 0,16 kW/kg) wordt gelijkgesteld aan de categorie A2.
                                          Je hebt bij deze dus een rijbewijs A2 en mag pas vanaf je 24 voor een volledig rijbewijs A gaan.

Of 2 jaar nadat je je rijbewijs A2 hebt behaald, maw op 25/4/15.

Comment

Working...
                                          X